| Forfatter |
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 18 Januar 2011 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
VECTRA skrev:
sirhish skrev:
VECTRA skrev:
| JEG PRØVER LIGE IGEN. HVAD BRUGER I SOM STRØMRENSER OG AFKOBLING |
|
|
xindak xf-1000es strømrenser, og BDR som afkobling.......
|
|
|
Den Xindac har da ikke noget at gøre i et hifi-anlæg.......
Jeg har sammenlignet den med en In-Akustik Black&White AC 2508, og hvad der ikke alt går tabt via Xindac  |
|
|
BDR (Black Diamond Racing) har heller ikke noget at gøre i et hifi-anlæg med mindre at den samlede pris på anlægget nærmer sig 300.000-400.000 tusinde kroner. Det er der næppe tale om jvf. Stello-apparatet.  Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
Ulvin Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 18 Januar 2011 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Af dem du selv trækker frem har jeg lagt øre til Stello, benchmark og PS Audio. Er du til mørk lyd vil du uden tvivl få mest ud af PS Audio af de 3. __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |
VECTRA Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Januar 2011 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 101
|
| Sendt: 18 Januar 2011 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke ligefrem mørk, men hellere mørk end lys i små størrelsesordner.
Kan se du har fået en Cullen opdatering af din DAC. Hvor og hvor meget skal man bladre?
Er det pengene værd, eller skulle man hellere gå efter en dyrere DAC?
I tyskland kan jeg se der er en Dr. Moll der modificerer den, og de er ikke til den amerikanske model. Som der beskrives er det
det som selvklytteren kunne gøre....
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 18 Januar 2011 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 18 Januar 2011 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger Peter Kørner's el filter og diverse gummidupper og lidt bøger til afkobling.
__________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Januar 2011 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen der har sammenlignet Musical Fidelity M-1 med noget?
Får ellers meget god kritik.
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 18 Januar 2011 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
VECTRA skrev:
Gonz skrev:
DPetersen skrev:
Ja stello da220 mkII er klart bedre end da100 signature, lige ind til der kommer en støjrenser eller en strømgenerator foran...Så er det lige omvendt. DA100 Signature er så klart bedre end DA220 mkII. Lidt sjovt. |
|
|
Mon ikke det er fordi at strømrenseren eller strømgeneratoren har en uheldig indvirkning på lyden og Stello DA220 måske er mere påvirkelig overfor dette ? Jeg har f.eks oplevet at DA100 lød bedst i lidt dårligere anlæg(læs billigere) mens DA220 lød klasser bedre i en rigtigt kvalitetsanlæg (læs dyrere) !
|
|
|
Mine tanker........Så DPetersen hvilken strømrenser bruger du? |
|
|
Jeg bruger faktisk også en Xindac XF-1000. Men men men det er i den asiatiske udgave som kun kan købes i Kina. Den er med multistik så man kan bruge schuko, de Engelske, og Amerikanske Hubbel stik. Den er dermed ikke ændret med Europæisk indmad undervejs, og lyder i mine ører noget bedre end den Europæiske version.
Har sammenlignet med PS Audio's ældre P300 (som nogle mener er bedre end de nye modeller, personlig har jeg ikke sammenlignet) og her er den også noget bedre. Kort fortalt så bliver der lige fjernet et lag film i hele kæden.
Har også tidligere prøvet at koble min forstærker uden om Xindac og direkte i stikket uden at jeg kunne høre forskel.
En hel anden ting er jo hvilke præferencer der er tale om når der nævnes dyrt, hvilket jo ikke er et kvalitetsstempel i min bog?
__________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
Gonz Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 547
|
| Sendt: 18 Januar 2011 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen skrev:
Gonz skrev:
DPetersen skrev:
Ja stello da220 mkII er klart bedre end da100 signature, lige ind til der kommer en støjrenser eller en strømgenerator foran...Så er det lige omvendt. DA100 Signature er så klart bedre end DA220 mkII. Lidt sjovt. |
|
|
Mon ikke det er fordi at strømrenseren eller strømgeneratoren har en uheldig indvirkning på lyden og Stello DA220 måske er mere påvirkelig overfor dette ? Jeg har f.eks oplevet at DA100 lød bedst i lidt dårligere anlæg(læs billigere) mens DA220 lød klasser bedre i en rigtigt kvalitetsanlæg (læs dyrere) !
|
|
|
Det var ikke tilfældet i de 2 opstillinger jeg har testet i.
|
|
|
Så må de anlæg du har hørt Stello DA220 på være købt i Aldi 
Spøg til side 
Hvilke anlæg har du lyttet på for at sammenligne de 2 dac `s ???
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Januar 2011 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen skrev:
VECTRA skrev:
Gonz skrev:
DPetersen skrev:
Ja stello da220 mkII er klart bedre end da100 signature, lige ind til der kommer en støjrenser eller
en strømgenerator foran...Så er det lige omvendt. DA100 Signature er så klart bedre end DA220 mkII.smileys/smiley1.gif"> Lidt sjovt. |
|
|
Mon ikke det er fordi at strømrenseren eller strømgeneratoren har en uheldig indvirkning på lyden og Stello DA220 måske
er mere påvirkelig overfor dette ? Jeg har f.eks oplevet at DA100 lød bedst i lidt dårligere anlæg(læs billigere) mens DA220
lød klasser bedre i en rigtigt kvalitetsanlæg (læs dyrere) !
|
|
|
Mine tanker........Så DPetersen hvilken strømrenser bruger du? |
|
|
Jeg bruger faktisk også en Xindac XF-1000. Men men men det er i den asiatiske udgave som kun kan købes i Kina. Den er
med multistik så man kan bruge schuko, de Engelske, og Amerikanske Hubbel stik. Den er dermed ikke
ændret med Europæisk indmad undervejs, og lyder i mine ører noget bedre end den Europæiske version.
Har sammenlignet med PS Audio's ældre P300 (som nogle mener er bedre end de nye modeller, personlig har jeg ikke
sammenlignet) og her er den også noget bedre. Kort fortalt så bliver der lige fjernet et lag film i hele kæden.
Har også tidligere prøvet at koble min forstærker uden om Xindac og direkte i stikket uden at jeg kunne høre forskel.
En hel anden ting er jo hvilke præferencer der er tale om når der nævnes dyrt, hvilket jo ikke er et kvalitetsstempel i min
bog?
|
|
|
Hvis du ikke kan høre forskel med og uden.......hvorfor så bruge den? Tror næppe de ændrer indmad men kun stik.
Nu har jeg hørt det på et dyrt anlæg forstærker og cd til 70000 kr. højtt ved jeg ikke.
Der var markant dårligere lyd med den Xindac end helt uden. Men ønsker man en dæmper og gardin på så er det da den vej
man skal.........
Men det var de DAC's vi kom fra
|
| Til top |
|
| |
sirhish Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Januar 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 545
|
| Sendt: 18 Januar 2011 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
VECTRA skrev:
sirhish skrev:
VECTRA skrev:
| JEG PRØVER LIGE IGEN. HVAD BRUGER I SOM STRØMRENSER OG AFKOBLING |
|
|
xindak xf-1000es strømrenser, og BDR som afkobling.......
|
|
|
Den Xindac har da ikke noget at gøre i et hifi-anlæg....... Jeg har sammenlignet den med en In-Akustik Black&White AC 2508, og hvad der ikke alt går tabt via Xindac  |
|
|
BDR (Black Diamond Racing) har heller ikke noget at gøre i et hifi-anlæg med mindre at den samlede pris på anlægget nærmer sig 300.000-400.000 tusinde kroner. Det er der næppe tale om jvf. Stello-apparatet. 
Mvh. Niels
|
|
|
Jeg kan kun smile...
|
| Til top |
|
| |
Hawaiian Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 18 Januar 2011 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
gæst skrev:
Hawaiian skrev:
Hegel HD 10 koster da næsten 10k ?
Jeg har selv lyttet til heed dactilus med strømforsyning. det var ikke noget overvældende. men det os den eneste dac jeg har prøvet. jeg regner selv med at købe stello da100, mange herinde skulle være glade for den.
|
|
|
Var det den nye Dactilus eller den ældre? Kan du fortælle lidt om svagheder/styrker?
Jeg kunne godt selv tænke mig at lytte til Heed, men jeg har en dårlig fornemmelse af, at det er over-hypet HIFI.
|
|
|
fik lov til at prøve med den gamle, så den nye og den nye med strømforsyning
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 18 Januar 2011 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vectra:
Jaa tro du bare at mit ønske om lyd er dæmpning og gardin med mere......Men min pointe er nemlig at på forstærkersiden trækker den ikke fra lydmæssigt, men på dac, drev, forforstærker forbedrer den lydbilledet betydelig. Den Xindac jeg har, har ikke VU meter med mere, og indmaden er ikke den samme. Der er faktisk noget af det kineserne laver der er bedre end det der laves i EU.
Setup 1: Pathos TT RR integreret forstærker, Stello DAC100 Signature, Stello DAC220 MKII, Stello CDT100 drev, Gamut L3 højtalere
Setup 2: Red Wine 30.2I integreret forstærker (batteri), Chord Red Reference mkII cdafspiller (brugt som drev) Stello DAC100 Signature, Stello DAC220 MKII, Harbeth SHL5 højtalere.
Har også leget med at blande en BAT forforstærker ind i disse setup's
Har yderliger testet MIN Xindac på anlæg med pass xp10 forforstærker, og deres x150.5 effekt.
Det er derfor jeg har den mening om de 2 dac's som jeg har.
I setup 1 var der egen gruppe kun til hifi med klangmoduel isat i tavlen. __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
Doxa70SE Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 November 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 25 Januar 2011 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audio Note vil jeg anbefale, eneste "ulempe" er der kun er eet input (coax)...
|
| Til top |
|
| |