| Forfatter |
|
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 18 Januar 2011 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja hvis du har et dock til hun stik kabel så kommer der lyd i hovedtelefonerne og det har der altid gjort men hvor meget lyd varierer, der er jo så vidt jeg ved ikke nogen standard for hvor kraftigt et linje signal skal være, du skal jo også justere lydstyrken på din forstærker når der skiftes fra en source til en anden netop fordi indgangssignalet ikke har samme styrke fra alle kilder.
På min oprindelige iMod var det signal der kom så kraftigt at man ikke kunne holde ud at have hovedtelefonerne på med det så nogen gange når jeg ikke gad bruge en forstærker brugte jeg en Shure volume attenuator (på den oprindelige iMod blev signalet ført op i hovedtelefonudgangen som derefter kun kunne fungere som linje signal og der kom ikke længere lyd ud af dock udgangen som så kun kunne bruges til at lade og synce). __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Librarian Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 208
|
| Sendt: 18 Januar 2011 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
ah ja, det kan jeg godt se, nc8000. Hvad mener man så egentlig med "true line out signal"? Ingen caps? Dette er mit sidste spørgsmål, så melder jeg mig ud igen, jeg forstår sgu ingenting :-)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Januar 2011 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er egentlig også mit grundlæggende spørgsmål, findes der overhovedet en generelt annerkendt definition af hvad et linje signal er ?
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Claus Sikora Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 18 Januar 2011 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan klart få flere fordele ved at vælge iBasso'en når jeg er ved min computer og det er også der det er vigtigst at den
opfylder kravet. Men er der ikke andre der forhandler iBasso-produkter eventuelt ude i europa ?
Jeg syntes ikke rigtigt jeg kan finde nogle.
/Claus
__________________ Led mig ikke i fristelse... Jeg kender selv vejen :D
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 18 Januar 2011 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et linjesignal som engang fandtes på nogen ipods var et seperat output fra dengang wolfson chippen, idag kører signalerne videre over forstærkeren og er derfor ikke linjesignaler længere. Ideen med et linje signal er jo netop at man ikke for det forstyrrende led med, som er forstærkeren
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Januar 2011 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus Sikora skrev:
Jeg kan klart få flere fordele ved at vælge iBasso'en når jeg er ved min computer og det er også der det er vigtigst at den opfylder kravet. Men er der ikke andre der forhandler iBasso-produkter eventuelt ude i europa ? Jeg syntes ikke rigtigt jeg kan finde nogle.
/Claus |
|
|
iBasso køber du enten hos HeadAudio.dk og betaler den ekstra pris eller også gør du som jeg og andre og køber den direkte fra iBasso's hjemmeside og får det leveret fra Kina. __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Gonz Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 547
|
| Sendt: 18 Januar 2011 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Et linjesignal som engang fandtes på nogen ipods var et seperat output fra dengang wolfson chippen, idag kører signalerne videre over forstærkeren og er derfor ikke linjesignaler længere.
Ideen med et linje signal er jo netop at man ikke for det forstyrrende led med, som er forstærkeren
|
|
|
Nu tror jeg du er ude på tynd is ! Vil du dermed påstå at line signalet først blev opfundet efter den digitale revolution, da de første cd afspiller og Dat afspillere kom ! Hvad pokker brugte man så line inputs til på de forstærkere der kom før ??? Signalet ud af en pre amp er jo osse et linesignal, selvom det passerer gennem volume kontrollen og tonekontroller først, inden det ender i effekttrinnet !
Det med at tage signalet direkte fra DAC output, uden nogle opamps eller caps afhænger af dac typen ! I nogle cd afspillere er det spild af opamps osv i andre er det nødvendigt, da signalet direkte fra DAC ikke altid er kraftigt nok ! I de fleste tilfælde vil man vælge at indskyde nogle caps direkte mellem DAC output og udgangs(phono)stikkene på f,eks en cd afspiller ! Hvis ikke kan man få problemer med højfrekvent fidder (støj) !
Man kan måske opstille flere kategorier af linesignaler f.eks
Fixed non processed line output ( direkte fra DAC out)
Fixed line output (dvs udenom volumekontro,l men via opamps)
variabel line output (via volumekontrol)
Variabel processed output ( via volume kontrol og opamps og evt tonekontroller )
osv osv 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Januar 2011 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Et linjesignal som engang fandtes på nogen ipods var et seperat output fra dengang wolfson chippen, idag kører signalerne videre over forstærkeren og er derfor ikke linjesignaler længere.
Ideen med et linje signal er jo netop at man ikke for det forstyrrende led med, som er forstærkeren
|
|
|
Dermed siger du så også at det signal der kommer ud af en del high end cd afspillere der har volumen kontrol så de kan kobles direkte til en effekt forstærker uden brug af en forforstærker heller ikke er et linje signal ?
Og signalet er jo under alle omstændigheder forstærket på en eller anden måde da det ellers er for svagt til at kunne bruges til noget.
Jeg har startet en tråd på head-fi hvor jeg har spurgt om lige præcis disse spørgsmål, så må vi se hvad folk svarer. For hvis der ikke er noget linje signal fra dock stikket og dermed ingen forskel på det signal og hovedtelefon udgangen på fuld skrue så begår alle dem der saælger lod's jo bedrageri når de hævder at der er forskel. __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Januar 2011 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
Claus Sikora skrev:
Jeg kan klart få flere fordele ved at vælge iBasso'en når jeg er ved min computer og det er også der
det er vigtigst at den opfylder kravet. Men er der ikke andre der forhandler iBasso-produkter eventuelt ude i europa ? Jeg syntes ikke rigtigt jeg
kan finde nogle. /Claus |
|
|
iBasso køber du enten hos HeadAudio.dk og betaler den ekstra pris eller også gør du som jeg og andre og køber den direkte fra iBasso's
hjemmeside og får det leveret fra Kina. |
|
|
Okay så må jeg få sådan en hjem men er det som en nævner overkill eller vil jeg få en markant bedre lyd når jeg bruger den via computeren?
Jeg har ingen problemer med lydstyrken som den er jeg savner bare lidt detalje og dynamik...
/Claus __________________ Led mig ikke i fristelse... Jeg kender selv vejen :D
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Januar 2011 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om du vil opleve det som markant bedre er jo svært at sige men hvis du vil prøve før køb og kan vente så længe er jeg i København på arbejde 7-
8/2 og overnatter på hotel i Lyngby så jeg kan godt tage min D10 og så kan vi mødes et sted så du kan prøve
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Januar 2011 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for tilbuddet men jeg bor ikke længere i KBH.
Jeg tror jeg prøver at bestille en direkte hos ibasso og hvis det ikke viser sig at være noget kan den nok hurtigt skydes af igen.
Ihvertfald skal i alle have tak for hjælpen ;)
/Claus
|
| Til top |
|
| |
Aquila Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2009 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 120
|
| Sendt: 19 Januar 2011 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må lige sige til hvilken en du har købt, og om den giver noget i den anden ende - jeg står selv og overvejer en iBasso på et
tidspunkt, da jeg godt kunne bruge en DAC - økonomien er selvfølgelig ikke enig, men sådan er det jo ;)
__________________ Audiophile in training
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Marts 2011 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så lykkedes de tat få en D12 hjem og jeg må sige at den lyder fantastisk dog kan jeg ikke få det til at virke med ipad.
Sådan som jeg har forstået skulle jeg kunne tage USB stikket der følger med camera connection kit og smide direkte til
ibasso'en og derved få det digitale signal ud eller er der noget jeg har misforstået?
Det eneste der sker er at ipad bare brokker sig over at den tilsluttede enhed bruger for meget strøm (Charge er sat til off) og
derefter sker der ikke mere...
Har jeg misforstået det eller gør jeg noget forkert ?
/Claus
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2011 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha det er jo apple, så der er nok ikke så meget at gøre, men det virker fint ved en pc ikke?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Marts 2011 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Din procedure lyder rigtig men en iPad kan ikke trække så meget og dac delen i iBassoen opererer på usb strømmen og trækker formentlig mere
end hvad iPad'en kan klare (pc usb leverer så vidt jeg husker 5 volt men det gør iPad ikke). I følge posts på head-fi virker det med en Pico dac.
Det vil måske også virke med en D10 da jeg gætter på at den trækker mindre strøm med sin single dac end D12 med sin dual dac. Hvor bor du ?
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Marts 2011 kl. 01:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Techtrino... Det fungerer super godt med computeren. Det er en meget mere blød og naturlig lyd end i det lydkort den har indbygget...
Nc8000... Det kan godt være der kommer ihvertfald ingen lyd ud... Jeg bor ved Haslev men kommer indimellem til storbyen...
/Claus
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Marts 2011 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bor ved Kalunborg og kommer også kun ind i mellem til København, næste gang på fredag den 11/3
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 05 Marts 2011 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
| Ja det er egentlig også mit grundlæggende spørgsmål, findes der overhovedet en generelt annerkendt definition af hvad et linje signal er ? |
|
|
Et linie signal (line level) er blot beskrivelsen for et signal som man forbinder forskellige singalkilder til sin forstærker med. Det er typisk mellem 0,375Vrms og 2Vrms og skal være et lineært signal ( altså ikke RIAA som kræver EQ) men det er det hele. En mikrofon som kræver ekstra forstærkning er ikke et liniesignal, og en udgang på linie niveu behøver ikke nødvendigvis at skulle kunne levere strøm nok til at kunne trække et sæt hovedtelefoner eller en højttaler.
(Jeg mener at i følge den gamle DIN 45500 norm skulle et linie signal bare kunne levere den angivne udgangspænding i en belastning på 47kohm.)
Der er ikke noget krav om at det skal være 'direkte' eller uden om hovedtelefon-forstærkeren.
http://en.wikipedia.org/wiki/Line_level
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2011 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det er ikke et krav, men at have to forstærkere efter hinanden er det man jo prøver at undgå med et linjesignal i vores verden
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 05 Marts 2011 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes - men for at man ikke misforstår begrebet linie udgang skal man måske understrege hvor signalet egentlig tappes.
Gonz er inde på noget af det rigtige, men jeg tror det er svært at få hele verden med på den, så man er nok nødt til at undersøge det specifikt i hvert tilfælde.
|
| Til top |
|
| |