| Forfatter |
|
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 22 Januar 2011 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det er fuldstændigt sindssygt at snakke om hovedtelefon setups til 30 kilo når jeg ser på hvad du har nu.. Det er da god stil og ville have det bedste fra start, bevares, men rende ud og brænde en mindre formue af på noget du primært har LÆST om, er skisme da hul i hovedet.. Start med et setup til 3-5 kilo, du vil blive meget overrasket over hvor meget lyd du kan hente for de penge, det setup kan du så prøve forskellig bøffer/forstærkere/DAC og hvad ved jeg i, så kan du få et ordentligt fundament for dit endelige setup.. Jeg siger ikke at du er forkert på den eller er ude på at fornærme dig på nogen måde, men du vil snyde dig selv for en masse spændende oplevelser og i værste fald brænde fingrene noget så grundigt sådan rent pengemæssigt med noget som du ikke har hjertet med i og har man ikke det lyder det altid middelmådigt  25 kilo er mange penge at brænde af-- p.s da jeg var 16 tjente jeg 34 kroner i timen, så måske følger jeg bare ikke med og er en gammel sut  og i dag er jeg endnu fattigere   __________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
Aquila Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2009 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 120
|
| Sendt: 22 Januar 2011 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det synes jeg egentlig lyder ret fornuftigt Claus. Det er jo så forskelligt hvad folk synes lyder godt, og man kan jo ikke være
sikker på at det er det bedste man kan få for sine penge, uden man har hørt nogle af de andre bøffer i samme prisklasse.
Og som nævnt tidligere i denne tråd, er der dem der foretrækker HD 650 over HD 800, og HD 650 er da en relativt "billig"
hovedtelefon, i forhold til HD 800.
Til OP: På trods af at det bliver dyrere i længden, så vil jeg give Claus-dk ret i det han siger. Og hey du er 16, der skal da
både være penge til kørekort, damer og andet os unge nu brænder alt for mange penge af på ;) Jeg ved selvfølgelig ikke
hvad du laver af arbejde, om du tjener så godt at der er råd til det hele alligevel, eller om du skal spare på samme måde
som de fleste andre.
Hvis du dog er opsat på at det skal være dit oprindelige budget du vil bruge, så vil jeg også anbefale dig at tage et kig forbi
www.head-fi.org, da det er et noget større forum, og dermed er der en del flere der har prøvet en hel del forskellige
hovedtelefoner, og måske endda nævne et par som ingen her har prøvet, da vi trods alt er et relativt beskedent forum -
Head-fi delen, i hvert fald.
__________________ Audiophile in training
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 23 Januar 2011 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som mange andre allerede har sagt er lyd jo mildest talt smag og behag; Bare fordi nogle mener at noget lyder godt betyder
det jo ikke at du også syntes at det lyder godt. Nogle kan lide æbler, andre kan lide pærer. Specielt f.eks med GS1000, så er
de meget, MEGET anderledes end de andre grado-modeller, så bestemt ikke noget du må overveje at købe uden at have hørt
ordenteligt.
Claus forslår at starte lidt mere moderat; Det kan jeg kun give ham ret i. For 5000 får du stadig rundt regnet 75% af hvad du
får til 35. Måske bliver du ganske tilfreds med et "moderat" setup. Ydermere er der typisk ikke nogen voldsom afskrivning på
hørebøffer og grej dertil hvis du køber brugt, så med lidt held er det ret lidt du taber på at prøve lidt forskelligt hen af vejen.
At købe det "bedste" fra start vil helt klart tage en del af glæden ud af forløbet, og samtidigt måske gøre at du får købt det helt
forkerte !
|
| Til top |
|
| |
GamerOfDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2009 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 96
|
| Sendt: 23 Januar 2011 kl. 02:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg får da selvfølgelig hørt dem, ellers gider jeg ikke købe dem. Og mit setup lige nu koster 5200, så 10 kilo er i hvert fald ikke overdrevet (Husk, jeg ville have anbefalinger i 10k, 20k og 30k, og så vil jeg sammenligne (HØRE dem).
Ellers kunne i give anbefalinger til opgradering, og alt skal ændres - Undtaget AH-D2000'erne (Lidt for dyrt at udskifte, ifht de andre ting).
|
| Til top |
|
| |
tvaettbjoern Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 23 Januar 2011 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du anvender dine modalverber lidt anderledes, er jeg sikker på du vil få flere svar.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2011 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen held og lykke med at finde et sted at høre dine setups inden du køber.. Og Tvaettbjoern: LOL ROFL mm.  
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2011 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.s Denon AH-d2000 er på ingen måde highend og skulle skiftes som noget af det første  __________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 24 Januar 2011 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
På den anden side.... Nu har jeg lige skimmet denne tråd igennem. Jeg må indrømme at det KAN være en god ide at starte i
toppen. Det antal af hovedtelefoner og forstærkere der har været gennem min stue er ikke så få.
Jeg har ofte tænkt at hvis jeg nu bare havde startet med STAX 007MKII så havde det måske været billigere end alt det køb og
salg af alverdens gear i årenes løb på eBay og Head-fi. Så hvorfor ikke bare tage det bedste fra start og holde sig til det - der
kan jeg sagtens følge OP. Her vil STAX nok være et godt bud - der ender de mange alligevel en gang. Konceptet med at man
køber et samlet system, der er produceret af den samme er i hvert fald et godt udgangspunkt for en god start.
Hvis man alligevel ikke gider alle svinkeærinderne for efter flere år at ende med noget man tror man kan lide bedre end de
andre ting man har haft så gå direkte til endestationen og punge ud for det og hvile (så sikkert som man nu kan) i troen på at
det man har er det bedste. Det er i hvert fald en tanke værd hvis man har 30K til overs, der er dedikeret til hovedtelefoner.
|
| Til top |
|
| |
GamerOfDK Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2011 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Burning777: Det er nemlig lige det jeg tænkte! Jeg har ikke lyst til at ofre 70.000 i gennem tiden, for at komme til det punkt, hvor jeg finder et sæt til 20-30k som er lige det jeg vil have, hvis i forstår. Så hellere all in fra starten :)
Og undskyld for sidste post af mig, var ret så stresset, på det tidspunkt.
Så vil jeg omformulere det hele.
I må meget gerne lave setups til 10k, 20k og 30k, efter disse præmisser. Hører alle slags genre. Det skal være detaljemæssigt "smukt". CD-afspiller --> Amp --> Hovedtelefoner, hvor hovedtelefonerne skal være åbne (Et must).
I må også lave setups for 10k, hvor mine AH-D2000 er hovedtelefonerne, så må i finde amp og CD-afspiller.
Det må meget gerne være brugt, vil faktisk helst ikke have nyt, da jeg vil have en del for pengene, så endelig link nogle annoncer, der kan være gode :)
Så håber jeg det er nemmere :)
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 24 Januar 2011 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
En spændende mulighed for kilden kunne være en af Olive's cd servere 03HD til 8.000 kr. eller 04HD til 18.000 kr. Jeg går faktisk ret seriøst og overvejer at købe en 03HD til mit hovedtelefonanlæg der hjemme, primært egentlig til at lagre alt det hires flac musik jeg går og køber på nettet. __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
GamerOfDK Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2011 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
NC-8000: Godt du skrev det! Har nemlig mulighed for at høre den uge 6, da jeg skal i praktik hos AV-connection (Hvis jeg selvfølgelig ikke har alt for travlt) :)
Men nu kommer jeg til at tænke på, at det er en medieserver, jeg vil umiddelbart ikke tro det er bedre end en CD-only afspiller, da jeg kun bruger CD'er, og ikke lagrede filer? Men det kunne da være godt, hvis andet kan bevises :)
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 24 Januar 2011 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
burning777 skrev:
Jeg har ofte t�nkt at hvis jeg nu bare havde startet med STAX 007MKII s� havde det m�ske v�ret billigere end alt det k�b og
salg af alverdens gear i �renes l�b p� eBay og Head-fi. S� hvorfor ikke bare tage det bedste fra start og holde sig til det - |
|
|
Jeg vil nu sige at det er "rejsen" der er målet. Det bedste setup kan sagtens koste "kun" 500kr, det kommer an på hvad man kan lide og hvad man vil have. Vi forvænner os jo let til meget dyre ting med dyre klistermærker, men helt ærligt det er da at kunne nyde musikken der er vigtig. Men i mit hoved også det at prøve nye ting og eksperimentere og "lege". My 2cents
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Januar 2011 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
GamerOfDK skrev:
NC-8000: Godt du skrev det! Har nemlig mulighed for at høre den uge 6, da jeg skal i praktik hos AV-connection (Hvis jeg selvfølgelig ikke har alt for travlt) :)
Men nu kommer jeg til at tænke på, at det er en medieserver, jeg vil umiddelbart ikke tro det er bedre end en CD-only afspiller, da jeg kun bruger CD'er, og ikke lagrede filer? Men det kunne da være godt, hvis andet kan bevises :)
|
|
|
Det er ikke utænkeligt at afspilning af et lossless rip af en cd faktisk kan resultere i bedre lyd end afspilning af selve cd'en. Og når først dataene er løftet fra cd'en eller harddisken er det jo den samme behandling de skal udsættes for og her er disse Olive produkter slet ikke så tosset betykkede. Og de har begge fået ret gode anmeldelser i diverse blade.
Spændende i øvrigt at du kan komme til at høre dem, det må du klart skrive tilbage om her på stedet. __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
GamerOfDK Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2011 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
Spændende i øvrigt at du kan komme til at høre dem, det må du klart skrive tilbage om her på stedet. |
|
|
Gør jeg gerne. Ved bare ikke hvilken forstærker osv, men det må jeg bare se. Så vidt jeg ved, så sælger de ikke hovedtelefonforstærkere derinde, så det er vel bare at tage en eller anden amp.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2011 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
"At rejse er at leve" H.C Andersen. Som Techtrino så rigtigt siger, er det rejsen der er det sjove, når først man er kommet til hotellet og har pakket, ud er det jo ligesom derhjemme bare lidt varmere.. Prøv engang at tænke tilbage på jeres forskellige ferier, det man husker bedst er rejsen og ikke hotellets håndklæder (med mindre Jesper har leveret dem  ) eller sengene, svømmepølen eller liggestolen på stranden..
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
NightRhyme Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 25 Januar 2011 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
"At rejse er at leve"H.C Andersen.Som Techtrino så rigtigt siger, er det rejsen der er det sjove, når først
man er kommet til hotellet og har pakket, ud er det jo ligesom derhjemme bare lidt varmere..Prøv engang at tænke tilbage på
jeres forskellige ferier, det man husker bedst er rejsen og ikke hotellets håndklæder (med mindre Jesper har leveret dem )
eller sengene, svømmepølen eller liggestolen på stranden..
|
|
|
hehe jeg har det lige modsat. Hader processen men elsker produktet. Synes det er opslidende arbejde at finde det rigtige grej.
Jeg vil egentlig bare helst sidde og lytte musik. At rode med grej er på ingen måde sjovt. Havde jeg penge til det ansatte jeg en
til at jagte til rigtige grej til mig, sætte det op fintune. Så kunne han ringe når han havde fået det ordnet __________________ walking around in the desert with a bag over my head being bumped into by people who rob me as they bore me
|
| Til top |
|
| |
Stereolab Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 151
|
| Sendt: 25 Januar 2011 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej GamerOfDK, Jeg har selv et par AH-D2000. Det er som du tidligere nævner en lukket konstruktion, hvilket er rigtigt fedt når man ikke vil lydforurene og forstyrre andre i samme rum, når man hører musik. Åbne hovedtelefoner lukker meget lyd ud. Bare så du lige er opmærksom på det  Som med mange andre hovedtelefoner skal de spilles til før de lyder deres bedste. Min oplevelse af AH-D2000 var at de skulle have betydelig mere tilspilningstid før de rigtigt "åbnede op" end andre hovedtelefoner jeg har haft. High-end eller ej, så har de givet mig mange gode timers musik.. Pas på med at afskrive dem alt for hurtigt
__________________ Mvh
Stereolab
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Januar 2011 kl. 06:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
D2000 er den mest åbne lukkede hovedtelefon jeg har prøvet, den lækker næsten lige så meget ud og ind som mange åbne konstruktioner. Det er
også den hovedtelefon jeg har haft der ændrede sig mest under burn-in, specielt under de første 50 timer
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
GamerOfDK Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2011 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, det er selvfølgelig rigtigt angående D2000'erne :) Tror faktisk ikke engang jeg har 50 timers afspilning endnu, så måske skulle jeg prøve Rudistor og Olive afspilleren du viste mig, så må det da blive rimeligt godt til en start :)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Januar 2011 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det tror jeg kunne blive ret godt men er selvfølgelig kun en blandt uendelig mange muligheder
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |