Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 16:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Fremtidsplan? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 25 Januar 2011 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

GamerOfDK skrev:

Burning777: Det er nemlig lige det jeg tænkte! Jeg har ikke lyst til at ofre 70.000 i gennem tiden,
for at komme til det punkt, hvor jeg finder et sæt til 20-30k som er lige det jeg vil have, hvis i forstår. Så hellere all in fra
starten :)

Og undskyld for sidste post af mig, var ret så stresset, på det tidspunkt.

Så vil jeg omformulere det hele.

I må meget gerne lave setups til 10k, 20k og 30k, efter disse præmisser.Hører alle slags genre. Det skal være
detaljemæssigt "smukt". CD-afspiller --> Amp --> Hovedtelefoner, hvor hovedtelefonerne skal være åbne (Et must).

I må også lave setups for 10k, hvor mine AH-D2000 er hovedtelefonerne, så må i finde amp og CD-afspiller.

Det må meget gerne være brugt, vil faktisk helst ikke have nyt, da jeg vil have en del for pengene, så endelig link nogle
annoncer, der kan være gode :)

Så håber jeg det er nemmere :)

For mig at se er der kun en vej for dig - og det er STAX vejen.
Der er hovedtelefon og forstærker styret som et sæt (med valg mellem rør eller solid state) og du kan vælge sæt til 11.000
og 27.000 hos HiFI Freaks..... Du kan sikkert også finde et sæt til ca 20.000 men hvorfor ikke tage det store med det
samme?

Nu vil jeg ikke sige mere - der er for lidt KØB og for meget snak i denne tråd.
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Januar 2011 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
burning777 skrev:

Jeg har ofte t�nkt at hvis jeg nu bare havde startet med STAX 007MKII s� havde det m�ske v�ret billigere end alt det k�b og
salg af alverdens gear i �renes l�b p� eBay og Head-fi. S� hvorfor ikke bare tage det bedste fra start og holde sig til det -

Jeg vil nu sige at det er "rejsen" der er målet. Det bedste setup kan sagtens koste "kun" 500kr, det kommer an på hvad man kan lide og hvad man vil have. Vi forvænner os jo let til meget dyre ting med dyre klistermærker, men helt ærligt det er da at kunne nyde musikken der er vigtig. Men i mit hoved også det at prøve nye ting og eksperimentere og "lege".

My 2cents

Enig. Jeg synes også at rejsen og legen er en meget stor del af denne hobby.

Problemet med at tage "det bedste" fra start er jo også at det er utroligt svært at vide hvad "det bedste" er på forhånd. Og specielt i et lille land som Danmark, hvor det er nærmest umuligt at prøve lytte i butikker. Det er faktisk kun til head-fi meets at vi har den mulighed og heldigvis for det. De gange jeg har deltaget har været store øjenåbnere for mig - bare det at lytte det til det samme stykke musik på 3-4 forskellige setups, så får man virkelig en fornemmelse af hvor stor forskel der er mellem forskelligt grej og også en fornemmelse for at prisen ikke altid er en god indikator på hvor godt grejet er.

Noget helt andet. De der Olive afspillere - kan de noget som en Squeezebox ikke kan? Ellers virker det da godt nok til at man betaler en hel del penge for et produkt der er mine øjne er noget mere ufleksibelt end fx en squeezebox. 

Til top Vis Kane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kane

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 Januar 2011 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Jeg synes også det har været sjovt lige siden jeg fik mine HD595 i julegave for snart en del år siden. Jeg ville slet ikke have
undværet meets og de forskellige fantastiske oplevelser med musik denne hobby har givet. For ikke at nævne den gentagne
tilfredsstillelse af mit shopaholic-gen som alle Head-fiere lider af ikke?

Faktisk er det min teori at den største årsag til at Head-fi hobbyen eksisterer slet ikke har med søgen efter god lyd at gøre men
overvejende består af en gruppe mandlige shopaholics, der bruger en mere tid og energi på at sidde og læse om udstyr end de
bruger på at sidde og lytte til og nyde musik.

Men hvis jeg havde midlerne til det tror jeg da helt klart at rejsen sagtens kunne starte oppe fra - altså med et sæt STAX og så
kan man vel stadig have dem som reference og gå rundt og lytte til andre ting undervejs. Men hvis det nu overhovedet ikke
tænder GamerOfDK konstant at købe gear men gerne vil have det overstået så er der jo kun at gå ud og få det overstået med
det samme en gang for alle...
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Januar 2011 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

burning777 skrev:

Faktisk er det min teori at den største årsag til at Head-fi hobbyen eksisterer slet ikke har med søgen efter god lyd at gøre men
overvejende består af en gruppe mandlige shopaholics, der bruger en mere tid og energi på at sidde og læse om udstyr end de
bruger på at sidde og lytte til og nyde musik.

Hehe, tror ikke det er langt fra sandheden

Til top Vis Kane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kane

Aquila
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2009
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 Januar 2011 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Kane skrev:

burning777 skrev:
Faktisk er det min teori at den største årsag til at Head-fi hobbyen eksisterer slet ikke
har med søgen efter god lyd at gøre men overvejende består af en gruppe mandlige shopaholics, der bruger en mere tid og
energi på at sidde og læse om udstyr end de bruger på at sidde og lytte til og nyde musik.

Altid rart at vide at man ikke er den eneste med en usund kærlighed til at købe og opleve nyt grej - uanset om det er bedre
eller dårligere end ens tidligere :D

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 25 Januar 2011 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Aquila skrev:
Kane skrev:

burning777 skrev:
Faktisk er det min teori at den største årsag til at Head-fi hobbyen eksisterer slet ikke
har med søgen efter god lyd at gøre men overvejende består af en gruppe mandlige shopaholics, der bruger en mere tid og
energi på at sidde og læse om udstyr end de bruger på at sidde og lytte til og nyde musik.

Altid rart at vide at man ikke er den eneste med en usund kærlighed til at købe og opleve nyt grej - uanset om det er bedre
eller dårligere end ens tidligere :D

Delvis enig, dog er det musikken der er det vigtigste for mig og udstyret bare midlet til målet. Har nok brugt mindst 3 gange så mange penge på musik medier som jeg har på gear men tilgengæld i meget mindre enkelt portioner over mange flere år.

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 Januar 2011 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Kane skrev:
Noget helt andet. De der Olive afspillere - kan de noget som en Squeezebox ikke kan? Ellers virker det da godt nok til at man betaler en hel del penge for et produkt der er mine øjne er noget mere ufleksibelt end fx en squeezebox. 

Kvaliteten skulle være højere end Squeezebox og brugerinterfacet mere lækkert, men nej grundlæggende kan de ikke noget en Squeezebox ikke kan og en Squeezebox er sikkert mere fleksibel. De er nok mere bygget for folk der ikke gider og rode med nas og pc'er osv. men bare vil have en løsning in the box der virker. Altså mere en hifi komponent på lige fod med at købe en cd spiller.

GamerOfDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2009
Lokalitet: Fyn Vest
Sendt: 27 Januar 2011 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Lige en ting, hvilken slags hovedtelefon, vil ligne mine Goldring DR-100 lydmæssigt, dog med dybere, men ikke specielt højere bass?

Synes nemlig diskanten næsten er bedre end i mine D2000'erne (Sorry hvis jeg dissede jer, der sagde at pris <--> kvalitet ikke altid hører sammen, men jeg bliver hele tiden klogere, og det må jeg sgu rose jer for).

Nu ved jeg godt at diskanten næsten er vildt overdrevne i mine Goldring's, men hver sin smag.
De er sådan set grunden til, at jeg helst vil have åbne hovedtelefoner, for de er så åbne, at jeg kan skrue op til tilpas volumen, og snakke med andre folk i mens. Det er dog ikke nødvendigt i de nye, men de må stadig ikke være semi- eller lukkede.
Til top Vis GamerOfDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af GamerOfDK

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 Februar 2011 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

GamerOfDK skrev:
NC-8000: Godt du skrev det! Har nemlig mulighed for at høre den uge 6, da jeg skal i praktik hos AV-connection (Hvis jeg selvfølgelig ikke har alt for travlt) :)

Så er uge 6 startet, jeg venter spændt på at høre kommentarer til Olive enhederne

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes