Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 00:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Coach-Z’ Hovedtelefon løsning (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 27 Januar 2011 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Hvis det kun er på nogle numre tror jeg ikke dine bøffer fejler noget, hvis du benytter MP3 på din nano er det ofte bassen og diskanten der forvrænger specielt når man rigtigt skruer op..

Man skal også passe på ikke at lytte til udstyret i stedet ofr musikken, jeg har lige for tiden en "jeg kan ikke leve hvis min forstærker suser ved maks volumen uden musik" periode og an glemmer helt at nyde musikken.......

Kan det du hører være nogle detaljer som også gengives af dine højtalere men bare bliver mere tydeligt med et par hovedtelefoner ??

Problemet kan også ligge i din beosound hovedtelefon forstærker, som simpelthen ikke er god nok ??

681 er en god hovedtelefon på trods af prisen og kan og vil afsløre svagheder i resten af lydkæden, hvilket kan være meget frustrerende for nu gik man lige og syntes man havde god lyd og det bliver værrer jo bedre bøffer du køber, mine Ergo AMT er nærmest for gode, for de afslører alt, så der er man nødt til at finde musik der er indspillet ordentligt for rigtigt at få dem til at skinne og det kan godt være svært i disse Ipod tider hvor meget musik er indspillet til bilradioer og MP3 afspillere og flere albums lyder rigtigt grimt når de bliver sat for et godt udstyr, et grufuldt eksempel er Duffys "rockferry"....

Prøv at sætte noget "dire Straits" på evt Pink Floyd eller Queen de tre grupper har stort set kun gode optagelser i deres udgivelser..

Hvis vi snakker det helt nye musik er det meste desværre indspillet så man er lige ved at græde over at man har brugt en mindre formue på sit udstyr

Nu skriver du så at du bruger en Beogram som jeg går ud fra er en plade plov, så lyden burde være af lidt ældre dato og fra før verden gik af lave, så mit bedste bud ville være at din forstærker har lidt problemer..

Jeg er iøvrigt ganske sikker på at en af vores headfier meget gerne vil have dig på besøg så du kan høre dine hovedtelefoner for fuld musik, for vi er et af de flinkeste og rareste folkefærd på denne klump vi kalder jorden ..

Du er naturligvis velkommen her, men der er lidt langt fra sdr Jylland til syd Sjælland, men bringer dine veje dig mod Aabenraa, så har jeg en kold cola stående og vente på dig..

Coach-Z
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 27 Januar 2011 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
Hvis det kun er på nogle numre tror jeg ikke dine bøffer fejler noget, hvis du benytter MP3 på din nano
er det ofte bassen og diskanten der forvrænger specielt når man rigtigt skruer op..Man skal også passe på ikke at lytte til
udstyret i stedet ofr musikken, jeg har lige for tiden en "jeg kan ikke leve hvis min forstærker suser ved maks volumen uden
musik" periode og an glemmer helt at nyde musikken.......Kan det du hører være nogle detaljer som også gengives af
dine højtalere men bare bliver mere tydeligt med et par hovedtelefoner ??Problemet kan også ligge i din beosound
hovedtelefon forstærker, som simpelthen ikke er god nok ??681 er en god hovedtelefon på trods af prisen og kan og vil
afsløre svagheder i resten af lydkæden, hvilket kan være meget frustrerende for nu gik man lige og syntes man havde god
lyd og det bliver værrer jo bedre bøffer du køber, mine Ergo AMT er nærmest for gode, for de afslører alt, så der er man
nødt til at finde musik der er indspillet ordentligt for rigtigt at få dem til at skinne og det kan godt være svært i disse Ipod
tider hvor meget musik er indspillet til bilradioer og MP3 afspillere og flere albums lyder rigtigt grimt når de bliver sat for et
godt udstyr, et grufuldt eksempel er Duffys "rockferry"....Prøv at sætte noget "dire Straits" på evt Pink Floyd eller Queen de
tre grupper har stort set kun gode optagelser i deres udgivelser..Hvis vi snakker det helt nye musik er det meste desværre
indspillet så man er lige ved at græde over at man har brugt en mindre formue på sit udstyr Nu skriver du så at du
bruger en Beogram som jeg går ud fra er en plade plov, så lyden burde være af lidt ældre dato og fra før verden gik af lave,
så mit bedste bud ville være at din forstærker har lidt problemer..Jeg er iøvrigt ganske sikker på at en af vores headfier
meget gerne vil have dig på besøg så du kan høre dine hovedtelefoner for fuld musik, for vi er et af de flinkeste og rareste
folkefærd på denne klump vi kalder jorden ..Du er naturligvis velkommen her, men der er lidt langt fra sdr Jylland til
syd Sjælland, men bringer dine veje dig mod Aabenraa, så har jeg en kold cola stående og vente på dig..

Det er nu en BeoGram CD 7000, men det kan være at det simpelthen er musikken... har tidligere lyttet til lidt Queen og der
er der faktisk ikke noget... (måske lidt, men jeg er bange for at jeg snyder mig selv)
Lytter faktisk også til lidt Celine Dion og her er der heller ikke noget...

hmm...

Under alle omstændigheder takker jeg mange gange for indbydelsen og kan smide en den anden vej, skulle vejen komme
forbi Næstved (synes også selv at jeg er ret så flink ;-)..)

Og så vil jeg i morgen tage i TP Musik og handle lidt mere musik... der er skisme lidt penge at spare ved at rejse sig fra
sofaen:

CDON.COM -> http://cdon.dk/musik/clapton_eric/unplugged-3393

TP Musik -> http://www.tpmusik.dk/detail.asp?bar=09362450242

Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 28 Januar 2011 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

Mini meet i Næstved 
Til top Vis Henrik_sdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik_sdk

Coach-Z
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2011 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Henrik_sdk skrev:
Mini meet i Næstved 

okay, hvad skete der lige der?!?!?!

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 28 Januar 2011 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Det var bare lyden af Henrik der pakker kufferten og er på vej hjem til dig 

Coach-Z
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2011 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

okay, ja men send lige en sms inden I dukker op, så jeg kan få advaret konen om at der kommer, og lad os kalde os det vi er,
HiFi-nørder forbi for at snakke og lytte til musik

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes