Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 00:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Højtalerkabel? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
yoouooyoouoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 28 Januar 2011 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

mr nash skrev:

Til spendor a6 som jeg har hørt engang , ville jeg også forslå Atlas kabler som Holberg nævner, Ascent 2.0 eller hyper 3, har
dog ikke så meget erfaring med resten af dit setup.

Eller spar lidt penge og så prøv dh labs kabler, eks Silversonic q10 som stadig er et godt kabel.

Du skriver at du næsten ved hvad det skal være, må man høre? 

Synes det er så remmelig godt uddybet hvad det er for en kabel jeg leder efter, men det er nok et rent kobber kabel, helts så få leder som muligt
og de er tykke lederne. Kunne tro det er den var jeg skal?

Mvh Thomas
Til top Vis yoouooyoouoo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yoouooyoouoo

Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Januar 2011 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

yoouooyoouoo skrev:
Hey der ud...

Leder efter et kabel, lyd skal være varm og delijert og hule i gemmen. Og det må ikke ligge til den lyse side, helts neutralt
Pris max 5000 kr må godt være brugt eller nyt.

Mvh Thomas

Prøv Yter kabel ligger i det prisleje brugt ! Er netop varmt, luftigt, detaljeret og med masser af bund !

Til top Vis Gonz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonz

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Januar 2011 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

yoouooyoouoo skrev:
mr nash skrev:

Til spendor a6 som jeg har hørt engang , ville jeg også forslå Atlas kabler som Holberg nævner, Ascent 2.0 eller hyper 3, har
dog ikke så meget erfaring med resten af dit setup.

Eller spar lidt penge og så prøv dh labs kabler, eks Silversonic q10 som stadig er et godt kabel.

Synes det er så remmelig godt uddybet hvad det er for en kabel jeg leder efter, men det er nok et rent kobber kabel, helts så få leder som muligt
og de er tykke lederne. Kunne tro det er den var jeg skal?

Mvh Thomas

ja men så er der kun en vej frem så er det en tur ned i silvan eller nærmeste bygge marked der har strøm kabler og købe noget NKT 1,5mm enkelt kåret og ligge to sammen til hver leder, det lyder sikkert banalt men det lyder faktisk godt til prisen

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

yoouooyoouoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2011 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

nhj4 skrev:
yoouooyoouoo skrev:
mr nash skrev:

Til spendor a6 som jeg har hørt engang , ville jeg også forslå Atlas kabler som Holberg nævner, Ascent 2.0 eller hyper 3, har dog ikke så meget
erfaring med resten af dit setup.

Synes det er så remmelig godt uddybet hvad det er for en kabel jeg leder efter, men det er nok et rent kobber kabel, helts så få leder
som muligt og de er tykke lederne. Kunne tro det er den var jeg skal? Mvh Thomas

ja men så er der kun en vej frem så er det en tur ned i silvan eller nærmeste bygge marked der har strøm kabler og købe
noget NKT 1,5mm enkelt kåret og ligge to sammen til hver leder, det lyder sikkert banalt men det lyder faktisk godt til prisen

Hvorfor ikke 4mm så, det er da også kun en stiv leder. Hehe :) og det er nok heller ikke det rentes kobber der er i det.
Til top Vis yoouooyoouoo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yoouooyoouoo

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Januar 2011 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Måske sælgeren her er villig til at sende til DK, det er et vellydende kabel http://cgi.ebay.co.uk/Kimber-Monocle-X-Speaker-Cable-boxed-/ 280619633857?pt=UK_Computing_CablesConnectors_RL&hash=it em41563bccc1 ved ikke om 8 fod er nok.

ellers er der dette 2m sæt http://cgi.ebay.co.uk/Cardas-Neutral-Reference-2m-speaker-ca bles-/170590036674?pt=UK_Computing_CablesConnectors_RL&h ash=item27b7f562c2

så et over dit buget, men vil lige nævne det http://cgi.ebay.co.uk/Cardas-Golden-Reference-Speaker-Cables -3m-pair-/290527032032?pt=UK_Computing_CablesConnectors_RL&a mp;a mp;hash=item43a4c2b2e0 jeg har hørt kablet hjemme hos en af medlemmerne i Århus hifi & musik klub og må tilstå at det er en af de mest vellydende kabler jeg har hørt  uanset pris (skal siges jeg har hørt rigtig mang), igen kræver det dog at sælger vil sende til dk.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2011 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

yoouooyoouoo skrev:
nhj4 skrev:
yoouooyoouoo skrev:
mr nash skrev:

Til spendor a6 som jeg har hørt engang , ville jeg også forslå Atlas kabler som Holberg nævner, Ascent 2.0 eller hyper 3, har dog ikke så meget
erfaring med resten af dit setup.

Synes det er så remmelig godt uddybet hvad det er for en kabel jeg leder efter, men det er nok et rent kobber kabel, helts så få leder
som muligt og de er tykke lederne. Kunne tro det er den var jeg skal? Mvh Thomas

ja men så er der kun en vej frem så er det en tur ned i silvan eller nærmeste bygge marked der har strøm kabler og købe
noget NKT 1,5mm enkelt kåret og ligge to sammen til hver leder, det lyder sikkert banalt men det lyder faktisk godt til prisen

Hvorfor ikke 4mm så, det er da også kun en stiv leder. Hehe :) og det er nok heller ikke det rentes kobber der er i det.
Audio Magic's kabler er lavet af nkt, det er kopper som har fået teflon isolering og så har de fået en blød yder kappe, de koster ikke alverden, har prøvet deres 6 mm2 kabel men det er lidt gumpetung at lytte på, tror der er bedere balance i 4mm2 eller 2,5 mm2 udgaverne.

http://www.soundandmagic.dk/index.asp?page=product&provi der=6&group=14

yoouooyoouoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2011 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Det skal være min 2x3m det Hvass lige glemt at skrive. Ups.

Med det sidste link er ellers spændende. Men over mit budget. Også i forhold til mit setup.. :)

yoouooyoouoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2011 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Hey

Hvad med cardas Quadlink 5C? Kan se der to til slag her ind. Ved godt ikke helt samme pris leje som de andre.

Mvh Thomas

strecker
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Permanent

Bruger siden: 14 Januar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 28 Januar 2011 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

ts_riders skrev:

Hey Thomas

Jeg tror at du vil kunne få dækket dit behov i dette kabel. Det skulle være super godt, og prisen er der i hvertfald ikke noget i vejen med. Ca. 1300kr for 2x3meter.

http://www.hifisound.de/oxid/oxid.php/sid/f64810772ea8837078 ce5c75522db7b9/cl/details/cnid/d13417666a135c0e3.94129898/an id/5954aae1a38bfbee8.55661399/TANNOY-REFERENCE-CABLE---BIWIR ING/

Som bonus info koster dette kabel ca. 8500kr i en helt bestemt klub.

Mvh Thor

jeg er godt nok rystet over den pris forskel der er fra dit link og til hifiklubbens pris..!!

Til top Vis strecker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af strecker

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 Januar 2011 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

strecker skrev:
ts_riders skrev:

Hey Thomas

Jeg tror at du vil kunne få dækket dit behov i dette kabel. Det skulle være super godt, og prisen er der i hvertfald ikke noget i vejen med. Ca. 1300kr for 2x3meter.

http://www.hifisound.de/oxid/oxid.php/sid/f64810772ea8837078 ce5c75522db7b9/cl/details/cnid/d13417666a135c0e3.94129898/an id/5954aae1a38bfbee8.55661399/TANNOY-REFERENCE-CABLE---BIWIR ING/

Mvh Thor

jeg er godt nok rystet over den pris forskel der er fra dit link og til hifiklubbens pris..!!

Helt klart skræmmende... Man kan ikke helt gennemskue hvorfor Tannoy's version kan sælges så billigt, måske fordi det ikke er et "rigtigt" VdH kabel (altså andet end "made by") - eller omvendt, hvorfor er VdH så dyrt... Jeg har det også som strømkabel fra VdH, og det kostede "kassen".

Men! Hvis ikke det er et lyst kabel der søges, så er dette Tannoy/VdH nok ikke det bedste at prøve med. Mit anlæg er tilsyneladende temmeligt afslørende, nok fordi det er til den lyse side, og her er kablet decideret aggressivt at lytte til - det ligefrem hvæser.

Et Canare 4S11 er temmelig godt, rigtig meget hul igennem - men det vil afsløre unoder, det gør det hos mig. Men super-meget hul igennem.

Med et Tara Labs Prime 500 er jeg bedre i mål - god fylde, varme, tryk i bunden. Det er forbundet som shotgun, dvs. ét kabel til rød og ét til sort i en biwire konfiguration.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

yoouooyoouoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2011 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Hey, det der mit problem er er da jeg fik ny ht, var mit nordost blue heaven. Rav II for lyst i toppen, og det gå lige i hovedet ved nogle sang. Så
det må godt være nåede der hen af? For er enlig glad for lyd ved det.

Mvh thomas

megholm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009
Lokalitet: København
Sendt: 28 Januar 2011 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Du kunne også prøve DNM Reson, det er et solidcore rent kobber kabel. Seper kabel til prisen, vel nærmest det bedste jeg har
hørt under flere hundrede kroner meteren. Skriv hvis du vil have et forhandler link.

heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Tak for indsatsen, Nicolai!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 Januar 2011 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

prøv bluejeanscable.uk ...der kan du få glimrende kabel til langt under dit budget ss
Til top Vis heltedellen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltedellen Besøg heltedellen's Websted

Maximilian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 28 Januar 2011 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Jeg gik selv fra et langt dyrere chord kabel over til Naims NAC A5 kabel , netop for at få en mørkere klang - gav langt bedre og
mindre skarp lyd med mere hul igennem og kontrol i bassen - og det er et super kabel - købes typisk fra England til ca. 15
pund pr. meter.
Absolut et forsøg værd...
Til top Vis Maximilian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maximilian

db89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 28 Januar 2011 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

strecker skrev:
ts_riders skrev:

Hey Thomas

Mvh Thor

Såvidt jeg kan se så er det hos hifiklubben et sæt på 3 meter der er termineret fra fabrikken af, derudover er det også et "hybrid kabel", det er det fra Tyskland vist ikke (ser det i hvertfald ud til på billedet) og det er også på noget "supertilbud", vejledende pris skulle vise være 95€.

Til top Vis db89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af db89

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2011 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:
strecker skrev:
ts_riders skrev:

Hey Thomas

Mvh Thor

Helt klart skræmmende... Man kan ikke helt gennemskue hvorfor Tannoy's version kan sælges så billigt, måske fordi det ikke er et "rigtigt" VdH kabel (altså andet end "made by") - eller omvendt, hvorfor er VdH så dyrt... Jeg har det også som strømkabel fra VdH, og det kostede "kassen".

Men! Hvis ikke det er et lyst kabel der søges, så er dette Tannoy/VdH nok ikke det bedste at prøve med. Mit anlæg er tilsyneladende temmeligt afslørende, nok fordi det er til den lyse side, og her er kablet decideret aggressivt at lytte til - det ligefrem hvæser.

Et Canare 4S11 er temmelig godt, rigtig meget hul igennem - men det vil afsløre unoder, det gør det hos mig. Men super-meget hul igennem.

Med et Tara Labs Prime 500 er jeg bedre i mål - god fylde, varme, tryk i bunden. Det er forbundet som shotgun, dvs. ét kabel til rød og ét til sort i en biwire konfiguration.

Tannoy fik lavet kablet ved VDH, begge kabler havde har en liste pris på de knap 100 Euro pr. meter, men Tannoy kablet kan man ikke finde oplysninger om længere på deres hjemmeside, vil tro de har valgt at stoppe samarbejdet med VDH og resterne bliver nu solgt til spot pris. Syntes måske også at VDH tager godt ved for at terminere kablet og afslutte skærmen med en pæn alu hætte. Lydmessigt er vi over i det behaglige hjørne hvor intet lyder skarpt, men bunden kunne godt være noget bedere, den er lidt mudret og ukontroleret.

Dine oplysninger vedr. lyden er lidt atypisk, har hørt kablet i flere systemer og ingen af dem har lydt hissig.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Januar 2011 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

db89 skrev:

Såvidt jeg kan se så er det hos hifiklubben et sæt på 3 meter der er termineret fra fabrikken af, derudover er det også et "hybrid kabel", det er det fra Tyskland vist ikke (ser det i hvertfald ud til på billedet) og det er også på noget "supertilbud", vejledende pris skulle vise være 95€.

Du har fuldstændig ret - kablet hos Hifi-Klubben er termineret, og mange glemmer at selve termineringen faktisk kan koste en del.

Kablet hos Hifi-Klubben, kaldet Van den Hul The Inspiration Hybrid, ligner i til forveksling "Tannoy Reference Cable made by VdH" - jeg har købt det i Tyskland og selv termineret det, der er ingen tvivl. Hybrid-delen kommer tilsyneladende af en kobber/zink/sølv-legering, og umiddelbart kan man ikke se om det er helt præcist de samme ledere der er tale om - men det minder til en forveksling om det samme kabel, ned til mindste detalje (undtagen påskriften, naturligvis).

Den tyske forhandler henviser jo også til en normalpris på 100 Euro, men hvorfor han kan sælge til den lave pris står der jo intet om - ringere kvalitet, eller bare voodoo-penge... Who knows.

Kigger man på prisen, så er der ingen tvivl om at hvis kablet er det samme, så koster VdH versionen for meget - men hvem kan bevise det? Skulle det være tilfældet, så beviser det vel egentlig kun at kabler i nogle tilfælde koster for meget - for den tyske forhandler sælger bestemt ikke med tab, slet ikke. Supertilbuddet har været gældende længe nu, i hvert fald et år - find selv tråden hvor tippet blev luftet første gang. Og ja, terminering kan koste en hel del - men der er sgu stadig langt fra 30 Euro pr. meter plus terminering til 8.500 kr.

Og nej, jeg er normalt ikke en kritiker, jeg er normalt ikke en af voodoo-råberne

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Januar 2011 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Wymax skrev:

Dine oplysninger vedr. lyden er lidt atypisk, har hørt kablet i flere systemer og ingen af dem har lydt hissig.

Jeg undrede mig også, jeg havde forventet noget andet. Men som sagt er mit system til den lyse side, hvilket også får Canare 4S11, som heller ikke skulle være lyst, til at tippe lidt til den lyse side, så det er nok min kombination af det hele der gør det. Jeg undrer mig dog stadig endnu mere over at Tannoy'et decideret hvæsede (måske en lidt stærk karakteristik) ad mig, så når jeg har forsøgt at bearbejde den lyse side skal det på igen, for at se om det så passer bedre ind i helheden. 

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2011 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:
db89 skrev:

Du har fuldstændig ret - kablet hos Hifi-Klubben er termineret, og mange glemmer at selve termineringen faktisk kan koste en del.

Kablet hos Hifi-Klubben, kaldet Van den Hul The Inspiration Hybrid, ligner i til forveksling "Tannoy Reference Cable made by VdH" - jeg har købt det i Tyskland og selv termineret det, der er ingen tvivl. Hybrid-delen kommer tilsyneladende af en kobber/zink/sølv-legering, og umiddelbart kan man ikke se om det er helt præcist de samme ledere der er tale om - men det minder til en forveksling om det samme kabel, ned til mindste detalje (undtagen påskriften, naturligvis).

Den tyske forhandler henviser jo også til en normalpris på 100 Euro, men hvorfor han kan sælge til den lave pris står der jo intet om - ringere kvalitet, eller bare voodoo-penge... Who knows.

Kigger man på prisen, så er der ingen tvivl om at hvis kablet er det samme, så koster VdH versionen for meget - men hvem kan bevise det? Skulle det være tilfældet, så beviser det vel egentlig kun at kabler i nogle tilfælde koster for meget - for den tyske forhandler sælger bestemt ikke med tab, slet ikke. Supertilbuddet har været gældende længe nu, i hvert fald et år - find selv tråden hvor tippet blev luftet første gang. Og ja, terminering kan koste en hel del - men der er sgu stadig langt fra 30 Euro pr. meter plus terminering til 8.500 kr.

Og nej, jeg er normalt ikke en kritiker, jeg er normalt ikke en af voodoo-råberne

Jeg har selv terminert mit VDH (mit er VDH udgaven) og jeg har også termineret Musik4life's og John Pedersen's Tannoy kabel, de to kabler er 100 % identisk, eneste forskæld er teksten på kappen. Dog skal man ikke undervuder prisen for kvalitets stik, langt de fleste billige stik er kun forgyldt messing, et forgyldt Bronze eller kopper stik koster noget mere, men det kan sagtens høres, det sagt, så syntes jeg stadig at 8500 kr. er lige i overkanten. 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes