Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 21:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Vende ht-kabler? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jan Post
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 30 Januar 2011 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Nissemanden skrev:
Jeg kan oplyse at de også laver pile på nogle signalkabler (fx mine Nordost Black Knight).

jeg plejer at overholde kablets retning, men det er ikke fordi jeg kan høre nogen forskel - har heller ikke giddet prøve.

Det er fandme hældigt at min forstærker altid har stået på bordet, så stømmen kunne løbe ned i højtalerne! Jeg har også lige fået forklarringen på hvorfor det var en opgradering da jeg gik fra B&W DM10 til System Audio 1550! Det er selvfølgelig fordi DM10'erne stod på bordet på højde med forstærkeren, hvor 1550'erne står på gulvet.

Det kan godt være at strømmen løber ned til dine højtalerterminaler, men hvordan f..... for du strømmen helt den op til diskanten. 

Til top Vis Jan Post's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Post

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Januar 2011 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Sludder og vrøvl .. der er sgu da ikke strøm i kabler. Der er røg! Det nemt at bevise, for hver gang der går noget galt vælter der røg ud af apparaterne. Når man så får lappet det hele sammen igen, holder røgen sig inde i komponenterne, hvor den kan drives frem til højttalerne. Så længe røgen holder sig inde i kablerne kan højttalerne spille - uanset om de står på gulvet eller under loftet!  

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 30 Januar 2011 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

De signal kabler, der har en pil for korrekt retning, er ofte en slags halv balanceret typer. Om den ekstra afskærmning, som der er tale om vender den rigtige eller den forkerte retning, plejer at være hørbar. Det kan gå i retningen af en volumiøs bas eller en mere lukket klang. Det er sådan lidt op og ned. Der er en ekstra stel leder, som kun er forbundet i den ene ende, den ende hvor pilen går ud fra en kilde.

Megaton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2009
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Januar 2011 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
om der så er en lydmessig forskæld tør jeg ikke spå om.

Det tør jeg godt "spå" om: Det er der bestemt ikke.

Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Januar 2011 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Jeg fik faktisk en lang forklaring en gang.... om at nogle kabler var koldvalsede og derfor havde en længere struktur i kobberet.
Dette skulle medføre færre overgange og derfor bedre lyd. DOH! Og selvfølgelig var denne proces enormt dyr... og derfor
skulle jeg betale et par tusinde for en meter kabel... uden stik. Den købte jeg sgu heldigvis ikke

Har også hørt noget med at pilene er til for at huske hvilken vej kablet vendte.... da de blev spillet til. Man skal fanme høre
meget før ørene falder af
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 31 Januar 2011 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Digital_Thor skrev:
Jeg fik faktisk en lang forklaring en gang.... om at nogle kabler var koldvalsede og derfor havde en længere struktur i kobberet.
Dette skulle medføre færre overgange og derfor bedre lyd. DOH! Og selvfølgelig var denne proces enormt dyr... og derfor Det var vist Audio Quest, der begyndte på det.  
skulle jeg betale et par tusinde for en meter kabel... uden stik. Den købte jeg sgu heldigvis ikke

Har også hørt noget med at pilene er til for at huske hvilken vej kablet vendte.... da de blev spillet til. Man skal fanme høre
meget før ørene falder af

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes