Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 07:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: helt ny (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 30 Januar 2011 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

DKsoulman skrev:

Har du virkelig så dårlig cd afspiller, at du mener der er "sund fornuft og økonomi" i at begynde på et helt "nyt" medie?

Eller er det bare en mode dille? - For det er vinyl jo i bund og grund.

Det kommer lidt an på hvilken musik man spiller - og om man allerede har en pladesamling.

Det kan være "Every Picture Tells a Story fra 1971 lyder bedre på pladen end på CD" ( faktisk ret sandsynligt - dele af musikken er måske ikke "med" på CDén ). måske du går glip af noget her Det er ofte således at plader før mid-80érne lyder bedre end den tilsvarende CD, fordi man ikke lige havde mastertape ved hånden og brugte noget andet til at "skære" CDén. Desto yngre pladen er, desto mindre forskel - er min erfaring. 99% af det jeg spiller er fra 70érne.

Det udover et subjektivt - men det giver et andet forhold til musikken når man fisker pladen ud af et cover ( der ofte har en hel historie inden i med billeder af sangeren og musikkerne, lyrikken nedskrevet - etc), og sætter den på, armen ned etc. Den holder hver gang - også efter 37 år med vinyl.
Til top Vis A127's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A127

alanaaberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2008
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 Januar 2011 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

jaa.
havde godt læst lidt om det. at jeg ikke fik det store ud af at skifte.

men har besluttet at kaste lidt penge i det. om det så bliver en hoppy at gå i genbrug og finde gamle plader. eller om den erstatter helt cden for mig, må tiden jo vise :)

Men tak for alle svarende.
Til top Vis alanaaberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af alanaaberg

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 31 Januar 2011 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

A127 skrev:
Der produceres såvidt jeg ved end ikke en Direct Drive idag overhovedet ( bortset fra Technics og deres kloner ). En SME 10 turntable til 30.000 ( uden arm )  slår knuder på sig selv, med klumbet design,  fordi den ikke har råd og teknologi til Direct Drive. Technicis gør det enkelt og elegant med Direct Drive - sæt en SME V-arm på, og den slår stort set hvad som helst - til 5.000 + armens pris - hvis det er det man vil - ikke kun fordi den lyder godt, men også fordi den har alle features. En spille uden features og en vis substans kan ikke blive reference - blot min mening.

Tillykke! Du kandiderer helt klart som forfatter af årets mest tåbelige indlæg...

Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 31 Januar 2011 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

DKsoulman skrev:

Har du virkelig så dårlig cd afspiller, at du mener der er "sund fornuft og økonomi" i at begynde på et helt "nyt" medie?

Eller er det bare en mode dille? - For det er vinyl jo i bund og grund.

Vinylafspilning...i bund og grund bare en modedille? Du skriver det som om det er et uomtvisteligt faktum, men forhåbentlig er der bare tale om din personlige mening...

Jeg tror (véd!) helt bestemt at vinylen kommer til at 'overleve' cd'erne med mange år!

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Januar 2011 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
A127 skrev:
Der produceres såvidt jeg ved end ikke en Direct Drive idag overhovedet ( bortset fra Technics og deres kloner ). En SME 10 turntable til 30.000 ( uden arm )  slår knuder på sig selv, med klumbet design,  fordi den ikke har råd og teknologi til Direct Drive. Technicis gør det enkelt og elegant med Direct Drive - sæt en SME V-arm på, og den slår stort set hvad som helst - til 5.000 + armens pris - hvis det er det man vil - ikke kun fordi den lyder godt, men også fordi den har alle features. En spille uden features og en vis substans kan ikke blive reference - blot min mening.

Tillykke! Du kandiderer helt klart som forfatter af årets mest tåbelige indlæg...

Niels

Hvis du mener andre folks mening er tåbelige - står du måske selv til at kandidere til årets indlæg .... 
Til top Vis A127's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A127

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes