Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 18:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Er billigt hifi kedeligt? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
FinnC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 29 Januar 2011 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Spaceman_2 skrev:

..snip..

.... hvad øjet ser, altså må en sofistikeret strange looking speaker, altså yde noget mer, da den KUN er fremstillet i x- antal eksemplarer. Knald fire stykker træ sammen til en kasse, momter nogle enheder, alt efter basis bogen og opskrifter, den yder måske det samme, men en i helvede hvor er den grim. Vi mennesker er meget styret af det estiske indtryk, uanset om vi vedgår det eller ej. Om jeg kører fra AAlborg til København i skod bil, er jo ikke det samme hvis man tog turen i en Ferrari

..snip.. hvilket selvfølgelig ikke giver bedre lyd, men tilfredsstiller det sanselige.

mvh space

Når man læser indlæg, så udtrykker mange jo også - de ser - og det med lytteriet er en anden del.. tankevækkende, man ser på biler, ingen lytter på biler etc.

Når det omhandler drenge/mænd, så glemmer de fleste af dem, at de er særdeles visuelt orienteret (hint,  tænk på hvordan de ser efter piger, de lytter ikke efter dem). Hvordan denne faktuelle viden så ikke optræder ifm. HiFi, men er lige modsat, se det er jo værdigt til en hjernescanning med efterfølgende doktorafhandling

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 29 Januar 2011 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

FinnC skrev:
Når man læser indlæg, så udtrykker mange jo også - de ser - og det med lytteriet er en anden del.. tankevækkende, man ser på biler, ingen lytter på biler etc.

[...]

Jeg kender ellers en del, som synes, at lyden af bilens motor er næsten lige så vigtig, som udseendet er.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 29 Januar 2011 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Otto J skrev:
Lad os få noget mere "snyd"!

Amen!
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 29 Januar 2011 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Elithraldor skrev:
jensen skrev:

Problemet er bare når man så har hørt en meget dyrt og godt setup i et godt rum, er er der ingen vej
tilbage, og lige er det mange der ikke har hørt.

Men ellers må jeg give dig lidt ret.

Også lige det med at folk holder igen ? ja måske ved jer fordi i ikke tilbyder High-end, jeg oplever folk køber dyre og
dyre også beholder de det meget længer.

Jeg mener nu nok at Tapeconnection forhandler high-end?

Dynaudio Evidence Master er det ikke oppe i den lidt højere ende?
Musical Fidelity TiTAN, også den lidt vildere ende?

Synes det er noget vås at sige Tapeconnection ikke tilbyder High-end, men det er måske bare mig som ikke ved hvad high-
end er?

Desuden så er jeg 100% enig med Otto! Man burde gå efter lyden, ikke mærket, udseendet, prestigen etc.

Nå havde glemt de solgte Dyn.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 29 Januar 2011 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Otto J skrev:

En sjov detalje er, at der var FLERE der kom ind i rummet, kiggede på vores akustik-skum, grinede og sagde "det er jo snyd!" Hvorfor? Jeg troede vi var kommet for at levere noget god lyd? Hvorfor er det "snyd" at sætte for 1000 kroner akustikskum på væggene, i stedet for at mosle alt det dyreste grej man har til rådighed ind i et elendigt rum? Bare fordi stort set ingen af dem der kom med grej for flere hundrede tusinde, GAD at løfte en finger for at få det til at lyde ordentligt, så er det "snyd" at vi gjorde?

Du glemmer bare at mange der køber i den prisklasse ikke vil lave om på deres stue på grund af et setup til de penge, så var det da bedre at finde noget der kunne spille max i de forhold de har.

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 29 Januar 2011 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Otto J skrev:

En sjov detalje er, at der var FLERE der kom ind i rummet, kiggede på vores akustik-skum, grinede og sagde "det er jo snyd!" Hvorfor? Jeg troede vi var kommet for at levere noget god lyd? Hvorfor er det "snyd" at sætte for 1000 kroner akustikskum på væggene, i stedet for at mosle alt det dyreste grej man har til rådighed ind i et elendigt rum? Bare fordi stort set ingen af dem der kom med grej for flere hundrede tusinde, GAD at løfte en finger for at få det til at lyde ordentligt, så er det "snyd" at vi gjorde?

Du glemmer bare at mange der køber i den prisklasse ikke vil lave om på deres stue på grund af et setup til de penge, så var det da bedre at finde noget der kunne spille max i de forhold de har.

Til gengæld er der jo generelt bedre akustik i en almindelig stue, end der er i et lytterum til en messe.
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 29 Januar 2011 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

dysterland skrev:
jensen skrev:
Otto J skrev:

Til gengæld er der jo generelt bedre akustik i en almindelig stue, end der er i et lytterum til en messe.

ja nogle.

Mange af de nye huse de bygge i dag er det rene elendighed hvad angår akustik, synes ikke de rum der er på messen i kbh er slemme hvis man vælger det rigtige udstyr.

endukender
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Heltny/skruerselv?

Bruger siden: 18 December 2010
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 Januar 2011 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Elithraldor skrev:

Synes det er noget vås at sige Tapeconnection ikke tilbyder High-end, men det er måske bare mig som ikke ved hvad high-
end er?

Desuden så er jeg 100% enig med Otto! Man burde gå efter lyden, ikke mærket, udseendet, prestigen etc.

Og der mener jeg du er ude i noget vås, for at bruge dit eget udtryk.
Ja Musical Fidelity har noget i den dyre ende, men det har ikke nødvendigvis noget at gøre med om det lyder godt.

Men det er den holdning der gør, at hifi er blevet fuldstændig tåbeligt dyrt.

Når nogen efterspørger input til en ny forstærker og de eks maks vil bruge 15000 på det, så kan du være sikker på, at alle
anbefalinger ligger på forstærkere til et sted mellem 14000 og 15000. Jeg savner den der entusiasme, hvor nogen tør lytte til
tingene i stedet for at vurdere lyden udfra prisskiltet, og så anbefale en forstærker til 3000 i stedet, fordi den banker alle de
andre på lyden. Der var en gang hvor man fik respekt for den slags, og hvor NAD kunne sælge 6 millioner af deres 3020'er,
der kostede 1000, fordi den bankede stort set alt andet. Gør man det i dag, er man totalt åndsvag, fordi alle jo godt ved, at
en
forstærker til 3000 kroner pr definition jo ikke kan lyde bedre end en til 15000.

Come on folks! Handler det om lyd eller pris????
Til top Vis endukender's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af endukender

endukender
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Heltny/skruerselv?

Sendt: 29 Januar 2011 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Ups. En fejl

rotelman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008
Sendt: 29 Januar 2011 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

God tråd Otto... med en hel del gode svar.

Til top Vis rotelman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rotelman

Pita
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 Januar 2011 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Den dyreste komponent i en forstærker/cd-afspiller er helt klart selve kabinettet/chassis.

Bare spørg ovre hos Jeff Rowland, hvor mange penge og timer de smider i CNC-bearbejdede kabinetter.

Så snart du har positioneret dig på markedet, etableret et brand, fået patenter på ligegyldige teknologier (som man selv har "opfundet og udviklet"), fået adskillige "købte" anmeldelser i diverse blade og lidt "gratis" omtale på den lokale kaffebar, ja, så kan du sgu sælge hvad som helst til uhørte priser.
Til top Vis Pita's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pita

Elithraldor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2009
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 Januar 2011 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

endukender skrev:

Ja Musical Fidelity har noget i den dyre ende, men det har ikke nødvendigvis noget at gøre med om det lyder godt.

Når nogen efterspørger input til en ny forstærker og de eks maks vil bruge 15000 på det, så kan du være sikker på, at alle
anbefalinger ligger på forstærkere til et sted mellem 14000 og 15000. Jeg savner den der entusiasme, hvor nogen tør lytte til
tingene i stedet for at vurdere lyden udfra prisskiltet, og så anbefale en forstærker til 3000 i stedet, fordi den banker alle de
andre på lyden. Der var en gang hvor man fik respekt for den slags, og hvor NAD kunne sælge 6 millioner af deres 3020'er,
der kostede 1000, fordi den bankede stort set alt andet. Gør man det i dag, er man totalt åndsvag, fordi alle jo godt ved, at
en
forstærker til 3000 kroner pr definition jo ikke kan lyde bedre end en til 15000.

Du må gerne uddybe hvad mener med at det jeg er ude i er noget vås? Som jeg læste det som hr. jensen skrev er det netop
at jo dyrere, jo bedre, derfor mener jeg jo netop at tapeconnection har dyrt grej (om man så kalder det high-end eller ej).
Nu slog jeg lige high-end op på meriam webster: "of superior quality or sophistication and usually high in price", og så kan
man jo diskutere hvad "superior quality or sophistication" er, når man taler om hifi. Jeg vil lade det ligger herfra, som otto
pointerer, kan det diskuteres en anden gang.

Et eksempel på hvad jeg synes high-end er så er det et sæt Gamma højtalere med en Thule IA150B spændt på. Det er
måske ikke 100.000 kr. high-end - men jeg synes det lyder p***e godt! . I øjeblikket har jeg selv dynaudio og thule
hvilket kun lyder godt fordi jeg netop har "snydt" - som otto siger. Højtalerne står på 50kg. marmor plader, og er trukket
væk fra væggen indtil "brum"-bassen var væk, og så har de lige lidt toe-in. Det lyder super godt i mine ører - men må sige
at det tog lidt tid at komme dertil!

Det kan varmt anbefales at "snyde" lidt, og nu er jeg så bare så heldig at frøkenen i huset ikke har sat sig alt for meget imod
(selvom hun ikke er helt tilfreds)
Til top Vis Elithraldor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Elithraldor

endukender
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Heltny/skruerselv?

Sendt: 29 Januar 2011 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Pita skrev:
Den dyreste komponent i en forstærker/cd-afspiller er helt klart selve kabinettet/chassis. Bare spørg ovre
hos Jeff Rowland, hvor mange penge og timer de smider i CNC-bearbejdede kabinetter. Så snart du har positioneret dig på
markedet, etableret et brand, fået patenter på ligegyldige teknologier (som man selv har "opfundet og udviklet"), fået
adskillige "købte" anmeldelser i diverse blade og lidt "gratis" omtale på den lokale kaffebar, ja, så kan du sgu sælge hvad
som helst til uhørte priser.

Ja, Jeff Rowland bruger mange penge på deres kabinetter. Og det er fint. Det samme gør B&O.
Der hvor filmen knækker er, når Jeff Rowland pakker 2 ICEPower ASP modul ind i et lækkert kabinet, sætter det til salg til
55.000 kroner og får anmeldelser der konkluderer at lyden nærmest er fejlfri, og prisen til 55.000 er helt fair for så perfekt
lyd. Ja faktisk er det næsten for billigt for så lækker "lyd".

Og så tager en anden producent 100% samme Icepower ASP moduler og pakker dem knapt så prangende ind, og sælger det
til under 10.000 kroner. Så får de en OK anmeldelse der konkluderer at de er OK til prisen, men at der selvfølgelig er en
række lydmæssige begrænsninger i et produkt til den pris.

Jeg vil gerne møde den person der i en lytte kan høre forskel på 2 ICEPower ASP moduler, fordi det ene sidder i et CNC-
fræst kabinet, mens den anden sidder i et standard alu-kabinet. Det kan man ikke.
Men fordi den ene er så meget dyrere, er det helt legalt at påstå at man kan høre forskellen. Ja, man er nærmest tonedøv
hvis man påstår andet. Det er hifibranchen i en nøddeskal!

endukender
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Heltny/skruerselv?

Sendt: 29 Januar 2011 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Elithraldor skrev:
endukender skrev:

en

Du må gerne uddybe hvad mener med at det jeg er ude i er noget vås? Som jeg læste det som hr. jensen skrev er det
netop
at jo dyrere, jo bedre, derfor mener jeg jo netop at tapeconnection har dyrt grej (om man så kalder det high-end eller ej).
Nu slog jeg lige high-end op på meriam webster: "of superior quality or sophistication and usually high in price", og så kan
man jo diskutere hvad "superior quality or sophistication" er, når man taler om hifi. Jeg vil lade det ligger herfra, som otto
pointerer, kan det diskuteres en anden gang.

Et eksempel på hvad jeg synes high-end er så er det et sæt Gamma højtalere med en Thule IA150B spændt på. Det er
måske ikke 100.000 kr. high-end - men jeg synes det lyder p***e godt! . I øjeblikket har jeg selv dynaudio og thule
hvilket kun lyder godt fordi jeg netop har "snydt" - som otto siger. Højtalerne står på 50kg. marmor plader, og er trukket
væk fra væggen indtil "brum"-bassen var væk, og så har de lige lidt toe-in. Det lyder super godt i mine ører - men må sige
at det tog lidt tid at komme dertil!

Det kan varmt anbefales at "snyde" lidt, og nu er jeg så bare så heldig at frøkenen i huset ikke har sat sig alt for meget imod
(selvom hun ikke er helt tilfreds)

Beklager hvis jeg har misforstået noget. Men det går galt så snart du bringer prisen ind som en parameter/reference fo hvor
godt noget lyder. Mit indlæg lige ovenfor dette, skulle gerne vise dette med al tydelighed.

Dem der har travlt med at sætte hifi i bås baseret på pris, er typisk dem der ikke kan høre forskel på en guitar og en
trompet.

Elithraldor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2009
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 Januar 2011 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

endukender skrev:

Beklager hvis jeg har misforstået noget. Men det går galt så snart du bringer prisen ind som en parameter/reference fo hvor
godt noget lyder. Mit indlæg lige ovenfor dette, skulle gerne vise dette med al tydelighed.

Dem der har travlt med at sætte hifi i bås baseret på pris, er typisk dem der ikke kan høre forskel på en guitar og en
trompet.

Tror bare vi har snakket forbi hinanden - jeg er bestemt enig i at god lyd ikke nødvendigvis er lig med dyrt udstyr (trompeten
er det ikke den med de 6 strenge ? )
Til top Vis Elithraldor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Elithraldor

Jensimand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2010
Lokalitet: København
Sendt: 29 Januar 2011 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Det er jo heler ikke helt det der bliver sagt, der blev citeret: "of superior quality or sophistication and usually high in price",
hvilket altså betyder "for det meste dyrt" og ikke "altid dyrt" - hermed er det så slået fast at Elithraldor IKKE mener at "godt"
og "dyrt" er det samme. Hvor er du så uenig?

Jeg tror det var mig der bragte "high-end" på banen, og det skulle jeg nok ikke have gjort. Min pointe var den simple at jeg
simpelt hen ikke kan se hvorfor produkter uden hjerte skulle være interessante, uanset pris.

Formålet med anmeldelser af den type som Otto efterlyser skulle så være at identificere de produkter i rimelige
prislag som faktisk HAR hjerte - det lyder for mig som en relevant efterlysning.

Til top Vis Jensimand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jensimand

endukender
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Heltny/skruerselv?

Sendt: 29 Januar 2011 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det ville være fint, hvis vi kunne gå fra den nuværende tilstand, hvor prisen dikterer hvor godt anmeldere og
mange andre mener noget lyder, til en tilstand hvor det er ørerne der bestemmer, og hvor anmeldere og entusiaster tør
fremhæve et produkt til 3000 som fremragende, og et til 50.000 som elendigt, fordi det til 3000 lyder bedre. Det turde man i
de gamle NAD3020-dage, men åbenbart ikke længere. Hifi handler i dag ikke om lyd men om livsstil. Og ingen stiller sig
kritisk, men accepterer bare at hvis et produkt er dyrere, så må det være bedre.

Jeg synes det kunne være sjovt, hvis vi så nogle anmeldelser, hvor en enmelder eks bare får at vide at han skal anmelde
lyden fra forstærker X og Y, uden at vde hvad det er for noget eller hvad det koster. Udelukkende vurdere lyden og så gve
et bud på hvad sådan et produkt burde koste. Tror 99 ud af 100 anmeldere ville komme til kort, og jeg tror ikke nogen ville
have udråbt eks Jeff Rowlands udgave at B&O's ASP moduler som et vidunder der mindst burde koste 55.000. Tror det
kunne være en eye-opener, der kunne rykke tæppet noget så voldsomt væk under en plattenslagerbranche. Og det er nok
derfor vi aldrig kommer til at se det.

Lad os dog få lyden tilbage som parameter #1!

Pita
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 Januar 2011 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

endukender skrev:
Pita skrev:
Den dyreste komponent i en forstærker/cd-afspiller er helt klart selve kabinettet/chassis. Bare spørg ovre
hos Jeff Rowland, hvor mange penge og timer de smider i CNC-bearbejdede kabinetter. Så snart du har positioneret dig på
markedet, etableret et brand, fået patenter på ligegyldige teknologier (som man selv har "opfundet og udviklet"), fået
adskillige "købte" anmeldelser i diverse blade og lidt "gratis" omtale på den lokale kaffebar, ja, så kan du sgu sælge hvad
som helst til uhørte priser.

Ja, Jeff Rowland bruger mange penge på deres kabinetter. Og det er fint. Det samme gør B&O.
Der hvor filmen knækker er, når Jeff Rowland pakker 2 ICEPower ASP modul ind i et lækkert kabinet, sætter det til salg til
55.000 kroner og får anmeldelser der konkluderer at lyden nærmest er fejlfri, og prisen til 55.000 er helt fair for så perfekt
lyd. Ja faktisk er det næsten for billigt for så lækker "lyd".

Og så tager en anden producent 100% samme Icepower ASP moduler og pakker dem knapt så prangende ind, og sælger det
til under 10.000 kroner. Så får de en OK anmeldelse der konkluderer at de er OK til prisen, men at der selvfølgelig er en
række lydmæssige begrænsninger i et produkt til den pris.

Jeg vil gerne møde den person der i en lytte kan høre forskel på 2 ICEPower ASP moduler, fordi det ene sidder i et CNC-
fræst kabinet, mens den anden sidder i et standard alu-kabinet. Det kan man ikke.
Men fordi den ene er så meget dyrere, er det helt legalt at påstå at man kan høre forskellen. Ja, man er nærmest tonedøv
hvis man påstår andet. Det er hifibranchen i en nøddeskal!

Det er næsten sandt. Det er sandt at J.R. bruger ICEpower moduler, som de selv har let modificeret, men det er kun til effektdelen. Forforstærkeren har de vist selv udviklet, men at hæve prisen med en faktor 10-20 for det lette arbejde er uhørt - det vil jeg gerne give dig ret i!
Til top Vis Pita's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pita

Mrhviid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Januar 2011 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

endukender skrev:
Elithraldor skrev:

end er?

en

Bare af nysgerrighed. Er det en specifik forstærker til 3000,- du her tænker på?
Til top Vis Mrhviid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrhviid

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Sendt: 30 Januar 2011 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Bond skrev:

Jamen er det ikke bare et spørgsmål om interesse ?

Eksempel: (den med anlæg vs. bil, igen igen )

Jeg har en Susuki Ignis og guderne skal vide hvad jeg må høre for min "konebil" fra mine venner som kører BMW, Audi etc.

Når det kommer til hi-fi anlæg ligger jeg i den rigtig dyre ende, hvor mine venner har noget mp3 inspireret med deres mobiltlf. som primær signalkilde......

Når de høre musik hos mig syntes de det lyder fantastisk - når jeg kører i deres biler syntes jeg det er fantaktiske køremaskiner .... men:

Når de kommer med forslag til mig ang. hjul/dæk som forbedrer køreegenskaberne, små indgreb i motoren som forbedre ydelsen, siger jeg: "ja, ja det ser vi på engang" - for det interessere mig ikke en dyt.

Når jeg kommer med forslag til dem ang. om at stille højttalerne mere optimalt, downloade musiken i en højere opløsning, købe en god dac, siger de: "ja, ja det ser vi på engang" - for det interessere dem ikke en lyd. 

- hvis man har et basalt behov, for en bil til at kører fra A til B eller et musikanlæg til baggrundsmusik, men ellers ingen interesse, køber man det billigste til ens behov og hvem gider anmelde noget ingen har interesse for ?

Bond

Nå..ok...så har jeg osse en konebil (magen til)...det er jeg ikke ked af for den kan man lettere have i fred end div. BMW og AUDI'R. Når det er sagt viser det sig nok også den er mere HIFI rigtig den dag man skal transportere sine nyindkøbte højtalere hjem.

Mht lyd...som mange er inde på...akustikken og indretning i mange hjem minder mere om gravkammer end beboelse...det kan prisen på et anlæg ikke kompensere for uanset. Samtidig er der meget andet at tage hensyn til (konen m.m.), men det er da lækkert med noget dyrt grej og har man penge nok findes der masser af dyrt legetøj.

God lyd behøver ikke være dyrt...med en god integreret rør eller transistor-forstærker...et par stander HT og en grammofon (eller CD) kan man sagtens opnå god lyd til 25.000 med hensyntagen til akustikken (som man aldrig slipper for), men det bliver da sjovere (og måske bedre) med 100k eller mere.

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum