Emne: Er billigt hifi kedeligt? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 31 Januar 2011 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
| Så ville du også vide at der er stor meget stor forskel på udstyr om det er dyrt eller ikke. |
|
|
Jeg har da heller ikke sagt andet? Jeg tror du har misforstået hvad det er jeg mener.
EDIT: Eller rettere, ting lyder ikke _automatisk_ godt fordi det er dyrt, men potentialet for god lyd er væsentligt højere når udstyret MÅ være dyrt. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
endukender Udelukket fra forum

Heltny/skruerselv?
Bruger siden: 18 December 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 31 Januar 2011 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Otto J skrev:
jensen skrev:
| har du hørt forskelen på hifi i et godt rum ??. |
|
|
Øh, ja.
|
|
|
Så ville du også vide at der er stor meget stor forskel på udstyr om det er dyrt eller ikke. |
|
|
Måske tager jeg fejl, men handler det ikke om at der er forskel på godt og dårligt udstyr, nærmere end at der er forskel på billigt og dyrt. Du har meget travlt med at sætte hifi i bås ud fra prisen. Måske så travlt, at du glemmer at lytte til det.
|
| Til top |
|
| |

Heltny/skruerselv?
|
| Sendt: 31 Januar 2011 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske skulle vi starte med at definere, om high end begrebet læner dig op af prisen eller lyden? Ellers kan vi jo diskutere æbler imod pærer i hundrede år.
Min mistanke er, at en del debattører i denne tråd mener at: high end = dyrt. Jeg mener at: high end = god lyd.
Og så mener jeg ikke nødvendigvis der er sammenhæng mellem pris og lyd.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 31 Januar 2011 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
endukender skrev:
jensen skrev:
Otto J skrev:
jensen skrev:
| har du hørt forskelen på hifi i et godt rum ??. |
|
|
Øh, ja.
|
|
|
Så ville du også vide at der er stor meget stor forskel på udstyr om det er dyrt eller ikke.
|
|
|
Måske tager jeg fejl, men handler det ikke om at der er forskel på godt og dårligt udstyr, nærmere end at der er forskel på billigt og dyrt. Du har meget travlt med at sætte hifi i bås ud fra prisen. Måske så travlt, at du glemmer at lytte til det.
|
|
|
Jo.
Har hørt meget dyrt udstyr der ikke lyder bedre end noget der er meget laver prissat.
|
| Til top |
|
| |
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
Bruger siden: 13 September 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
| Sendt: 31 Januar 2011 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fokus på musikformidling/anlæg til 5000- 10000 kr findes ikke på fora som dette, det skyldes jo nok, at os der gider bruge tid på sådan fora er villige til at invester fler penge fordi det er en hobby, og derfor bruger tid her. Men mon ikke der findes flere anlæg i danmark i den omtalte prisklasse end der findes highend anlæg.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 31 Januar 2011 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto J skrev:
jensen skrev:
| Så ville du også vide at der er stor meget stor forskel på udstyr om det er dyrt eller ikke. |
|
|
Jeg har da heller ikke sagt andet? Jeg tror du har misforstået hvad det er jeg mener.
EDIT: Eller rettere, ting lyder ikke _automatisk_ godt fordi det er dyrt, men potentialet for god lyd er væsentligt højere når udstyret MÅ være dyrt.
|
|
|
Nej, men jeg tror godt du kan glemme at dem der køber hifi til de 10000kr du snakker om vil gå så meget op i det at de vil lave deres rum om, det hænger næsten altid samme nu mere man bruger på hifi og musik nu mere gør man udaf sit rum, det er hvad jeg oplever.
Hvis der kommer kunder ned i min butik og køber et par AVI og jeg sige til dem så skal i lige gøre sådan og sådan ved jeres stue så løber de ud af butikken og tror jeg er tosset.
Og det med prisen kan jeg ikke sige så meget til, for skrive jeg om det jeg har oplevet så vil der nok være nogle der bliver sure.
Hifi og musik er en hobby ikke andet.
|
| Til top |
|
| |
Bevensee Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 31 Januar 2011 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
High-end er jo et fantastisk begrab. Ihvertfald set fra producenten og forhandlerens synspunkt. Det er nærmest en slags godkendelsesprædikat. Hvem vil ikke gerne have et high-end anlæg? Så jo højere (pris)grænsen for hvornår noget et high-end kan sættes, jo flere penge vil vi stakler bruge  . Forhelt ærligt: Ingen af os vil vel være specielt begejsterede hvis vi får at vide at vores møjsommeligt sammensatte anlæg ikke er high-end, vel? Men tilbage til trådens oprindelige emne. Otto, jeg synes i dén grad du har en pointe. Prøv at tænke tilbage på hvornår jeres interesse for god lyd blev vagt. For mig var det i 12-14 års alderen. Der havde jeg altså ikke ret mange penge at købe lyd for. Da jeg senere i gymnasite havde sparet 5000,- kr sammen til indkøb af ny forstærker, tog jeg ud i HiFi-klubben, og sammenlignede en Denon PMA 1560 med en NAD til nogenlunde samme pris. Forskellen var slående. Jeg havde læst anmeldelser, og var egentlig indstillet på at jeg skulle have NAD'en, men Denon'en slog den med flere længder. Men hvor kan lyd og musik entusiaster med begrænset økonomisk formåen læse om deres hobby? Da jeg var barn/teenager, dækkede HiHi & Elektronik den del af markedet. Jeg husker en anmeldelse af ProJect 6.2, til 3500,- Den fik jeg også sparet op til, og den fulgte mig trygt gennem hele min studietid, og står nu hos mine forældre. Hvis vi forfejler at skabe en tilsvarende interesse hos de unge i dag (hvor mange under 20 var på messen i år?), reducerer vi vores hobby til en loge for de særligt priviligerede. I et tidligere indlæg i tråden, var der en som ikke turde komme med eksempler på gode billige forstærkere af frygt for at blive "overfaldet". Er vi virkelig blevet så ekskluderende og snobbede?
__________________ StrictlyStereo
- Bevensee
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 31 Januar 2011 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto J skrev:
|
For nu at forholde mig seriøst til Jensen's input: Du siger, at når man nu ikke kan gøre for eksempel akustikken optimal, så må man jo få det bedste ud af det under de betingelser. Det samme gælder vel økonomi - når nogle nu kun kan/vil/må investere f.eks. 15.000,- i et anlæg, er det så ikke interessant at få det maksimale ud af dét? Måske ikke for dig, der lever af (udelukkende) at sælge high-end udstyr, men set fra kundens synspunkt, så må det være interessant at maksimere sin lydkvalitet inden for de rammer man har, hvadenten begrænsningerne er mængden af kroner, eller mængden af koner.
|
|
|
Jo de skal helt klart forsøge at få det mest mulige udaf det de købe lige meget pris, stop med at ikke for mig for jeg sælger kun high-end, jeg sælger skam en masse systemer i den prisklasse, jeg er bare så heldig at jeg kun behøver at sælge en enhed med alt i så er der god lyd. .
Men hvis du mener det du skriver, så kan jeg slet ikke forstå at i på en masse som i kbh ikke indretter jeres rum som en alm stue.
Hvis jeg som kunde kommer på sådan en messe med min kone for at høre på nogle højttaler vi vil købe, så hjælpe det ikke på det at når man kommer ind i det rum de spiller i at der hænger alt muligt l**t rundt omkrig, det første man tænker er ok kan de ikke spille før alt det er der.
Det næste jeg vil er at finde et hus eller lokaler her i byen hvor jeg vil lave min butik som et dansk hjem bare med lidt hifi i, det tror jeg er vejen frem, der findes mange muligheder at få et budskab ud.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 31 Januar 2011 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes tråden bliver drejet over mod alt muligt andet end emnet (måske følger jeg selv lidt med). Hvad der er high-end og hvad der ikke er, og akustik-regulering osv, er slet ikke dét jeg vil ind på. Dét jeg vil ind på, er ganske enkelt: HVIS man er på jagt efter f.eks. en forstærker i 3000,-s klassen, med de begrænsninger der nu ligger i dét, og de bevæggrunde man end måtte have for det, så er der stort set ingen steder at finde seriøse, dybdegående gennemgange af hvad man kan forvente at få til dé penge. Vi skal vel ikke til at vedtage at hvis man kun har 3000,- til en forstærker, så er man ikke interesseret i at få så god lyd som muligt til pengene? __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |

Heltny/skruerselv?
|
| Sendt: 31 Januar 2011 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Jo.
Har hørt meget dyrt udstyr der ikke lyder bedre end noget der er meget laver prissat.
|
|
|
Ja, det har jeg rent faktisk. Jeg har eks hørt masser af Mark Levinson, som har været noget af det mest kedelige og søvndyssende. Jeg har hørt TACT Millenium til en demo hos hifiklubben, hvor jeg provokerende spurgte om vi kunne få lov at høre en lille integreret NAD på samme setup (Husker ikke typenummeret, men mener den koste ca. 2000). Det var OK, men ham der stod for demo'en fik meget travlt med at tale udenom, da en stor del af de tilstedeværende gjorde ham opmærksom på, at NAD'en faktisk lød klart bedre. Hans forklaring gik meget på, at det jo var klart at TACT'en var bedre til den pris. Vi kunne bare ikke høre det  Jeg har hørt Eben højtalere til over 100k drevet af Burmester grej i samme prisklasse, der fik mig til at længtes efter radio'en i min bil. Jeg har hørt Dynaudio Evidence til ca. 600.000 på et setup med bl.a. Accuphase SACD og en samlet pris på setuppet på over 1,5 million. Ejeren mente det havde den vildeste dynamik i verden, og det er meget muligt. Men det lød mildest talt ikke ret godt. Vil du se flere eksempler??
|
| Til top |
|
| |
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
|
| Sendt: 31 Januar 2011 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto J skrev:
|
Jeg synes tråden bliver drejet over mod alt muligt andet end emnet (måske følger jeg selv lidt med). Hvad der er high-end og hvad der ikke er, og akustik-regulering osv, er slet ikke dét jeg vil ind på. Dét jeg vil ind på, er ganske enkelt: HVIS man er på jagt efter f.eks. en forstærker i 3000,-s klassen, med de begrænsninger der nu ligger i dét, og de bevæggrunde man end måtte have for det, så er der stort set ingen steder at finde seriøse, dybdegående gennemgange af hvad man kan forvente at få til dé penge. Vi skal vel ikke til at vedtage at hvis man kun har 3000,- til en forstærker, så er man ikke interesseret i at få så god lyd som muligt til pengene?
|
|
|
Spørgsmålet er vel mere om der er behov for dybdegående gennemgang af evt produkt til 3000kr, tænker på målgruppen gider de læse sådan en gennemgang elller har de for travlt og bare søger en let løsning uden at ha behov for at sætte sig dybt ind i tingende, det samme gør sig vel gældende ved tv køb i samme prisklasse.
|
| Til top |
|
| |
dysterland Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 769
|
| Sendt: 31 Januar 2011 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
| Hifi og musik er en hobby ikke andet. |
|
|
Jeg kan ikke helt regne ud, hvorfor du skriver det - hvis det er sarkasme, så mangler jeg en smiley eller noget for at forstå den.
Det er muligt, at jeg nu kommer til at lyde som en prædikant, eller noget (men det er jeg så også til daglig...). Men for mig er især musikken langt, langt mere end bare en hobby. Jeg spiller ikke selv, det var ikke det, jeg havde evnerne til, og jeg har valgt en anden profession.
Men nøj, hvor er musik vigtigt for mig. Kunst er i det hele taget langt vigtigere, end folk er klar over - fordi det kan fortælle nogle sandheder, som ikke kan beskrives med vores almindelige sprog. Og af de forskellige kunstarter, der så findes, er musik den vigtigste for mig - mest i den tungere ende af skalaen, fordi den musik udtrykker nogle ting for mig, som jeg har brug for at få sat ord på - selvom det ikke er noget, der kan udtrykkes i ord. Det vigtigste i mit liv er min familie og mine venner, og så måske mit arbejde. Men dernæst tror jeg, det er musikken, der er vigtigst for mig.
Og når nu den musik er så vigtig for mig, så vil jeg også kunne nyde den uden dårlig lyd. Ikke sådan at jagten på god lyd er det vigtige, men nydelsen af musikken - anlægget skal bare være godt nok til, at jeg kan nyde musikken fuldt ud. Og det kan jeg på mit anlæg, som har kostet omkring 15.000 alt i alt. Og jeg ville også kunne finde et anlæg til under 10.000, hvor jeg kunne nyde musikken nærmest lige så meget.
Og det er det budskab, jeg gerne vil brede ud - hallo, Hr. og Fru Danmark, brug lige, hvad der svarer til en forlænget weekend i London i både tid og pris på et finde et anlæg, som I kan lide at høre musik på, så musikken bliver behandlet ordentligt. Og så man kan nyde musikken, når I (nok især Hr. Danmark) har en rolig stund derhjemme uden frue og børn, og kan fyre op for noget god musik, og man kan føle, at man er helt alene i verden - på den fede måde. Svøm væk i musikken i en times tid, og bliv et nyt menneske. Det kræver ikke noget hokus-pokus, det kræver bare, at man ikke tankeløst følger strømmen.
Det handler ikke om at bruge mange penge - det handler bare om at bruge dem ordentligt. I stedet for at købe et imponerende skodanlæg i Bilka, så brug de samme penge på noget ordentligt, om ikke andet så bare fra den lokale Hi-Fi Klubben.
I stedet for al den snak om biler kan vi også sammenligne det med den almindelig dansker, der skal bruge godt 100 kroner på en flaske sprut til en fest. Det irriterer mig helt vildt, når folk så går ud og køber en flaske Smirnoff, som virkelig er noget af det værste l**t, man kan bruge 100 kroner på. Brug dog lige 5 minutter på at spørge nogen, der har forstand på det, og gå så i Fakta og køb en flaske Stolichnaya vodka, som rent faktisk smager godt. Eller endnu bedre, gå i Netto og køb en flaske Grant's whisky til de samme penge. Ja, det er en billig whisky, men den smager godt. Jeg har også whiskyer til over 500 kroner, og de er da bedre, men jeg har også altid en Grant's stående, for det er også en god whisky, som jeg også har lyst til nogle gange.
Så kvalitet behøver ikke koste meget. Det behøver ikke engang koste mere end mainstream-l**tet. Jeg har en god flaske vodka stående - ikke dyr, men god - og når mine venner smager den for første gang, er reaktionen jo "wow - kan vodka smage sådan?!". Og ja, det kan den - og jeg har ikke engang brugt ekstra tid og penge på den - jeg har bare købt noget andet end Smirnoff.
Det undrer mig virkelig, at folk konsekvent vælger at blive skidt ned ad ryggen og bare vælger det, der står i første række i butikkerne - og det gælder både mad, drikke, rengøringsmidler, og alt mulig andet, som jeg ikke kan komme i tanke om lige nu. Og hi-fi, selvfølgelig. Reklamens og vanens magt er stor. Men hvis man vil være lykkelig her i livet, så kræver det altså, at man bryder ud af vanen.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9423
|
| Sendt: 31 Januar 2011 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hifi er hobby, men musik er meget mere.
Selv går jeg på jagt efter så god lyd som muligt til næsten ingen penge.
Dvs. selvbyg, brugt og andet der kan findes billigt.
Hvis så jeg ser 20 år tilbage, og regner lidt på hvad jeg egentligt har brugt på min hobby, så kunne jeg ganske givet, ahve haft et fint fædiglavet anlæg i 50.000 kr. klassen. Men, det er her hobbyen kommer ind, og for midt vedkommende er det at have noget unikt der er billigt og som spiller godt.
Musikken er hos mig ikke en hobby, og jeg kunne ikke drømme om at begynde på DIY her . Det er musikken for vigtig til.
|
| Til top |
|
| |
sshd Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 634
|
| Sendt: 31 Januar 2011 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Hifi og musik er en hobby ikke andet. |
|
|
Nemlig, og vi har alle forskellige indgangsvinkler til vores hobby. Nogle vil have vellyd, nogle vil imponere vennerne og andre
har deres egne indgangsvinkler. Jeg tror ikke man skal stille sig op som dommer og bestemme hvad der er rigtigt og forkert.
Vil man have mest vellyd for sine penge må man lede efter faktuelle oplysninger og objektive anmeldelser. Disse er meget
svære at finde, da fabrikanter og sælgere prøve at påvirke informationsflowet med falske anmeldelser og andre salgstekniske
omskrivninger af sandheden.
Det er ret så spændende, at der for helt nye produkter kun findes overdrevent positive anmeldelser på nettet. Der er ligefrem
flere positive anmeldelser end steder hvor man rent faktisk kan købe produktet.
Herudover kommer en lang række amatører (hobbyister), som tror de er i stand til at lave en seriøs test/sammenligning af
flere produkter. De gør det sikkert ikke af ond vilje, men de bidrager bare ikke på en objektiv måde. Så istedet for at
sammenligne produkter med kendte øvre og nedre referencer, hvilket afslører bedst til prisen, får vi intet subjektive
anmeldelser i stil med mørk diskant, med dyb stram bas (dog ikke snerpet) og et hint af kanel.
Jeg har næsten opgivet at finde objektiv information om hifi på nettet. Det er meget nemmere at tage chancen med et brugt
produkt til en god pris og så skyde produktet af igen hvis det skuffer. Det betyder at jeg har en masse dyre enheder til 12-16k i
anlægget, men det er okay, da jeg ikke har givet mere end 3k-4k for dem.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 31 Januar 2011 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
mr nash skrev:
| Spørgsmålet er vel mere om der er behov for dybdegående gennemgang af evt produkt til 3000kr, tænker på målgruppen gider de læse sådan en gennemgang elller har de for travlt og bare søger en let løsning uden at ha behov for at sætte sig dybt ind i tingende, det samme gør sig vel gældende ved tv køb i samme prisklasse. |
|
|
Det er jo netop dét jeg spørger om - gider målgruppen ikke dét, og hvis ikke, hvorfor ikke? Søger man automatisk en "let løsning", fordi man kun vil bruge 3000,-? SKAL god lyd være et spørgsmål om at afskrive god kvalitet på andre områder, så man får råd til det lækre, dyre grej? Hvorfor er folk - tilsyneladende - holdt op med at interessere sig for om dét de køber til 3000,-, er det bedste køb?
Hvis man køber billigt udstyr, kunne det så ikke NETOP være udtryk for at man vil have mest muligt for pengene, og ikke bare blindt købe noget mere eller mindre tilfældigt udstyr, eventuelt fordi man kan få en god rabat på det og dérfor tror man gør et "godt køb"? Hvorfor er det at man (du, i dette tilfælde), ANTAGER at hvis man bruger 3000,-, så er man ligeglad? Jeg siger ikke det er forkert, men hvorfor? __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
dysterland Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 769
|
| Sendt: 31 Januar 2011 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto J skrev:
mr nash skrev:
| Spørgsmålet er vel mere om der er behov for dybdegående gennemgang af evt produkt til 3000kr, tænker på målgruppen gider de læse sådan en gennemgang elller har de for travlt og bare søger en let løsning uden at ha behov for at sætte sig dybt ind i tingende, det samme gør sig vel gældende ved tv køb i samme prisklasse. |
|
|
Det er jo netop dét jeg spørger om - gider målgruppen ikke dét, og hvis ikke, hvorfor ikke? |
|
|
Jeg oplever netop, at målgruppen godt gider dét, hvis de får hjælp til det. Folk i min omgangskreds ved godt, at jeg interesserer mig for hifi. Og derfor kommer de også og spørger mig, hvis de vil have nyt - netop også fordi, jeg ikke siger til dem, at de så er nødt til at bruge så og så mange penge. Jeg spørger helt åbent "hvor meget har du tænkt dig at bruge på det?". Og hvis de så siger max 500 kroner, så arbejder vi også med det. Jeg har til et par venner fundet noget ganske anstændigt i genbrugsbutikker for under 500 - til den ene ven et sæt Beovox S30 samt en gammel Sony reciever - til en anden en gammel Harman Kardon forstærker og to gamle Scandyna højttalere. Og det spiller faktisk virkelig godt, synes jeg - og især de. Og almindelige mennesker kan sagtens høre forskel på bras og kvalitet, når det bliver præsenteret for dem - og de vil gerne høre om forskellen, hvis man fortæller om det på en unørdet måde.
Og disse venner kunne efterfølgende heller aldrig drømme om at købe deres næste anlæg i Fona, nu hvor de har oplevet så meget vellyd til så få penge.
Men det er klart, at hvis man fortæller dem, at de er nødt til at bruge 30.000 på at få noget ordentligt, så giver de op på forhånd, og køber bare det nærmeste bras. Så der ligger altså et ansvar hos os "eksperter" (nørder).
|
| Til top |
|
| |
Levesen Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 December 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 31 Januar 2011 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto J skrev:
mr nash skrev:
Spørgsmålet er vel mere om der er behov for dybdegående gennemgang af evt
produkt til 3000kr, tænker på målgruppen gider de læse sådan en gennemgang elller har de for travlt og bare søger en let
løsning uden at ha behov for at sætte sig dybt ind i tingende, det samme gør sig vel gældende ved tv køb i samme
prisklasse. |
|
|
Det er jo netop dét jeg spørger om - gider målgruppen ikke dét, og hvis ikke, hvorfor ikke? Søger man automatisk en "let
løsning", fordi man kun vil bruge 3000,-? SKAL god lyd være et spørgsmål om at afskrive god kvalitet på andre områder, så
man får råd til det lækre, dyre grej? Hvorfor er folk - tilsyneladende - holdt op med at interessere sig for om dét de køber til
3000,-, er det bedste køb?
Hvis man køber billigt udstyr, kunne det så ikke NETOP være udtryk for at man vil have mest muligt for pengene, og ikke
bare blindt købe noget mere eller mindre tilfældigt udstyr, eventuelt fordi man kan få en god rabat på det og dérfor tror man
gør et "godt køb"? Hvorfor er det at man (du, i dette tilfælde), ANTAGER at hvis man bruger 3000,-, så er man ligeglad? Jeg
siger ikke det er forkert, men hvorfor? |
|
|
Det er da let at svare på; alle og enhver som er over 24 år gammel, ved man ikke får noget der duer til nogetsom helst, hvis
det kun koster 3K.
Vi VED at kvalitet og pris hænger sammen, vi ved det fra alle andre produktgrupper. Vi er erfarne brugere af mange
produktkategorier.
Ved VED det også, fordi når vi kommer ind i en hifibutik/lydbutik så står alle de små og billige stereorecievere med de små
højttalere samlet på et sted. På 2 en halv hylde med prisskilt på, slut finale.
Der er ikke ryddet en gulvplads til dem, der er ikke spots på dem, de står det ringeste sted i butikken, Så vi ved godt at
personalet også synes det er noget skrammel.
Så selvfølgelig er man ligeglad med lyd som sådan, hvis man ved at man kun vil bruge 3-10K på stereo. Man skal jo bare
have noget "der kan spille CD og radio". Hvor svært kan det være?
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 31 Januar 2011 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Levesen skrev:
Det er da let at svare på; alle og enhver som er over 24 år gammel, ved man ikke får noget der duer til nogetsom helst, hvis det kun koster 3K. |
|
|
Det er jo ikke rigtigt. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
Bruger siden: 15 Marts 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 532
|
| Sendt: 31 Januar 2011 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Levesen skrev:
Det er da let at svare på; alle og enhver som er over 24 år gammel, ved man ikke får noget der duer til noget som helst, hvis
det kun koster 3K.
Vi VED at kvalitet og pris hænger sammen, vi ved det fra alle andre produktgrupper. Vi er erfarne brugere af mange
produktkategorier.
Ved VED det også, fordi når vi kommer ind i en hifibutik/lydbutik så står alle de små og billige stereorecievere med de små
højttalere samlet på et sted. På 2 en halv hylde med prisskilt på, slut finale.
Der er ikke ryddet en gulvplads til dem, der er ikke spots på dem, de står det ringeste sted i butikken, Så vi ved godt at
personalet også synes det er noget skrammel.
Så selvfølgelig er man ligeglad med lyd som sådan, hvis man ved at man kun vil bruge 3-10K på stereo. Man skal jo bare
have noget "der kan spille CD og radio". Hvor svært kan det være?
|
|
|
Det er da en argumentation der holder i ca. et par ms. Er det 24års regelen der kommer ind i billedet her? Og hvor meget klogere er man så når man er det dobbelte? Ved man så at hvis man bruger ørerne til at lytte med at så ved man mere end hvis man kun kigger på prisskiltet?
|
| Til top |
|
| |
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
|
| Sendt: 31 Januar 2011 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto J skrev:
Levesen skrev:
Det er da let at svare på; alle og enhver som er over 24 år gammel, ved man ikke får noget der duer til nogetsom helst, hvis det kun koster 3K. |
|
|
Det er jo ikke rigtigt.
|
|
|
Nej der er ikke helt rigtigt, men 3000 kr er nok ikke så mang penge, og nok ikke nok til at man gider sætte sig ind i hvad det er man invester i, og det lagt sammen med at folk ikke er klar over de kvalitets forskelle der findes i den klasse, så er det måske sådan det hænger sammen.
Jeg købte selv for ca 15 år siden en forstærker til ca 3000kr, og hold op jeg brugte lang tid på at finde den rigtige.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|