Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 09:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Er billigt hifi kedeligt? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 04 Februar 2011 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Kinnaps skrev:
Indenfor computerteknologien bliver Moore's lov stadig omtalt engang imellem. Første gang jeg hørte om den, var i 80'erne. Den siger noget om, at computerens ydelse fordobles hver andet år. Senere hen blev påstanden så fremført, at Moore's lov ville nå et loft, hvor teknologien ikke kunne forbedres mere. I hvert fald ikke uden, at det ville få negative konsekvenser på en række andre områder.Spørgsmålet er jo så, om der findes en slags Moore's lov indenfor audio og hvor kommer den i givet fald fra?. Hvis der gør, findes der så også et loft?.

Moore's lov handler ikke direkte om ydelse, men om, at antallet af transistorer pr. kvadrattomme, som man uden for store omkostninger kan placere på en chip, fordoblet hver 2. år - og den har holdt siden 1965, og ser ud til at ville holde i hvert fald indtil 2015. Problemet kommer til at opstå, når kredsløbene bliver så tynde, at elektronerne ikke kan komme forbi hinanden - men det er muligt, at man til den tid vil have fundet på noget nyt. Ellers er der såmænd ingen ulemper ved den stigende tæthed.

Og nej, der findes ikke noget tilsvarende inden for hifi - her går udviklingen i selve de lydproducerende dele meget langsomt. Og man kan ikke rigtig tale om, at selve ydelsen bliver bedre - det er meget subjektivt.
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted

mesi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 November 2010
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 04 Februar 2011 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

det er sjældent en konstruktør har held til at lave en amp med LINEÆRT dalende forvrængnings-spektrum og anden ordens som dominerende.

har han held til det samt styr på psuèn,kan købere med egnede højtalere,opleve noget de færreste er forundt - nemlig magi
en synergisk effekt hvor hørelsen stimuleres og ægges konstant til at ønske mere MUSIK

altså en modsætning til de anlæg/enheder hvor man imponeres over enkelte frekvensområder,eller blot imponeres over prisen (høj som lav)

hvis i derude kan byde ind med billige amps med ovennævnte egenskaber,på et realistisk plan,
dvs niveauet er over klasse D og T samt nad 3020 - så et minimum af selvjustits,og jeg vil være taknemmelig.
Til top Vis mesi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mesi

e-type
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Februar 2011 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Lad os lige holde fast i emnet: Er billig Hi-Fi kedeligt ?

Ja eller måske mere nej, det kunne også være måske eller...

Hvis din interesse for dims er en fysisk ting, så må du definere hvad kedelig er. Er det kedeligt, hvis det er en mini dims med begrænset vægt og er det kun fedt hvis det er i sort alukasser med skarpe køleplader og vejer +50 kg?

Hvis det er lyden, så er det jo så en anden parameter at definere kedelig ud fra. Nogen syntes at en rørforstærker lyder spændende, andre en klasse A forstærker og andre igen en digitalforstærker.

Det jeg syntes er spændende er at de økonomiske muligheder for at "lege" er bedre i en fornuftig prisklasse. Prøv også noget brugt og leg. Hvis din interesse for HiFi går ud på at få god lyd, så er billig da også lig med muligheden for at lege uden risiko for økonomisk ruin.

Jeg ved godt, at mit anlæg i signaturen har kostet lidt, men det bruger jeg også ti koncentreret lytning. Andre steder i hjemme der leges. P.t. med 26 år gamle engelske højttalere, en Nad pre- en 15 år gammel amerikansk effekt, en containerfunds B&O 8002 diverse gamle billige og nogle selvlavede signalkabler. Noget af legen er så i risiko at blive prøvet på stuenanlægget - uden at det har kostet boxen.

Så hvis det er lyden der er i fokus, så er mit svar et Nej.

Til top Vis e-type's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af e-type

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 Februar 2011 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Robert GS skrev:
sigma6 skrev:
Robert GS skrev:
sigma6 skrev:

Min erfaring siger, at hvis man vil ha' vellyd i et rum på 65m2, så koster det kassen! Har du et rum på 20m2 kan man altså slippe meget billigere.

Hvorfor det?

sigma6 skrev:

Men ligesom det meste andet vi har i hjemmet, er det ikke altid kun brugsværdien der tæller. En sponplade med et par bukke under kan sagtens bruges som sofabord. Men de fleste vil sikkert helst ha' noget der er flot og velbygget. Det samme gælder for mig mht hifi.

Jamen - det kan vi vel alle give dig ret i, men design kan også skille vandene - nogen synes at B&0 er pænt - men lyden kommer vidst i anden række...?!

Jeg tror du læser mit indlæg som fanden læser bibelen.

Der udover nogle af de gamle B&O pladespillere spiller fremragende. Også set ifht prisen.

Jeg har haft kina anlæg, og det spiller lige op med så meget som man betaler meget mere for.

Ja - undskyld, skulle bare helt ha' afholdt mig fra at lave et indlæg.

- for jeg droppede et længere indlæg som udstillede en del "High End" udstillere, men det tjente nok ikke til nogens fordel at det blev til noget. Min lidt dårlige konklusion var i den sene aften at lave denne skævert

Men for s..... hvor har jeg dog stadig lyst til at skrive om nogle af de oplevelser jag har fra diverse messer....

Jeg har også hørt dårlig lyd til messer. Som regel fordi det ikke matchede rummet.

Da jeg købte min riaa, hørte jeg et anlæg med peak consoult højttalere med ASR forstærker spændt for. Det var sat op i et stort lytterum......Det lød simpelthen bare så godt! Men havde jeg sat det op i min stue på 22 m2, er jeg ikke sikker på udfaldet.

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

FinnC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 04 Februar 2011 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Otto J skrev:

FinnC skrev:

Vedrørende højttaler er jeg mere usikker... tror nok at selve enhederne er blevet 'pumpet' rimeligt op i nutiden, ift. at max-effekten jo var mere beskeden tilbage i den tid, og de var dermed mere enkle at lave i god kvalitet den gang.

"Alting var bedre i gamle dage". Dén kender jeg godt... Jeg har på det seneste haft nogle forskellige ældre hifi-koryfæer igennem systemet (og nej jeg siger ikke hvilke), og jeg må indrømme at jeg har det med gamle hifi-apparater som med julekalendere fra da man var barn: De skal have lov til at leve i hukommelsen. Nogle af de højttalere som jeg gik og drømte om som teenager, og nogle af dem der var med til at skabe min interesse for god lyd, har jeg haft lejlighed til at høre inden for de seneste par år. Og jeg må bare erkende at enten har jeg drømt om de forkerte ting, eller også var alting bare IKKE bedre i gamle dage. Hold da kæf.. hvor er meget af det bare noget skrammel. Magen til larm, skrigen og roden skal man lede længe efter i dagens højttalere (og det siger ikke så lidt!). Og noget af dét der overrasker mig hver eneste gang, er hvor LIDT bas der rent faktisk kommer ud af de store æsker. Så kan vi diskutere kvaliteten af dén bas, men et par kæmpestore skrumler med to ti-tommer basser i hvér, déngang temmeligt dyre, der spiller både mindre, og mindre dyb, bas end et par ganske almindelige 2½-vejs gulvhøjttalere med 6,5" enheder. Udviklingen er i dén grad ikke kun gået baglæns. Jeg er sikker på at det kunne have rykket ENDNU mere hvis højttaleren stadig måtte være store nok, Men med valget mellem et par store gamle kasser, og et par små nye, så tager jeg de små nye, tak. Med al respekt for dem der har glæde af sine gamle kasser, og ikke kunne finde på at skifte dem ud - hver sin smag.

Tror vi taler forbi hinanden her Otto. Alt var ikke godt i gamle dag... det er jo nostalgi.

Du omtaler de gamle kasser incl. enhederne fra den tid - her giver jeg dig ret. Totalen var i gennemsnit ikke fremragende... især kabinetterne var for det meste ringe 'kasser', og det det er vi bedre til i dag, men det flotte design koster også en pæn del af hele højttalerens pris. WAF er ikke billig at stille tilfreds

Jeg havde opdelt mit indlæg og omtaler primært højttalerenhederne, hvor der var flere fremragende mærker - tænk på Coral m.fl. - typer der ikke laves i dag, eller vil koste en formue at fremstille. Da man gik over til keramiske magneter osv. fik man mulighed for at åbne konsummarkedet med masseproduktion af utallige halvdårlige enheder.

Du kunne den gang få enheder med en SPL på 95-96 med fremragende frekvensgang, og i i dag er det almindeligt med SPL på 88-90.. altså du skal nu hælde utallige Watt i dem for at få lidt lyd.

Der bruges nu billigere materiale for at holde prisen pr. højttalerenhed nede, og de mange Watt giver masser af varme, som skal fjernes fra den.. og du har skabt det jeg omtaler som 'pumpet' lyd.

Fint nok med at der ikke var fed bas i den periode, men Brian Bum Bum var ikke på mode den gang. Mennesker levede med en tynd væg/loft/gulv til naboen.

Robert GS
Branchemedlem
Branchemedlem
Ground Sound

Bruger siden: 15 Marts 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 04 Februar 2011 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:

Jeg har også hørt dårlig lyd til messer. Som regel fordi det ikke matchede rummet.

Da jeg købte min riaa, hørte jeg et anlæg med peak consoult højttalere med ASR forstærker spændt for. Det var sat op i et stort lytterum......Det lød simpelthen bare så godt! Men havde jeg sat det op i min stue på 22 m2, er jeg ikke sikker på udfaldet.

Det med rummet er jo ofte hørt - vel nærmest hele tiden og det værste af det hele udstillerne bruger det som undskyldning, men det holder ikke

Nej - det jeg hentyder til er nu meget værre eksempler, men jeg stopper altså her
Til top Vis Robert GS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert GS Besøg Robert GS's Websted

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 04 Februar 2011 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Altså, billigt hifi er ikke kedeligt men ofte en stor fordel. Tænk på alle de svine dyre ingeniør timer, der ligger til grund for den dyreste del af markedet. Den siver jo ned i den mere overkommelige del. Det er jo derfor, at billigt udstyr tit kan tage fusen på det dyre, som dog er kunstigt dyrt pga snob effekten. Hvis ikke Dan D'Agostino lavede Krell, ville det jo ikke være muligt af købe husmands Krell i form af Aragon og Acurus, som jo er baseret på filosofien i Krell. Sådan er det jo også med det øvrige udstyr.  Hvad højttalere angår, mener jeg at det bør kunne lade sig gøre og lave en højttaler, der giver noget nær max ydelse på lyd og akustik til en pris af højst 25000/sæt. Det er altså kun et indspillet materiale, der skal formidles så tæt på indholdet så muligt. Jeg ser lige bort fra hvad, der er muligt af lave selv i dette indlæg.

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Sendt: 04 Februar 2011 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Det er svært/farligt at sætte pris på hvornår hifi yder/lyder max.Fra min egen

lille verden købte jeg nye Audio note E,de gamle havde nypris 28k,de nye

52k.....sikke een forskel,har ikke fortrudt een eneste krone....

tror man ska lade sine ører/pengepung bestemme.....

Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

Entry
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2010
Lokalitet: Sverige
Sendt: 04 Februar 2011 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Er billigt hifi kedeligt?

Klart nej. Men der findes nok mest billigt hifi og derfor også en del kedeligt billigt hifi.

I mine ører findes også meget kedeligt dyrt hifi.

Fælles for dyrt og billigt er i mine ører om der er sammenhæng i måden musikken præsenteres på. Og det går ligeså tit galt i dyre anlæg. Det er matchning der er en meget vigtig faktor. Det gælder både matchning af komponenter og f.eks. størrelse på højtalerne i forhold til rummet de spiller i - etc.

Til top Vis Entry's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Entry

Heat7
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2009
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 Marts 2011 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Otto J skrev:

Det er jo netop dét jeg spørger om - gider målgruppen ikke dét, og hvis ikke, hvorfor ikke? Søger man automatisk en "let løsning", fordi man kun vil bruge 3000,-? SKAL god lyd være et spørgsmål om at afskrive god kvalitet på andre områder, så man får råd til det lækre, dyre grej? Hvorfor er folk - tilsyneladende - holdt op med at interessere sig for om dét de køber til 3000,-, er det bedste køb?

Hvis man køber billigt udstyr, kunne det så ikke NETOP være udtryk for at man vil have mest muligt for pengene, og ikke bare blindt købe noget mere eller mindre tilfældigt udstyr, eventuelt fordi man kan få en god rabat på det og dérfor tror man gør et "godt køb"? Hvorfor er det at man (du, i dette tilfælde), ANTAGER at hvis man bruger 3000,-, så er man ligeglad? Jeg siger ikke det er forkert, men hvorfor?

Dette indlæg belyser netop den opfattelse de fleste har, desværre inklusive de fleste forhandlere og anmeldere.

Jeg har i nogle år søgt på budget niveau, men bortset fra at besøge de forhandlere inden for rimelig afstand, så er det næsten umuligt at finde ud af hvilke produkter der er en lang køretur værd.

Fra forhandlernes side ser man desværre tit det samme. Der er mindre interesse for at bruge tid på kunden hvis budgettet kun række til de "kedeligste" produkter.

Hvis man lytter på deres højtalere i budget klassen, bliver de helt overrasket, når man selv er i stand til at bedømme styrker, svagheder og kendetegn ved de enkelte højtalere. Som om at man ikke kan være lyd interesseret uden at skulle "snobbe opad" (undskyld udtrykket).

Ved forhandlere og anmeldere gælder nok det samme som når vi snakker biler. Det er ikke kun kunde interessen der styrer det, men det er unægteligt noget sjovere at teste, og mere indbringende at sælge en Ferrari fremfor en koreansk mikrobil.

Til top Vis Heat7's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Heat7

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 18 Marts 2011 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

snobeffekten er det væsentlige ved " high end udstyr ", det bør der ikke overhovedet herske tvivl om, det behøver ikke at kunne spille musik, det skal bare imponere med tunge kabinetter, overfyldt med overflødige komponenter og sikringskredsløb, høj købspris, hype på nettet og superanmeldt i the absolute sound, stereophile, hifi news, audio, fidelity etc you name it, hvor det er udråbt til gud,og for f....... hvor har jeg hørt meget af det " supergrej ", der ikke kan og er istand til at levere noget der bare minder om noget der har med musik at gøre.

det det kan er at levere en tør, kedelig, analytisk teknisk lyd, som måler perfekt på instrumenter, dbmåler etc, spiller uendeligt dybt i bassen"imponatoreffekten",og med "ubruglige indspilninger, dvs almindelige plader, lyder det som om man trækker en kat i halen, grimt!!" så selvfølgelig skal  man også købe  de rigtige highend audiophil indspilninger(Mobile fidelity,Sheffield, Reference Recordings,Clearaudi o,XRCd,o.s.v) for at kunne få udbytte af det perfekte high end audiosystem.

Det eneste man ikke får på high end systemer er følelse,nærvær,naturlighed, fornemmelsen af at være der selv, for det er simpelthen overdesignet væk i jagten på den såkaldt perfekte lyd, det du står tilbage med after at have investeret 500k- 1000k kilokroner, er en teknisk,analytisk og uinvolveret lyd, som du ret hurtigt bliver træt af, efter den første  wowfase har lagt sig og derefter sælger hele baduljen i frustration over at du ikke fik det du havde håbet og troet på, for det er jo det de fantastiske tests og anmeldelser fortæller, gang på gang.

det er her det billige udstyr på mange måder kommer ind, for de er måske ikke så ultimative rent teknisk set, men de bedste af dem leverer varen, nemlig ren uspoleret musikglæde, det er faktisk i prislejet mellem de billige systemer og high end systemerne du finder det bedste udstyr, der kan levere den vare som du længes efter, dem hvor musikken overskygger forstærkere, cd,højtalere,kabler,tekniske specifikationer,frekvensrespons,anmeldelser i anerkendte magasiner, alt det er glemt, fordi musikken flyder ubesværet, så du glemmer tid og sted,hifisystemet, stuen hvor du sidder, fordi musikken taler til dig, du iritterres over at du er nødt at rejse dig for at sætte en ny plade på,for du vil bare fortsætte rejsen ind i musikken,og først da er målet nået.

Dette indlæg er ment som en provakation, fordi jeg synes at mange glemmer hvorfor vores lidenskab for hifi og musik startede første gang, det udvikler sig mere som et kapløb i prestige og se jeg har penge som l**t, og det har intet med musik og passion at gøre.

nu er trykket lettet lidt fra mine ret bøjede ribben og den overfyldte " blære " jeg har simpelthen hørt for mange dyre anlæg uden sjæl til at kunne holde kæft mere , og jeg ser frem til

at høre andre ytre sig om ovenstående lidt " sure indlæg "

rush
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Thomas! :-(

Bruger siden: 26 September 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 18 Marts 2011 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

jeg skimmede lige tråden, så måske det er blevet nævnt:

Audiofilbranchen er voldsomt ramt af Placebo-effekten!

- Og ja, jeg har selv haft meget dyrt udstyr, men synes ikke der er entydig sammenhæng mellem pris og lydkvalitet!
Til top Vis rush's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rush

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Marts 2011 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Lad os nu ikke komplicere tingene mere end nødvendigt. Et godt anlæg er et anlæg der formår at formidle musikken så det netop er musikken der er i fokus - og ikke anlægget.

Der er jo pokkers meget psykologi i oplevelserne omkring hifi og musik. Man kan nemt blive forført af anmeldelser og hype. Det gælder vel om at stole på sine egne fornemmelser og sanser.

De fleste hifi-og musikentusiaster går vel efter de ting Ramma nævner - nærvær og naturlighed og evnen til at få én til at flyde med musikken.

Ifølge mine erfaringer er det oftest de lidt dyrere ting der har disse eftertragtede egenskaber.

Ofte afdækkes der nye sider og lag af musikken når man kommer op i highend segmentet - og det pirrer jo ens nysgerrighed. Har dog også oplevet indspilninger der blev bedre og bedre med dyrere og dyrere anlæg for så pludselig at miste noget af sin oprindelige charme. Musikken lyder nu ikke længere bedre- blot anderledes.

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Sendt: 19 Marts 2011 kl. 01:34 | IP-adresse registreret  

rush skrev:

- Og ja, jeg har selv haft meget dyrt udstyr, men synes ikke der er entydig sammenhæng mellem pris og lydkvalitet!

Du har fuldstændig ret, placebo er en svær fætter at få styr på, men det er Nocebo og det glemmer mange.
Hvis du er sikker på noget er l**t, så hører du l**t uanset hvad!

mvh. M
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

fut21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2005
Sendt: 14 April 2012 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Det er muligt at købe sig til noget som lyder godt og er billigt. Læs denne anmeldelse:
http://theaudiocritic.com/plog/index.php?op=ViewArticle&arti
cleId=22&blogId=1

denne forstærker kan købes i DK for ca. 1500 kr.

Den er testet op mod et andet anlæg her:
http://www.matrixhifi.com/ENG_ppec.htm
Så det er mulig at få både billig og godt hifi grej

Til top Vis fut21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fut21

FelixTheDane
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 April 2012 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

fut 21.

En anmeldelse er udtryk for anmelderens oplevelse med produktet på det givne tidspunkt, med hendes ører, udstyr og rum.

Til tråden vil jeg sige at billigt hifi ikke behøver at være kedeligt.
Men det hæfter sig til MIN opfattelse af kedeligt.

Jeg har nu engang bedst mulighed for at opnå min favoritlyd ved at have et stort budget.
For i min verden, og med mine erfaringer, så skal der gode ko9mponenter og materialer til at opnå neutral og naturlig lyd, med så optimalt rum og dynamik som muligt.
Jeg drømmer om singleended forstærkere med 300b rør, og sådan noget koster nu engang.
Det kan man da godt kalde snobberi, men jeg har personligt aldrig fundet noget som gjorde det lige så godt til en billig penge...

Ægte highend koster, hvad enten det er solid state, eller rør.
Og det giver også noget for pengene, dermed ikke sagt at alt giver det klangideal en given person ønsker, eller passer sammen med andet highend udstyr af samme kaliber.
Det samme gælder jo prisbillig hifi, som også skal udvælges og sammmensættes med omhu, hvis det skal yde optimalt i forhold til egne preferencer og udstyr.

Men det er bare min mening.
Mvh.
Til top Vis FelixTheDane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FelixTheDane

beta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 14 April 2012 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:

rush skrev:

Du har fuldstændig ret, placebo er en svær fætter at få styr på, men det er Nocebo og det glemmer mange.Hvis du
er sikker på noget er l**t, så hører du l**t uanset hvad!mvh. M

Det er rigtigt, og det modsatte gør sig gældende i lige så høj grad.

Man hører det man forventer at høre...

Med venlig hilsen
Til top Vis beta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beta

fut21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2005
Sendt: 14 April 2012 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Jeg har aldrig kunnet høre forskel på forskellige forstærkere(dog lyder mange rørforstærkere anderledes sikkert p.g.a forvrængningen ), ej heller kan jeg høre forskel på kabler
hverken signal eller til højtalerne. Derimod høre jeg stor forskel på højtalere og vælger forstærker ud fra disse.
Derfor kan prisen holdes nede samtidig med at lyden er god.
Til top Vis fut21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fut21

hullevad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 April 2012 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Jeg må give fut21 ret! Hvis man ikke spenderer minimum 50% af budgettet på højttalere (meget gerne DIY) kommer man til at betale en overpris for anlægget.
Jeg kan heller ikke høre den store forskel på kabler (men holder mig fra kinesisk "lakridsbændel).
DIY kabler er fremragende, når de er rigtigt dimensioneret.
Med gode højttalere er det nemmere at høre forskel. Så kaster man ikke penge ud på unødvendige ting. Betingelsen er at man har en reference, nemlig at lytte til "live" en gang i mellem.
Til top Vis hullevad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hullevad

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 14 April 2012 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Dine 50% holder kun hvis man købet nyt,  med brugt er tingene ganske anderledes, og nu fortæller hverken beløbsstørrelser eller procentfordeling en disse om kvaliteten

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes