Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 12:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Udskiftning af Dali Concept 1 til ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Februar 2011 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Lektor 3 er ikke en lige så god højtaler som BX2 - og taget i betragtning, at Lektor 3 koster ca. 1400,- mere pr. sæt, så ville jeg da klart tage BX2!

Men jeg vil komme med et andet tip: Kig på RX1, som er bedre end BX2 (og dermed også Lektor 3). De koster også 4k pr. sæt ved AV-Connection eller TapeConnection.

Monitor Audio fungerer fint med Denon.

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

Totoronto
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Februar 2011 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Til 4000,- ville jeg stadigvæk foretrække Dynaudio DM 2/6 fremfor Monitor Audio RX1.
Jeg synes vi mangler at høre fra OP og hans lytteerfaringer, da han jo har haft adskillige dage til at komme rundt i butikker og
lytte på højttalere .

Til top Vis Totoronto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Totoronto

Hyl.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Februar 2011 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Jeg ville springe budgettet og tage XTZ 99.26 Det
er efter min mening i en helt anden liga end alt det dali der er blevet nævnt. Mine erfaringer med Dynaudio er begrænset og MA
har jeg aldrig hørt. Men klart mit valg omkring dit budget. De vil samtidigt blive betydeligt bedre hvis du opgradere resten af
kæden.
Til top Vis Hyl.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hyl.dk

Larsen_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2011
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 Februar 2011 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Vender tilbage i morgen med en nyhed
Må hellere komme i seng nu - der er jo lige en arbejdsdag i morgen.
Til top Vis Larsen_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Larsen_dk Besøg Larsen_dk's Websted

Larsen_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2011 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Nå, men jeg gjorde så det, som en seriøs hifi-kender selvfølgelig ikke gør - købte højtalere uden at have været ude og lytte først 

Jeg købte et sæt Monitor Audio BX2 via nettet hos TC til 2.600 samlet. Jeg var faktisk slet ikke klar over at der er en AV-connection i Odense, så var jeg nok lige taget et smut forbi der.
Når jeg valgte BX2, var det dog efter en del research på nettet, hvor de roses meget.

Højtalerne kom i går, og nu har jeg så haft tid til at lytte lidt.
Sammenlignet med mine nuværende Dali Concept 1 er der en meget stor forskel. Først og fremmest er der rigtig meget mere dybde i både bas og mellemtone. Ja, det faktisk utroligt, så meget bas der er i de højtalere, og umiddelbart synes jeg at der er god styr på bassen.
Diskant er anderledes end Dali, fordi den er mere dominerende end BX2. Mit første indtryk var, at der manglede da noget diskant. Men efter at have nærlyttet, er jeg kommet frem til, at de samme diskant-toner (eksempelvis high-hat o.lign) er der, men bare ikke så fremtrædende/dominerende. Egentlig har BX2 mere styr på diskenten end Dali, som i nogle musiknumre nærmest 'tværer' diskanten ud.

Hvad er jeres erfaringer med tilspilning - eller hvad det nu hedder. Hvad er ændringen egentlig efter at højtalerne har været brugt over en periode?

Og så vil jeg lige sige tak for jeres interesse for mit lille projekt. Jeg er ny bruger her på forummet, og blev glædelig overrasket over, at man kan hente så meget hjælp her.
Til top Vis Larsen_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Larsen_dk Besøg Larsen_dk's Websted

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2011 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Larsen_dk skrev:
Hvad er jeres erfaringer med tilspilning - eller hvad det nu hedder. Hvad er ændringen egentlig efter at højtalerne har været brugt over en periode?

Tilspilning giver mere på nogle højtalere end på andre - særligt når der bruges metal-enheder vil der være meget at hente. Du vil opleve, at BX2'erne bliver en del mere livlige og velopløste i diskanten, når de bliver spillet til. Så hvis du kan lide diskanten nu, så vil du elske den, når højtalerne er spillet til! Bas og mellemtone vil også blive en smule bedre (eller bredere, om du vil) efter tilspilning, men det er bestemt på diskanten, du vil mærke den største forskel.

Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

Larsen_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2011 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

OK - så tør jeg godt påstå, at man får meget højtaler for pengene ved BX2.

Totoronto
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Sendt: 03 Februar 2011 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dem. Hvilken finish valgte du? Nu venter vi bare på et billede af skønhederne .

Ja, tilspilning af dem i 2-4 døgn, vil give en endnu bedre gengivelse. Stil dem front mod front, byt om på + og - på den ene
højttaler og send et mono signal ind i dem. Derved udfaser de hinanden, og du kan dreje op for volumen uden at de larmer
.

Til top Vis Totoronto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Totoronto

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 03 Februar 2011 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Totoronto skrev:
Dynaudio DM 2/6 (4000,-/par) kunne være en mulighed. De er forbløffende gode til prisen. De fortjener
en bedre forstærker og
kilde end din Denon, men det kan altid opgraderes senere.

Lige i øjeblikket er der tilbud på Dali Lektor 2 i Hifiklubben (2300,-/par), og de er faktisk også en glimrende opgradering i
forhold til Concept 1, hvis det skal være billigere. Eller hvad med Monitor Audio Bronze BX 2 (2600,-/par)? Mulige emner er
der
nok af, Så du må ud og lytte lidt på dem.

Dyns er møg svære at drive, og med en klejn forstærker vil de i den grad underperforme. Så til sådan en forstærker ville
jeg kigge mig om efter noget andet.

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2011 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Totoronto skrev:
Ja, tilspilning af dem i 2-4 døgn, vil give en endnu bedre gengivelse. Stil dem front mod front, byt om på + og - på den ene højttaler og send et mono signal ind i dem. Derved udfaser de hinanden, og du kan dreje op for volumen uden at de larmer

Jeg vil gerne fraråde dette, da det vil give en uens tilspilning, så højtalerne har forskellig karakter.

The Real Wiz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010
Sendt: 03 Februar 2011 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

tillykke med de nye små.
monitor audio er kendt for at skulle Tilspilles før de er på toppen, så bare vent de bliver meget bedre
Til top Vis The Real Wiz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Real Wiz

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 04 Februar 2011 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

NitroBlast skrev:

Totoronto skrev:
Ja, tilspilning af dem i 2-4 døgn, vil give en endnu bedre gengivelse. Stil dem front
mod front, byt om på + og - på den ene højttaler og send et mono signal ind i dem. Derved udfaser de hinanden, og du kan
dreje op for volumen uden at de larmer

Jeg vil gerne fraråde dette, da det vil give en uens tilspilning, så højtalerne har forskellig karakter.

A hva for en fisk?!?

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2011 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
A hva for en fisk?!?

Jeg er af forskellige hifi-sælgere blevet frarådet dette, fordi det åbenbart ikke er smart at gøre. Man er summen af sine erfaringer så ret mig med noget dokumentation, hvis jeg er misinformeret

The Real Wiz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010
Sendt: 04 Februar 2011 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

så må man da bare tage en dag hvor plus og minus er vendt på højre højtaler og en hvor det er den venstre der er vendt  ik
Til top Vis The Real Wiz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Real Wiz

Larsen_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2011 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Totoronto skrev:
Tillykke med dem. Hvilken finish valgte du? Nu venter vi bare på et billede af skønhederne .

Sådan ser de ud

Skal lige eksperimentere med placering i stuen her i weekenden.

Er på vej til musikbiblioteket. Nogle forslag til en CD, der rigtig kan sætte dem på prøve?

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2011 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

The Real Wiz skrev:
så må man da bare tage en dag hvor plus og minus er vendt på højre højtaler og en hvor det er den venstre der er vendt  ik

Jo, og så huske at afspille præcist det samme musik

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes