| Forfatter |
|
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 01 Februar 2011 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Det er en toldmur og ikke helt lovligt, men postdk er beskyttet af diverse lovgivninger. Tro mig jeg har prøvet alt for at komme udenom, men det kan man kun ved at blive import registreret hvilket man godt kan blive uden at have et CVR nummer, men Skat nægter, selvom det er ulovligt at de nægter, men igen man kan ikke klage. Og imens tjener postdk kassen på at skyde stregkoder og bonne 160kr hver gang |
|
|
Du kommer ikke uden om de 160 kr. selv om du er importør registreret og har cvr nummer (jeg er/har begge dele og har været det i >25 år). Den eneste fidus ved at være importør registreret er at de behandler og udleverer pakken uden at man skal betale på posthuset for at få pakken udleveret, der kommer bare en regning med et giro kort i stedet for. Og så skal man heller ikke betale importmomsen men derimod modregne/afregne den ved den ½-årlige momsafregning og tolden opkræves ikke hvis beløbet er under en minimumsgrænse totalt per måned (kan ikke huske hvad denne grænse er). __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 01 Februar 2011 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
techtrino skrev:
Det er en toldmur og ikke helt lovligt, men postdk er beskyttet af diverse lovgivninger. Tro mig jeg har pr�vet alt for at komme udenom, men det kan man kun ved at blive import registreret hvilket man godt kan blive uden at have et CVR nummer, men Skat n�gter, selvom det er ulovligt at de n�gter, men igen man kan ikke klage. Og imens tjener postdk kassen p� at skyde stregkoder og bonne 160kr hver gang |
|
|
Du kommer ikke uden om de 160 kr. selv om du er import�r registreret og har cvr nummer (jeg er/har begge dele og har v�ret det i >25 �r). Den eneste fidus ved at v�re import�r registreret er at de behandler og udleverer pakken uden at man skal betale p� posthuset for at f� pakken udleveret, der kommer bare en regning med et giro kort i stedet for. Og s� skal man heller ikke betale importmomsen men derimod modregne/afregne den ved den �-�rlige momsafregning og tolden opkr�ves ikke hvis bel�bet er under en minimumsgr�nse totalt per m�ned (kan ikke huske hvad denne gr�nse er). |
|
|
Du er netop momsregisteret, det behøver man ikke være rent lovgivningsmæssigt. Men ifølge de toldere jeg har talt med, så kan postdanmark ikke opkræve fortoldningsgebyr når du selv fortolder din vare. De 160kr kvæler alle småindkøb, og er ikke helt lovligt, men postdk lever højt på deres særstatus her i DK
|
| Til top |
|
| |
greg Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 01 Februar 2011 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ifølge Post Danmark: ImportgebyrVed indførsel af varer i
postforsendelser har Post Danmark angivelsespligten over for SKAT. Til
dækning af omkostninger ved
dette arbejde opkræver Post Danmark pr. 1.
januar 2010 et importgebyr på 160 kr. inkl. moms pr. forsendelse for
varer over
80 kr.
|
| Til top |
|
| |
tubesrules Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 01 Februar 2011 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
haha ,160 kr i gebyr når man selv fortolder - det er jo ren banan stat det her - jeg sagde jo det var en toldmur. Hvor sender man sin faktura hen for det tidsforbrug man rent faktisk har haft ved fortoldning når man 'selvfortolder' - hvad med 160 ex moms for det
|
| Til top |
|
| |
tubesrules Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2011 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når man er "grøn" inden for diy, det er jeg, men kaster mig med glæde ud i det - er der så en nice shop på nettet hvor jeg kan købe en god loddekolbe og div tin mm. Nogen anbefalinger til en begynder, gerne netbaseret ? Helst med en et rimeligt forhold mellem pris og kvalitet
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2011 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
ebay  Selvom du er begynder så skal du have en loddestation og ikke en loddekolde, en loddestation kan holde temperaturen hvor en loddekolbe bare bliver varmere og varmere. Du bør lodde ved ca 175-185 grader alt efter loddetin og emne. Find en weller, der kan du også få gode spidser til som ikke er alt for dyre. Du kan finde en brugt station for ca 300-400kr. Du skal også bruge en god loddepumpe/loddesug, en solderpult er det bedste du kan få. Cardas solder er det bedste jeg har prøvet af loddetin, køb quad med tin, bly, kobber og sølv
|
| Til top |
|
| |
tubesrules Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2011 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for tipset , det prøver jeg
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 01 Februar 2011 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
ebay
Selvom du er begynder så skal du have en loddestation og ikke en loddekolde, en loddestation kan holde temperaturen hvor en loddekolbe bare bliver varmere og varmere. Du bør lodde ved ca 175-185 grader alt efter loddetin og emne.
Find en weller, der kan du også få gode spidser til som ikke er alt for dyre. Du kan finde en brugt station for ca 300-400kr. Du skal også bruge en god loddepumpe/loddesug, en solderpult er det bedste du kan få. Cardas solder er det bedste jeg har prøvet af loddetin, køb quad med tin, bly, kobber og sølv
|
|
|
Her intervenerer jeg lige!
Jovist, jeg vil rigtig gerne have en rigtig loddestation og har flere gange savlet over de store fra Weller, men siden jeg startede med DIY har en Weller 25W loddekolbe været min tro følgesvend og hver gang jeg har overvejet at skifte til en regulær loddestation har det bare ikke virket som om investeringen på 1500+ har ligget lige til højrebenet (det er ikke pengene der er problemet).
Jeg har en tinsuger, en billig én af slagsen (jeg indrømmer), men igen har tinsugetråd altid virket.
Som en start (og hvis man ikke vil ende med en større investering) ville jeg nok gå efter 25W loddekolbe og tinsugetråd. Hvis det fænger kan man jo så altid gå ud og opgradere.
Her på linket kan du på øverste billede se mine mest brugte redskaber, det er ikke meget (og jo, jeg har meget mere værktøj), men det burde være nok til at klare de første par projekter.
http://www.mcfrede.dk/panda_headamp.shtml __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 01 Februar 2011 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
tubesrules skrev:
Når man er "grøn" inden for diy, det er jeg, men kaster mig med glæde ud i det - er der så en nice shop på nettet hvor jeg kan købe en god loddekolbe og div tin mm. Nogen anbefalinger til en begynder, gerne netbaseret ? Helst med en et rimeligt forhold mellem pris og kvalitet
|
|
|
Harald Nyborg har weller WHS40 til en god pris og det er en lækker sag til hobbybrug, under 500 kroner __________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2011 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers er jeg meget enig med Mcfrede, jeg kører på højeste blus når jeg lodder ud fra devicen at kort tid med høj varme skader mindre end lang tid ved lavere temperatur, jeg ved fra mit arbejde at det forholder sig sådan med mælk, så jeg går ud fra at det også er sådan med andre ting, jeg synes også at sidde med sådan en "lunken" er frygteligt og det tager en evighed at få til at se ordentligt ud... Så ikke noget med 200 grader i mit hus   En alm. loddekolbe uden station har den ulempe at når man arbejder hurtigt kan den ikke holde varmen og begynder at klæbe fast til lodningerne, i det mindste dem jeg har haft som ellers var dyre nok, men min weller er bare god..
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
Totoronto Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 01 Februar 2011 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den loddestation som Lidl har til salg denne uge, er vel noget skrot eller hvad?
Lidl
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2011 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er svært at side, det er en no-brand ;) Men en weller loddestation på ebay, evt brugt koster ca 500kr, og en loddestation er meget bedre end en loddekolbe, på alle måder. En for varm spids, brænder fluxen af og skader komponenter, så det skal man passe meget på med! Det behøver ikke være en temperaturstyret udgave, hvilke jo er dyrere, en alm station er helt fin, men en loddekolbe vil jeg mene kan kun bruges til det helt grove.
|
| Til top |
|
| |
greg Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2011 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
|
Harald Nyborg har weller WHS40 til en god pris og det er en lækker sag til hobbybrug, under 500 kroner |
|
|
Havde kigget lidt på den, men koster den ikke 700,-?
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2011 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo det kan da godt være, men den er stadig et godt køb, det er det der alzheimer, det kommer med tiden....
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
tvaettbjoern Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 02 Februar 2011 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ville gerne have en loddestation, men jeg synes ikke rigtig jeg har plads og jeg synes egentlig heller ikke at det har været nødvendigt - så meget laver jeg alligevel heller ikke. Så jeg har indtil videre klaret mig (fint) med en loddekolbe.
Som Claus-dk siger er det lidt irriterende hvis man arbejder for hurtigt og kolben bliver kold, og så synes jeg især at store kondensatorer kan være svære lodde ordentlig med en kolbe, men at sige at en loddekolbe kun kan bruges til grove ting er vist at strække den lidt.
|
| Til top |
|
| |
greg Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2011 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har opdateret priserne med friske priser fra mouser.com. Mange af delene er steget lidt i pris, så der ryger vist en ~25,- ovenpå prisen.
Jeg har som skrevet besluttet mig for at vi skal være 10 deltagere før fælleskøbet gennemføres.
Flere har spurgt efter volume knappen. Den kan ikke købes hos mouser.com, men skal istedet købes hos digikey.com og koster ca. $6 stk. (~30,-) Derudover skal der betales fragt og det ser også ud til at koste ~$30 (~160,-), så delt ud på 10 mennesker er det ca. ~50,- per volume knap. Hvis det skal bestilles med, så skriv lige til mig.
Så, umiddelbart koster et totalt kit alt inkl (pånær 9V batteri) omkring 275,-. Læg dertil for eventuel forsendelse til dig i Danmark. Denne pris er selvfølgelig ikke fast, men er mit bedste estimat.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2011 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
tvaettbjoern skrev:
jeg ville gerne have en loddestation, men jeg synes ikke rigtig jeg har plads og jeg synes egentlig heller ikke at det har v�ret n�dvendigt - s� meget laver jeg alligevel heller ikke. S� jeg har indtil videre klaret mig (fint) med en loddekolbe.
Som Claus-dk siger er det lidt irriterende hvis man arbejder for hurtigt og kolben bliver kold, og s� synes jeg is�r at store kondensatorer kan v�re sv�re lodde ordentlig med en kolbe, men at sige at en loddekolbe kun kan bruges til grove ting er vist at str�kke den lidt.
|
|
|
Nu siger jeg jo at det er det jeg mener, jeg har også haft en fin lille weller loddekolbe engang og den var fin, men når man ser at en brugt loddestation koster ca 500kr, så for man meget mere for sine penge der
|
| Til top |
|
| |
greg Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2011 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal love for at det har udviklet sig til en diskussion om loddekolber vs. loddestationer. En loddestation det "bedste" værktøj, men det skal sættes op imod ens behov. En kvalitetsloddekolbe fra f.eks. Weller er nok ikke helt skidt og kan sikkert klare 99% af lodningerne uden problemer, men nu kan lodning jo i sig selv være en kunst (som f.eks. også svejsning kan) og så er ordentligt værktøj et godt udgangspunkt. Men skal man købe en Weller loddekolbe + en holder runder du hurtigt 300,-, og så skal man da overveje at købe en brugt loddestation istedet. Men men men, burde i ikke hellere bruge energien på at finde de resterende 5 deltagere til fælleskøbet, så vi kan få bestilt?!
|
| Til top |
|
| |
tubesrules Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2011 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for inputtene ang. loddekolbe/loddestation, jeg har også kigget på den i "harald" og umiddelbart ser den fin ud (i mine øjne),jeg kigger lidt videre og ellers har jeg fået tilbudt at låne en god loddekolbe, så jeg kan opgradere senere - jeg håber virkelig det bliver til noget - så kom ud af rørene folkens, det her skal prøves :-)
ps til greg : jeg havde selvfølglig ikke tænkt på at der i mange tilfælde er mulighed for at justere signalet ved kilden, men hvis det er lineout fra en discman fx ,er det så ikke dødens pølse at mangle den regulerings mulighed (volume) ?
ps som novice indenfor lodning : når loddetinnet smelter (alt andet lige) er det vel den "rigtige" temperatur ?
|
| Til top |
|
| |
greg Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2011 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|