| Forfatter |
|
greg Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 03 Marts 2011 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
McFrede > Gode billeder og tak for review. Glæder mig til at komme igang med min egen.
Jeg skal nok snart få regnet sammen på totalbeløbet for cMoyBB'erne - jeg har simpelthen ikke haft tid til det endnu.
Puuhhhaaa....
Når jeg en dag bliver færdig med min M3 kunne jeg godt tænke mig at vi stak hovederne sammen og lavede en sammenligning
med din M3. Min er spec'ed til 36V og jeg benytter AD843JN opamps. Jeg smider også et epsilon12 muting/protection print i
den.
|
| Til top |
|
| |
greg Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2011 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej gutter,
Så er der pakker på vej til jer. Glæd jer!
Jeg blev færdig med at lodde efter 1½-2 timer - længere tager det ikke. Her et par aftenstemningsbilleder.

|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 03 Marts 2011 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
greg skrev:
McFrede > Gode billeder og tak for review. Glæder mig til at komme igang med min egen.
Jeg skal nok snart få regnet sammen på totalbeløbet for cMoyBB'erne - jeg har simpelthen ikke haft tid til det endnu. Puuhhhaaa....
Når jeg en dag bliver færdig med min M3 kunne jeg godt tænke mig at vi stak hovederne sammen og lavede en sammenligning med din M3. Min er spec'ed til 36V og jeg benytter AD843JN opamps. Jeg smider også et epsilon12 muting/protection print i den.
|
|
|
OK, det er ikke noget problem, jeg stiller gerne op med min M^3. Den er dog ikke noget fancy hvis jeg husker ret, men det er også temmelig længe siden jeg baksede den sammen!
Er der kits i overskud (jeg er temmelig positivt overrasket over lyden fra den lille fætter?  __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
|
| Til top |
|
| |
greg Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2011 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pokkers også! Jeg har glemt hvem af jer jeg havde lovet den loddekolbe fra lidl! Hvis du stadig er
interesseret, kan du så ikke lige sende mig en mail, så vi kan aftale nærmere?
|
| Til top |
|
| |
greg Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2011 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mcfrede > Cool. Så vender jeg tilbage på et tidspunkt ang. M3 prøvelytning. Nej, der
er desværre ikke flere cMoyBB kit tilbage. Jeg tog ikke ekstra sæt hjem.
|
| Til top |
|
| |
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 05 Marts 2011 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Så blev min også delvist færdig. Desværre havde Post Danmark kværnet det ene hjørne sammen af slikæsken, så jeg tror jeg ser mig om efter en anden æske. (Den kan dog stadig bruges i nødstilfælde.) Den lyder jo fint, og nu kan jeg bruge mine Superlux HD660 sammen med min Cowon D2+ med bedre og højere resultat end før  Den var dejlig let at samle, og en fornøjelse at sætte batteri til. Det er en temmelig meget mere afslappet sag end når det er en rørforstærker jeg har loddet i  Tak for initiativet og arbejdet med at få tråden og leverance ud til os dovenlarser. Fedt bare at kunne gå ud i postkassen og hente det hele
|
| Til top |
|
| |
greg Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2011 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mellemhjulet > Arj, pis også! synes du skal bede posten om en erstatning. De må
fandme lære at
behandle tingene ordentligt. Gik tilfældigvis forbi en tobaksbutik igår, og der er
faktisk mange fede
æsker. Desværre er de lidt dyre, når de sælges med indhold, så det gælder om at
finde en der er
tom. Men spørg evt i en tobaksbutik om de kan hjælpe. Du må sådan set godt købe
min Altoids tin,
men det ville være surt hvis den også blev kværnet af posten.
Tak for tilbagemeldingen. Det har været en overkommelig opgave med fælleskøbet,
fordi det var et
lille kit og fordi der ikke var så mange deltagere. Jeg gør det gerne igen en anden
gang. :-)
Håber at få sendt en mail ud i løbet af weekenden omkring økonomien.
|
| Til top |
|
| |
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 05 Marts 2011 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
greg skrev:
Mellemhjulet > Arj, pis også! synes du skal bede posten om en erstatning. De må
fandme lære at
behandle tingene ordentligt. |
|
|
Det er nok ikke det store problem at finde en anden æske, men æsken virkede som om der lige havde været en hæl på hjørnet af æsken. Jeg ville ihvertfald ikke kunne presse den sammen i hånden på den måde. Heldigvis overlevede komponenterne jo, og brevet nåede ovenikøbet frem til modtageren. Vil bruge ventetiden på at finde en orange lysdiode i stedet for den blå, jeg bryder mig ikke om blå lysdioder på udstyr. Forstærkningen kunne godt være lidt større også. Og så tror jeg baseq og det der strømstik ryger af igen. På Cowonen er der alligevel så mange forskellige basindstillinger.
|
| Til top |
|
| |
greg Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2011 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jeg altså ked af at høre. Du må som sagt gerne købe min æske, hvis det er. Jeg har en lokal tobakshandler som jeg kan
gå til skulle det være nødvendigt.
Det kostede 16,- at sende æskerne i den kuvert jeg valgte. En løsning med en lille papæske have kostet ca. det dobbelte, men
lige nu fortryder jeg, at jeg ikke valgte den istedet.
Jeg håber nogle flere af jer har fået lyd i jeres kits. Smid gerne et billede op.
Jeg har desuden netop nu sendt jer en mail med belløbet i "skylder" for jeres deltagelse i fælleskøbet. For kit og dele løb det op
i 150DKK. Oven i det kom så 16DKK til forsendelse, samt lidt ekstra til jer der havde bestilt yderligere dele. Rørende billigt...
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2011 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg lagt lidt billeder af mit eget cMoyBB projekt op på min hjemmeside, inklusive en step-by-step guide af loddeprocessen hvis nu nogen (mod forventning ) ikke er HELT sikre.
http://www.mcfrede.dk/cmoybb_headamp.shtml
Jeg savner flere tilbagemeldinger på hvordan jeres projekter er forløbet og ikke mindst hvordan i synes de lyder (og om det har været pengene værd)?  __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 07 Marts 2011 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har ikke turde at melde mig til dette fælleskøb, da jeg ikke er særlig erfaren i at lodde. Men efter at have set den meget grundige vejledning i hvordan man samler denne head amp, på mcfredes hjemmeside, fortryder jeg virkelig at jeg ikke hoppede med på et køb. Tror i at selv en uerfaren diy lodder som mig kunne samle sådan en amp? Øv vil gerne være med på et køb en anden gang, hvis altså det er lige så overskueligt og nemt at samle selv.
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2011 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heh, til førstegangs-loddere vil jeg nok anbefale et kit som Banzai V2, der er vist altid nogen til salg på eBay (til omkring 20$), mener alle komponenter er med og så er de vist lige nummeret større så det er lidt lettere at have med at gøre. Så kører den desværre på 2 batterier, men det kan man vel leve med (eller man kan lave en fast forsyning som jeg har gjort til kontoret). Jeg lodder i forvejen til en af de andre deltagere, så det er da ærgeligt at det afholdt dig fra at deltage.
__________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 07 Marts 2011 kl. 01:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, det skulle jeg bare have vist. Jeg mangler ellers lige sådan lækker sag til mine senheiser 650 cykel bøffer. hmmm. måske der bliver en anden gang?
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
Saijajin Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 07 Marts 2011 kl. 03:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var også meget tæt på, alene af den grund lodning ikke var noget problem for mit vedkommende. Jeg tror blot det bliver noget jeg kommer til at samle og så får det blot lov at ligge i skuffen nogle dage senere. En cMoy fortjener en bedre ejermand.
|
| Til top |
|
| |
greg Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2011 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
McFrede skrev:
Så fik jeg lagt lidt billeder af mit eget cMoyBB projekt op på min hjemmeside, inklusive en
step-by-step guide af loddeprocessen hvis nu nogen (mod forventning ) ikke er HELT sikre.
http://www.mcfrede.dk/cmoybb_headamp.shtml
|
|
|
Skide go' guide. Nu er der ingen undskyldning for ikke at kaste sig over at bygge en cMoyBB.
|
| Til top |
|
| |
tubesrules Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 07 Marts 2011 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Diy,ere
Super nice loddeanvisning du har lagt ud derMcFrede.
mvh TR
ps hvordan ser man egentlig forskel på de små modstande ?
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2011 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uhh, hvis ellers øjnene er i orden kan man aflæse farvekoden, du kan eventuelt søge på google på "resistor color code" så skulle der komme nogle tabeller frem i søgeresultatet.
Personligt måler jeg dog altid efter på et digitalt multimeter for lige at være HELT sikker! 
Du kan garanteret finde et billigt et af slagsen til under 100 kroner i Harald Nyborg eller lignende butik. __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
|
| Til top |
|
| |
tubesrules Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 07 Marts 2011 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe Jeg står vist for at skulle have læsebriller men et nyindkøbt multimeter er så vejen frem ,jeg kan ikke stå inde for kvaliteten, men 100kr i silvan og det ser nydeligt ud i skriggult plastic :-)
TR
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 07 Marts 2011 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har saadan en arkitektlampe med lup i, kan varmt anbefales til os der ikke har helt unge oejne mere, men et multimeter er uundvaereligt...
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2011 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis nogen mangler kabler til at forbinde kiilde/forstærker er der tonsvis på eBay til meget få kroner, prøv en søgning på:
3.5mm male to male -female -adapter -usb -converter
Denne her vil nok tiltale nogle da den er forholdsvis kort (så kan i sætte afspilleren fast på forstærkeren eller omvendt:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=16051 8984632&ssPageName=STRK:MEWAX:IT
Hyg jer! __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
|
| Til top |
|
| |