Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 21:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Fælleskøb: cMoyBB DIY headphone amp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 09 Marts 2011 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Nu de er igang så kan de jo lave et selv Neutrik vinkel stik er okay også lidt navships kabel så for man meget for pengene
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 Marts 2011 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu haft min Cmoy lidt med på togtur og det gik fint. Min kilde er en Cowon D2+ og hovedtelefonerne nogle lukkede Superlux HD660. Det er faktisk rart at kunne høre selv stille klassisk musik i toget i fred og ro.

Og det kunne egentlig også være en god ide herhjemme hos familien, altså at kunne lukke dem ude Så måske jeg skulle se mig om efter bedre lukkede hovedtelefoner og måske det næste DIY projekt. En hovedtelefon forstærker ved navn Crack, den burde da være så god man kunne blive afhængi af

http://www.bottlehead.com/store.php?crn=44&rn=442&ac tion=show_detail

Jeg har engang haft nogle Stax Lamda hovedtelefoner, men selvom de lyder godt, isolere de jo slet ikke fra omverdenen, så derfor lukkede. Der er Stax's egne lukkede nok lige i overkanten rent prismæssigt, men der burde vel være noget derude.

Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet

greg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 17 Marts 2011 kl. 08:07 | IP-adresse registreret  

Kom så alle sammen! Smid nogle billeder op.
Til top Vis greg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af greg

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 17 Marts 2011 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Mellemhjulet skrev:

Jeg har nu haft min Cmoy lidt med på togtur og det gik fint. Min kilde er en Cowon D2+ og hovedtelefonerne nogle lukkede Superlux HD660. Det er faktisk rart at kunne høre selv stille klassisk musik i toget i fred og ro.

Og det kunne egentlig også være en god ide herhjemme hos familien, altså at kunne lukke dem ude Så måske jeg skulle se mig om efter bedre lukkede hovedtelefoner og måske det næste DIY projekt. En hovedtelefon forstærker ved navn Crack, den burde da være så god man kunne blive afhængi af

Jeg har engang haft nogle Stax Lamda hovedtelefoner, men selvom de lyder godt, isolere de jo slet ikke fra omverdenen, så derfor lukkede. Der er Stax's egne lukkede nok lige i overkanten rent prismæssigt, men der burde vel være noget derude.

De der OTL forstærkere er altså noget byggeri hvor man skal vide hvad man laver, der er gået historier om at de har sendt 110 Volt op i hovedtelefonerne....
Så de er ikke noget jeg ville anbefale som begynderkits...
Altså uden at vide noget om hvad du kan og ved, bare en venlig bemærkning..

Hvis du vil bygge noget der er lidt større og bedre har jeg stadig et par Pandakits liggende, hvor jeg fik købt lidt rigeligt ind til et andet gruppekøb..

Hvis du vil have lukkede bøffer kan jeg anbefale Fisher FA003 de er rigtigt gode, men om de egner sig til klassisk musik aner jeg ikke..
Men de er 660 overlegne på stort set alle områder, på nær prisen..

Ellers hørte jeg et par Panasonic der hedder noget med 600 for lidt tid siden og de overraskede mig yderst positivt..

søren N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Marts 2011 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

er der nogle af jer dygtige DIY gutter, der ligger inde med en færdig samlet bærbar hovedtelefon forstærker, i ikke bruger, og derfor vil sælge til mig
jeg er sikker på at jeg kan få noget mere ud af min hd 650 ér, iforhold til bare at fodre dem direkte fra min iphone 4.
Eller har i nogle forslag til hvor man kan købe en god forstærker?
Mvh. Søren

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N

greg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2011 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
Hvis du vil have lukkede bøffer kan jeg anbefale Fisher FA003 de er rigtigt gode, men om de egner sig til
klassisk musik aner jeg ikke...

Hej Claus,

Fischer FA-003 ser spændende ud. Du har dem selv? Har du også lyttet på BD DT-770? Tør du lave en sammenligning af de to?

/Greg

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 18 Marts 2011 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Jeg kan på ingen måde lide DT770 i de udgaver jeg har hørt, jeg er ret vild med fa003..

Da jeg kun har fa003 er det svært at sammenligne dem...

Sådan groft sagt er fa003 mere linær end DT770 og har langt bedre bas og ingen skrigende diskant..

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2011 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
Mellemhjulet skrev:

De der OTL forstærkere er altså noget byggeri hvor man skal vide hvad man laver, der er gået historier om at de har sendt 110 Volt op i hovedtelefonerne....
Så de er ikke noget jeg ville anbefale som begynderkits...
Altså uden at vide noget om hvad du kan og ved, bare en venlig bemærkning..

Hvis du vil bygge noget der er lidt større og bedre har jeg stadig et par Pandakits liggende, hvor jeg fik købt lidt rigeligt ind til et andet gruppekøb..

Hvis du vil have lukkede bøffer kan jeg anbefale Fisher FA003 de er rigtigt gode, men om de egner sig til klassisk musik aner jeg ikke..

Ellers hørte jeg et par Panasonic der hedder noget med 600 for lidt tid siden og de overraskede mig yderst positivt..

Jeg har bygget rørforstærkere før fra bunden, så et kit burde være til at overse. Men jeg vil give dig ret i, at man som begynder lige skal tænke sig mere end en gang om inden man kaster sig ud i det. Og så vil jeg da hellere brænde et par hovedtelefoner af, end selv få stød af en rørforstærker

Kigger lige på hvad de Panda kits er.
Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2011 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Jamen lidt forsinket, jeg er ikke gode venner med kamerarer:

Min æske gik jo i stykker, men jeg fik så fat i denne, og endda med to pepermynter tilbage.

Det er jo ikke en flot trææske som Grados, men det blev jo så et noget billigere projekt. Som selvbygger ved man jo hvad der er i æsken ;-=

http://diyaudioprojects.blogspot.com/2007/08/grado-ra1-headp hone-amplifier.html

Den er blevet brugt flittigt, så det var et godt lille projekt. Er alle færdige med den?

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Sendt: 27 Marts 2011 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Så er de vel også reklame når nogle forsøger at skaffe 10 kunder til et fælleskøb ???
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2011 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

burning777 skrev:
Så er de vel også reklame når nogle forsøger at skaffe 10 kunder til et fælleskøb ???

Det tror jeg da!

Og som saglig Simon Spies jo så rigtigt så, så kan dårlig reklame også være godt. Så jeg skal måske nok fremover holde mig fra at udtrykke mig om om noget lyder godt eller dårligt.....

greg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2011 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Mellemhjulet > Ser godt ud. Hvad med et billede af indmaden også?

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2011 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
..

Jeg tror jeg holder mig til et rørprojekt, hvis det bliver nødvendigt. Der er nemlig lige bestilt et sæt af den Fisher FA-003 variant som hedder FA-002w. Dyr hobby, det startede med en par Superlux, så en Cmoy, og nu bløder pungen jo næsten..............

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2011 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

greg skrev:
Mellemhjulet > Ser godt ud. Hvad med et billede af indmaden også?

Ahh, den er samlet lidt hurtigt, så der er nogle lidt skæve komponenter

Anima
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 03 April 2011 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Kan dette projekt anbefales til nogle Ultimate Ears tripple.fi 10 pro? - eller kender i andre projekter som er til "på farten" som er
bedre?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2011 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Der er andre bedre projekter ja, men ikke til den pris

Prøv at kig på amb.org eksempelvis, der er et okay kit (skulle være det bedste diy mener jeg) ellers kan man jo købe

Anima
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2011 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Nej, det skal ikke være færdigkøbt - det er der jo ikke noget sjovt ved

Mini cubed ser spænnende ud.. Hvad er prisen på sådan et projekt?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2011 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

http://www.amb.org/shop/

Der kommer en masse s,åting på og fragt osv, så ikke helt billigt men det helt nøjagtige pris bliver ddu nød til selv at slå sammen

Anima
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2011 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Den er modtaget - jeg tænkte nemlig bare om vi snakkede adskillige tusind kroner, men det ser det slet ikke ud til..

Fragt gør ikke så meget. Jeg bruger meget shopusa og det plejer at være ret billigt. Man slipper ihvertfald for PostDK's gebyr!

greg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2011 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Jeg lavede på et tidspunkt en BOM på en AMB Mini3 - den er du velkommen til at bruge som et udgangspunkt. Se den her:

https://spreadsheets.google.com/ccc?key=0Apq5kYBTaPXIdHZ3TFV Gcy1DRmExazRoNVF2eW4wMVE&hl=en

Hvis du får regnet sammen på det hele, må du gerne lige smide en opdatering i tråden. Overvejer selv at bygge en Mini3.

Men først skal min M3 laves færdig... 

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum