| Forfatter |
|
Gernera Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 145
|
| Sendt: 01 Februar 2011 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved ikke lige om det er rette sted jeg poster mit indlæg, for som i kan se, er jeg ret ny på disse kanter af nettet.
Men i hvert fald, så ville jeg gerne have lidt hjælp til at få det bedste stereo set-up for pengene, da jeg for det første ikke har ret meget styr på højtalere osv. og for det andet, har et stramt budget, som ligger på den utroligt lave sum - 3000-3500kr. Lige for at beskrive kort, hvad mine behov er, så er det primært til at høre musik på, behøver ikke være på fuld drøn, men højt må det gerne være, og kvaliteten af lyden må meget gerne også være på plads. Den forstærker jeg køber, skulle meget gerne kunne bruges i en del år, og må meget gerne være i stand til at kunne trække gulv/front højtalere, og igen, de skal ikke bruges til musik på fuld hammer.
Den forstærker og de højtalere jeg har kigget på er dette: http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/denon_ pma-510ae_forstarker_sort.htm 2x http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/kompakt/cerwin -vega_xls-6_hojttaler.htm
Ja det var faktisk det, så nu håber jeg virkelig i kan hjælpe mig.
Hilsen Anders
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 01 Februar 2011 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er er fint sæt til prisen, Denon 510 er godt nok ikke særlig kraftig men du har jo mulighed for at høre dette setup i hifiklubben, også evt. med andre af deres hter i det prisleje. Hvis du godt vil have en spil højt ht i stil med CV ville jeg overveje JBLs ES serie, de kan spille højt med masser af bas, men har en lidt mere hifi agtig klang end CV.
Du for dog meget mere for dine penge ved at købe brugt
|
| Til top |
|
| |
Gernera Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2011 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten A skrev:
Det er er fint s�t til prisen, Denon 510 er godt nok ikke s�rlig kraftig men du har jo mulighed for at h�re dette setup i hifiklubben, ogs� evt. med andre af deres hter i det prisleje. Hvis du godt vil have en spil h�jt ht i stil med CV ville jeg overveje JBLs ES serie, de kan spille h�jt med masser af bas, men har en lidt mere hifi agtig klang end CV.
Du for dog meget mere for dine penge ved at k�be brugt |
|
|
Ikke første gang jeg hører at den forstærker er for lille til de højtalere og mine fremtidige højtalere, som nok bliver et par CV Front højtalere :) Men vil lige tjekke nogle brugte forstærkere og sådan så. Tak for hjælpen. Hilsen Anders
|
| Til top |
|
| |
dysterland Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 769
|
| Sendt: 02 Februar 2011 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Gernera Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2011 kl. 07:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg takker mange gange for din hjælp, har dog kun lige skimmet teksten, men vil rip den for detaljer når jeg engang kommer hjem fra skole.
Men i må have en fornøjelig dag.
Hilsen
Anders
|
| Til top |
|
| |
Gernera Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2011 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm vil faktisk helst have nye ting, men hvis det rigtige tilbud kommer. Men har kigget på noget lidt andet, for har set på en af Hifiklubbens Surround Reciever til 1700kr. http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_ avr-1311-_surround-receiver_sort.htm Og vil tro den passer fint til mine behov, for så kan jeg jo også bruge den til Surround om et par år, og så hvis den ikke kan trække højtalerne, så tilføjer jeg en effektforstærker.
Hvad synes i :) ?
Hilsen Anders
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2011 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Avr 1311 er meget svag også sammenlignet med pma 510, ellers er ideen om en suroundreciver jo fin hvis du vil gå den vej. Til stereo er en 2 kanals forstærker i samme prisklasse normalt at fortrække da strømforsyningen i specielt de billige receiver som regel af tvilsom dimission.
|
| Til top |
|
| |
Gernera Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2011 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja den er lidt svag, og kan nok ikke trække nogle store front højtalere, men den skal jo kun trække nogle små kompakte højtalere i et par år, og så tilføjer jeg en effektforstærker, og så kan jeg jo køre med front/bag/center højtalere :)
|
| Til top |
|
| |
dysterland Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2011 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du misforstår noget - det er sværere for en forstærker at trække kompakte højttalere end gulvhøjttalere
Gulvhøjttalernes store kabinet hjælper enhederne til at producere mere lyd, især bas. Du kan se det på følsomheden af højttalerne, som ofte er over 90dB for en gulvhøjttaler.
|
| Til top |
|
| |
Gernera Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2011 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så dvs. at den forstærker ikke vil kunne trække de 2 kompakte højtalere jeg har linked til? Er lidt på bar bund vdr. hifi, da jeg er ny i faget.
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 03 Februar 2011 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke fordi den ikke kan trække dem. Finder du en fornuftigt opbygget forstærker/surroundreciever er det fint nok. Det
der er den primære faktor for hvor højt du kan spille, er højttalerens følsomhed. Du skal nok gå efter højttalere med 90+ db
følsomhed.
Det sæt Avance Alpha som Dysterland linker til er et rigtig godt bud. Har selv for nyligt haft et sæt magen til, og de gjorde det
rigtig fint og spillede nemt op til fest på min lille Marantz surorundforstærker.
Et fund til 1000kr.
Kombiner dem med den Denon pma510, så har du et rigtig fint anlæg til små penge.
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2011 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du gerne vil handle i hifiklubben kunne du overveje at smide 600 kr. mere og købe en Nad 316, den har lidt flere muskler og vil efter min mening være et bedre køb til de hter. Men Denon 510 er klart at foretrække frem for en surround reciever i samme prisklasse eller lidt over.
|
| Til top |
|
| |
Gernera Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2011 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen problemet er at jeg ikke har pladsen til fronthøjtalere, selvom jeg meget gerne vil have sådan et par. Men har været nede i HiFi klubben i dag, og manden dernede sagde, at jeg skulle købe et par Dali Concept 2 højtalere, til 1099kr. stykket, så det bliver nok dem :) Men er stadig meget i tvivl om forstærkeren, for vil faktisk gerne have den Surround mulighed, når jeg engang flytter på kollegium.
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2011 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gernera skrev:
Jamen problemet er at jeg ikke har pladsen til fronthøjtalere, selvom jeg meget gerne vil have sådan et
par. Men har været nede i HiFi klubben i dag, og manden dernede sagde, at jeg skulle købe et par Dali Concept 2 højtalere, til
1099kr. stykket, så det bliver nok dem :)Men er stadig meget i tvivl om forstærkeren, for vil faktisk gerne have den Surround
mulighed, når jeg engang flytter på kollegium.
|
|
|
Jaeh, det skulle da også være mærkeligt hvis han anbefalede et mærke de ikke førte, ville det ikk?!
|
| Til top |
|
| |
Gernera Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2011 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
De sælger Cerwin Vega højtalere, eller rettere sagt, det gør de på nettet.
Men ville det ikke være et fint setup at købe? Surround Receiver fra Denon (Link længere oppe) 2x Dali Concept 2 Højtalere
Og så kommer der en sub efterfølgende :)
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2011 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
XTZ 93.23 og 93.22 sparker benene væk under Dali Concept 2, både lydmæssigt som konstruktionsmæssigt - til samme pris.
Giv dem et lyt hos danstv.dk
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2011 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vær opmæksom på Avr - 1311 ikke har ARC og auto - setup, men ellers et godt køb med mdmi 1.4 til prisen, den spiller fint hvis man har hter der er nemme og drive ikke har behov for at spille højt.
|
| Til top |
|
| |
Gernera Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2011 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan bedre lide Dali, da jeg tror de er perfekte til mine behov, og så kan jeg købe det hele samlet.
Morten A skrev:
Vær opmæksom på Avr - 1311 ikke har ARC og auto - setup, men ellers et godt køb med mdmi 1.4 til prisen, den spiller fint hvis man har hter der er nemme og drive ikke har behov for at spille højt. |
|
|
Og hvad gør de 2 ting? Men ellers ja, den virker meget fin :)
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2011 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
ARC - Audio Return Channel, de fleste reciever med HDMI 1.4 har denne funktion der gør man kan føre alle tilslutninger i receiveren, og så med et kabel til dit tv sende signalet samt få lyden retur fra dit tv til din surround-receiver via HDMI, du slipper altså for at skulle trække et ekstra audiokabel, som du tidligere har været nødt til. Alle de tilkoblede apparater skal understøtte 1.4-standarden for at det virker. Hdmi 1.4 understøtter også 3D video. Avr - 1311 har hdmi 1.4 men understøtter ikke ARC.
Auto-setup gør det meget enkelt at få det optimale ud af dit system. Typisk er der en målemikrfon med, når den er tilsluttet trykker du på en knap og receiveren tjekker og justerer indstillingerne for højttalerstørrelse, kanalniveau, fase og frekvensgang for alle højttalere.
|
| Til top |
|
| |
dysterland Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2011 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er meget muligt, at Dali Concept passer lige til din smag - jeg har selv testet dem, og de vil helt klart falde i nogens smag: http://hififorfolket.dk/index.php?id=56
Men det er helt ærligt for dumt, hvis du køber dem uden i det mindste at have lyttet til XTZ, Focal, Avance, eller noget andet, som Hi-Fi Klubben ikke har. Jeg kan godt lide Hi-Fi Klubben, men der findes altså meget andet godt. Når du nu bor i København, så SKAL du altså et smut forbi Dans TV og lytte til XTZ.
|
| Til top |
|
| |