Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 20:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Lidt hjælp til stereo anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Entry
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2010
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Sendt: 04 Februar 2011 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Hvis du spiller i stereo og ikke skal høre film i surround, så er PMA510ae en fin lille forstærker og den koster ikke ret meget i forhold til hvad den koster i UK og Tyskland. Og så har den en OK pladespiller indgang. (Du må ikke købe PMA500ae, den lyder hård og kantet - det er kun den nuværende PMA510ae der spiller super godt).

Om den har kræfter nok til at trække store eller små højtalere... Hvor stort er dit rum? Den kan nemt trække Dali Concept 2 eller de XTZ som også anbefales.

(PS har selv været gennem hele surround møllen og er vendt tilbage til et anlæg i stereo. Hjemmebio - det blir enten i stereo eller gennem et alt-i-et hjemmebio - det er lligevel ikke andet vrom-zoom-zonk der skal fare rundt om en. Det er ikke hifi. Ups, nu får jeg sikker høvl).

Til top Vis Entry's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Entry

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 05 Februar 2011 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Entry skrev:
PS har selv været gennem hele surround møllen og er vendt tilbage til et anlæg i stereo. Hjemmebio - det blir enten i stereo eller gennem et alt-i-et hjemmebio - det er lligevel ikke andet vrom-zoom-zonk der skal fare rundt om en. Det er ikke hifi. Ups, nu får jeg sikker høvl).

Det får du ikke af mig, i hvert fald - jeg er enig. Efter min opfattelse er surround pr. definition ikke hifi, fordi det er mixet langt fra den oprindelige kilde. Det kan være både imponerende og af god kvalitet, men det er altså ikke high fidelity - høj troværdighed. I hifi-begrebet ligger, at det skal være så tæt på det oprindelige som muligt.
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted

Gernera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2011
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Februar 2011 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Bor ikke i København, men i Stor-København, i en lille by kaldet Nærum.
Men jeg vil helst købe sættet samlet, så køber kun fra Hi-Fi Klubben desværre.

Og har faktisk mest lyst til at se film i Surround, da det giver en federe fornemmelse.

Mit rum er ikke særligt stort.. 3m X 4-5m.. Meget småt.
Til top Vis Gernera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gernera

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 07 Februar 2011 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Elgiganten har denne til 1800 kr. i denne uge, det vil jeg mene også et udemærkede køb http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/hifi-komponenter/r eceiver-forstarker/VSX520K/pioneer-surround-receiver

Du kan godt få et billigt surroundanlæg til at lyde rimeligt i stereo, det kræver som regel en aktiv sub, da reciever i den prisklasse ikke magter at have styr på bassen (en sub er iøvrigt også et must til surround). Du for som alle skriver mere god stereolyd for dine penge ved at købe en stereoforstærker, men det for du jo ikke surround af

Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes