Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 03:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Hovedtelefoner+Amp til 2-3000 kr. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Aquila
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2009
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 03 Marts 2011 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Godt at høre at jeg ikke er helt ved siden af ;-)

Hvilke typer musik hører du, nc8000? Gerne nævn nogle bands, da det umiddelbart virker som om at du har mange af de
samme præferancer som mig selv, ville det være rart at få noget mere "fyld" på den antagelse

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 03 Marts 2011 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Jeg hører stort set al slags musik, dog meget lidt pop (på nær 70'er og tidlig 80'er musik fra min ungdom), hiphop, dance og lignende. Min
hovedvægt (nok >50%) er klassisk musik, efterfulgt ret ligeligt af jazz (meget vokal f.eks. Patricia Barber, Jane Monheit, Diana Kral osv) og blues
(H.P.Lange, Eric Bib, Hans Thessink osv) med en blanding af rock, country, folk og uklassificerbart til de sidste 20%. Af bands i rock genren har jeg
et godt forhold til System of a Down, Raconteurs, White Stripe, Metallica, Megadeath, Tool og selvfølgelig Stones og Beatles. Da jeg hører så meget
varieret og ikke gider have flere hovedtelefoner hvorfor den jeg skulle have ikke måtte spille nogen type dårligt og samtidig skal bruge effektivt
lukkede hovedtelefoner er jeg endt med Ultrasone Edition8 men det er tænkeligt at jeg ville have stoppet ved DT770/600 Manufaktur hvis jeg
havde hørt den først (ikke at den er lige så god som Ed8 men Ed8 koster også 4 gange så meget).

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 03 Marts 2011 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Aquila skrev:
nc8000: Jeg ved ikke hvor mange timer den havde, men det var i hvert fald en udstillingsmodel, så jeg tror ikke det var dens
første time.

allanowich: Såvidt jeg kan forstå på de forskellige anmeldelser er AKG MEGET neutrale, gode til klassisk og Jazz, og har en
rigtig kedelig bund - så det er ikke umiddelbart noget for mig. Det skal dog siges at jeg primært baserer dette på K70x
anmeldelser.
Det er synd at sige ,de har en kedelig bund. Jeg lytter til en del af det, som nc8000 også lytter til og en hel del andet. Det at de er neutrale gør jo blot det, at du selv kan sætte dit eget præg på klang og spillestil ved hjælp af kabler og headamp'en. De er særdeles gode til al rock/blues og lidt heavy også. De er ikke i besiddelse af trættende elementer. Men der inden for alle typer/mærker hovedtlf'er, et par modeller, som ikke lige rammer mærkets sædvanlige kvaliteter. Istedet for af referere til kun een hovedtlelfon (k701), synes jeg du skulle smide dine egne ører i et par eller flere af AKG's modeller inden du beslutter dig for et køb. Så har du med din egen vurdering slået fast, om de er noget for dig. Det kan du ikke læse dig til.

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Marts 2011 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Min vurdering går udelukkende på K701 som jeg personligt synes er meget kønsløs og kedelig. Jeg har haft K240DF som var en sjov størrelse,
nogen ting gjorde den rigtig godt og andet rigtig dårligt uden at jeg nogen sinde fandt en rød tråd i det. Jeg har også haft en K340 som faktisk var
rigtig god, jeg kan bare ikke bruge åbne hovedtelefoner, de skal være meget lukkede og må slet ikke lække lyd

Aquila
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2011 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Mange tak for svaret nc8000 - dine rock favoritter er meget lig mine, så det er jo virkelig super.
Jeg håber på at kunne lytte til noget Beyer til meetet!

Jeg har bestemt ikke afskrevet AKG, men baseret på folks anmeldelser og udsagn er det ikke et firma der umiddelbart laver
noget for mig. Jeg kan naturligvis tage fejl, men jeg tror der er bedre alternativer for mig derude.

Hvordan ligger HD 650 i forhold til Beyer DT770/DT880 til rock?

Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2009
Sendt: 04 Marts 2011 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Aquila skrev:
Mange tak for svaret nc8000 - dine rock favoritter er meget lig mine, så det er jo virkelig super.
Jeg håber på at kunne lytte til noget Beyer til meetet!

Jeg har bestemt ikke afskrevet AKG, men baseret på folks anmeldelser og udsagn er det ikke et firma der umiddelbart laver
noget for mig. Jeg kan naturligvis tage fejl, men jeg tror der er bedre alternativer for mig derude.

Hvordan ligger HD 650 i forhold til Beyer DT770/DT880 til rock?

I forhold til rock:

DT770/600: Masser af detaljer og god dynamik. Kan mangle lidt i bunden afhængig af hvordan den er forstærket. Det er ikke min favorit til rock, men det er ikke fordi den spiller det dårligt...

DT880 (vintage 600 ohm - den eneste jeg har hørt af dt880): For mig spiller den for pænt, når det handler om rock. Mangler bund i mere udpræget grad end dt770/600. For mig er den ikke til rock.

HD650: Her er der mere bund, og hvis den er forstærket ordentligt, kan den virkelig spille rock på en fed og medrivende måde. Men ind imellem og til visse genrer kan den til gengæld mangle lidt dynamik. Generelt har jeg ingen problemer med hd650 til rock, men jeg kan forestille mig at nogen vil synes den er lidt for laid-back i stilen...

Så blandt de tre hovedtelefoner, er det (efter min mening) et spørgsmål om, hvad du lægger mest vægt på... Jeg har pt. ingen intentioner om at skære min samling af hovedtelefoner alt for meget ned. Kan godt li' at have hovedtelefoner til lidt af hvert. Det er for svært for mig at finde den perfekte hovedtelefon til det hele.

Jeg er personligt meget vild med DX1000 til rock. Men har også lige fået en Kenwood KH K1000 som også gør det fremragende. Det er begge hovedtelefoner, der er "farvede" i lyden. De har meget god bund, men er måske knap så detaljerede og præcise, som mange andre. De er til gengæld mere taknemmelige i forhold til forstærkning. Og så er de underholdende!

Til top Vis Librarian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Librarian

Handberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2011
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 10 Marts 2011 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Jeg har et par k702, som jeg er vældig glad for. Det er helt sikkert ikke en bass-hovedfon. Men jeg mener bestemt ikke den er kedelig.
Soundstage er virkelig stor og detaljerne i musikken bliver udstillet kniv skarpt. I det hele taget er det en meget stram lyd i forhold til de andre
bøffer jeg har hørt. De kræver dog en god forstærker for at man får bunden gjort lige så levende og klar som mids og high.

Hvis du er til beyers så skulle de være rigtig fine til rør. Darkvoice 336se har fået gode anmeldelser rundt omkring og til $300 er det heller ikke
fordi at den smadrer budgettet. Beyers og darkvoice er den næste kombo jeg godt kunne tænke mig. Så kan man også få lov til at lege lidt med
rør, hvilket jeg tror kunne være lidt hyggeligt.
Til top Vis Handberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Handberg

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Marts 2011 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Har fået en HiFiMan HE-4 hjem til meetet i Esbjerg og den lægger sig i mine øre midt i mellem K701 og HD650 og tager de bedste elementer fra dem begge og kombinerer dem til noget ret fantastisk i forhold til at den "kun" koster $450. Den kræver dog en kraftig forstærker. Fra den signle endede udgang på min RudiStor RPX-100 hvor Edition8 skal have 9-10 på volumen skal HE-4 have 1-3 for at opnå den samme lydstyrke.

Aquila
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2011 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Jeg glæder mig faktisk RIGTIG meget til at høre HE-4. Såvidt jeg kan forstå på det hele kan HiFiMans egen EF5 trække den, og
de koster sammen 700 dollars, hvilket er lidt over budget, men hvis jeg får betydeligt bedre lyd må jeg jo tage det med - et
budget er vel kun så stramt som ørene tillader ;-)

Jeg håber bestemt også på at kunne høre et par AKG K70x, så jeg selv kan bedømme, men den generelle mening er at de ikke
har ret meget bas, og jeg er helt klart til en lidt fremtrædende bas, som ikke er dominerende. Men hvem ved, det kan være jeg
er den eneste sære person i verden, der vil kunne lide dem til rock ;-)

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Marts 2011 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Ja EF5 skulle være perfekt til HE-4 og kombiprisen er et fantastisk tilbud. Jeg er i hvert fald meget begejstret for HE-4, kunne faktsik godt være at Fang ikke får dem retur men at jeg køber dem nu de er i landet. Jeg kan ikke bruge åbne hovedtelefoner ret tit og har derfor ikke kunnet forsvare at have dyre åbne hængende men den performance til den pris som HE-4 leverer er svært at argumentere i mod selv til sjældent brug.

Har lige hørt hdcd jubilæumsudgaven af Brothers in Arms og nu Reference Recordings hdcd udgave af Stravinskys Le Sacre du Printemps og Ildfuglen suite og der er i hvert fald rigelig bas til mig og den er stram, dyb og præcis og uden at trænge sig på i mellemtonen.

Aquila
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2011 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Så kan de jo ikke være helt ringe - dem glæder jeg mig godt nok til at lytte til!

Aquila
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2011 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Hvis man nu strækker budgettet til omkring 4000, er der så noget man absolut skal tage med?

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 16 Marts 2011 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Aquila skrev:
Hvis man nu strækker budgettet til omkring 4000, er der så noget man absolut skal tage med?
Ja, det kunne da være nogle af Sony's bedste.

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Marts 2011 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Aquila skrev:

Tjah, Fang fra HiFiMan mener selv at HE-4 slår alt under mindst $600 og jeg må sige at jeg er tilbøjelig til at give ham ret, dog uden at have hørt mere end en brøkdel af hvad der ellers findes på markedet og selvfølgelig under forudsætning af at man kan lide den lyd HE-4 laver og har en forstærker der kan trække dem.

Aquila
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2011 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Det ser ud som om det bliver en HE-4+EF5 der lander i Kolding, selvfølgelig på betingelse af at jeg kan lide den. Nu må vi se
om nc8000 vil lade os andre opleve juvelen i Esbjerg ;)

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 Marts 2011 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Den Beyerdynamic DT770/600 Manufaktur der omtales så pænt, ligner noget der vil kunne bruges til den OTL rørforstærker jeg har kig på. Jeg har engang haft Stax Lambda, men fik dem aldrig brugt så meget, da de jo er pivåbne. Kan se jeg ville kunne have brug for nogle lukkede telefoner derhjemme, og gerne med høj impedans, da de så kan trækkes af en OTL forstærker.

Jeg har været inde på Beyerdynamics webside, og set man kan få den lavet med læderpuder. Hvordan vil det påvirke lyd og lydlækage?

(Pt. har jeg inden for det sidste stykke tid fået nogle Superlux HD660 og en Cmoy til min Cowon D2+, men ville gerne have noget bedre kvalitet til hjemmebrug)
Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Marts 2011 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Aquila skrev:
Det ser ud som om det bliver en HE-4+EF5 der lander i Kolding, selvfølgelig på betingelse af at jeg kan lide den. Nu må vi se
om nc8000 vil lade os andre opleve juvelen i Esbjerg ;)

Mon dog ikke, det er jo det der er grunden til at jeg har fået dem hjem. De er dog uden EF5 forstærkeren.

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Marts 2011 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Mellemhjulet skrev:
Den Beyerdynamic DT770/600 Manufaktur der omtales så pænt, ligner noget der vil kunne bruges til den OTL rørforstærker jeg har kig på. Jeg har engang haft Stax Lambda, men fik dem aldrig brugt så meget, da de jo er pivåbne. Kan se jeg ville kunne have brug for nogle lukkede telefoner derhjemme, og gerne med høj impedans, da de så kan trækkes af en OTL forstærker.

Jeg har været inde på Beyerdynamics webside, og set man kan få den lavet med læderpuder. Hvordan vil det påvirke lyd og lydlækage?

(Pt. har jeg inden for det sidste stykke tid fået nogle Superlux HD660 og en Cmoy til min Cowon D2+, men ville gerne have noget bedre kvalitet til hjemmebrug)

Så vidt jeg husker de beskrivelser jeg har læst giver læderpuderne den bedste lyd men de skulle også lække lidt mere lyd. Læs denne tråd, der er masser af god info http://www.head-fi.org/forum/thread/424130/review-jmoney-aud io-genuine-leather-earpads-for-beyer-dt770-880-990  

Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2009
Sendt: 16 Marts 2011 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

med gel pads isolerer dt770 manufaktur rimeligt godt, men de tager også den gode soundstage. Til gengæld bliver bassen lidt mere punchy og tydelig. Jeg synes personligt de er klart bedst med læderpuderne. Hvis du har brug for en hovedtelefon, der slet ikke lækker lyd, så skal du nok ikke gå efter dt770 manufaktur. Men det er meget forskelligt hvad man kan leve med. I mit tidligere kontor generede de kollegaerne, men i mit nuværende er ingen generet af dem... Hvis jeg sidder ved siden af min kæreste i sofaen og spiller højt, kan hun sagtens følge med i hvad jeg hører...
Til top Vis Librarian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Librarian

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 Marts 2011 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Nu spiller jeg generelt ikke særlig højt, men de skulle gerne være tyste på 2 - 3 meters afstand. Jeg synes mine Superlux HD-660, som vist er en Beyerdynamic kopi af en art, er stille nok, så hvis det er deromkring de er stille er det fint.

Tak for link, lange tråde de har på head-fi.org

Er der ellers andet i prisklasse under 4000, nyt eller brugt i lukket udgave og med 600 ohms impedans?
Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes