Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 01:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Opgradering fra UE700 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jacobjron
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 03 Februar 2011 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Mine Ultimate Ears 700 er desværre bortkommet i posten, og forventer ærlig talt ikke at se dem igen, så er begyndt at kigge mig
omkring efter nogle nye. De kommer hovedsageligt til at blive brugt under min transport til og fra Uni, der vil blive spillet klart mest
rock og metal, men blues, akustisk, folk og lignende kan sagtens blive aktuelt. Mine øsnker fra en ny IEM, vil være en god passiv
isolation, en tør, tæt og hurtig bas, en forholdvis all-round lyd men skal hælde til rock/metal siden hvis den skal hælde til noget,
dertil sætter jeg byggekvaliteten højt da jeg ønsker at den skal holde længe, udskifteligt kabel er ønskeligt.
Sættet skal som udgangspunkt drives direkte fra en iPod Classic 5. gen, men en amp kan komme på tale i fremtiden.
Jeg har læst og læst en masse, og er selv kommet frem til et par muligheder:

- Ultimate Ears Triple.Fi 10
Den naturlige opgradering, hvor jeg forventer mere af hvad jeg godt kunne lige ved UE700, men uden den hårde top, de skulle
være til at drive direkte fra en DAP, har udskifteligt kabel samt at den medfølgende opbevarings kasse lyder solid. Desværre skulle
byggekvaliteten ikke være blandt de allerbedste, de kan have dårlig pasform samt at den europæiske pris er en smule høj.

- Shure e500
Har egentlig ikke kunnet finde alt for mange ting omkring denne syntes jeg, men fandt bla. em sammenligning med UE TF10, hvor
den siges at ligne en del, men med en overall bedre og varmere lyd. Har til gengæld fået et godt tilbud på et sæt brugt.

- Audio-Technica CK10
Skulle have en sublim byggekvalitet, samt at lyden skulle være rigtig god all-round. Prisen er høj, og umiddelbart svær at opdrive i
EU (?)

- Head-direct RE0
Topklasse lydkvalitet til ingen penge, detaljerede. Lyder desværre også til at de er en del lyse, selvom at de også har styr på bunden,
samtidig er der nogle der oplever problemer med byggekvaliteten.

Jeg er lidt på bar bund, og vil høre om der er nogen herinde der kan komme med kommentarer og/eller forslag til andre?
Til top Vis jacobjron's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacobjron

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 03 Februar 2011 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

HeadDirect HE-262 måske. Lydmæssigt nok den universelle iem jeg overall bedst kan lide (sammenlignet med TF10, UM3x, ER4P, E4C) og prisen er ikke dårlig heller

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

jacobjron
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2011 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Kan ikke finde lige præcis den, mener du måske HE-252 eller RE-262?

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Februar 2011 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

RE-262

jacobjron
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2011 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:
RE-262

De lyder til at været et rigtig fornuftigt valg, når man læser om det. Desværre er Head-Fi's største svaghed, at man ikke kan komme til
at høre det meste af udstyret inden køb.
Hvordan vil du beskrive dem?

Edit: Hvodan oplever du microphonics?

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 04 Februar 2011 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Jeg går ud fra at du er glad for dine AKG 601 ??

Hvis det er tilfældet så ligger en Shure e500 meget langt fra, de er rigtigt gode, men langt fra det du er vant til..

Jeg følger ikke helt så meget med på inears fronten mere, så jeg kender ikke alle de nye modeller, men synes du skal tage q-JAYS med på listen over kandidaterne til dit næste indkøb, de har en signatur der minder mere om dine 601, dog kan de ikke levere den samme rumlige effekt som AKGerne..

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Februar 2011 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Det er der vist ingen in-ears der kan, ikke engang dyre custom modeller som min JH13. Måske den nye JH-3A kombi til $1.800 kan men det var vist lidt uden for emnet

jacobjron
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2011 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
Jeg går ud fra at du er glad for dine AKG 601 ??Hvis det er tilfældet så ligger en Shure e500 meget langt fra, de er
rigtigt gode, men langt fra det du er vant til..Jeg følger ikke helt så meget med på inears fronten mere, så jeg kender ikke alle de nye
modeller, men synes du skal tage q-JAYS med på listen over kandidaterne til dit næste indkøb, de har en signatur der minder mere om
dine 601, dog kan de ikke levere den samme rumlige effekt som AKGerne..

Faktisk er jeg ikke helt 100% med dem. Jeg er helt tilfreds med dem, når vi taler komfort, byggekvalitet etc. men lydmæssigt, er de
rigtig gode i et meget smalt musisk spectre. Umiddelbart ville jeg ikke sælge dem, men det er bestemt heller ikke dem der har fået
mest lyttetid. Derfor tænker jeg at noget som Shure e500, og de andre jeg har listet er gode muligheder (Og RE-262 også )
q-Jays har været i tankerne ofte, da de får rigtig god respons, men som du nævner ligger de op ad mine 601, og derfor har jeg været
lidt tilbageholdende med dem.

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 Februar 2011 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Ja hvis man kigger efter IEM så har Beyerdynamic meldt sig på banen med to nye IEM. DTX 101 IE ser spændende ud.

Beyerdynamic DTX 101 IE

.....Jeg har en god forhåbning om at man kan lytte til disse til meetet i Esbjerg hvis alt falder på plads - mere om det når jeg er helt sikker.
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

jacobjron
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2011 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Har været en smule i tænkeboks.
Jeg har ikke travlt, og kommer til at tænke meget mere over det, det er ikke et små beløb, jeg meget vel kan komme til at lægge.
Lige nu er jeg mest tændt på UE TF10, AT CK10, RE262 og Shure e500/seXXX, kan dog ikke finde RE262 andre steder end på brugt
markedet. Afventer spændt meldinger omkring den Beyer IEM fra meetet, hvis jeg ikke selv dukker op

jacobjron
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2011 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

En lille update.
Troede jeg skulle købe nye i denne måned, men i stærk kontrast til mine forventninger, valgte skattefar at han skulle tage mine penge,
ikke give mig flere Derfor er indkøbet udskudt i min. 1 måned. Havde egentlig skåret mine muligheder ned til CK10 eller Ortofon e-
Q5 fra Musica Acoustics, eller hvad der kom forbi som et godt tilbud.
I mellemtiden er jeg også begyndt at overveje nogle transportable hovedtelefoner, og havde kig på Sennheiser HD 25-1 II som jeg
hørte forleden i et par minutter, og Audio-Technica ATH-M50, begge med et fantastisk ry.
Da jeg har lidt tid til at komme ud og lytte, samt at læse i er jeg stadig meget interesseret i input

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Marts 2011 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Audio-Technica ESW9.

HD25-1 ejede jeg også for efter hånden en del år siden og var meget tilfreds med og konstruktionsmæssigt er de stort set umulige at slå ihjel og
alle dele kan fås som bruger udskiftelige dele hvis man virkelig præsterer at beskadige noget

jacobjron
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2011 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Lille update.
Var i Aage i dag og lytte på nogen bøffer.

Sennheiser HD25-1-II: Fed byggekvalitet som du påpeger nc. Sidder godt, isolerer rigtig godt og størrelsen er rigtig lækker.
Designet er meget anonyment, hvilket kan være dejligt, når man nu skal have dem på i offentligheden. Lydmæssigt var jeg ikke helt
overbevist. Den var sjov at lytte til, midt var jeg fint tilfreds med, men toppen manglede en del detaljer og kant og bassen var
boomy og udetaljeret, men der var da masser af den :D Desværre er mit problem med bassen dealbreaker her, toppen kunne jeg
godt have levet med.

AKG K 171 MKII: Design og kvalitet virkede fint, men brugte ikke så meget tid med den, da den desværre havde alle svaghederne
fra
mine K 601, men ingen af styrkerne.

AKG K 271 MKII: Design og kvalitet var rigtig godt, lyden var rigtig god i detaljeret. Men da jeg allerede har denne lyd derhjemme,
gik jeg også fra denne.

Beyerdynamic DT990 Pro 250 ohm: Mit første møde med Beyer i den virkelige verden. Byggekvalitet på højde med HD 25-1-II. Klart
den bedste af dem jeg hørte, fin soundstage, god detaljeret bas men uden at spare på den, meget engagerende lyd IMO. Desværre
er den åben, så den blev også kasseret.

Beyerdynamic DT770 Pro 250 ohm: Ikke den store nedgradering i lyd jeg havde forventet, men soundstage blev noget mindre, og
toppen og midt mistede mest, bassen forblev stortset den samme. Komfort var lidt anderledes, måske fordi at det er den demo?

Koss Portapro: Kan sige en masse ting om dem, men ligemeget hvad jeg siger er konklusionen den samme: Til 329,- lyder den
absolut fantastisk!

Besøget endte med at jegs bestilte en date med en DT770 Manufaktur 80 ohm og se hvordan det går. Jeg har dog lige tjekket
Beyers HP, og der fremgår ingen 80 ohms udgaver, 32 ohm i stedet. Nogen der forklare mig hvorfor? Og evt. give et indtryk af 32
og 80 ohm, samt deres respektive udgaver i 770, 880 og 990?

Det var også meningen jeg ville lytte til AT M50 og ESW9, men åbenbart fører de ikke AT headphones, og syntes ikke jeg kan finde
et sted i lille DK der lagerfører dem, nogen der ved hvor de kan findes, og gerne høres?

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Marts 2011 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Audio-Technica forhandles så vidt jeg ved ikke i Danmark.

DT770 Manufaktur mente jeg kun fandtes i 32, 250 og 600 ohm hvoraf jeg kun har hørt 600 ohms udgaven som jeg var ret imponeret af. 80 ohm er PRO udgaven.

jacobjron
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2011 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Han viste mig eller kassen, der stod Beyerdynamics DT 770 M 80 ohm, gik ud fra at M stod for Manufaktur?

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Marts 2011 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Ahhh den. M står for Monitor og er en speciel udgave med indbygget volumenkontrol specielt udviklet til trommeslagere og monitorering. Så vidt jeg ved er den eq'ed efter diffuse field algoritmen lige som AKG K240DF modellen. Diffuse field er en algoritme udviklet af tysk radio der skulle passe specielt godt til monitorering

Manufaktur modellerne kan vist kun købes direkte fra Beyers Manufaktur web site

jacobjron
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2011 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Det var en vigtig information!
Det er ikke noget jeg har lyst til at betale ekstra for, siden jeg ikke skal bruge det. Spg. er så om jeg skal ombooke min aftale til en 80
ohm pro, eller om pengene er meget bedre givet ud på Manufaktur og jeg ikke skal spilde Aages tid? Og i øvrigt om deres IEMs lyder
som deres storebrødre, elller om de er gået en anden vej?

Edit: Kan se at TP har DT 770 32 ohm listet, er det manu?
Nu er de modeller jeg har kigget på ikke så transportable, og kan se at T 50 p er en transportabel headphone.

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Marts 2011 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Jeg mener som sagt kun at du kan købe Manufaktur modellerne direkte fra Beyers web site. Dem du finder i forretninger er vist Consumer modellerne (eller 2005 som de vist også kaldes) som igen har en anden lyd end både Pro og Manufaktur. 770/80 Pro modellen er den traditionelle basshead model som jeg beskriver som her kommer Brian med 2000 watt subwoofer i bagagerummet, men andre er vilde med den specielt til rock. Det bedste vill være at komme til Esbjerg hvor der så vidt jeg kan forstå kommer en meget stor del af Beyer udvalget til prøve.

jacobjron
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2011 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Basshead tror jeg næppe jeg er, men den SKAL være tight, så det lyder ikke til at 770/80 pro er hvad jeg leder efter. Men må godt nok
sige at Beyers modelprogram er uoverskueligt
Har flere gange overvejet det, der kommer sikkert en masse jeg gerne ville høre, men har haft lidt svært ved at få det hele til at hænge
sammen, men kigger lige en gang eller 2 igen :D

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Marts 2011 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Ja tight vil jeg ikke kalde 80 pro

Side af 2 Næste >>