Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 03:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali 850’s brugtværdi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Forever!

Bruger siden: 23 Januar 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 07 Februar 2011 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

LéVind skrev:
tonykart007 skrev:

Ascari skrev:
Jeg vil mene at 3000 for et par i mint condition er max. Så du må tage med i dine
betragtninger, at folk er forskellige, og køber forskellig lyd. For 2700 bliver du ikke snydt, set ud fra hvad et sæt 850 typisk
ligger på. Så du må selv ud og vurdere om lyden i dine øre er 2700 kr. værd 

2700 er alt alt for dyrt for så gammel og middelmådig en højttaler.

Hvad ville du så mene var en rimelig pris?
Og har i nogle forslag til en surround forstærker der kan trække dem som koster under 2.5 k enten brugt eller ubrugt?

Jeg er enig med Brok. Maks 2000 for et rigtig pænt sæt.

Jeg har hørt dem på en Denon Avr 3803 hvor de lød ganske fint. Så effekthungrende er de altså heller ikke.

Til top Vis tonykart007's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonykart007

VECTRA
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Januar 2011
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 07 Februar 2011 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

De kan sagtens koste mere. Der er jo ikke bøvl med kantophæng der går kaput og de er solidt bygget. Dag findes der mange
andre højttalere der spiller meget bedre. De er gamle og det høres. Især diskanten er ikke for god.....
Til top Vis VECTRA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af VECTRA

tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Forever!

Bruger siden: 23 Januar 2009
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 Februar 2011 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

VECTRA skrev:
De kan sagtens koste mere. Der er jo ikke bøvl med kantophæng der går kaput og de er solidt bygget. Dag findes der mange
andre højttalere der spiller meget bedre. De er gamle og det høres. Især diskanten er ikke for god.....

Jeg er helt enig med dig i at der er meget andet der ude som er bedre, men mere end 2000 for sæt 850ere synes jeg er for meget.

Til top Vis tonykart007's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonykart007

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 07 Februar 2011 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Ja man skal passe lidt på med ældre højtalere,  jeg lånte min Proton D1200 på 2 * 100watt ud til en der skulle feste med et par Dali 850, og det kostede ham bassen.

Nu ved alle der kender de ældre Proton D1200 at de 100watt den har er enormt kraftige, og den kan aflevere utroligt mange watt(strøm), og det var nok til at bassen slap i kantophænget og gik helt istykker.

Jeg er sikker på at det simpelthen må være enheden på Højtaleren der var ved at være færdige, normalt når man har masser af muskler i sin forstærker(det har jeg prøvet), så bliver enheden skubbet ud og kommer ikke ind igen, men her gik kanterne.

Selvom en D1200 har masser af overskud til sådan et sæt Dali 850 så var enhederne ikke optimale mere i de 850, så som der skrives enhederne kan se godt ud, men måske være møre på en eller anden måde.

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 07 Februar 2011 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Jeg hører ofte musik på et sæt 850 fra 94, og der er altså ingen problemer, heller ikke når de får noget at leve af. Og det har de ofte gjort i deres 17 år lange liv, selvfølgelig uden at være overbelastet.

At folk brænder deres grej af til fester er en kendt sag, det sker desværre tit at folk får skruet for højt op og futter et eller andet af.

Vi bliver aldrig enige om prisniveauet på et sæt Dali 850, og det er for såvidt også lige meget. Det er ørerne der hør, der skal vurdere om de er prisen værd eller ej. Ellers er der rigtigt meget andet interessant at gå efter, og heldigvis for det.
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes