| Forfatter |
|
purtsak Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2011 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 132
|
| Sendt: 14 Februar 2011 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har hørt SuperNova MKVI 15 og jeg må nok sige at det er den mest skuffende sub jeg har hørt jeg ringede indda til earthquake og sagde der var noget galt for ham sælgeren skruede helt op på sub og på forstærkeren og jeg blev ikke imponeret desværre og earthquake man ringede tilbage og sagde at det virkede som det skulle
|
| Til top |
|
| |
purtsak Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2011 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
man=manden
|
| Til top |
|
| |
purtsak Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2011 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil have en sub, der giver punch som om der var en mini Tyson der stod og skyggeboksede foran mig.altså right in you face hardkicking præcis sub giver det mening griner
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 15 Februar 2011 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
allanowich skrev:
En oktav er f.eks et spring fra 100hz og ned til 50hz. Det går også den anden vej. Den nedre grændse frekvens på 35hz, der nævnes i indlægget, vil den sidste oktav, der mangler ned ad, være 17hz. Det er altså området mellem 35hz og 17hz den ikke får med. |
|
|
Undskyld - men det er noget sludder .............. (den sidste del af teksten) |
|
|
.....at den ikke får den nederste oktav med? Det står der jo i indlægget længere oppe. Det kan godt være ordlyden til sidst er lidt harry. Der skulle stå, at den nederste oktav 35hz-17hz er svagere end resten op ad til. Så den får man ikke så meget glæde af. Er det bedre? __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 15 Februar 2011 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
purtsak skrev:
|
Jeg vil have en sub, der giver punch som om der var en mini Tyson der stod og skyggeboksede foran mig.altså right in you face hardkicking præcis sub giver det mening griner |
|
|
Jamen, så må du da spænde subben godt fast på mavsen, ikke. Eller krænge den ned over hovedet  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
purtsak Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2011 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har godt nok set den der earthquake holees 15 til 7500kr altså uden kasser og amp
|
| Til top |
|
| |
Carsten S Chr Forum Bruger

Tidl. Schmidt Audio
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
| Sendt: 15 Februar 2011 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
VECTRA skrev:
Carsten S Chr skrev:
|
@Svend P:
Jamen, jeg er da ikke utilbøjelig til at give dig ret i dine betragninger omkring Velodyne's servo - men muligheden for at ændre denne er altså til stede !..... 
At kommentere på de nye DD plus kontra de "gamle" DD, uden at have lagt øre til disse, forekommer mig en kende useriøst !.......
Lavere forvængning er kun en enkelt parameter ud af flere - de nye DD Plus er forbedret på mange punkter i forhold til tidligere version.
Lydmæssigt er der slet ikke noget at tage fejl af - jeg garanterer !..... 
|
|
|
Det vil sige at de nu rent faktisk kan konkurrere mod andre i samme prisklasse?????????? Hvis de er forbedret så meget som du siger.
|
|
|
Snakker vi kvalitet, kvantitet eller en hel tredie parameter ? __________________ Mvh
Carsten Schmidt Christensen
|
| Til top |
|
| |
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
| Sendt: 15 Februar 2011 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit bud på en af de bedste subs er JBL's 4645c (Og ja, jeg er nok lidt farvet i min bedømmelse, da jeg selv har én  ).
Under 20hz kan den ikke følge så godt med, men fra 20hz og op, er den det bedste jeg nogensinde har hørt. Den dræber i
hvert fald alle myterne om, at 18" og portede subs ikke kan bruges til musik.
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 15 Februar 2011 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas_h skrev:
Mit bud på en af de bedste subs er JBL's 4645c (Og ja, jeg er nok lidt farvet i min bedømmelse, da jeg selv har én ).
Under 20hz kan den ikke følge så godt med, men fra 20hz og op, er den det bedste jeg nogensinde har hørt. Den dræber i hvert fald alle myterne om, at 18" og portede subs ikke kan bruges til musik. |
|
|
Rigtig fed sub hvis man har pladsen til den, er den for lille er der også 4642A med 2X18"
|
| Til top |
|
| |
purtsak Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2011 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad er prisen
|
| Til top |
|
| |

Jonas tager en pause!
|
| Sendt: 15 Februar 2011 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
purtsak Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2011 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

Jonas tager en pause!
|
| Sendt: 15 Februar 2011 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten A skrev:
Jonas_h skrev:
Mit bud på en af de bedste subs er JBL's 4645c (Og ja, jeg er nok lidt farvet i min
bedømmelse, da jeg selv har én ). Under 20hz kan den ikke følge så godt med, men fra 20hz og op, er den det bedste jeg
nogensinde har hørt. Den dræber i hvert fald alle myterne om, at 18" og portede subs ikke kan bruges til musik. |
|
|
Rigtig fed sub hvis man har pladsen til den, er den for lille er der også 4642A med 2X18" |
|
|
Hehe hvis man nogensinde kommer i den situation hvor den er for lille, har man for meget plads :) Jeg ville faktisk foretrække
4645C'eren fremfor 4642A. 4642A bruger 2241H driverne som, efter hvad jeg har læst, ikke kan holde til nær så meget som
2242H som 4645C'eren bruger. Det blev vist rimelig mange forkortelser i én sætning
|
| Til top |
|
| |

Jonas tager en pause!
|
| Sendt: 15 Februar 2011 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er tilladt at yde en indsats selv  ... Google: JBL 4645c pris
|
| Til top |
|
| |
purtsak Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2011 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak
|
| Til top |
|
| |
purtsak Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2011 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan man overhovedet få en thx ulta plus 2 eller hvad det hedder idag for 10000kr
|
| Til top |
|
| |
Flemming Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1283
|
| Sendt: 15 Februar 2011 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas_h skrev:
Morten A skrev:
Jonas_h skrev:
Mit bud på en af de bedste subs er JBL's 4645c (Og ja, jeg er
nok lidt farvet i min
bedømmelse, da jeg selv har én ). Under 20hz kan den ikke følge så godt med, men fra 20hz og op, er den det bedste
jeg
nogensinde har hørt. Den dræber i hvert fald alle myterne om, at 18" og portede subs ikke kan bruges til musik. |
|
|
Rigtig fed sub hvis man har pladsen til den, er den for lille er der også 4642A med 2X18" |
|
|
Hehe hvis man nogensinde kommer i den situation hvor den er for lille, har man for meget plads :) Jeg ville faktisk
foretrække
4645C'eren fremfor 4642A. 4642A bruger 2241H driverne som, efter hvad jeg har læst, ikke kan holde til nær så meget som
2242H som 4645C'eren bruger. Det blev vist rimelig mange forkortelser i én sætning  |
|
|
Ja, her må jeg lige være med. Bruger 4642a kassen som supplement til mine bagladet horn og det er en rigtig god
kombination. Dog har jeg monteret 2 stk. 2240h som er en rigtig frisk enhed. Til forskel til de såkaldet subwoofer af idag
(tung membran, lille kasse) er det lige omvendt her. Det får subwooferen en fantastisk følsomhed af som kan høres på
uanstrengthed og impulsvilligt gengivelse, dog køre jeg dem kun til 60Hz.
Det er også rigtigt at fra 25Hz falder de hurtigt af (har dog et 24dB filter på fra 20Hz, bruger grammofon). Min søn bruger en
12" XLS fra Peerless i et 33liter kabinet (min stue sub er på 575liter), hvor der er den forskel at der fornemmes en form for
"efterslæb" på 12" ;-)
Kan kun anbefale stort membranareal til sub delen!!! __________________ Rør med følelse og horn i panden :-)
|
| Til top |
|
| |
purtsak Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2011 kl. 02:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror jeg vil bygge selv
|
| Til top |
|
| |
purtsak Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2011 kl. 04:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvilke plate amps er der derude jeg kender hypex, earthquake bare skriv hvis i kender nogen det er jo altid go læsning
|
| Til top |
|
| |