"Mine lydpræferencer er en god bund, naturlig mellemtone, og ikke for lys diskant"
Ja, det lyder lidt henad noget hd650. Desværre er den, som nc også nævner, ikke lukket. Jeg synes faktisk den er meget åben. Den har også en meget åben og detaljeret lyd. Også inden jeg fik den omkablet. Jeg tror at nogle af de første produktioner har haft et problem med lidt mudret lyd i mellemtonen, for så mange mennesker kan vel næppe tage helt fejl. Men de nyere hd650 har i hvert fald ikke noget slør. Det er en klasse hovedtelefon, der gør det virkelig godt, men selvfølgelig aldrig bedre end den kilde og forstærker man fodrer den med.
DT770/600 er en mere lys hovedtelefon end hd650. Det kommer lidt an på hvad du fodrer den med. Med forstærkeren Lisa III er den ikke for lys til mig. Det er en fantastisk kombination. Måske noget for dig også... Jeg skal dog tilføje, at dt770/600 fungerer klart bedst med læderpuder, og isolationen er ikke helt i top. Måske er det godt nok for dig, men der slipper lidt lyd både ud og ind. Det er meget individuelt hvor meget man kan tage. På mit gamle kontor syntes nogen at den lækkede lyd i en grad så det var generende. På mit nye kontor er der ingen der lægger mærke til det :-)
Andre interessante bud på lukkede bøffer med den lydsignatur, du efterspørger, kan være:
Kenwood KH K1000 (jeg har et brugt par på vej til mig)
Ultrasone Pro900 (de lækker vist en del lyd, og jeg har faktisk ikke hørt den, men den nævnes ofte i denne sammenhæng)
Ultrasone HF-780 (isolationen er rigtig god. Og jeg var rigtig glad for lyden, den tid jeg havde demMen det bliver asldrig rigtig high end. Ikke i forhold til f.eks. en ordentligt forstærket dt770/600)
Denon D5000, som du jo allerede har kig på. (lækker en del. ellers måske meget godt bud)
Fischer Audio FA-003 (en ret lækker bøf til kun ca. 1200,-, skal købes i udlandet. Lydsignatur hældende lidt mod det mere neutrale, men helt sikkert et super fint produkt)
Nå, det var vist hvad jeg lige kom i tanker om, men der er MANGE lækre hovedtelefoner derude :-)