Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 01:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Hjælp til Head-fi. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Bruger siden: 13 September 2008
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 07 Februar 2011 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Jeg tror jeg arbejder vider med Rec out  og så må jeg se om jeg ikke kan finde vej til det head-fi meet

Men modtager gerne flere forslag.

Til top Vis Strand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strand

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 07 Februar 2011 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Ja jeg tror du skal bruge ganske mange penge på en bedre dac end den der er i forstærkeren så det tror jeg er en god beslutning

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2009
Lokalitet: København
Sendt: 08 Februar 2011 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

"Mine lydpræferencer er en god bund, naturlig mellemtone, og ikke for lys diskant"

Ja, det lyder lidt henad noget hd650. Desværre er den, som nc også nævner, ikke lukket. Jeg synes faktisk den er meget åben. Den har også en meget åben og detaljeret lyd. Også inden jeg fik den omkablet. Jeg tror at nogle af de første produktioner har haft et problem med lidt mudret lyd i mellemtonen, for så mange mennesker kan vel næppe tage helt fejl. Men de nyere hd650 har i hvert fald ikke noget slør. Det er en klasse hovedtelefon, der gør det virkelig godt, men selvfølgelig aldrig bedre end den kilde og forstærker man fodrer den med.

DT770/600 er en mere lys hovedtelefon end hd650. Det kommer lidt an på hvad du fodrer den med. Med forstærkeren Lisa III er den ikke for lys til mig. Det er en fantastisk kombination. Måske noget for dig også... Jeg skal dog tilføje, at dt770/600 fungerer klart bedst med læderpuder, og isolationen er ikke helt i top. Måske er det godt nok for dig, men der slipper lidt lyd både ud og ind. Det er meget individuelt hvor meget man kan tage. På mit gamle kontor syntes nogen at den lækkede lyd i en grad så det var generende. På mit nye kontor er der ingen der lægger mærke til det :-)

Andre interessante bud på lukkede bøffer med den lydsignatur, du efterspørger, kan være:

Kenwood KH K1000 (jeg har et brugt par på vej til mig)

Ultrasone Pro900 (de lækker vist en del lyd, og jeg har faktisk ikke hørt den, men den nævnes ofte i denne sammenhæng)

Ultrasone HF-780 (isolationen er rigtig god. Og jeg var rigtig glad for lyden, den tid jeg havde demMen det bliver asldrig rigtig high end. Ikke i forhold til f.eks. en ordentligt forstærket dt770/600)

Denon D5000, som du jo allerede har kig på. (lækker en del. ellers måske meget godt bud)

Fischer Audio FA-003 (en ret lækker bøf til kun ca. 1200,-, skal købes i udlandet. Lydsignatur hældende lidt mod det mere neutrale, men helt sikkert et super fint produkt)

Nå, det var vist hvad jeg lige kom i tanker om, men der er MANGE lækre hovedtelefoner derude :-)

Til top Vis Librarian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Librarian

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 09 Februar 2011 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Jeg vil også gerne slå lidt på tromme for Fisher FA003, jeg købte Librarians, da han ikke gad dem mere og jeg synes godt nok man får meget for pengene.

Både med hensyn til lyd men også komforten og byggekvaliteten er i top, parret med den rigtige forstærker er de rigtig gode men en meget fin bas det eneste jeg kan sætte en finger på er at de har en lille top i den "lyse" bas, sikkert af hensyn til at få MP3 filer til at lyde mere fyldige...

Kasper Kj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 18 Februar 2011 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Hvis du ender med en denon d5000, så kan jeg ikke anbefale rudistor rpx-33 som forstærker, den har en tendens til at forstærke det peak d5000 har i diskanten. Flere på headfi har faktisk oplevet at den billigere rudistor er et bedre match til d5000.

d2000 og d7000 er dog en anden sag. Jeg tænker stadig selv på at låne et par d7000 og prøve på min rudi, da hvad jeg har hørt i hifiklubben lyder det som et perfekt match hvad også er andres erfaring.

Er jvc ha-dx1000 umulig at opdrive længere? Kunne da lyde som om det var oplagt mht. lydsignatur, men har ikke set nogen længe til de der gode europæiske priser. (eneste gang vi har været heldigere end amerikanerne!!!) Ville selv være interesseret hvis jeg fandt et par!!

Til top Vis Kasper Kj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper Kj

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 18 Februar 2011 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Dx 1000 er ret specielle i signaturen, personligt ælsker jeg dem, men ved at mange ikke er begejstret...

Fa 003 har næsten lige så god bas og resten er mindre "underligt" eller sagt med andre ord vil de falder i fleres smag..

Jeg hverken kan eller vil sige at dx1000 ikke er noget for dig, men for 1200 går man på ingen måde galt i byen med et par Fisher fa003..

Jeg har kun hørt Denon modellerne til træf, men de er ikke lige min kop the i lyden, jeg synes også de ser meget spinkle ud i den måde de er bygget på..

Sidst men ikke mindst kan Fisher også fås med trækopper af flere forskellige typer..

Det eneste jeg har at hænge på Fa003 er isolationen som er meget frekvens afhængig, de fjerner alt sus og høje toner men bas og maskin rummel render lige igennem, det gør at det faktisk virker som om at de forstærker rumlen og bas i omgivelserne, hvilket ikke dur på mit job, men er den støj man har PCer og andet kontorlarm tror jeg ikke de vil være dårlige til at isolere, men fabriksstøj kan de ikke tackle, ligesom alle andre lukkede bøffer for den sags skyld..

Kasper Kj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2011 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Hvor køber du fisher hovedtelefoner henne? Har du hørt fa002?

Kasper Kj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2011 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Ups - my bad! 002 er åbne!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes