Emne: Hvilket tempo er det rigtige ? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Peter-AR Udelukket fra forum

Branche medlem
Bruger siden: 08 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 358
|
| Sendt: 29 Marts 2004 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tag og lyt til musikken så er vi ikke så forskellige.
Det syndes jeg da var på tide du begyndte med. Indtil nu har du jo ikke haft noget udstyr der kan spille musik på en musikalsk måde, så måske er det på tide du snart skifter til et nyt mærke, der kan spille musik som det er i virkeligheden.
Mvh,
Peter
|
| Til top |
|
| |
waal Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 559
|
| Sendt: 29 Marts 2004 kl. 01:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
waal skrev:
| Uanset hvor meget du prøver, så kan du ikke fremmane et temposkift der ikke er der
mvh
Waal
|
|
|
Hej Waal! Det er helt uomtvisteligt, at du har 100% ret. Farten og tempoet er nøjagtigt ens uanset hvordan du bærer dig ad. Men prøv engang noget sjovt. Hvis du biwirer dine HTér, så prøv at koble først diskanten ud, derefter bassen - så gik det hele jo vist i stå og blev meget stille ikke? Så der kan du bare se!  Nej OK! du skal selvfølgelig sætte bassen på. Prøv så at vurdere oplevelsen ud fra et tempomæssigt synspunkt. Man kan også ved lejlighed finde sig et kabel, der spiller blødt - blødt - blødt. Og så et lidt mere kradsbørstigt et - jeg kunne foreslå Oehlbach eller MIT op mod Bertram el. lign. Her tror jeg du vil opleve en væsentlig elevation af hele grundkarakteren af set-uppet og dermed også et temposkift. Du kan ikke bruge det som en entydig kvalitetsindikator, men det siger trods alt noget om neutralitet og energifordeling over spektret. |
|
|
Nu dækker min mellemtone området fra ca. 20-10/12K så helt stille bliver der ikke. Min kabelbeholdning rummer kun hjemmelavede kabler af varierende alder og materialesammensætning (type Duelund) så de store stilskift er jeg ikke i stand til at frembringe på hjemmebane, men jeg ved godt hvor du vil hen.
Det eneste jeg ikke får ud af den slags øvelser er temposkift. På den anden side kan jeg følge tempoet i musik mange "hifi-entusiaster" end ikke genkender som musik.
Der var jo den mulighed at jeg hører den den del af homo sapiens der tydeligt kan se skoven, selv om den er fuld af træer
mvh
Waal
|
| Til top |
|
| |
waal Udelukket fra forum

|
| Sendt: 29 Marts 2004 kl. 01:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
|
Hr von Kubic har fat i den lange ende; opskriften må være at købe et anlæg, som udtrykker ens lydfilosofi, signalkilde som forstærker, købe højttalere som understøtter dette, måske endda retter en smule op, FY!!! Højttalerne skal passe til lytterummet, rent størrelsesmæssigt og skal være frekvens- og faseliniære. Op i lommen med impedansen, det skal forstærkeren klare. Det hele skal så parres med letflydende, hurtige kabler; kom ihu at kablerne sammen med forstærkerens udgangsimpedans og højttalernes indgangsimpedans er en del af delefilteret. Glem kloderystende sub-bas og ultrasonisk lyd; sub-basresonanser og dermed rumresonanser vil utvivlsomt udtvære lyden og timing vil gå af fløjten. Et vis tilskud af ultrasonisk lyd vil dog hjælpe yndere af klassisk musik med overtonemønstre og rumklang, ægte rumklang, men området bør have et vis fald a´la gode LP-indspillinger; overdreven diskant virker øretrættende på platinører!!!
Det lyder dyrt, men med 25kvmeter og 25.000kr kan man faktisk nå i mål med eksempelvis et Rotel 02-anlæg, Monitor audio bronze eller silver gulvstående 2-vejs og kabler fra DNM-reson. Det giver god og glad lyd fra 70hz til 20.000hz, faktisk lige ud af kassen og der skulle også blive til 5000kr plader. Dyrere og mere sofistikeret behøver Hifi ikke at være.
Glem alt om at få en koncert ved Brandenburger Tor eller i Peterskirken ind i din stue, det er og bliver en nedskalering af den faktiske begivenhed!!!
|
|
|
Hvis et flervejssystem overholder minimumfaseregelen er det et Duelund synkronsystem - og så er impedanskurven som bonus ganske venlig - det manglede bare.
Waal
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 29 Marts 2004 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter-AR skrev:
Tag og lyt til musikken så er vi ikke så forskellige.
Det syndes jeg da var på tide du begyndte med. Indtil nu har du jo ikke haft noget udstyr der kan spille musik på en musikalsk måde, så måske er det på tide du snart skifter til et nyt mærke, der kan spille musik som det er i virkeligheden.
Mvh, Peter |
|
|
Hi hi du ville jo ikke komme og demo det ;O) men efter hvad jeg har hørt er AR ikke til den musikalske side hvad andre musikalske mærker er det så du mener jeg skal vælge ? 
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 29 Marts 2004 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Det glæder mig at jeg kunne få indført begrebet Snake-oil i debatten 
Hej Groove,
Hvordan du og Jonas opfatter vore produkter kan jeg kun gisne om, men jeg vil gribe fat i en central ting, nemlig at du kommenterer negativt på at vi demonstrerer vore produkter, i den forbindelse vil det da være centralt at få at vide hvad man skal gøre hvis man ikke skal demonstrere forskelle på produkter ? Det er da den eneste måde forbrugeren får et solidt grundlag for at træffe et valg….
I øvrigt synes jeg du skulle læse denne artikel, nu du afskriver Naim til fordel for Linn, for Naim og Linn har faktisk et over 15årig historisk parløb, hvor Naim lavede elektronikken, og Linn grammofonerne og de begge anbefalede hinandens produkter: http://www.hi-fiworld.co.uk/hfw/featureshtml/naimhistory.htm l
I øvrigt er Densen et af de absolut mest solgte high-end produkter i prisklassen i DK, så hvis folk var så skuffede som du postulerer, ville der nok være væsentligt mere til salg brugt end der er.
Hej Dige,
I mit indlæg bruger jeg ordet det i én sætning, hvor det refererede tilbage til ad b) i indlægget, (i øvrigt på en –som jeg opfatter det- grammatisk korrekt sætning) prøv at læse indlægget igen, med det i baghovedet, så burde meningen være klar.
At du personligt har en præference for anlæg der spiller langsomt er du fuld berettiget til at have, men jeg mener ikke det er udtryk for en korrekt gengivelse.
Hej Waal,
At folk oplever forskel i opfattelsen af tempo, er på ingen måde anderledes end at opleve systemet gengive så man f.eks kan placere kunsternes fysiske placering i dybden. (der står altså ikke nogle musikkere i din stue, men alligevel kan du høre dem…). Ser man på det historisk har der jo været en kontinuert udvikling i hvad folk har hørt, helt tilbage fra Edisons berømte udtalelsen om at det var som at være der selv, da han hørte sig selv gengivet over fonografen..
Så at afskrive andre folks oplevelser, fordi man ikke selv er i stand til at høre dem, medfører kun at kvaliteten af hifi ikke bevæger sig fremad.
Hej Kurt,
Det glæder mig – men overraskede mig ikke – at vi kunne være enige om noget.
Men efter mit ad b) besvarer du resten af mit indlæg som om jeg havde sagt at ad a) var målet, og det havde jeg netop afskrevet og sagt at det var ad b). Med andre ord skrev jeg netop at perfekt design giver perfekt tempo, og du svarer så somom at jeg har fremhævet de dårlige designs som målet.
Så i virkeligheden er dine kommentarer til mit indlæg for største partens vedkommende totalt uvedkommende for debatten.
I øvrigt skrev Lgrau jo netop at nu hvor fase forhold mv var blevet forbedret for hans højttalerkonstruktion, var tempo gået op. Med andre ord, en bedre konstruktion giver mere tempo. ELLER: det omvendte: dårlige konstruktioner, giver langsommere tempo…
Hvis du ønsker dokumentation for at gode designs giver mere korrekt tempo, er du velkommen til f.eks at teste en af vore forforstærkere ved at indsætte den i tape-loop i din egen forforstærker. Både du og Asbjørn har begge advokeret for at bruge denne testmetode tidligere, så hvorfor ikke hamre en pæl gennem den myte du forsøger at skabe.
Med venlig hilsen
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 29 Marts 2004 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
|
Hvis du ønsker dokumentation for at gode designs giver mere korrekt tempo, er du velkommen til f.eks at teste en af vore forforstærkere ved at indsætte den i tape-loop i din egen forforstærker. Både du og Asbjørn har begge advokeret for at bruge denne testmetode tidligere, så hvorfor ikke hamre en pæl gennem den myte du forsøger at skabe.
Med venlig hilsen
|
|
|
HOV HOV jeg vil være med og gerne med den nyeste forforstærker ;o) bare send den til mig hvis det er lettest ;O)
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 29 Marts 2004 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
|
Hej Kurt,
Det glæder mig – men overraskede mig ikke – at vi kunne være enige om noget. Well! Hvorfor skulle man ikke have lov at være glad i Esbjerg. Det glæder mig da i øvrigt, at jeg skulle have spredt en smule glæde, jeg bliver meget ofte beskyldt for at være noget af det mest mavesure som Jylland har gående på sin ryg .
Men efter mit ad b) besvarer du resten af mit indlæg som om jeg havde sagt at ad a) var målet, og det havde jeg netop afskrevet og sagt at det var ad b). Med andre ord skrev jeg netop at perfekt design giver perfekt tempo, og du svarer så somom at jeg har fremhævet de dårlige designs som målet. Øhh! Har jeg det? Det var nok ikke gået op for mig, måske en eller anden dag vil bringe mig lidt enlightenment 
Så i virkeligheden er dine kommentarer til mit indlæg for største partens vedkommende totalt uvedkommende for debatten. Jamen dog - det er jeg da meget ked af.
I øvrigt skrev Lgrau jo netop at nu hvor fase forhold mv var blevet forbedret for hans højttalerkonstruktion, var tempo gået op. Med andre ord, en bedre konstruktion giver mere tempo. ELLER: det omvendte: dårlige konstruktioner, giver langsommere tempo… Mht. Højttalere, så kan virkningen af faseforholdene være meget dramatiske. LGrau har sikkert fjernet en udfasning, hvilket ikke rigtigt lader sig gøre i audioområdet i elektronik. Galt kan man komme afsted i en amp, men ikke SÅ galt . At tempoet går op er ikke en kvalitet i sig selv. Man bør næsten selv afprøve det f.eks. vha. manipulation. Jeg har et par CD tracks, der egentlig er helt ens, men den ene er med kompression og den anden uden. Nu får du så lov at gætte 6 gange på, hvilken der virker hurtigst og mest dynamisk. Og hvis du skulle være så uheldig, kun at gætte "næsten rigtigt" , så giver jeg gerne et enkelt gæt mere.
Hvis du ønsker dokumentation for at gode designs giver mere korrekt tempo, er du velkommen til f.eks at teste en af vore forforstærkere ved at indsætte den i tape-loop i din egen forforstærker. Både du og Asbjørn har begge advokeret for at bruge denne testmetode tidligere, så hvorfor ikke hamre en pæl gennem den myte du forsøger at skabe. Hvilken myte er jeg ved at skabe?  Eksperimenter er jeg gerne med på, så hvorfor ikke. Hvor finder jeg et Densen set-up, jeg kan trykke af med 250 i timen .
Med venlig hilsen
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dige Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Oktober 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 29 Marts 2004 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ha, Jonas, var det ikke dig som tidligere diskede NordOst fordi du mener de tilsætter noget på alle anlæg, på al musik?
Og at du mener du har valgt Linn fordi det ikke tilsætter noget ( Hrmpf!)
Got you:
Det lyder til på din overnud positive referat fra et lyttebesøg, at det bløde Linn Silver tilsætter rytme!
Så hvad er så lige forskellen på at tilsætte det ene eller det andet? Tilsætte eller fremhæve, ligemeget hvilkert ord du anvender.
Dige
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 29 Marts 2004 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas skrev:
"Onklen med steen duelundkablerne kom til at lytte musik og jeg tror sku de ryger af en af dagene og den glade gut som vi testede iog tunede anlæg hos sidder nu go lytter musik med sine nye Linn kabler."
NEJ, nu holder du sgu' lige lidt, det kan da kun være fordi at de tror at en vinkelsliber skal være blød og bamset, hvem sagde musikalsk, at lytte til. Mange er åbenbart endt i den vilfarelse at musik til enhver tid skal være behagelig, afslører jeg for meget hvis jeg siger at det skal det ikke nødvendigvis. Men O.K. nu skal man jo ikke underkende folks dømmekraft og hvis de kan lide "Richard Claydermann" udgaven af alt deres musik så fred være med det, men musik bliver det lige godt aldrig.
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 29 Marts 2004 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dige og lasse.
Det var forskelle vi lyttede ;O) faktisk var Linn kablet det mest skingre og skarbe og mest luftige på nogle jazz live indspildninger onklen have med og på andre plader var samme kabel blødere. De andre testede kabler spillede for ens både på klang men meget på det musikalske for her var ALT mere umusikalsk. Linn spillede musikalsk på noget og mere umusikalsk på andet igen en forskel men det støreste var at onklen på sine jazz og blues plader hørte musikalske forskelle de enkelte numre imellem han ikke før have hørt det er jo et plus men så er der godt nok ikke så meget luft på alle indspildningerne som han har på alle pladerne med med argento og steen kablerne, altså Igen forskelle.
Dog vil jeg sige at jeg ikke tror på at verdens bedste kabel findes men i dette setup virkede Linn kablerne godt , prøv jer nu frem og lyt nu også musik og ikke kun klang, sprødhed, kontrol og lydbillede.......
Min konklusion er jo ikke at Linn kablerne er de bedste men i tråd med denne her tråd dette, at lytter man musikalske faktore som f.eks. tempo så er det lettere at blive enige når man sidder i en lille flok, end vurdere hvor sprød diskanten skal være.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Marts 2004 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
| Linn spillede musikalsk på noget og mere umusikalsk på andet igen en forskel men det støreste var at onklen på sine jazz og blues plader hørte musikalske forskelle de enkelte numre imellem han ikke før have hørt det er jo et plus men så er der godt nok ikke så meget luft på alle indspildningerne som han har på alle pladerne med med argento og steen kablerne, altså Igen forskelle. |
|
|
Hej Jonas! Den med luft på Duelund kablerne må jeg lige have forklaret igen.
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 29 Marts 2004 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Jonas bojer skrev:
| Linn spillede musikalsk på noget og mere umusikalsk på andet igen en forskel men det støreste var at onklen på sine jazz og blues plader hørte musikalske forskelle de enkelte numre imellem han ikke før have hørt det er jo et plus men så er der godt nok ikke så meget luft på alle indspildningerne som han har på alle pladerne med med argento og steen kablerne, altså Igen forskelle. |
|
|
Hej Jonas! Den med luft på Duelund kablerne må jeg lige have forklaret igen. |
|
|
Forskellige mennesker forskellige meninger om hvor meget luft toppen der skal være. Men som jeg oplevede det var det som om der altid manglede noget og derfor var det som var tilbage noget tyndt noget som var meget gennemsigtigt og ligesom løftet. Dette kom på alle blader også på de mere mørke bluse plader med stille mørk stemning, her kunne linn kabler på dette setup vise større forskelle.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Marts 2004 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Jonas bojer skrev:
|
|
|
|
Forskellige mennesker forskellige meninger om hvor meget luft toppen der skal være. Men som jeg oplevede det var det som om der altid manglede noget og derfor var det som var tilbage noget tyndt noget som var meget gennemsigtigt og ligesom løftet. Dette kom på alle blader også på de mere mørke bluse plader med stille mørk stemning, her kunne linn kabler på dette setup vise større forskelle. |
|
|
Er du sikker på, at du ikke taler om Argento kablet. Det er noget skingert fis, men Duelund kablet kan jeg slet ikke kende beskrivelsen af. Det har ellers nogle særdeles karakteristiske træk, som jeg tror jeg ville kunne genkende om de blev sat på min telefon  .
|
| Til top |
|
| |
dige Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Oktober 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 29 Marts 2004 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt: tak for din fede humor. Du er sgu sjov og kan brænde noget af så der bliver lyttet.
Ved du hvem der producerer det kabel som Linn kalder deres?
Mvh
Dige
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Marts 2004 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
dige skrev:
|
Kurt: tak for din fede humor. Du er sgu sjov og kan brænde noget af så der bliver lyttet.
Ved du hvem der producerer det kabel som Linn kalder deres?
Mvh
Dige |
|
|
Takker, bukker og brænder knubdæk og 2 taktsolie af  Jeg ved ikke hvem der laver Linn kablet, men hvis jeg ville finde ud af det, ville jeg kigge efter et sted, hvor de lavede tingene BILLIGT.
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 29 Marts 2004 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
|
Jeg ved ikke hvem der laver Linn kablet, men hvis jeg ville finde ud af det, ville jeg kigge efter et sted, hvor de lavede tingene BILLIGT.
|
|
|
Ja skotter er jo nærrige så helt sikkert er det et billigt sted, men da jeg ikke kan finde bedre kabler selv kunne de kabler koste 20.000kr og så skulle jeg stadig have dem 
Kurt kender du et kabel der gør tingene bedre end mine Linn kabler ? altså mere af det jeg gerne vil have 
|
| Til top |
|
| |
waal Udelukket fra forum

|
| Sendt: 29 Marts 2004 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
|
Hej,
Det glæder mig at jeg kunne få indført begrebet Snake-oil i debatten 
Hej Groove,
Hvordan du og Jonas opfatter vore produkter kan jeg kun gisne om, men jeg vil gribe fat i en central ting, nemlig at du kommenterer negativt på at vi demonstrerer vore produkter, i den forbindelse vil det da være centralt at få at vide hvad man skal gøre hvis man ikke skal demonstrere forskelle på produkter ? Det er da den eneste måde forbrugeren får et solidt grundlag for at træffe et valg….
I øvrigt synes jeg du skulle læse denne artikel, nu du afskriver Naim til fordel for Linn, for Naim og Linn har faktisk et over 15årig historisk parløb, hvor Naim lavede elektronikken, og Linn grammofonerne og de begge anbefalede hinandens produkter: http://www.hi-fiworld.co.uk/hfw/featureshtml/naimhistory.htm l
I øvrigt er Densen et af de absolut mest solgte high-end produkter i prisklassen i DK, så hvis folk var så skuffede som du postulerer, ville der nok være væsentligt mere til salg brugt end der er.
Hej Dige,
I mit indlæg bruger jeg ordet det i én sætning, hvor det refererede tilbage til ad b) i indlægget, (i øvrigt på en –som jeg opfatter det- grammatisk korrekt sætning) prøv at læse indlægget igen, med det i baghovedet, så burde meningen være klar.
At du personligt har en præference for anlæg der spiller langsomt er du fuld berettiget til at have, men jeg mener ikke det er udtryk for en korrekt gengivelse.
Hej Waal,
At folk oplever forskel i opfattelsen af tempo, er på ingen måde anderledes end at opleve systemet gengive så man f.eks kan placere kunsternes fysiske placering i dybden. (der står altså ikke nogle musikkere i din stue, men alligevel kan du høre dem…). Ser man på det historisk har der jo været en kontinuert udvikling i hvad folk har hørt, helt tilbage fra Edisons berømte udtalelsen om at det var som at være der selv, da han hørte sig selv gengivet over fonografen..
Så at afskrive andre folks oplevelser, fordi man ikke selv er i stand til at høre dem, medfører kun at kvaliteten af hifi ikke bevæger sig fremad.
Hej Kurt,
Det glæder mig – men overraskede mig ikke – at vi kunne være enige om noget.
Men efter mit ad b) besvarer du resten af mit indlæg som om jeg havde sagt at ad a) var målet, og det havde jeg netop afskrevet og sagt at det var ad b). Med andre ord skrev jeg netop at perfekt design giver perfekt tempo, og du svarer så somom at jeg har fremhævet de dårlige designs som målet.
Så i virkeligheden er dine kommentarer til mit indlæg for største partens vedkommende totalt uvedkommende for debatten.
I øvrigt skrev Lgrau jo netop at nu hvor fase forhold mv var blevet forbedret for hans højttalerkonstruktion, var tempo gået op. Med andre ord, en bedre konstruktion giver mere tempo. ELLER: det omvendte: dårlige konstruktioner, giver langsommere tempo…
Med venlig hilsen
|
|
|
Hej Sillesen
Har du overvejet at blive behandlet for dit misbrug af Snake-Oil. Med mindre du kan dokumentere de påståede temposkift må vi nok afskrive dig som uhelbredelig
Waal
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 29 Marts 2004 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
waal skrev:
|
Hej Sillesen
Har du overvejet at blive behandlet for dit misbrug af Snake-Oil. Med mindre du kan dokumentere de påståede temposkift må vi nok afskrive dig som uhelbredelig
Waal
|
|
|
Hvis nu man kan høre dem hvorfor så dukomentere ?
Hvis et anlæg a formår at vise forskelle i tempo og have hurtigere rytmer i rytmisk musik og effektfulde pauser og stop i langsomt blues og et andet anlæg b altid spiller ude af takt og aldrig viser tempo eller forskelle her i så er jeg stærkt tilbøjeligt til at sige at anlæg 2 er noget snavs der slet ikke egner sig at spille musik på. 
|
| Til top |
|
| |
waal Udelukket fra forum

|
| Sendt: 29 Marts 2004 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Jonas bojer skrev:
|
|
|
|
Jammer jammer, nu har JB sgu sluppet Snake-Oil varianten par exellence løs !
Luft i toppen ! min bare ... "fænomenet" er i al sin simpelhed en overgearet og ukontrolleret diskantgengivelse. Et HiFi fænomen der ikke forefindes i naturlig form.
Bliver det ved får vi snart brug for en professionel exorcist. Gad vide om de ikke har sådan en nede på Tomosfabrikken ?
KUBIK ! Fly fluks til hjælp med en olie-uddriver inden vi alle drukner
Waal
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 29 Marts 2004 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Waal,
Tjaee...da jeg demonstrerede det i Herlev HiFi klub kunne de fleste høre det. Og sådan er det normalt når vi demonstrerer det. Så det er vel i princippet bevis nok. Og man kan med samme krav om dokumentation bede dig dokumentere placering af musikere i lydbilledet mv.
Jeg har ingen problem med at høre musikeres placering i lydbilledet, men jeg har heller ingen problemer i at respektere folk der kan høre ting i en gengivelse som jeg ikke kan høre. Trods alt er det kun på den måde vi kommer fremad, og skaber endnu bedre HiFi.
Men der er selvfølgelig nogle der stadig mener jorden er flad, og der aldrig har været mennesker på månen 
Med venlig hilsen __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|