| Forfatter |
|
Hyl.dk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 413
|
| Sendt: 14 Februar 2011 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Serano.
Jeg har desværre ikke 99.36 til at stå, men du er velkommen forbi og lytte til mit sæt 99.32. Det er nok det tætteste du
kommer, men de sælges ikke mere. Udstyret de er spændt for kan du se i linket under signaturen.
Skriv evt til niean.dk(hos)gmail.com så kan vi snakke nærmere. Bor i Aalborg (Blegkilde alle)
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 14 Februar 2011 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hyl.dk skrev:
Hej Serano.
Jeg har desværre ikke 99.36 til at stå, men du er velkommen forbi og lytte til mit sæt 99.32. Det er nok det tætteste du
kommer, men de sælges ikke mere. Udstyret de er spændt for kan du se i linket under signaturen.
Skriv evt til niean.dk(hos)gmail.com så kan vi snakke nærmere. Bor i Aalborg (Blegkilde alle) |
|
|
Så er der vist ingen undskyldning serrano :)
|
| Til top |
|
| |
serano Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 14 Februar 2011 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har jeg selvfølgelig osse taget imod
|
| Til top |
|
| |
serano Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 23 Februar 2011 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev der købt nye højtalere, fik købt XTZ 99.36 i mat sort. Jeg har aldrig hørt så mange detaljer i lydbilledet før. Modtog dem igår og de bliver bare bedre og bedre for hver time der går. Lige da jeg havde fået dem tilsluttet lyttede jeg musik i 2 timer uden at kigge mig tilbage, jeg glemte både mobilen, mad og drikke fuldstændig :) Lige præcis den oplevelse jeg var ude efter.
Først havde jeg woofer på +3 db, men nu er den på 0 db. Det virker bedre med mit rum. Er der nogen andre der har erfaringer og lyst til at dele nogle muligheder? Hvad der skal slåes til i forbindelse med Room Tuning, ved godt det er meget individuelt pga. rum og prefærence.
Er der ellers nogle gode råd til disse højtalere?
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 23 Februar 2011 kl. 00:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endnu en tilfreds XTZ ejer. Herrelækkert mærke
|
| Til top |
|
| |
real_icebear Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 24 Februar 2011 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv samme sæt (XTZ 99.36), haft det i en måneds tid nu. Jeg må indrømme at jeg var lidt skuffet da jeg satte dem til, de
var noget tamme i det, bassen var noget lav, samt jeg synes der var noget småskrat i toppen eller det lød meget metallisk.
Havde læst en masse indlæg om hvordan de bare spillede fantastisk når de blev sluttet til. De fik lov til at spille nogle dage og
jeg må indrømme at bassen den har slået sig løs, diskanten er "blødgjort" har ikke længere den metalliske lyd. Så min
skuffelse er fuldstændig forsvundet, de spiller som du siger meget detaljeret! De er anbefalelseværdige :-)
Jeg spiller med alle bas-plugsne i og 0dB på tweeter og woofer og så står højttalerne omkring 35 cm fra bagvæggen.
/Martin
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 24 Februar 2011 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
nogen her der skulle eje et sæt xtz-devine????? vil nemlig meget gerne høre dem....gerne trekantsområdet.....
mvh velkommen
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 24 Februar 2011 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
I en normal stue på 15-20kvm lyder XTZ 99.36 (tilspillede eksemplarer) bedst med alle plugs i portene og pins sat på 0dB. Hvis
man har et meget dæmpet rum kan det være at de lyder bedst med diskanten på +3dB. Hvis man har et større rum lyder de
måske bedre med mere bas (færre plugs, bas på +3dB).
Bemærk at det først er efter tilspilning at de lyder bedst med alle plugs. Hvis man tager dem ud imens de bliver spillet til og
synes det lyder bedre, er det vigtigt at man prøver med plugs igen efter tilspilning.
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 24 Februar 2011 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænkte nok det er et seriøst mærke...har ikke tøvet med at anbefale det...bare på fornemmelsen og hvad jeg har kunnet støve op på nettet. Jeg har ikke noget af det selv, men man ved jo aldrig...
__________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |