| Forfatter |
|
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
| Sendt: 12 Februar 2011 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Genial ide :)
Du kan jo male emnerne sorte og kalde dem high-end feets with super advanced technology og du kan få 5000 for dem. Der er
andre mennesker som laver forretning på den måde, og der er folk her på sitet som har købt sådanne produkter
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 12 Februar 2011 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg hører så til dem der gerne vil dele en god billig løsning med andre frem for at score kassen på noget man kan få i et supermarked og en legetøjsbutik - når det er sagt så tror jeg du har ganske ret razzer - men så skulle jeg til at udtale mig om den psyko-paranomale-indflydelse farven på bolden har på lyden og om den ru eller glatte overflade fremhæver øjeblikstransienter i det metafysiske splitsekund der går mellem køberen har skiftet til et sæt grand cru bolde til yderligere 5000 ekstra og så til at det går op for ham at han er blevet taget i hovede og röv og atter så den tid der går til at han indhylder sig selv i selvbedrag for at undgå at erkende at han har smidt en formue ud af vinduet .... altså som sagt - billige DIY fødder der afkobler ganske godt og som er nemme at lave og som ser pæne ud til fri afbenyttelse for alle der har lyst
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 12 Februar 2011 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
RAZZER skrev:
Genial ide :)
Du kan jo male emnerne sorte og kalde dem high-end feets with super advanced technology og du kan få 5000 for dem. Der
er
andre mennesker som laver forretning på den måde, og der er folk her på sitet som har købt sådanne produkter
|
|
|
Så er du jo ikke den første det har gjord det, nemlig at pakke dem pæn ind og male dem sorte, og så blive det til high-end
feets with super advanced technology, som er et fund til €5000.
Måske skulle du lave denne praktisk joke, nemlig at få en til at lave en flot designer emb. og få dem malet sorte, og sende
dem til en anerkendt udenlandsk tidsskrift, vedlagt en flot brochure hvor du komme med en mystisk teknisk forklaring på
hvorfor de virker, og selvfølige skal prissætte meget højt. Og mån ikke de falde for det.
Der er sikke nogle bruge på dette forum, der kan være behjælpelig med dette, at få sat denne praktisk joke i søen.
Ellers skal du hurtig få tage patent på den ide, ellers er den nogle andre der gør det, og de kan risiker at tjene formure på
din iden.
|
| Til top |
|
| |
chrliv Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 13 Februar 2011 kl. 02:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kune være rart hvis nogen kom på banen, som ved noget om hvordan gummi påvirker lydbølger. Det eneste jeg ved om det, er at hoppebolde tilbagekaster en stor del af den påvirkning, de bliver udsat for. Det er jo derfor de hopper så højt. Så teorien omkring disse fødder, altså at de skulle have en afkoblingseffekt, vil jeg gerne have uddybet.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2011 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror det kommer an på hvordan gummiet (hvis det er gummi) påvirkes og om udformningen af gummiet - SMEs super pladespiller model 30 er jo ophængt i netop gummi-O-ringe og er så vidt jeg ved et "fort" mod udefrakommende svingninger.
Mine hoppeboldefødder afskærmer ikke fra disco trampe dans i gulvet men absorberer de vibrationer som skabes af de dybeste toner i højtalerene (20-200 hz eller ? )
Det behøver man så ikke en udregning for at finde ud af - man sætter bare en af fødderne oven på højtalerne når den spiller og presse foden ned med den ene hånd - med den anden hånd rør man bare højtaleren og så kan man mære forskellen
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
chrliv Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 13 Februar 2011 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er vist en god måde du bruger til at finde ud af afkoblingsvirkningen. Har du prøvet andre former for afkoblingsfødder?
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 13 Februar 2011 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor høj bliver denne "fod" egentlig?
|
| Til top |
|
| |
klypstefan Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 13 Februar 2011 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er sikker på disse er gode. Hvis man maler dem med sort, blank maling, ser de sikkert også ud :)
EDIT: Det er sådan en gummiprop som man kender fra fysiktimerne. De er blødere end hoppebolde.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2011 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
| Hvor høj bliver denne "fod" egentlig? |
|
|
mellem 47-50 mm __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2011 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
chrliv skrev:
Ja, det er vist en god måde du bruger til at finde ud af afkoblingsvirkningen. Har du prøvet andre former for afkoblingsfødder?
|
|
|
Ja - jeg havde en gang nogle audioteknicha fødder - de var fine til at justere højde med men deres interne fjedring var for blød til tunge plinte - jeg har haft besøg af nogle der var lavet af sabaton/sorbatone kan ikke lige huske hvordan det staves - det virkede ok men ikke bedre en boldene - så har jeg prøvet end sandwich sandkasse og sågar også støbte metal dørstoppere med med kraftig gummi under samt diverse skrid og gummimåtter Æggebæger/hoppeboldløsningen er nok den hvor effektivitet/pris og udseende går bedst op i en højere enhed __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2011 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
klypstefan skrev:
Jeg er sikker på disse er gode. Hvis man maler dem med sort, blank maling, ser de sikkert også ud :)
EDIT: Det er sådan en gummiprop som man kender fra fysiktimerne. De er blødere end hoppebolde. |
|
|
fordelen med æggebægerversionen er at de "holde" sammen på det - jeg ville være bange for at gummipropløsningen uden støtte ville kunne få det hele til at skride - og jeg vil nødig skulle samle min Garrard op fra gulvet - men måske man kan finde nogle metalrør at have dem i? __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 13 Februar 2011 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
det metafysiske splitsekund der går mellem køberen har skiftet til et sæt grand cru bolde til yderligere 5000
ekstra og så til at det går op for ham at han er blevet taget i hovede og röv og atter så den tid der går til at han indhylder sig
selv i selvbedrag for at undgå at erkende at han har smidt en formue ud af vinduet |
|
|
|
| Til top |
|
| |
klypstefan Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 13 Februar 2011 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
klypstefan skrev:
2fe625b2220a.jpg">
EDIT: Det er sådan en gummiprop som man kender fra fysiktimerne. De er blødere end hoppebolde.
|
|
|
fordelen med æggebægerversionen er at de "holde" sammen på det - jeg ville være bange for at
gummipropløsningen uden støtte ville kunne få det hele til at skride - og jeg vil nødig skulle samle min Garrard op
fra gulvet - men måske man kan finde nogle metalrør at have dem i? |
|
|
Hvad mener du med skride? Hvis der kommer noget lim fra en limpistol på, tror jeg ikke der sker noget.
De er i øvrigt til at arbejde med, så mon ikke man kan proppe dem i et rør af en art.
Hvis bærerne klapper sammen i æggebægerversionen, kan man vel også fylde dem silikone. så falder de heller ikke
fra hinanden :)
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
| Sendt: 13 Februar 2011 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har hørt at Fabergé æg skulle give den bedste lyd!
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2011 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
RAZZER skrev:
| Har hørt at Fabergé æg skulle give den bedste lyd! |
|
|
 og fremfor alt for de virkelig få __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |