| Forfatter |
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 08 Juni 2011 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
sosaudio....
Det kunne jo ligesåvel være, at han skulle sænke armen 1-2 mm., det er bare noget vanskeligere ,
Stridsvognen......
"Beklager hvis nogle fik ondt i tæerne, men der er så mange tråde om netop dette emne at der efterhånden ikke er nogle der gider bruge tid på at forklare alt forfra for 346 gang."
Ikke særligt konstruktivt, jeg gider ikke at "ævle", men tal for dig selv, du kan jo bare lade være med at svare, vi er flere herinde, der åbenbart ikke har noget imod at forsøge at hjælpe, selvom det har været gjort mange gange før . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
stridsvognen Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
| Sendt: 08 Juni 2011 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
sosaudio Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 156
|
| Sendt: 08 Juni 2011 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej b oy dk
hbvs han sænker armen ændrer han også vægten så den bliver lettere og sporingsvinklen bliver også dårligere i forhold til tykke plader.
hilsen ole
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 08 Juni 2011 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mrhviid skrev:
stridsvognen skrev:
|
Hvis man ikke har styr på hvad VTA er , så tror jeg man skal stikke hænderne i lommen og undlade at forklare andre hvad man kan gøre af forbedringer på pladespillere.
|
|
|
Du er altså lidt dumsmart at høre på Stridsvognen, Du formår lige at nedgøre MMM, men STADIG undlader du at fortælle hvad VTA er - Tak for dit IKKE-bidrag til diskussionen! Du har åbenbart din helt egen lille hemmelige klub som andre ikke må være medlem af... 
@MMM: Jeg tror VTA står for vertical tracking angle. Jeg skal ikke gøre mig klog på hvad det præcis er. Min pladespiller var sat op fra producentent side såeeeh.... VTA = Lodrette sporings vinkel.
Edit: BOYDK kom mig i forkøbet...  |
|
|
__________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 08 Juni 2011 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Zero Stat pistol til at aflade lp'erne før afspilning. Ellers er det godt med masser af planter i stuen. Det afhjælper også lidt på det.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 683
|
| Sendt: 08 Juni 2011 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
"VTA = Verical Tracing Angle, altså den vinkel nålespidsen har, når den er sænket i rillen. Det kræver nok ikke den store ledvogtereksamen at forstå, at når du ændrer tykkelsen på din måtte, ændrer du også den vinkel, nålen lander i rillen med. Eftersom der kun er en, nøjagtig vinkel der aftaster korrekt, (det kan sagtens høres på størrelsen af lydbilledet), må man prøve sig frem. En tilfældig pick-up monteret i en Rega er ikke nøvendigvis = korrekt aftastning. Voila...... ikke så svært, vel???? " citat slut
Det er så ikke helt korrekt. VTA er cantileverens vertikale sporingsvinkel, men da det er ligemeget med justering af VTA kan man sådan set bare glemme det og høre lidt mere musik istedet for, at spilde tiden.
__________________ Venligst
Bent Sejbæk
"musik er sjovere..."
|
| Til top |
|
| |
Jens Mortensen Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 483
|
| Sendt: 08 Juni 2011 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak til alle for jeres engagement i problemet.
Armen flugter med pladetallerkenen, man kan ikke dreje pickup'en om armens akse, jeg har anvendt protractor, pickup'en sporer 80 mikrometer i begge kanaler ved 315Hz (dvs. nåletryk og antiskating er OK), den spiller i sommerperioden fint (ingen støv på nålen) kort sagt er der ikke noget at komme efter. Så det må være statisk elektricitet.
Jeg vil prøve, når vinteren kommer, at øge nåletrykket, og hvis det ikke hjælper, så købe en antistat-pistol og sørge for, at luftfugtigheden bliver større i min stue.
Igen tak at I gad at engagere jer i problemet.
Mvh
Jens
|
| Til top |
|
| |