| Forfatter |
|
Michael K Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 204
|
| Sendt: 22 Februar 2011 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu spørger jeg måske dumt, men virker den prodigy cube så ikke på samme måde? Den har også usb, og to headphone udgange. Eller forstærker en headphone amp bedre?
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 22 Februar 2011 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo Prodigy Cube er også en usb dac/amp combo. Produktet er mindst 2 år gammelt og fik fornuftige anmeldelser i forhold til prisen dengang.
Største begrænsning er formentlig at den kun får power fra usb forbindelsen så den vil formentlig have svært ved at drive mange full size
hovedtelefoner fornuftigt. Det den derudover kan er at ekstrakte et 24/96 digitalt signal som så kan sendes videre til en bedre og ikke usb
bestykket dac.
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Michael K Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2011 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der en dansk hjemmeside der sælger headphone amps?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Februar 2011 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Www.headaudio.dk sælger alt muligt head-fi udstyr men selvfølgelig væsentligt dyrere end hvis du selv handler det hjem over nettet. Desuden har
både TapeConnection og HiFiKlubben hovedtelefonforstærkere (dog kun stationære så vidt jeg ved)
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Michael K Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2011 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 22 Februar 2011 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desværre ikke
|
| Til top |
|
| |
Michael K Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2011 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det bare lydkvaliteten der halter? Den får ellers gode anmeldelser? 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Februar 2011 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har aldrig hørt den men den har kun analog indgang så du skal stadig bruge et eksternt lydkort/dac for at det kan blive bedre end det du har i dag
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 23 Februar 2011 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har den nævnte HA1 og kan berette om en virkelig god forstærker. Meget åben, detaljeret og behagelig. Den bruges sammen med en AKG 280 Parabolic hovedtelefon. Jeg kan dog ikke sige noget om den med usb, men den skulle være ganske seriøs.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 23 Februar 2011 kl. 01:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Argon Ha1 er OK, jeg synes ikke den er noget særligt, men det er en ganske udmærket forstærker.. Jeg synes også den er rimeligt prissat, dog er det muligt at få væsentligt mere for dine penge ved at købe i udlandet og eller brugt.. kig her__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2011 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm....jeg synes den er ganske rimelig prissat. Jeg synes de 1000kr er givet godt ud. Der tydeligt forskel, når man lytter til lp'er og f.eks skifter kabel eller pick up. At gå fra min Onkyo's ganske fine D/A og over til min DAC10, var ganske fornemt. F.eks, var det let at høre forskellen i hele bassen, som blev godt udvidet med masser af info og dynamik i bassen. Dejlig tør og fast. Resten af toneområdet blev så veldefineret, at det var utroligt let pluseligt at kunne høre hvad de faktisk lavede på pladen/cd'en.  Jeg vil nu også fortrække at kunne gå ned fysisk i HFK og få byttet/reppet den, frem for af skulle sende frem og tilbage med posten. Så heller give lidt mere. Den er meget anbefalelsses værdig. Firestone fubar 3 og Firestone Audio Cute Beyon, ligner den på en prik. Disse fås i www.Headaudio.dk  Om de ens inden i, kan jeg ikke sige noget om. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Michael K Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2011 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Laver prodigy cuben ikke et godt nok analogt signal som jeg kan bruge med Argon ampen?
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2011 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Michael K skrev:
| Laver prodigy cuben ikke et godt nok analogt signal som jeg kan bruge med Argon ampen? |
|
|
Hvis du kan få et analogt signal ud via phono stik på Prodigy Cuben, så kan du bruge HA1'eren. Den analoge del i Cuben, er sikkert ok, men det er vel komprimeret musikfiler du benytter og det bliver ikke bedre end disse filer formår. Er det ukomprimeret filer, så skulle der være udmærket lyd at hente, skulle jeg mene. Men ok, jo bedre dac'en er, som komprimerede filer arbejder med, jo bedre lyd fra disse filer. De andre head amp's jeg skrev, har usb også.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Februar 2011 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Michael K Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2011 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har cuben i forvejen. Er ikke så meget for at købe udenlands hvis nu tingene skulle gå i stykker, så er det vel svært med garanti osv?
Forresten, så tror jeg jeg vil lede efter en headphone uden så meget diskant, for har prøvet med alle de kilder jeg har, og er stadig ikke tilfreds. HD 595 er alt for lyse.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Februar 2011 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahh, havde ikke fanget at du allerede havde Cuben. Og ja, du har ret i at det er mere besværligt med ting der går i stykker når det kommer fra udlandet, specielt når det kommer fra uden for EU
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |