Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 16:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: For meget bulren (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MRGM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 28 April 2011 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Du kan evt. finde noget andet skum, rulle det op (så hårdt du nu kan) og prøve med det.

Det skal jo bare passe nogenlunde i størrelsen, og så ellers ikke smuldre undervejs.

Til top Vis MRGM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MRGM

Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 28 April 2011 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Sorry endnu engang. Det bliver aldrig godt i disse forhold.
Focus 140 er en bestemt herrer og kræver sin plads, for at performe optimalt.
I mine øjne er der ikke nogen veje uden om, de kræver plads.

Enten må du leve med dem eller flytte for at få optimal lyd.   
Måske kunne en focus 110 passe bedre ind i dine forhold, jeg kender dog ikke focus 110, men 140 fungerer IKKE i dine forhold.

Jeg er selv tidligere Focus 140 ejer.
Til top Vis Mads57's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads57

Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 April 2011 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Standerne er nu indkøbt...

Nu mangler jeg blot et langt Kimber 8TC højtalerkabel, så må de helt ud på gulvet og stå, når der skal lyttes til "rigtig" lyd. Jeg er godt klar over det virker lidt komisk at skulle hive sine højtalere ud fra deres plads, finde et par standere i et skab og så stable det hele op for at pille det hele ned efter lytningen... men det er desværre mine vilkår.

Findes der slet ikke en højtalerswitch i god kvalitet?
Til top Vis Sambora's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sambora

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Sendt: 30 April 2011 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Stakkels mand.

Du må sgu da kan gøre noget ved indretningen at din stue,så de kan stå på standerne hele tiden.Kan det ikke rykkes 180 gr. rundt.Spørg nu dig selv og ikke konen.Det du har gang i nu,ville jeg blive meget hurtig træt af,fordi det er for omstændig når man vil høre noget,og musik skal høres når man har lyst,her og nu,og så nytter det ikke at bøvle med standere og kabler osv.inden man er igang med at nyde musiken.

Jeg tror ikke,og efter alle de råd du har fået herinde,at du opnår væsentlig bedre lyd i dit rum,pga.den dårlige akustik som du har.Der er kun en ting at gøre,og det er at flytte det et andet sted hen.

Sorry

carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Sendt: 30 April 2011 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Det eneste du ikke har afprøvet i praksis er højtalere som er designet til det brug du ønsker, jeg kan kun være underholdt af så stor stupiditet!!!

mvh. M
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Maj 2011 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:
Det eneste du ikke har afprøvet i praksis er højtalere som er designet til det brug du ønsker, jeg kan kun være underholdt af så stor stupiditet!!!

mvh. M

De findes jo åbenbart ikke...

Tråden her er jo netop oprettet for at finde de mere egnede højtalere jeg kunne afprøve i praksis, lade eksperterne herinde komme med deres syn på og sagen og ikke mindst bud. Men det store flertal mener jo ikke ikke der findes en model, der vil kunne gøre det godt i denne opsætning.
Der er jo ikke sådan der peges på specifikke modeller der ville være ideelle.

Men det glæder mig da du er underholdt!!

Toebs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Sendt: 02 Maj 2011 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Sambora skrev:

Mercury skrev:
Det eneste du ikke har afprøvet i praksis er højtalere som er designet til det brug du ønsker, jeg kan kun
være underholdt af så stor stupiditet!!!mvh. M
De findes jo åbenbart ikke...Tråden her er jo netop oprettet for at finde de mere egnede højtalere jeg kunne afprøve
i praksis, lade eksperterne herinde komme med deres syn på og sagen og ikke mindst bud. Men det store flertal mener jo ikke
ikke der findes en model, der vil kunne gøre det godt i denne opsætning.Der er jo ikke sådan der peges på specifikke modeller
der ville være ideelle.Men det glæder mig da du er underholdt!!

Der har nu været en del forslag, du linker sågar selv til en, jeg har godt nok aldrig hørt nogle af modellerne....

Mercury skrev:
Producenter som laver højtalere specifikt til den måde du ønsker at placere dine højtalere på:GURU
NAIM
System Audio
Sequence Royd
Dali
En højtaler skal laves på en speciel måde for at fungere på den måde du ønsker. Det kan sagtens
fungere og du vil nok synes deres bassystemer ser lidt "klejne" ud, men det er netop fordi man ved vægplacering kan udnytte
den basrefleksion og forstærkning placeringen giver.Jeg ville nok kigge efter de der GURU, godt nok lidt dyre vil nogen måske
sige, men meget interessante.mvh. M

Kjeldsen skrev:

Sambora skrev:
Kjelsen... Er det Rega RS1 du
tænker på?

Nemlig. Det er en ganske charmerende højttaler, men jeg må indrømme jeg ikke har hørt den hjemme, men dog under vante
forhold og på kendt (rega) grej

Til top Vis Toebs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toebs

Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2011 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Jeg beklager mit svar før... jeg er selvfølgelig godt klar over jeg fået konkrete forslag OG jeg har også kigget på dem. 

Mercury, du nævner System Audio. Jeg har kiggede derfor en del på deres Comet-model og har flere gange overvejet at låne et par. Men jeg savner et input til om det er en god eller dårlig idé. Det er jo spild af tid, hvis I er fem herinde der vender tommelfingeren ned.

Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2011 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Så er jeg i besiddelse af en et sæt standere (originalt Dynaudio naturligvis) og så 5m Atlas Hyper HT kabel... nu skal lyden testes ved at rykke dem ud på gulvet.
Det kan lyde åndsvagt at skulle finde standere frem engang imellem når der skal lyttes intensivt, men det er jo blot at stille dem på gulvet og løfte højtalerne over på dem og så eller igang...

Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2012 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg lige skal komme med en opdatering på denne tråd....

Nu har jeg siden sidste sommer haft en løsning med lange højtalerkabler, så jeg uden videre kan løfte højtalerne ud midt på gulvet på et sæt Dynaudio standere og denne løsning virker optimalt. Selve det at hente standerne og løfte dem ud på gulvet tager ikke længere tid end at sætte en CD på.

Overvejede meget en DSP løsning, men min viden herom er temmelig begrænset, så set udfra et økonomisk og tidsmæssigt synsvinkel ville jeg ikke kaste mig ud i det, velvidende at at nok alligevel ikke ville løse mit problem.

Men jeg er på jagt efter et bedre højtalerkabel på de her 5-6 meter. Har I nogen bud der matcher mit setup og ligger på en 7-8-9 mm i tykkelse.

og så lige en tanke.... jeg lytter mest til hård rock, dvs. Black Sabbath, Saxon, Iron Maiden, Queensryche, Whitesnake. Findes der en højtaler der er bedre egnet hertil en Dynaudio Focus 140. Ikke fordi jeg som sådan er utilfreds, men jeg synes den bedre klare rolige pop/rocknumre end den hårde rock. Som om den ikke helt rammer alle deltaljer. Så kom jeg til at overveje en anden model.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 19 April 2012 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Der jo den lille Snell K5 som David Schmidt står for. Han har jo en fortid hos JBL. Det er en yderst levende og dynamisk højttaler, som dog også er fin til akustisk musik. Den har også en omskifter bag på til særlige placeringer. Skal den som i dit tilfælde, stå nær en bagvæg eller reol, kan man benytte denne funktion. Det er selvfølgelig bedst at den står fri på stander. Her lyder den bedst, men han har taget højde for visse placeringer købere kan finde på at stille dem i. Den har også omskifter for diskant i 3 trin, som er +2db  0  -2db hvis dette behov er der.  

Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2012 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Hvem forhandler denne?

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 19 April 2012 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Sambora

Du bliver nødt til at købe dem brugte. F.eks lave en købs annonce i DBA eller her på KSB.

beta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 19 April 2012 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Har du prøvet at vinkle dem, så de ikke står parallel med med bagvæggen?

Med venlig hilsen
Til top Vis beta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beta

Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2012 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

beta skrev:
Har du prøvet at vinkle dem, så de ikke står parallel med med bagvæggen?

Med venlig hilsen

Jeg har prøvet det meste efterhånden.... man det dur bare ikke. Eneste mulighed er at løfte dem ud på et par standere midt på gulvet når der skal lyttes og det fungerer fint. Som sagt, det tager ikke mere end 30 sekunder at hente standerne og løfte højtalerne ud på dem.

Dog mangler jeg 2 gange 5 meter god HT kabel.... dem jeg bruger pt. er blot midlertidge kabler til jeg finder nogle der matcher mit setup... og ikke mere en 7-9 mm i tykkelse.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes