Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 20:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Akustik
 HIFI4ALL Forum : Akustik
Emne Emne: Akustikloft - det hele værd? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rush
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Thomas! :-(

Bruger siden: 26 September 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 22 Februar 2011 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Troltex virker som en prisfornuftig løsning i forhold til akustiske forbedringer i stuen. Vi skal også have det i forbindelse med en
ombygning her til sommer. Konen foreslog det som loftbeklædning, hun synes det pænt!

Det må være en Win-Win!
Til top Vis rush's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rush

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Februar 2011 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Okay det med anlæg og forældre er virkelig også et dårlig match

Hvad var din hjemmeside siger du; (min www)??? Det fik jeg ikke meget ud af.

Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Sendt: 22 Februar 2011 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

rush skrev:
Troltex virker som en prisfornuftig løsning i forhold til akustiske forbedringer i stuen. Vi skal også have det i forbindelse med en
ombygning her til sommer. Konen foreslog det som loftbeklædning, hun synes det pænt!

Det må være en Win-Win!

Jamen jeg synes heller ikke det er så slemt. Altså sammelignet med rockfon synes jeg da ikke der er den store forskel udseendes mæssigt. Det jeg synes er pænest er hulgips malet sort. Men der er så igen nogle bump på vejen hvis de skal males.

Troldtekt er nemt at male, og du nedsætter ikke apsorbtionsevnen

Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 22 Februar 2011 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

rush skrev:
Troltex virker som en prisfornuftig løsning i forhold til akustiske forbedringer i stuen. Vi skal også have det i
forbindelse med en

Det må være en Win-Win!

Ja det må man sige! Hold fast i hende! Hehe. Kan kun give dig ret i det prisfornuftige - det er 1/3 pris! Men det er jo en
personlig vurdering om man vil have det i stuen - jeg vil hellere betale de sidste 2/3 og have et look som ikke er så
industrielt.

The Elite skrev:

Okay det med anlæg og forældre er virkelig også et dårlig match

Hvad var din hjemmeside siger du; (min www)??? Det fik jeg ikke meget ud af.

WWW-ikonet i mine posts

EDIT: Nemt at male Troldtekt? :) Jeg har hørt det skal have op til 8-10 gange før det bliver sort.. Så forbered dig på at købe
gdot med maling.
Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Sendt: 22 Februar 2011 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Hallo i stedet for alt det der udenoms snak. Kan du ikke gi et reelt link. Jeg forstår ikke hvad du mener!!?

Ja men de skal for guds skyld ikke males med rulle eller pendsel. Jeg har sprøjtemalet mine. De skulle ha to gange. Det er så også med min malers klasse maling B&J - det bedste på markedet

Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Sendt: 22 Februar 2011 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

The Elite skrev:

Hallo i stedet for alt det der udenoms snak. Kan du ikke gi et reelt link. Jeg forstår ikke hvad du
mener!!?

Ja men de skal for guds skyld ikke males med rulle eller pendsel. Jeg har sprøjtemalet mine. De skulle ha to gange. Det er
så også med min malers klasse maling B&J - det bedste på markedet

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=48851

Here you go :)
Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted

SOFSCI
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 24 December 2010
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 27 Februar 2011 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Hej!

Vad som sker när du sätter in ett vanligt innertak över hela taket är att du absorberar precis allt över 500 Hz. Detta är en helt OK åtgärd när det gäller miljöer som mest innehåller mänskligt tal, som till exempel kontorsmiljöer.

Till HiFi är detta direkt skadligt då det bildas en väldigt skev ljudbild så för HiFi-syfte så skall man absolut inte ha innertak. För hemmabio så är miljön mindre känslig då elektroniken, med alla högtalare, har inbyggd spatial förmåga och detta gör att i ett hemmabiorum så kan man dämpa på rätt rejält. Men börja lite lägre ner i frekvenserna så följer de högre med "på köpet".  

.

Til top Vis SOFSCI's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SOFSCI Besøg SOFSCI's Websted

Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Sendt: 27 Februar 2011 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

SOFSCI skrev:

Hej!

Vad som sker när du sätter in ett vanligt innertak över hela taket är att du absorberar precis allt över 500 Hz. Detta är en
helt OK åtgärd när det gäller miljöer som mest innehåller mänskligt tal, som till exempel kontorsmiljöer.

Till HiFi är detta direkt skadligt då det bildas en väldigt skev ljudbild så för HiFi-syfte så skall man absolut inte ha innertak.
För hemmabio så är miljön mindre känslig då elektroniken, med alla högtalare, har inbyggd spatial förmåga och detta gör att
i ett hemmabiorum så kan man dämpa på rätt rejält. Men börja lite lägre ner i frekvenserna så följer de högre med "på
köpet".  

.

Med lidt hjælp fra Google Translate, fik jeg kæmpet mig igennem indlægget Jeg kommer til at have tre "bass traps"
som er 50cm*50cm*250cm, som burde tage en stor del af de lave frekvenser. Jeg er virkelig overfølsom overfor alt hver
der hedder efterklang/ekko, så jeg vil hellere dæmpe lidt for meget, end det modsatte Personligt kan jeg bedst lide
lyden i de biografer hvor man virkelig kan høre, at der er dæmpet ekstremt meget.

SOFSCI
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 24 December 2010
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 27 Februar 2011 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

He he.. ja, förlåt min hemska svenska men jag är född på det viset!   :)

Ja, då så - då är det väl bara att tuta och köra, tycker jag. Fast om du har tre så stora "bass traps" så verkar ju nästan undertaket lite överflödigt. Men det är ju men personliga åsikt och smak och tycke! 

.

Til top Vis SOFSCI's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SOFSCI Besøg SOFSCI's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes