Forfatter |
|
rush Udelukket fra forum

Thomas! :-(
Bruger siden: 26 September 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 153
|
Sendt: 22 Februar 2011 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Troltex virker som en prisfornuftig løsning i forhold til akustiske forbedringer i stuen. Vi skal også have det i forbindelse med en
ombygning her til sommer. Konen foreslog det som loftbeklædning, hun synes det pænt!
Det må være en Win-Win!
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
Sendt: 22 Februar 2011 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay det med anlæg og forældre er virkelig også et dårlig match 
Hvad var din hjemmeside siger du; (min www)??? Det fik jeg ikke meget ud af.
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 22 Februar 2011 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
rush skrev:
Troltex virker som en prisfornuftig løsning i forhold til akustiske forbedringer i stuen. Vi skal også have det i forbindelse med en ombygning her til sommer. Konen foreslog det som loftbeklædning, hun synes det pænt!
Det må være en Win-Win! |
|
|
Jamen jeg synes heller ikke det er så slemt. Altså sammelignet med rockfon synes jeg da ikke der er den store forskel udseendes mæssigt. Det jeg synes er pænest er hulgips malet sort. Men der er så igen nogle bump på vejen hvis de skal males.
Troldtekt er nemt at male, og du nedsætter ikke apsorbtionsevnen 
|
Til top |
|
|
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
Sendt: 22 Februar 2011 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
rush skrev:
Troltex virker som en prisfornuftig løsning i forhold til akustiske forbedringer i stuen. Vi skal også have det i
forbindelse med en
ombygning her til sommer. Konen foreslog det som loftbeklædning, hun synes det pænt!
Det må være en Win-Win! |
|
|
Ja det må man sige! Hold fast i hende! Hehe. Kan kun give dig ret i det prisfornuftige - det er 1/3 pris! Men det er jo en
personlig vurdering om man vil have det i stuen - jeg vil hellere betale de sidste 2/3 og have et look som ikke er så
industrielt.
The Elite skrev:
Okay det med anlæg og forældre er virkelig også et dårlig match 
Hvad var din hjemmeside siger du; (min www)??? Det fik jeg ikke meget ud af. |
|
|
WWW-ikonet i mine posts
EDIT: Nemt at male Troldtekt? :) Jeg har hørt det skal have op til 8-10 gange før det bliver sort.. Så forbered dig på at købe
gdot med maling.
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 22 Februar 2011 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hallo i stedet for alt det der udenoms snak. Kan du ikke gi et reelt link. Jeg forstår ikke hvad du mener!!? 
Ja men de skal for guds skyld ikke males med rulle eller pendsel. Jeg har sprøjtemalet mine. De skulle ha to gange. Det er så også med min malers klasse maling B&J - det bedste på markedet 
|
Til top |
|
|

Jonas tager en pause!
|
Sendt: 22 Februar 2011 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
Hallo i stedet for alt det der udenoms snak. Kan du ikke gi et reelt link. Jeg forstår ikke hvad du
mener!!? 
Ja men de skal for guds skyld ikke males med rulle eller pendsel. Jeg har sprøjtemalet mine. De skulle ha to gange. Det er
så også med min malers klasse maling B&J - det bedste på markedet  |
|
|
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=48851
Here you go :)
|
Til top |
|
|
SOFSCI Branchemedlem

Bruger siden: 24 December 2010 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 14
|
Sendt: 27 Februar 2011 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Vad som sker när du sätter in ett vanligt innertak över hela taket är att du absorberar precis allt över 500 Hz. Detta är en helt OK åtgärd när det gäller miljöer som mest innehåller mänskligt tal, som till exempel kontorsmiljöer.
Till HiFi är detta direkt skadligt då det bildas en väldigt skev ljudbild så för HiFi-syfte så skall man absolut inte ha innertak. För hemmabio så är miljön mindre känslig då elektroniken, med alla högtalare, har inbyggd spatial förmåga och detta gör att i ett hemmabiorum så kan man dämpa på rätt rejält. Men börja lite lägre ner i frekvenserna så följer de högre med "på köpet". 
.
|
Til top |
|
|

Jonas tager en pause!
|
Sendt: 27 Februar 2011 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
SOFSCI skrev:
Hej!
Vad som sker när du sätter in ett vanligt innertak över hela taket är att du absorberar precis allt över 500 Hz. Detta är en
helt OK åtgärd när det gäller miljöer som mest innehåller mänskligt tal, som till exempel kontorsmiljöer.
Till HiFi är detta direkt skadligt då det bildas en väldigt skev ljudbild så för HiFi-syfte så skall man absolut inte ha innertak.
För hemmabio så är miljön mindre känslig då elektroniken, med alla högtalare, har inbyggd spatial förmåga och detta gör att
i ett hemmabiorum så kan man dämpa på rätt rejält. Men börja lite lägre ner i frekvenserna så följer de högre med "på
köpet". 
. |
|
|
Med lidt hjælp fra Google Translate, fik jeg kæmpet mig igennem indlægget  Jeg kommer til at have tre "bass traps"
som er 50cm*50cm*250cm, som burde tage en stor del af de lave frekvenser. Jeg er virkelig overfølsom overfor alt hver
der hedder efterklang/ekko, så jeg vil hellere dæmpe lidt for meget, end det modsatte  Personligt kan jeg bedst lide
lyden i de biografer hvor man virkelig kan høre, at der er dæmpet ekstremt meget.
|
Til top |
|
|
SOFSCI Branchemedlem

Bruger siden: 24 December 2010 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 14
|
Sendt: 27 Februar 2011 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he.. ja, förlåt min hemska svenska men jag är född på det viset! :)
Ja, då så - då är det väl bara att tuta och köra, tycker jag. Fast om du har tre så stora "bass traps" så verkar ju nästan undertaket lite överflödigt. Men det är ju men personliga åsikt och smak och tycke!
.
|
Til top |
|
|