Tilbage til HIFI4ALL.DK 31. maj 2025 | 09:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Vobbel’s skrammel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Friisand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 07 Marts 2011 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Hva' er den nu af? Vil du af med Stello'en? Har du haft en røramp koblet på derhjemme....siden du vil skifte?

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 07 Marts 2011 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Friisand skrev:
Hva' er den nu af? Vil du af med Stello'en? Har du haft en røramp koblet på derhjemme....siden du vil skifte?

Jeg har ikke haft en rør-forstærker koblet på herhjemme, nej. Men jeg har hørt kombinationen hos en kammerat, før jeg købte mine SHL5 - og det lød fremragende. Og tanken om rør bliver ved med at hive i mig...
Intet er sikkert, men dukker der noget relevant op, så kunne det være sjovt at prøve.  
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

Dennisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2008
Sendt: 17 Marts 2011 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:

jazzman skrev:
Kunne man bruge en mac mini - solo uden monitor - i stedet? Eller bliver det for bøvlet uden skærm?
Jeg har ikke selv eksperimenteret med det, men det burde betemt være muligt.Du burde kunne få iTunes til at
starte op automatisk, når Mini'en tændes, så du slipper for at skulle bruge en skærm, for at åbne programmet. Som en
ekstra mulighed, kunne du også installere RealVNC eller TeamViewer, hvilket giver dig fuld kontrol over Mini'en fra din
iPhone, iPod Touch eller iPad.Prøv eventuelt at skrive til ChristianK her på sitet, jeg ved han bruger en Mac Mini til at lagre
hans musik på. Han har dog et TV hængende, som den vist er sluttet til, men det kunne jo være, at han har rodet med den
løsning, som du spørger til.

Man kan sagtens bruge en Mac Mini uden mus, tastatur og monitor.
Du lader bare være med at slukke den (Den bruger næsten ingen strøm), og indstiller den til at rippe cd'er automatisk.

Se f.eks. her.

Køb den billigste på Dba og sæt en stor harddisk i
den.
Til top Vis Dennisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dennisk

MGTF
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 19 Marts 2011 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Den højtaler tiltaler mig usvigeligt meget. Den er så dejlig neutral i sin udstråling og udgiver sig kun for den er: en højtaler. Meget meget tiltalende. Glæder mig til at høre den en dag.

Til top Vis MGTF's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGTF

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 Marts 2011 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

enig!

Er bassen en 8" Audax aerogel?
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Marts 2011 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

MGTF skrev:
Den højtaler tiltaler mig usvigeligt meget. Den er så dejlig neutral i sin udstråling og udgiver sig kun for den er: en højtaler. Meget meget tiltalende. Glæder mig til at høre den en dag.

Jeg er også super glad for dem.

jazzman skrev:
enig!

Er bassen en 8" Audax aerogel?

Nej, det er Harbeth's egen RADIAL bas/mellemtone på 200 mm. (~7,8"). Der står mere i dette pdf dokument.

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 April 2011 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Jeg har længe døjet med resonanser i mit gamle bløde trægulv, så nu var det på tide at prøve med en kendt løsning, som både er billig og effektiv.

Som i kan se, så er det hverken en særlig køn eller diskret løsning (i hvert fald ikke i mit tilfælde), men det vigtigste er, at det har afhjulpet de værste resonanser. Og underboen nyder med garanti også godt af det nye tiltag.

Jeg prøvede i første omgang med én 50x50x5 cm. (29 kg.) betonflise, under hver højttaler, og det fungerede godt. Vægten passede fint, men størrelsen var dog lige voldsom nok, så jeg valgte i stedet at bruge to 40x40x5 cm., som udgør en samlet vægt på små 38 kg.

Indtil videre bruger jeg filt under fliserne, for ikke at ødelægge gulvet og samtidigt gøre det muligt at flytte rundt på højttalerne. Jeg overvejer dog at købe et sæt VT-Feet mere, som jeg kan smide under, da gulvet er ret skævt i sig selv.

Jeg kan stadig ikke blive helt enig med mig selv om, om jeg bør male fliserne eller ej, for på én eller anden måde, klæder det rustikke look nu egentlig SHL5'erne meget godt.

Friisand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Sendt: 21 April 2011 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Må jeg være så indiskret og spørge om hvorfor du overvejer at skifte Harbeth'erne ud? Tror du ikke det vil blive vildt svært at
undvære Harbeth-lyden? Har du noget andet i kikkerten der kan matche dem?

HOLBERG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 22 April 2011 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Hej WS

Er det rigtigt at du overvejer at udskifte SHL5-erne som Friisand skriver?..... Syntes ikke jeg har læst det tidligere i din tråd.
Måske der er noget jeg har overset?

HOLBERG
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2011 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Har lige bemærket annoncen på KSB. "Hurtigt opfattet" Til mit forsvar skal det siges at jeg heldigvis ikke har det store
behov for at surfe på KSB for tiden.

Kender godt trangen til udskiftning. Har selv prøvet det alt for tit gennem min tid med hifi. Personligt bliver jeg nu ved Harbeth
Super HL5. Efter min smag og mening, rammer de en særlig nerve med deres musikformidling, der er uundværligt her på
slottet.

Er lidt spændt på hvad du har i tankerne som afløser?... ProAc måske? (hvor er vi bare nysgerrige he, he)

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Sendt: 26 April 2011 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Ja,eller måske audio note...hihi 

Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Sendt: 26 April 2011 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Noget nyt Wildstyle

Troede at Harbeth var hifinirvana for dig ?

Har du overvejet en LFD integreret forstærker på de Harbeth istedet for Stelloen. Det synger skal jeg lige hilse og sige. Hørte denne kombi hos Amforamusik for ikke længe siden.

Goodie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 November 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 April 2011 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

Jeg tror at Wildstyle har "brumme problemer", og det kan ikke løses med en anden forstærker.

Som så meget andet, så er Harbeth sikkert ikke til alles rum/smag

Men hvorfor ikke bare sige det som det er?

Til top Vis Goodie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Goodie

HOLBERG
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2011 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Goodie skrev:

Selvfølgelig er Harbeth ikke til alles smag. Ellers havde der ret beset ikke været behov for andre højttalerproducenter på jordkloden, vel   

Sammenlignet med de højttalere jeg har ejet gennem tiden, oplever jeg i øvrigt ikke Harbeth som sværere at tøjle, når vi taler om rum eller brum. Tværtimod. Det er faktisk en af de mest taknemmelige højttalere, som jeg har haft til dato på denne konto. Jeg oplever afgjort ikke SHL5 som en højttaler med særlige "brumme problemer". Jeg har i øvrigt selv fyrretræsgulve.

En forstærker kan ikke afhjælpe brum alene. Det kan en ny højttaler nødvendigvis heller ikke!... Udskiftninger kan gå hen at blive en ond og dyr cirkel (kender det selv for godt: been there) Min pointe er at nyt udstyr ikke altid er løsningen. Wildstyle nævner selv sit trægulv som et anke.    

Kan jo også ske, at Wildstyle bare har lyst til at gå i en anden retning mht. lydfilosofi?... Det er kun hans ører og drømme der kan afgøre hvad han finder rigtigt.   

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Sendt: 27 April 2011 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:
Goodie skrev:

Selvfølgelig er Harbeth ikke til alles smag. Ellers havde der ret beset ikke været behov for andre højttalerproducenter på jordkloden, vel   

Sammenlignet med de højttalere jeg har ejet gennem tiden, oplever jeg i øvrigt ikke Harbeth som sværere at tøjle, når vi taler om rum eller brum. Tværtimod. Det er faktisk en af de mest taknemmelige højttalere, som jeg har haft til dato på denne konto. Jeg oplever afgjort ikke SHL5 som en højttaler med særlige "brumme problemer". Jeg har i øvrigt selv fyrretræsgulve.

En forstærker kan ikke afhjælpe brum alene. Det kan en ny højttaler nødvendigvis heller ikke!... Udskiftninger kan gå hen at blive en ond og dyr cirkel (kender det selv for godt: been there) Min pointe er at nyt udstyr ikke altid er løsningen. Wildstyle nævner selv sit trægulv som et anke.    

Kan jo også ske, at Wildstyle bare har lyst til at gå i en anden retning mht. lydfilosofi?... Det er kun hans ører og drømme der kan afgøre hvad han finder rigtigt.   

Kunne nu heller ikke forstå hvis det var brumme problemer som var årsagen. Her finder jeg heller ikke SHL5 svære. Bevares de har en efterklang i kabinettet. Det er jo en violinkasse

Men det ser vildt ud med de fliser under hver højttaler

Det må være noget andet. Han søger en rørforstærker, men til hvad  

HOLBERG
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2011 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Noget nyt Wildstyle?.... Er spændt på hvad der erstatter- eller skal erstatte en stor del af dit nuværrende setup?

Hvad er årsagen egentlig til at du sælger?.... Der er jo altid et eller andet anderledes man søger når man går i salgstanker. Er det en hemmelighed eller kan du lokkes til at løfte sløret? 

PS. Jeg har i øvrigt afprøvet såvel Ringmat samt Superspikes under mine Adeptus standere. Begge løsninger er særdeles effektiv. Superspikes koster små kr. 800,- for 8 stk. hvilket er løsningen som jeg bruger i skrivende stund. Jeg har som sagt ikke antydningen af de resonans-problemer du åbenbart oplever i dit lytterum. Som tidligere nævnt har jeg selv fyrretræsgulve.

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Maj 2011 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Intet nyt fra østfronten, nej. 

HOLBERG
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2011 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:
Intet nyt fra østfronten, nej. 

Damn..... Du vil ikke engang give et hint i et lille lukket forum Min mund er ellers lukket med syv højttalere

HOLBERG
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2011 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Noget nyt fra østfronten?

Lige en bette anbefaling herfra:

Hvis dine SHL5 ikke er på vej ud af døren, kan jeg anbefale dig at prøve Soundcare Superspikes. Som tidligere nævnt har
jeg benyttet dem med positiv effekt under standeren til gulv. Efter at have indkøbt dem til brug mellem højttaler og stander
er ringen sluttet. Der er så meget potentiale i de højttalere! Soundcare all the way og SHL5 har basis for at yde deres bedste.
Og så er det tillige en kønnere løsning end fliser

Hvis du har mod på ovenstående tweak, ville jeg yderligere (hvis jeg var dig) afprøve lidt forskellige forstærkere sammen
med dine Harbeth. De er ret så afslørende overfor elektronikken. Jeg er ikke i tvivl om at Stelloen er en rigtig vellydende
forstærker. Men det er jo ikke sikkert den er et ideelt match til SHL5?. De gemmer måske noget, som du ikke har haft
mulighed for at opleve endnu, under de givne omstændigheder. Bare en tanke

Ovenstående er ment som et lille velmenende råd fra min side. Håber ikke at du tager det ilde op

HOLBERG
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2011 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

-

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum