| Forfatter |
|
Rainbow Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 03 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 299
|
| Sendt: 03 Maj 2011 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gli!
Mange tak for rådet med fiskesnøren. Nu kører den rundt med en helvedes fart. Jeg vil meget gerne købe en snøre af dig. Fiskesnøren er lidt generende med den knude på.
Venlig hilsen
Rainbow
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 03 Maj 2011 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rainbow skrev:
|
Hej Gli!
Mange tak for rådet med fiskesnøren. Nu kører den rundt med en helvedes fart. Jeg vil meget gerne købe en snøre af dig. Fiskesnøren er lidt generende med den knude på.
Venlig hilsen
Rainbow
|
|
|
Fedt! Det er ligefør jeg får lyst til at bestille en motor derfra :-) Den virker meget robust!
|
| Til top |
|
| |
Rainbow Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 03 Maj 2011 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Sigma6!
Du skal bare påberegne en lang leveringstid, men hvis man betaler ekstra kan den vist nok leveres på en uge. Umiddelbart virker det fint. Justering af hastighed foretager jeg dog ikke før jeg har den endelige tråd. Har sendt en pb til Gli med henblik på køb.
Vender tilbage med erfaringer.
Rainbow
|
| Til top |
|
| |
Valby11 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 03 Maj 2011 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kan med fordel eksperimentes med forskellige tråde og knuder ....
Jeg bruger selv en mere uelastisk line end den tråd som Scheu anvender. Udfordringen er at få lavet en lille knude på denne line, men det er umagen værd i min sammenhæng, da dette giver en strammere gengivelse.
Men som altid ... hvad der virker hos den ene, fungerer ikke hos andre. Forsell brugte tandtråd så vidt jeg husker ...
__________________ Nyd musikken
|
| Til top |
|
| |
Rainbow Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 07 Maj 2011 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Min diy-pladespiller er nu næsten færdig. Jeg har lige et spørgsmål vedrørende min acrylpladetallerken. Måske skulle jeg spørge i et håndværkerforum men nu prøver jeg her. Overflade og bund er lidt ridset og jeg tænkte om man kan slibe dem med en rystepudser og på den måde lave dem uigennemsigtige ligesom kanten.
Jeg kunne være bange for, at det ville blive for ujævnt ridset(ved ikke om det forståes!). Det skulle gerne ligne kanterne. Jeg vil ikke til at pudse ridserne væk, selvom jeg har læst et indlæg herinde om hvordan dette gøres. Jeg kan faktisk bedre lide udseendet af acryl som er slebet.
Venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 07 Maj 2011 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rainbow skrev:
| Min diy-pladespiller er nu næsten færdig. Jeg har lige et spørgsmål vedrørende min acrylpladetallerken. Måske skulle jeg spørge i et håndværkerforum men nu prøver jeg her. Overflade og bund er lidt ridset og jeg tænkte om man kan slibe dem med en rystepudser og på den måde lave dem uigennemsigtige ligesom kanten. |
|
|
en sandblæsning efter slibning giver vist et pænere resultat __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 08 Maj 2011 kl. 07:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan købe et stykke klar akryl i et byggemarked og prøve, evt skære det i passende stykker så du har til mere end 1 forsøg.
|
| Til top |
|
| |
Rainbow Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 14 Maj 2011 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
For første gang i dag spiller pladespilleren. Det gode først:
ingen brum overhovedet
fin dynamik
fin klang generelt
Problemer:
der er helt klart wow og flutter eller i hvert fald een af dem. Klaverklangen er ujævn. Tydeligt at hastigheden ikke er stabil. Hvis dette problem ikke var der så det rigtig fornuftigt ud.
armen, min 3009 improved s2 tager et pænt stykke tid om at ramme rillerne. Har justeret med vægtløs tilstand osv. men kunne være bange for at den er slidt. Ikke mit bedste køb brugt. Sælger har virkelig ikke levet op til hvad der var lovet. Mangler dimser hist og her. Nå, men jeg kan leve med sænkehastigheden indtil en ny arm skal overtage. Måske har jeg været godt vant med min Denon DP59l som ramte rillerne meget hurtigt.
min drivrem er en sytråd som indtil nu er det bedste jeg har prøvet på motoren. Den kan ikke trække en gummirem. Motoren er en Premotec(udvendig motot) købt på diyhifisupply.com. Måske skulle jeg have ofret en bedre motor, men egentlig burde det kunne bringes til at spille udmærket uden wow og flutter. Hastighed er justeret ind med stroboskop-skive og lys. Går ud fra at hastigheden er fin når "stregerne" på skiven er i ro. Jeg kan imidlertidig godt se på stroboskop-skiven at der er hastighedsafvigelser. Stregerne står stille men der kommer et slags bevæglese ved hver omgang hvilket måske skyldes at drivremmen ikke er den bedste eller værre motoren. Mit leje er inverteret og fremstillet af en privat. Tror ikke det fejler noget.
Er der nogen som har forslag til fejlfinding, forbedringer eller andet?
Venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
hullevad Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 627
|
| Sendt: 14 Maj 2011 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan måske betale sig at prøve med lydbånd! De er nemme at splejse og så slipper man for knuder. Anlægsfladen er også meget større end en snor, det giver pålidelig kontakt. Premotec´s motorer er særdeles gode med høj gangkonstans og rigeligt med moment, hvis lejet er ok og der er anvendt god olie. Jeg bruger Beretta våbenolie som ikke tørrer ud og er helt syrefri.
|
| Til top |
|
| |
eggers Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 414
|
| Sendt: 14 Maj 2011 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv med VHS eller spolebånd splejset sammen med meget tynd tape. Hvis lejet er hjemmelavet skal du lige tage tallerkenen af og så om det
kører helt frit rundt. Hvis du har brugt fedt i lejet kan inertien blive for stor. Ellers lad den køre i døgndrift og se hvad der sker. Hvis det bliver
værre med tiden tyder det på at inerti i lejet er for stor, gnidningsmodstanden danner varme som får lejet til at udvide sig, som så skaber endnu
mere varme indtil et equilibrium er opnået.
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 14 Maj 2011 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rainbow skrev:
Hej!
For første gang i dag spiller pladespilleren. Det gode først:
ingen brum overhovedet
fin dynamik
fin klang generelt
Problemer:
der er helt klart wow og flutter eller i hvert fald een af dem. Klaverklangen er ujævn. Tydeligt at hastigheden ikke er stabil. Hvis dette problem ikke var der så det rigtig fornuftigt ud.
|
|
|
Der skal altså ret meget til at hastigheden ikke er stabil.
Jeg har lige lidt svært ved at gennemskue hvad det egentlig er du har bygget.....
Har du ikke et billede?
Citér:
Er der nogen som har forslag til fejlfinding, forbedringer eller andet? |
|
|
Hvis du har arm, tallerken, leje og motor er det en nogenlunde smal sag at prøve sig frem med plint af forskellige materialer. Plinten har mere at sige end man forestiller sig. Kan armen ikke komme af med virbrationer gennem plinten,ryger det ud gennem PU'en i stedet. Og det lyder som om pladetallerkenen ikke kører med stabil hastighed.
Jeg prøvede mange udgaver - alle i træ. Og birkefinér med bly er afgjort bedst: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=48214
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Rainbow Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 15 Maj 2011 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har prøvet lidt forskelligt tråd i går. Tandtråd er det bedste foreløbig, men lyden mangler stadigvæk stabilitet. Jeg prøver lige at få nogle billeder ind i aften. Min plint er opbygget af egeplader, skiftevis med birkefiner og indvendig udhulet og fyldt op med sand. Resonanser burde derfor være på et absolut minimum. Jeg hælder nok stadigvæk til at lejet ikke er godt nok.
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
| Sendt: 15 Maj 2011 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rainbow skrev:
| Har prøvet lidt forskelligt tråd i går. Tandtråd er det bedste foreløbig, men lyden mangler stadigvæk stabilitet. Jeg prøver lige at få nogle billeder ind i aften. Min plint er opbygget af egeplader, skiftevis med birkefiner og indvendig udhulet og fyldt op med sand. |
|
|
Det lyder rigtigt. Jeg har ikke prøvet sand i forhold til bly - men det er næppe det der giver dig problemer.
Citér:
| Resonanser burde derfor være på et absolut minimum. |
|
|
Der er resonanser i alt.
Udfordringen i en pladespiller er at lede resonanserne væk.
Citér:
| Jeg hælder nok stadigvæk til at lejet ikke er godt nok. |
|
|
Ikke umuligt. Vi må have nogle billeder
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
| Sendt: 16 Maj 2011 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
Rainbow skrev:
| Har prøvet lidt forskelligt tråd i går. Tandtråd er det bedste foreløbig, men lyden mangler stadigvæk stabilitet. Jeg prøver lige at få nogle billeder ind i aften. Min plint er opbygget af egeplader, skiftevis med birkefiner og indvendig udhulet og fyldt op med sand. |
|
|
Det lyder rigtigt. Jeg har ikke prøvet sand i forhold til bly - men det er næppe det der giver dig problemer.
|
|
|
Nu gravede jeg lige i hukommelsen.... Din plint lyder fornuftig. Men hvad står den på? Og hvad har den af fødder? Begge dele er vildt vigtigt (nok mest fødderne, men underlaget også)
Jeg fandt mit gamle indlæg her på siden, og de tilhørende billeder. Jeg kan ikke lægge billederne ind igen, da alle gamle indlæg er låst (???), men jeg kastede det hele ind i en PDF. Brug den hvis du har lyst: http://nerds.dk/~kvi/Vilmann_DYI-TT.pdf
/vilmann
|
| Til top |
|
| |