| Forfatter |
|
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 06 Marts 2011 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
Mercury skrev:
Bassøe skrev:
Det er helt tydeligt, at fejlen sandsynligvis ligger i højttalerne.
Når der er vilde actionscener i film med godt knald på bassen og masser af dynamik så skal der masser af membran areal til. Der dur 4 x 4" enheder, slet, slet ikke, ligegyldigt hvor meget effekt du så smider i dem.
Der er 2 løsninger, enten nogle helt nye og større fronthøjttalere eller du kan supple dine SA1250 med en sub.
Sidst nævnte ville være min løsning.
Havde et lignende problem med en Metallica live DVD hvor der på et tidspunkt er en eksplosion, selv med jævnt store gulvhøjttalere(2 x 8") skrattede det en smule og eksplosionen lød komprimeret. Fik så en sub og voila, problemet var væk.
|
|
|
Men men men, ungrsvenden skriver jo også det er tilstede ved svage lydstyrker, men kun på film så skal man altså have en meget underdimensioneret reciever før den klipper ved de niveauer.
Jeg tror det er elektronikken som har fået en fejl ved film og dermed dekodning af surroundsignalerne.
Bare min lille femøre :O)
mvh. M
|
|
|
Siger heller ikke receiveren klipper, mener som sagt at højttalerne er problemet, 4 x 4" enheder med lav slaglængde er ikke meget bevendt i film hvor der er godt med bas, eksplosioner og generelt bare knald på. Om du så har 500 Watt til rådighed ændrer det ikke meget på det.
"Theres to replacemt for displacement", eller forenklet sagt på dansk, der er ingen erstatning for membranareal.
|
|
|
Jeg tror altså du er på vildspor her, prøv at se hvad trådstarter skriver ".....De begynder begge at skratte helt vildt . Også ved lav lyd styrke."
Det har med andre ord ikke en dyt at gøre med membranareal og strømkapacitet, effektevner hos forstærkeren og hvis det ikke er det hvad er problemet så? mvh. M
|
| Til top |
|
| |
jduro Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 06 Marts 2011 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg Har fået en kammerat til at komme forbi med en sub i aften. Så kan jeg stryge det af listen hvis det ikke virker. Men krydser fingere for at det løser det.
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 07 Marts 2011 kl. 05:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad blev resultatet så?
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 07 Marts 2011 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jduro skrev:
madmax skrev:
|
Hvilken reciver er der tale om?
madmax
|
|
|
Det er en Marantz sr 5004. Kan det være den er ikke er kraftig nok.
|
|
|
Hej
Ja problemet er nok at den ikke kan levere nok strøm til dine højttaler, problemet er løst hvis du skure lidt ned.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 07 Marts 2011 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ud fra mit indlæg længere tilbage, vil jeg antage, at når der været spille højt, har enhederne nået sit max udslag og er blevet slået skævt i svingspole gabet. De skraber derfor på og forvrænger ved alle lydstyrker. De skal ikke ret langt ud i membranbevægelserne, før at svingspolen kommer ud af magnetfeltet og taber energien. Man skal blot presse membranen let ud, så er svingspolen helt fri af magnet gabet.
__________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2011 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
jduro skrev:
madmax skrev:
|
madmax
|
|
|
|
|
|
Hej
Ja problemet er nok at den ikke kan levere nok strøm til dine højttaler, problemet er løst hvis du skure lidt ned.
|
|
|
Vores ven skriver det er ved både lave og høje lydstyrker, så det er nok ikke det.
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2011 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
| Ud fra mit indlæg længere tilbage, vil jeg antage, at når der været spille højt, har enhederne nået sit max udslag og er blevet slået skævt i svingspole gabet. De skraber derfor på og forvrænger ved alle lydstyrker. De skal ikke ret langt ud i membranbevægelserne, før at svingspolen kommer ud af magnetfeltet og taber energien. Man skal blot presse membranen let ud, så er svingspolen helt fri af magnet gabet. |
|
|
Vores ven skriver det kun er ved film, så ud fra det skulle svingspolerne mirakuløst have rettet sig ved musikformidling.....
Hvor må det være irriterende for en der efterspørger hjælp at der ikke læses hvad der står :O)
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 07 Marts 2011 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
jensen skrev:
jduro skrev:
madmax skrev:
|
madmax
|
|
|
|
|
|
Hej
|
|
|
Vores ven skriver det er ved både lave og høje lydstyrker, så det er nok ikke det.
|
|
|
Hej
Ja så det godt, men det lyder for mærkligt til at være sandt.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 07 Marts 2011 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury
Problemet ligger i, at man kommer til focusere på den del af indlægget, der har med film at gøre. Gør man det, som jeg desværre gjorde, så passer min version fint, for det er nogle sårbare enheder, der sidder der. Det bedste vor ven kan gøre, er at låne en anden forstærker for at udelukke ht'erne. Går man ud fra at vor ven kun bruger sine SD ht'er både til film og musik, ikke et surround setup, så kan det være den del, der laver et stereo signal af alle surround kanalerne, der skaber problemet. Så det kan være vor vens dvd, der er skyld i problemet.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
jduro Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 07 Marts 2011 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har nu sammen med en kammerat prøvet at sætte en sub til, dette hjalp desværre ikke. Jeg har nu prøvet som en anden i
tråden forslog, at låne en anden reciver. Dette virkede, der er overhovedet ikke nogen problemer mere. Så nu ser det ud til at
jeg er på jagt efter en ny reciver i stedet, og heldigvis for det for jeg er rigtig glad for højtalerne. Tak for hjælpen til alle der
har budt ind til løsninger.
|
| Til top |
|
| |
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
Bruger siden: 15 Marts 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 532
|
| Sendt: 07 Marts 2011 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja - der kan man jo bare se  Du får lige min uforbeholdne undskyldning Mercury  Det lyder meget mystisk - enten er Marantz receiveren dårligt kodet (digitalt klip) eller også er det en fejl 40, for jeg kan simpelthen ikke tro at DTS / Dolby Digital koden bliver dårlig....? Signalet sendes med 99,999% sandsynlighed gennem DSP'en i receiveren ved både stereo og surround, såååååå ?
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2011 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Robert GS skrev:
Ja - der kan man jo bare se 
Du får lige min uforbeholdne undskyldning Mercury 
Det lyder meget mystisk - enten er Marantz receiveren dårligt kodet (digitalt klip) eller også er det en fejl 40, for jeg kan simpelthen ikke tro at DTS / Dolby Digital koden bliver dårlig....? Signalet sendes med 99,999% sandsynlighed gennem DSP'en i receiveren ved både stereo og surround, såååååå ?
|
|
|
OK du rykker op i "guttermand-ligaen" igen  . mvh. M
|
| Til top |
|
| |