Forfatter |
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 21 Marts 2011 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Evt kunne man tage forstærkeren under armen og ned til forhandleren med den. Så kan de selv høre, hvor meget den brummer - hvis den overhovedet gør det. På den måde kan man jo måske lokalisere fejlen. Enten er det "strømmen" i din bolig, som den er gal med eller så er det forstærkeren.
Som sagt, havde jeg en SDAI 2175 i over et år, og den hverken brummede eller støjede.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
morkaj Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 260
|
Sendt: 04 April 2011 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gentager lige min post: Hejsa, Jeg har fået en sådan tingest ind i huset - ny og ubesmittet. Efter at den er sat til, bemærker jeg at den spiller ganske lavt, og efter lidt roden i menu'en med en hævning af 6db er det stadig lavt men acceptabel.
Der er dog en ganske tydelig støj på, den overdøves af musikken, men i stille passager og uden input er der en klar støjen.
Jeg har ligeledes en Onkyo AV-L 5 digital forstærker og her er der ingen problemer, spiller fino, ved kl 10 er der en lydstyrke hvilket jeg skal op på 75 på Lyngdorfen for at matche.
Nogen der har haft lignende problemer med denne? Det er svært belastende. Eller er der en eller anden dummy ting jeg kan have overset i menuen?
Ingen mislugte eller lignende. Efter lidt mere lytten, så spiller den ene kanal kraftigere end den anden. (balancen er sat til 0). Det er godt nok noget skodder.......
Venligst Morten
|
Til top |
|
|
ApogeeStage Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 10
|
Sendt: 17 April 2011 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Mellemtone - og undskyld det absurd sene svar! Jeg må retfærdigvis sige at jeg har fået god behandling idet jeg fik mulighed for simpelthen at returnere forstærkeren med pengene retur. Mit problemet med brum er ikke konsekvent - Lyngdorf ikke kunne genskabe det. De skiftede display og noget andet elektronik alene på mistanke da de heller ikke kunne genskabe piveriet. Det viste sig efterfølgende at de egentlig godt er klar over at displayet kan afgive en meget højfrekvent tone når det er tændt - ifølge dem har jeg en ekstrem god hørelse eller bare meget følsom i det frekvensområde .. jo, os der køber deres produkter har nok lidt mere følsomme ører end gennemsnittet..  Nå, heldigvis kan displayet slukkes pr. automatik med en timer. De skiftede ikke transformator eller lign. på mistanke alene - jeg fik en forklaring om at det kunne skyldes (som du også skriver) at man placerer ting ovenpå forstærkeren eller at toppladen er monteret så den går lidt i selvsving. Jeg valgte at beholde forstærkeren da jeg har taget laaangt tilløb til at købe den og den spiller rigtig godt sammen med mine Apogee Stage båndhøjttalere. Jeg har stadig 1½ års garanti at trække på, men ser lige tiden an og skal have afprøvet noget netfilter .. hvilket jeg ville have troet Lyngdorf havde integreret i strømforsyningen i sådan et produkt.
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 18 April 2011 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
deeflex skrev:
Sjældent er det man har brug for selv, at stille spørgsmål, da andre ofte har spurgt før en selv, men jeg kan altså ikke finde noget svar på dette dilemma jeg står i.
Jeg har lige for et par dage siden købt en ny Lyngdorf SDA-2175 i hifi-klubben (ny og ny, den stod fremme og havde været i brug, men jeg måtte bare have den med hjem). Den står og brummer tydeligt når den er tændt og der kan samtidig høres støj i højtalerne - begge dele kan høres op til 1-2 meter fra i et stille rum. Dette endda uden at for-forstærkeren er tændt og/eller tilsluttet.
Er der nogen der kan sige om dette er normalt. Umiddelbart er min tanke, at en forstærker i denne klasse ikke skal opføre sig så således - altså tilsvarende en UnknownName receiver købt i Bilka til kr. 1.000,-.
Jeg ser frem til jeres input.
Daniel |
|
|
Nu har jeg læst hele tråden... Apparatet skal tilbage til butikken, og så må de tage stilling til hvad der skal ske. Helt klart en ommer!  Mon ikke du står med et defekt apparat? Og du er åbenbart ikke alene... Det kan ikke passe at man skal til at eksperimentere med netfiltre og lignende, med en forstærker i dén prisklasse. Mvh. Niels
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 18 April 2011 kl. 02:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der har lagt mærke til om det er mekanisk brum ?
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
ApogeeStage Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 10
|
Sendt: 21 April 2011 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
Er der nogen der har lagt mærke til om det er mekanisk brum ? |
|
|
Det er svært at vurdere - når den indimellem brummer har jeg forsøgt at "dæmpe" vha. hænderne, flytte lidt rundt på forstærkeren etc. uden at det hjælper. Resonanser der bliver overført til kabinettet kan det vel godt være, men trafobrum er også en mulighed? Jeg er ikke så teknisk - det skal helst bare virke..
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 21 April 2011 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
ApogeeStage skrev:
jan_stevns skrev:
Er der nogen der har lagt mærke til om det er mekanisk brum ? |
|
|
Det er svært at vurdere - når den indimellem brummer har jeg forsøgt at "dæmpe" vha. hænderne, flytte lidt rundt på forstærkeren etc. uden at det hjælper. Resonanser der bliver overført til kabinettet kan det vel godt være, men trafobrum er også en mulighed? Jeg er ikke så teknisk - det skal helst bare virke..
|
|
|
Brummeri fra en trafo kan normalt høres ved at brummelyden kommer fra trafoen selv, det er ikke specielt svært. De fleste trafoer vil i sagens natur give en smule mekanisk brum fra sig. __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
Askim Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
Sendt: 02 Maj 2011 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en TDAI2200, var i lang dialog med Lyngdorf pga brum, fik skiftet trafo et par gange og sågar også besøg af en udsendt
medarbejder, så deres servicevillighed har været imponerende stor.
Jeg prøvede at måle ved simpelthen at bruge en MP3-optager og Audacity. Mønsteret var helt karakteristisk: Toppe ved 50Hz,
100Hz, 200Hz og 300Hz. Da ørets følsomhed er ganske god for disse overtone-toppe burde enhver audiofil kunne høre dem,
men det skal man åbenbart ikke tage for givet: Selv havde jeg det som om en tangent på et keyboard blev holdt nede, men
mange andre - inklusive Lyngdorfs udsendte medarbejder - kunne intet høre.
Transformatoren er meget stor, i svejse-klassen, leverer 40A, og nu er den efterspændt ekstra, så den brummer afgørende
mindre, men kan stadig høres på stille nætter i stille passager. Det har jeg lært at leve med, der er så meget andet ved den
forstærker, som kan opveje det.
|
Til top |
|
|