Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 01:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Bedst mulige lyd fra PC til Receiver? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
reenberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 17 Marts 2011 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

Rskriver

Det var bestemt ikke for at virke nedladende *s*, jeg mener blot at man skal bruge sine surt opsparede penge der hvor det virkelig batter noget.

mht til mit setup har vejen været lang. Sidste sæt højtalerer var et sæt yamaha mx-1000 ( med nok beryllium til at slå en lille provinsby ihjel ( med de lød nu godt ). Det var først da jeg fik et par Martin logan'er jeg virkeligt begyndte at ku høre forskel på alle småtingene.

Jeg startede med et firewire lydkort ( maudio 410 ), og købte så en squeezebox og en Northstar dac. Kørte med trådløst netværk. På et tidspunkt brugte jeg en ledning til netforbindelsen istedet for, og der var mærkbar forskel i lyden ( indtil da havde jeg forsvoret man ku høre forskel på digitale signaler ).

Så kom der en benchmark dac one på, og da jeg læste om m2tech tænkte jeg wath the heck. igen var forskellen overraskende stor.

Så med en gammel PC en god rør forstærker ( på den front er der også testet en del, både rogue og accuphase er blevet kasseret ( de så ellers skide godt ud )) en benchmark og et sæt martin logan kan de omtalte detaljere høres ret så tydeligt.

Kabler har jeg derimod aldrig ku høre forskel på ( så hvis nogle brænder efter at prøve 4*0.8mm massivt sølv ) så længe de er af rimelig kvalitet.

Sidste ændring har noget rockophon. Det er sku nok de bedste 1000kr jeg har indvisteret, men sådanne er der jo så meget.

Men konklutionen er vist at det jeg har brugt aller mest tid på er PC til DAC, det har været overraskende svært at få det ordentligt på plads ( og jeg er der vist ikke helt foobar er sku ikke det smukkeste program til den slags )

Den gamle tommelfinger regel om at højttalerne koster 50-60% af anlægget, forstærkeren 30, kilden  10-20 og kablerne under 10 har jeg altid fundet ret sigende

Til top Vis reenberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af reenberg

El Dueño
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2010
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 22 Marts 2011 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Hej Igen!

Så har jeg fået købt mig en god optisk kabel, hvilket har løst problemet. Lyden er blevet ganske god :) Så det er løsningen
indtil videre.

Mange tak for jeres hjælp.

Go' dag.
Til top Vis El Dueño's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af El Dueño Besøg El Dueño's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes