| Forfatter |
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 17 Marts 2011 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Claus-dk
Ja, det kan jo se sådan ud at det kun er denne ene jeg har hørt. Men jeg har lyttet til en del stykker men vil ikke give de priser disse koster. Jeg fik på et tidspunkt lov til at låne en demo HA1 med hjem og denne HA1'er blev jeg så overrasket over at den på ingen måder er dårligere end de andre jeg har prøvet. Jeg ved godt at den ligner de udgaver på www.headhifi.dk, men de behøver dog ikke at være elektrisk set de samme. Det kan bare være det ydre, der er ens. Dem jeg også har prøvet ligger i prisklassen 2500- 4500kr, og drejer sig om 5 apparater i alt. Men fordi jeg synes et x kabel er godt, er jeg dog helt klar over at andre vil mene noget andet. Det jo derfor vi har så meget af sludre om her på haj faj får åårl, ikke sandt. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 17 Marts 2011 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så afgjort, og pris er bestemt ikke nødvendigvis en indikator for lydmæssige kvaliteter
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 17 Marts 2011 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er jo i sidste ende to faktorer der spiller ind. Den vigtigeste er de ører der hører, der gælder individuelle preferencer.
Og en anden vigtig medspiller er økonomi. Den grener sig faktisk to veje. Der er ham som af økonomisk formåen køber billigere
Udstyr og for seriøs glæde af noget til tusind kroner.
Omvendt hører man sjældent nogen indrømme at deres dyrt indkøbte udstyrsdel er noget l**t. Selvom det reelt er det.
Moralen er at høj pris ikke konsekvent er lig med kvalitet.
B&O er det feks. Den høje pris værd, hvis man ser bort fra designet.
Men os stakkels hifi tosser skal jo have noget at diskutere og vigtigst af alt, noget at bruge vores penge på
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 17 Marts 2011 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Åhhh ja shopping genet skal plejes og holdes ved lige..
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
FelixTheDane Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 21 Marts 2011 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg føler lige trang til at give mit besyv med.
Jeg har altid været tilhænger af gode hovedtelefoner, og har gennem tredive år prøvet en del.
Jeg falder over at Senheiseren bliver beskrevet som tynd. Uden at kende lige netop den model, (men dens forgængere dog), så er det værd at huske at den elektriske tilpasning af hovedtelefon til forstærkeren netop kan forårsage den slags lyd, altså tynd, flad osv. Hvis man nærlæser data på bedre hovedtelefonforstærkere, vil man opdage at nogle kan tilpasses flere impedanser. Nogle op til 300ohm, andre kan tilpasses 600ohm, men langt fra alle. Netop en del af senheisers modeller er 600ohms modeller. Det i sig selv stiller krav til forstærkeren. Så måske omtalte model har et andet lydbillede på en anden forstærker? Jeg ved det ikke, men det gælder nu alle ht, at forstærkeren skal kunne trække dem uden at blive anstrengt.
Mine Senheiser 650 lyder ganske ringe på det meste udstyr jeg sætter dem til her i hjemmet.
Men på min dedikerede HT-forstærker spiller de så englene synger.
En sjov øvelse er at tage sin ht med ud og prøvelytte dem på forskellige ht-forstærkere.
Med venlig hilsen, Felix.
|
| Til top |
|
| |
haug Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 52
|
| Sendt: 21 Marts 2011 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Håber at jeg må give mit besyv med.Som sagt i en anden tråd,Min hd 475 lød rimlig godt på min Technice dvd a10 men på sonycdp-xb920 erlyden flad. Hvor i mod grado sr 125 har meget mer af det hele. Men hvor meget har feks 32 ohm / 600 ohm pålyden.
|
| Til top |
|
| |
haug Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2011 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænker ikke så hurtig som jeg skriver
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Marts 2011 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
haug skrev:
| Håber at jeg må give mit besyv med.Som sagt i en anden tråd,Min hd 475 lød rimlig godt på min Technice dvd a10 men på sonycdp-xb920 erlyden flad. Hvor i mod grado sr 125 har meget mer af det hele. Men hvor meget har feks 32 ohm / 600 ohm pålyden. |
|
|
32 kontro 600 ohm kan have rigtig meget at sige på lyden og betyder i hvert fald at den med 600 ohm er væsentlig vanskeligere at drive end den på 32 ohm selv om ohm ikke alene har noget at sige, følsomheden spiller også ind. Og desuden spiller det in om hovedtelefonen passer med forstærkerens udgangsimpedans. __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
haug Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2011 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg ikke hvor mange ohm hd er har men de gik god lyd til dårlig, Som jeg husker det.
|
| Til top |
|
| |
Librarian Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 208
|
| Sendt: 22 Marts 2011 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender ingen sennheiser med 600 ohm. HD650 (samt hd600 og hd800) er 300ohm...men det er jo også en del...
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
|
| Sendt: 24 Marts 2011 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så gik jeg og så frem til at mit nye scoop skulle komme hjem...
Men ak, sælger har kontaktet mig idag og sagt at den ikke virkede. Han ville teste før han sendte. Han vil så gå i Hifi klubben hvor der er garanti på den... hm....
Men jeg har nu været uden mulighed for at høre musik på anden vis end over mine højtalere i for lang tid. Havde lige vænnet mig til at sidde og nyde det med høretelefoner og så stod min daværende forstærker af.
Så ingen Argon HA-2 til mig i denne omgang.
Men hvad kan anbefales til en fornuftig brugt pris??? Jeg skulle slippe en tusse for Argon'en, så i det leje.
Må nok lægge min GAS på hylden. Og smutte forbi KT og hifi klubben her i Odense. Og tage min lyttebøffer med. Så bider jeg i det sure æble og køber nyt. Så skal jeg heller ikk lade mig nøjes....
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2011 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lencofyn
Hvorfor ikke tage HA1 i stedet for så? Klangen kan du jo tune med et kabel. Den koster jo netop en frø..... øh en tusse.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
|
| Sendt: 24 Marts 2011 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Hej Lencofyn
Hvorfor ikke tage HA1 i stedet for så? Klangen kan du jo tune med et kabel. Den koster jo netop en frø..... øh en tusse.  |
|
|
Tro mig den skal også lyttes til. Men må tilstå jeg havde set mig varm på den med rør i. Og det faktum at den har dac inbygget. Så kan jeg få en smule ud af det jeg har i min Itunes. Men har for alvor fået Headfi feber...  Jeg har jo efter mit indkøb af superluxerne fået lyttet lidt mere indgående til det jeg har på min ipod. Er ikke så gode venner med de små in ear... Jeg nåede lige at prøve dem på min luxman's udgang inden den valgte at den kun ville spille i en side. Og der var vellyd iforhold til mine Senn' 457. Har også scoutet Thomann og har fundet AKG k701 som jeg har hørt hos en kammerat, den koster kun 1495,- i tyskland imod de små 2500,- i danmark... Og de ville unægteligt være et løft ift. superluxerne. Men så er spørgsmålet hvilken forstærker der ville matche AKG'erne bedst. Argghhhh... Troede ellers ikke jeg ville få den dille....
|
| Til top |
|
| |
Totoronto Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 24 Marts 2011 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lencofyn skrev:
Har også scoutet Thomann og har fundet AKG k701 som jeg har hørt hos en kammerat, den koster kun
1495,- i tyskland imod de små 2500,- i danmark...Og de ville unægteligt være et løft ift. superluxerne.Men så er spørgsmålet
hvilken forstærker der ville matche AKG'erne bedst. Argghhhh... Troede ellers ikke jeg ville få den dille.... |
|
|
 ..ak ja, det kender vi alle. Hvad med at tage til head-fi meet i Esbjerg på lørdag,for at få nogle ideer?
Her er nogle forstærker emner:
preamp">Audio-GD FUN
Matrix M-
stage
|
| Til top |
|
| |
jacobjron Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 432
|
| Sendt: 24 Marts 2011 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min Caiman+ matcher mine K601 rigtig godt, mindes også den er konstrueret sammen med bla. K701.
Da jeg købte mine lyttede sælger, og første bemærkning var da også at bassen ikke manglede, som de ellers har et ry for.
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
|
| Sendt: 25 Marts 2011 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er jeg blevet den glade ejer af en HA-1 fra Argon. Og havde muligheden for at teste HA-1 og HA-2 op i mod hinanden. Gjorde det på den måde at jeg smed min Ipod's udvalg igennem. Og der har jeg en hel palet af det jeg normalt går og hører på. Nå men til testen. Startede med min forudvalgte favorit HA-2. Og blev bestemt ikke skuffet. Den tilførte varme og liv til min ellers gevaldig kedelige ipod lyd. Det var jo et eller andet sted også meningen. Lyttede til de detaljer som John Scofield's 'Flat out' plade har at byde på. Og de blev bestemt IKKE gjort til skamme. Tog så efterfølgende nogen skæringer fra en Miles Davis greatest og heller ikke her blev jeg mødt af kedsomhed. Lod Eva Cassidy efterfølge jazz'en med Fields of gold. Og jeg fik kuldegysninger. Og vigtigst af alt, jeg sad i små 20 minutter og lyttede uden at møde lyttetræthed som jeg normalt gør med Ipod'en og mine superluxer. Så gav den flinke ekspedient mig en HA-1 (den uden rør). Og var skeptisk... Den er jo ligeså stor/lille som 2 pakker smøger (ca.) Men endnu engang blev jeg gjort til skamme. Den lød godt. Ikke varm på samme måde. Den gjorde stadig Ipod lyden bedre og mere levende at høre på. Og så tænkte jeg.... og kom frem til at ++= - Min Intergra 8 levere en varm lyd og jeg har ikke interesse i at farve den lyd. Så valget faldt på HA-1 Og med henblik på at jeg kan fortryde mit køb hvis det ikke matcher mit anlæg var jeg helt rolig i min beslutning. Og den blir hvor den er. Har siddet og nydt Dave Brubeck greatest hits, med stort smil på. Så nu blir det næste nye hørtelefoner. Og tror det blir AKG k701 til 1400 hos Thomann er de et godt køb. Og et plus at jeg ved hvordan de lyder  Tusind tak for de forskellige indspark... Det bliver et nyt kapitel i min HiFi syge, men WTF, penge skal jo bruges til noget. Man ved ikke hvor længe man er her. Og så længe man ser sig for og er kritisk, er det også noget tilbage at spare op af.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Marts 2011 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er spændt på om HA-1 kan få noget fornuftigt ud af K701 som jo er kendt for at være kræsne med de fodres af
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2011 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lencofyn skrev:
Så er jeg blevet den glade ejer af en HA-1 fra Argon.
Og havde muligheden for at teste HA-1 og HA-2 op i mod hinanden.
Gjorde det på den måde at jeg smed min Ipod's udvalg igennem. Og der har jeg en hel palet af det jeg normalt går og hører på.
Nå men til testen. Startede med min forudvalgte favorit HA-2. Og blev bestemt ikke skuffet. Den tilførte varme og liv til min ellers gevaldig kedelige ipod lyd. Det var jo et eller andet sted også meningen. Lyttede til de detaljer som John Scofield's 'Flat out' plade har at byde på. Og de blev bestemt IKKE gjort til skamme. Tog så efterfølgende nogen skæringer fra en Miles Davis greatest og heller ikke her blev jeg mødt af kedsomhed. Lod Eva Cassidy efterfølge jazz'en med Fields of gold. Og jeg fik kuldegysninger. Og vigtigst af alt, jeg sad i små 20 minutter og lyttede uden at møde lyttetræthed som jeg normalt gør med Ipod'en og mine superluxer.
Så gav den flinke ekspedient mig en HA-1 (den uden rør). Og var skeptisk... Den er jo ligeså stor/lille som 2 pakker smøger (ca.) Men endnu engang blev jeg gjort til skamme. Den lød godt. Ikke varm på samme måde. Den gjorde stadig Ipod lyden bedre og mere levende at høre på.
Og så tænkte jeg.... og kom frem til at ++= - Min Intergra 8 levere en varm lyd og jeg har ikke interesse i at farve den lyd. Så valget faldt på HA-1
Og med henblik på at jeg kan fortryde mit køb hvis det ikke matcher mit anlæg var jeg helt rolig i min beslutning. Og den blir hvor den er. Har siddet og nydt Dave Brubeck greatest hits, med stort smil på.
Så nu blir det næste nye hørtelefoner. Og tror det blir AKG k701 til 1400 hos Thomann er de et godt køb. Og et plus at jeg ved hvordan de lyder
Tusind tak for de forskellige indspark... Det bliver et nyt kapitel i min HiFi syge, men WTF, penge skal jo bruges til noget. Man ved ikke hvor længe man er her. Og så længe man ser sig for og er kritisk, er det også noget tilbage at spare op af.
|
|
|
Super tillykke med HA1, som jeg selv er meget glad for. Den bruges sammen med AKG 280 Parabolic. Der er meget stor forskel på de enkelte cd/lp'er via den, så den er skam afslørende i den forstand. Jeg har ikke oplevet lytte træthed med den.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 26 Marts 2011 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv haft den Firestone Audio Cute som er den samme som Argon HA-1. Det er en rigtig fin forstærker og rigtig god value for money. Jeg
havde også K701 på samme tid dengang. Jeg ved at K701 kan spille MEGET bedre med andre forstærkere. Jeg kan selv rigtigt godt lide K701 og
deres lyd men KUN hvis de spiller fra en ordentlig rør forstærker eller en solid state med meget stort overskud. Så min erfaring er at netop HA-1 og
K701 ikke er en kombination hvor man finder en særlig synergi. Jeg synes at når de to spillede sammen så var K701 kedelige og jeg blev lyttetræt
på kort tid. Og det er synd for K701 for det er en særdeles kræsen hovedtelefon. HD650 er derimod meget bedre sammen med den lille forstærker.
Jeg synes de to lyder rigtigt godt sammen. Firestone forstærkeren blev grundigt anmeldt her på HiFi4All for nogle år siden så der kan du læse
mere.
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
|
| Sendt: 26 Marts 2011 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
burning777 skrev:
Jeg har selv haft den Firestone Audio Cute som er den samme som Argon HA-1. Det er en rigtig fin forstærker og rigtig god value for money. Jeg
havde også K701 på samme tid dengang. Jeg ved at K701 kan spille MEGET bedre med andre forstærkere. Jeg kan selv rigtigt godt lide K701 og
deres lyd men KUN hvis de spiller fra en ordentlig rør forstærker eller en solid state med meget stort overskud. Så min erfaring er at netop HA-1 og
K701 ikke er en kombination hvor man finder en særlig synergi. Jeg synes at når de to spillede sammen så var K701 kedelige og jeg blev lyttetræt
på kort tid. Og det er synd for K701 for det er en særdeles kræsen hovedtelefon. HD650 er derimod meget bedre sammen med den lille forstærker.
Jeg synes de to lyder rigtigt godt sammen. Firestone forstærkeren blev grundigt anmeldt her på HiFi4All for nogle år siden så der kan du læse
mere.  |
|
|
Hvad må HD650 koste brugt??? Er på low budget.... Så vil gerne have mest ud af mine penge, det vil vi jo alle...
|
| Til top |
|
| |