| Forfatter |
|
Thomas Geil Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2009 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 332
|
| Sendt: 26 Marts 2011 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er pladespilleren splittet helt ad
Det ser en smule kaotisk ud når alle stumperne bare ligger der på bordet
Når nu dyret er skildt ad, vil gerne ha skiftet PU lyset og de LED's der laver stroboskop lyset, er der nogen herinde
der har erfaring med det? Jeg ved ikke om de kits der findes til 1210 passer.
Det lille tandhjul der sidder nederst under arm basen er revnet, det bliver nok svært at finde en erstatning __________________ DIY SUB.....Hypex/Peerless
|
| Til top |
|
| |
Thomas Geil Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2011 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 26 Marts 2011 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den har du da været mere eller mindre uheldig med. Tandhjul kan findes brugt på Ebay. Men man skal være seriøst opmærksom på hvorvidt de også er revnede. Hvorfor vil du skifte pærene?? Er de defekte, isåfald kan jeg godt følge dig. Hvordan man gør vil jeg overlade til andre, jeg har ikke haft mine afmonteret. If it ain't broke, don't fix it  Men det er altid ærgeligt at man mener at man har gjort et godt køb og man så skal ende med at splitte det hele fra hinanden. Hvad har du af erfaring med sådan noget???
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 26 Marts 2011 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan i byggemarkedet købe lim der kan reparere det med lidt held. Det er noget epoxy lim, der limer extremt godt, men som
man skal være lidt forsigtig med da det er giftigt. Prøv at tage i Bauhaus eller lignende sted og forelæg dem problemet, så tror
jeg de har en lim du kan bruge til reparation af tandhjul m.v., så mangler du bare pæren.
__________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Thomas Geil Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2011 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lencofyn skrev:
Den har du da været mere eller mindre uheldig med.Tandhjul kan findes brugt på Ebay. Men
man skal være seriøst opmærksom på hvorvidt de også er revnede. Hvorfor vil du skifte pærene?? Er de defekte,
isåfald kan jeg godt følge dig.Hvordan man gør vil jeg overlade til andre, jeg har ikke haft mine afmonteret. If it
ain't broke, don't fix it Men det er altid ærgeligt at man mener at man har gjort et godt køb og man så skal ende
med at splitte det hele fra hinanden.Hvad har du af erfaring med sådan noget???
|
|
|
Hej igen
Jeg har rodet lidt med elektronik før, var igang med elektronik mekaniker i 1992 men kunne ikke rigtig finde en lære
plads desværre. Er udlært værktøjsmager så tandhjulet kunne jeg godt lave en kopi af selvom det er lidt småt. Tror
nu jeg vil prøve at lime en skive på hver side af det i første omgang med en tokomponent epoxy lim som Hermann
forslår. Det virker som om PU lyset er noget der går i stykker indimellem så kan lige så godt skifte når jeg har det
hele splittet ad. Kunne også godt tænke mig en kraftigere udgave der giver noget mere lys, mener at ha set nogle
der bruger nogle af de nye LED til opgaven. Det samme gælder stroboskop lyset, det er lidt svagt. Der sidder 7
hvide LED af den gamle type der skal overføre lyset via et stykke acryl............mon ikke de kan skiftes ud uden
videre?
Er der forresten ikke nogen der har et bud på hvad mit problem med CUE funktionen kan skyldes? kan det være
noget med det revnede tandhjul.............. det er jo lidt skidt at armen bevæger sig til siden før PU nålen er løftet
fri
Mvh Thomas
__________________ DIY SUB.....Hypex/Peerless
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 26 Marts 2011 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er en dæmpet armlift, kan det være størknet siliconesnot der er problemet
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
Thomas Geil Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2011 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
| Hvis det er en dæmpet armlift, kan det være størknet siliconesnot der er problemet |
|
|
Tak for info Jan!
Jeg er ret sikker på der ikke er pillet ved arm og base, der sidder en anden vægt på men det skulle være det. Om det
er en dæmpet model er jeg ikke klar over, men hvor skal jeg evt. se efter indtørret silicone fedt :-)
Der er lidt meget at sætte sig ind i, men tager det med ro............. hvis jeg kan ha den klar til efterår er det super.
Mvh. Thomas __________________ DIY SUB.....Hypex/Peerless
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 27 Marts 2011 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kig efter hvordan liften løfter tonearmen - er det f.eks en pind, der kører i et rør , kan røret være fyldt med det der siliconesnot,

__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
Thomas Geil Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2011 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
Kig efter hvordan liften løfter tonearmen - er det f.eks en pind, der kører i et rør , kan
røret være fyldt med det der siliconesnot,

|
|
|
Umiddelbart virker det til at liften er iorden, jeg kan trykke den ned med fingeren og den returnerer selv. Problemet
med at armen drejer inden PU er fri opstår jo heller ikke hver gang.
Den skitse du har lagt op der er iøvrigt helt magen til billedet i min manual
Jeg har læst lidt mere i service manualen, der er også noget med gummirulle der via friktion hæver og sænker
armen.... måske jeg skal se lidt nærmere på den.
Jeg har ikke skilt base og arm mere ad endnu, vil lige ha styr på rengøring af kabinettet så jeg kan få det malet.
Tror det skal være i stil med 1610 modellen i koks grå men har også overvejet en metal hvid.
Er lidt spændt på om den ophængte del der virker til at være noget komposit agtigt materiale er til at male på?
Mvh Thomas __________________ DIY SUB.....Hypex/Peerless
|
| Til top |
|
| |