| Forfatter |
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 24 Marts 2011 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
tadman skrev:
| lyder utroligt! Troede ikke på det! Har selv S75'eren, og de lyder også godt! |
|
|
High Fidelity havde dengang også deres (måske berettigede) tvivl - men sendes en 400hZ firkant ind - kunne målemikrofonen faktisk vise der kom en temmelig pæn firkant ud af højttaleren.
Filler driveren har en meget stor andel af æren herfor - en af folkene bag ( Erik Bækgaard) har skrevet et AES white paper, om emnet
(samtidigt kom det på mode at forsyne sin båndoptager med en konstruktion - mener det var fra Ny Elektronik - der var en impuls korrektor)
og ja - de spiller (spillede) egentligt imponerende godt, måske med en efter mange mening, meget tam lyd.
Jeg købte dengang et sæt M70, og havde dem i mange år. __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
BeoHammer Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 202
|
| Sendt: 24 Marts 2011 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fase-enheden, eller phase link som det nu hedder på engelsk, er en genial opfindelse, som sammen med det akustisk
"ergonomiske" design giver ganske udemærket lyd med mine S-75'ere som for nyligt har fået skiftet samtlige kondensatorer i
crossoverne.
__________________ B&O-samler og båndnørd.
|
| Til top |
|
| |
sidenius Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 29 Marts 2011 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusind tak for en masse gode råd!
Jeg endte med at købe et sæt Linn Keilidh inkl. Kustone-sokler og Linn-kablerne K400.
De spiller rigtig godt, men jeg døjer noget med en voldsomt dominerende bas i de dybeste frekvenser, men det har
sandsynligvis noget at gøre med, at rummet er alt for lille. Jeg kunne forstå på et af indlæggene, at de kræver god plads for
at spille ordentlig.
Placeringen 23 cm fra bagvæggen (mursten) er nok heller ikke optimalt, men jeg er lidt låst af en stue, som er noget håbløs
at hifi-indrette optimalt.
Har læst lidt om Bass Traps, men ved ikke om det er løsningen.
Kan man evt. placere dæmpende materiale på væggen lige bag højttalerne?
Jeg er lidt novice mht korrekt placering af højttalere (og hifi i det hele taget), så hvis nogen har et godt tip til, hvordan man
får dæmpet de dybeste frekvenser uden at skulle møblere om eller ødelægge indretnings-æstetikken med alverdens
akustikdæmpende indretninger, er jeg lutter ører.
Kan andre højttalerkabler evt. løse problemet? Kan en anden forstærker måske bedre kontrollere basområdet? (den
nuværende er som sagt en Cyrus Straight Line).
Venlig hilsen
Bertil
|
| Til top |
|
| |
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 29 Marts 2011 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke dårlig valg
Du må nok forsøge at få dem længere væk fra bagvæggen, måske placering på noget flise eller andet, sørg for spikes får dem helt i water uden de "vipper" og prøv evt enkelt leder kabel (DNM/Fletcher/Heybrook) det ruller pænt af i bunden.
Jeg tror ikke der er basrefleks hul i så en sok i hullet kan ikke bruges, måske skal dine skruer der holder basenhederne strammes ?
Prøv at låne en Naim forstærker (dog ikke velegnet til det omtalte enkeltleder kabel men dit Linn kabel kan måske bruges hvis det har en passende længde)
|
| Til top |
|
| |
BertelB Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 657
|
| Sendt: 29 Marts 2011 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Placeringen betyder meget, så prøv dig frem. Selv om det vist ikke er god tone, kan du også forsøge at vinkle dem let. De bør heller ikke stå for tæt ved sidevæggen. Store, bløde og tunge møbler kan gøre en del for at dæmpe bassen. Jeg tror ikke at det hjælper meget at dæmpe bag højtaleren, men du kan prøve at sætte en skumgummi madras op, og høre hvilken forskel det gør. En bedre forstærker kan sandsynligvis gøre en del for at holde styr på bassen, men din Cyrus er ikke helt dårlig. Jeg tvivler lidt på at andre kabler gør den store forskel på bassen.
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 29 Marts 2011 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan vel diskutere, om de nævnte Linn var et godt valg, nu siden at de ikke passer til mandens stue, hvilket i øvrigt synes at gøre sig gældende for en del hifi-købere,...mystisk  __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
BertelB Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 657
|
| Sendt: 29 Marts 2011 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
De nævnte Linn er nok ikke det bedste valg til et lille rum. Det gode er så at man sandsynligvis kan skaffe sig af med dem igen, uden det store tab. Men stadig, man bør købe hi-fi der passer til ens forhold.
|
| Til top |
|
| |
norvig Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 280
|
| Sendt: 30 Marts 2011 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et tweak, som måske kan hjælpe.
Enhederne på højttaleren løsner sig lidt under brug. Det kan være med til at gøre bassen mere fyldig. Ved simpelthen at stramme skruerne på enhenden, kan man opnå en mere præcis og knap så buldrende bas. (Og mellemtonen kan blive mere detaljeret).
__________________ Ethvert elektrisk apparat indeholder en masse røg. Hvis denne røg slipper ud, virker apparatet ikke mere.
|
| Til top |
|
| |
ginger Udelukket fra forum

Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 30 Marts 2011 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
skil dig af med de linn og find et sæt snell K der får du følsomhed og dynamik samt et smæk i bassen,mange meget dyrere nyere højtalere aldrig kommer i nærheden af at kunne præstere.
|
| Til top |
|
| |