Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 07:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Forstærkervalg? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
*allan*
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 20 Marts 2011 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Som man jo allerede kan udlede af denne tråd, så er der lige så mange meninger som der er mennesker, derfor lyt selv og lad andre om at købe på anbefaling. Eksempel, jan_stevns: Jeg har selv haft Pioneer A88X, og ja det er en kraftig forstærker som angiveligt trækker det meste, men lyden så er en Luxman LV-109 langt langt bedre også til ca. 1500kr endda inkl. en rigtig god DAC

I øvrigt er "mange penge" og "lyder fremragende" vel ikke et mere diffust begreb, end direkte at anbefale manden en forstærker altså vi kan vel hurtigt blive enige om at smag og behag er forskellig, ligeså forskellig som folks pengepung. Jeg kan ikke se hvorledes "folk" kan anbefale forskellige produkter som var det "piece of cake" at trylle en ny forstærker ind i en totalt ukendt kæde Det er jo dybt useriøst, så uddyb dog i det mindste med lidt lytteindtryk samt øvrigt benyttet udstyr eller det skal måske bare være en trofæ forstærker...

Til top Vis *allan*'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af *allan*

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 20 Marts 2011 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Sådan er livet - præcis som når man står foran bagerens vindue og studerer basser,  man ved ikke en bønne om hvor dan det smager.  Jeg hader stegt lever, andre elsker det

Angående seriøsistet, ved jeg ikke hvordan du definerer useriøsistet.  Jeg gider ikke skrive stolpe op eller ned om hvordan *jeg* synes kombinationen A88X og IMF TLS80 spiller - hvad skulle jeg sammenligne det med, så andre forstår det.  Jeg kan bare høre, at det lyder temmeligt meget som det, jeg har været ude og optage, f.eks ved Slotskoncerterne i Ledreborg,  optaget med en transportabel DAT og gode mikrofoner.  Har andre ikke været der, aner de da ikke en fløjtende om hvordan det lød.

Kan det bruges seriøst ? nej - vel

Trådstarter efternogle forslag, og fortæller hans højttalere kommer senere -  præcis som med basserne i bagerens vindue, må han skrive vores forslag bag øret, og selv smage på varen.

Gør det folks forslag dårlige, eller useriøse ?    Hvis folk skal undlade at komme med forslag, kan man ligeså godt smutte fra diverse netfora.

*allan*
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2011 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:

Sådan er livet - præcis som når man står foran bagerens vindue og studerer basser,  man ved ikke en bønne om hvor dan det smager.  Jeg hader stegt lever, andre elsker det

Angående seriøsistet, ved jeg ikke hvordan du definerer useriøsistet.  Jeg gider ikke skrive stolpe op eller ned om hvordan *jeg* synes kombinationen A88X og IMF TLS80 spiller - hvad skulle jeg sammenligne det med, så andre forstår det.  Jeg kan bare høre, at det lyder temmeligt meget som det, jeg har været ude og optage, f.eks ved Slotskoncerterne i Ledreborg,  optaget med en transportabel DAT og gode mikrofoner.  Har andre ikke været der, aner de da ikke en fløjtende om hvordan det lød.

Kan det bruges seriøst ? nej - vel

Trådstarter efternogle forslag, og fortæller hans højttalere kommer senere -  præcis som med basserne i bagerens vindue, må han skrive vores forslag bag øret, og selv smage på varen.

Gør det folks forslag dårlige, eller useriøse ?    Hvis folk skal undlade at komme med forslag, kan man ligeså godt smutte fra diverse netfora.

Der kommer lige så mange forslag som der er folk der gider at svare, hvis hvert input blot er et bud på en "fantastisk" forstærker uden yderligere kommentarer, så er det jo ubrugeligt!!! Fordi så kunne han jo lige så godt bare selv plukke tilfældige forstærkere ud fra KSB og prøve dem. Man (han) må vel først definere sine kriterier og det er det jeg har prøvet at komme frem til, men vi lever jo i et frit land og man kan jo skrive hvad man har lyst til om det så er en hjælp eller ej må han jo selv definerer 

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 20 Marts 2011 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Hans (trådstarter) har jo netop defineret kriterierne i de første indlæg ( *1 ) - hvad mere er det du mangler for at kunne komme med (gyldige) forslag ?

(*1 Men en stor "westcoast-sound" med dybte og brede. Jeg vil gerne have Zeppelin og Hendrix til at lyde som de gjorde dengang...Samtidigt må Dianna Krall gerne stå i rummet foran mig)

bare den del af teksten luger jo meget ud .....

Du skriver :   Jeg kan ikke se hvorledes "folk" kan anbefale forskellige produkter som var det "piece of cake" at trylle en ny forstærker ind i en totalt ukendt kæde.

Fint nok  -  trådstarter vil indrette sit højttalervalg, når forstærkeren er købt,  og han har tydeligt fortalt hvilken sound han efterlyser.  Jeg synes ikke det er særligt svært at komme på et par forstærkere der efter min hukommelse har den sound, der efterlyses.

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Marts 2011 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Yes yes i 2, tilbage til trådstarters emne
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

*allan*
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2011 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

rskriver skrev:
Yes yes i 2, tilbage til trådstarters emne

He...he...Helt enig 

Lahnet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Marts 2011 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Ja ingen grund til at komme op og skændes over noget.

Jeg er utrolig glad for ALLE de råd der er kommet. Jeg har da også mine egne ideer, men tråden
har giver et par konkrete forslag, som der skal lyttes på, og det er vel ikke så ringe endda   

Jeg får den første på prøve på torsdag og skal aflevere den mandag. Det er en af dem jeg ikke selv var faldet over, nemlig den
XTZ på slutningen af side 1. Det tiltaler mig at den spiller i ren klasse A, har indbygget riaa og dac. Om jeg så rent faktisk vil syntes at den lydmæssigt vil være en opgradering bliver spændende.

Derefter skal jeg lytte til en masse i butikkerne og sikkert prøve en eller 2 mere i privaten. Herefter ved jeg hvor jeg står. Hvis jeg ikke syntes jeg kan komme i mål, for de 5000 jeg har som budget, kaster jeg nok et par tusinde efter en overhaling af min 9090DB i stedet.

FelixTheDane
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Marts 2011 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Hej igen.

Det lyder som om du har rigtig godt styr på det, og jeg synes du har en yderst fornuftig tilgang til dit valg.

Håber at du får fornøjelse og erfaringer, når du nu skal afprøve udstyr. Kan rigtig, rigtig godt lide at din reference er dine ører! Respekt!

Held og lykke, og lad os endelig vide hvad det ender med engang.

Med venlig hilsen, Felix.

Til top Vis FelixTheDane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FelixTheDane

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes