Emne: Forstærkervalg? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
*allan* Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 122
|
| Sendt: 20 Marts 2011 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 20 Marts 2011 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan er livet - præcis som når man står foran bagerens vindue og studerer basser, man ved ikke en bønne om hvor dan det smager. Jeg hader stegt lever, andre elsker det
Angående seriøsistet, ved jeg ikke hvordan du definerer useriøsistet. Jeg gider ikke skrive stolpe op eller ned om hvordan *jeg* synes kombinationen A88X og IMF TLS80 spiller - hvad skulle jeg sammenligne det med, så andre forstår det. Jeg kan bare høre, at det lyder temmeligt meget som det, jeg har været ude og optage, f.eks ved Slotskoncerterne i Ledreborg, optaget med en transportabel DAT og gode mikrofoner. Har andre ikke været der, aner de da ikke en fløjtende om hvordan det lød.
Kan det bruges seriøst ? nej - vel
Trådstarter efternogle forslag, og fortæller hans højttalere kommer senere - præcis som med basserne i bagerens vindue, må han skrive vores forslag bag øret, og selv smage på varen.
Gør det folks forslag dårlige, eller useriøse ? Hvis folk skal undlade at komme med forslag, kan man ligeså godt smutte fra diverse netfora.
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
*allan* Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Marts 2011 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
|
Sådan er livet - præcis som når man står foran bagerens vindue og studerer basser, man ved ikke en bønne om hvor dan det smager. Jeg hader stegt lever, andre elsker det
Angående seriøsistet, ved jeg ikke hvordan du definerer useriøsistet. Jeg gider ikke skrive stolpe op eller ned om hvordan *jeg* synes kombinationen A88X og IMF TLS80 spiller - hvad skulle jeg sammenligne det med, så andre forstår det. Jeg kan bare høre, at det lyder temmeligt meget som det, jeg har været ude og optage, f.eks ved Slotskoncerterne i Ledreborg, optaget med en transportabel DAT og gode mikrofoner. Har andre ikke været der, aner de da ikke en fløjtende om hvordan det lød.
Kan det bruges seriøst ? nej - vel
Trådstarter efternogle forslag, og fortæller hans højttalere kommer senere - præcis som med basserne i bagerens vindue, må han skrive vores forslag bag øret, og selv smage på varen.
Gør det folks forslag dårlige, eller useriøse ? Hvis folk skal undlade at komme med forslag, kan man ligeså godt smutte fra diverse netfora.
|
|
|
Der kommer lige så mange forslag som der er folk der gider at svare, hvis hvert input blot er et bud på en "fantastisk" forstærker uden yderligere kommentarer, så er det jo ubrugeligt!!! Fordi så kunne han jo lige så godt bare selv plukke tilfældige forstærkere ud fra KSB og prøve dem. Man (han) må vel først definere sine kriterier og det er det jeg har prøvet at komme frem til, men vi lever jo i et frit land og man kan jo skrive hvad man har lyst til om det så er en hjælp eller ej må han jo selv definerer
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 20 Marts 2011 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans (trådstarter) har jo netop defineret kriterierne i de første indlæg ( *1 ) - hvad mere er det du mangler for at kunne komme med (gyldige) forslag ?
(*1 Men en stor "westcoast-sound" med dybte og brede. Jeg vil gerne have Zeppelin og Hendrix til at lyde som de gjorde dengang...Samtidigt må Dianna Krall gerne stå i rummet foran mig)
bare den del af teksten luger jo meget ud .....
Du skriver : Jeg kan ikke se hvorledes "folk" kan anbefale forskellige produkter som var det "piece of cake" at trylle en ny forstærker ind i en totalt ukendt kæde.
Fint nok - trådstarter vil indrette sit højttalervalg, når forstærkeren er købt, og han har tydeligt fortalt hvilken sound han efterlyser. Jeg synes ikke det er særligt svært at komme på et par forstærkere der efter min hukommelse har den sound, der efterlyses.
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 20 Marts 2011 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes yes i 2, tilbage til trådstarters emne
|
| Til top |
|
| |
*allan* Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2011 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver skrev:
Yes yes i 2, tilbage til trådstarters emne  |
|
|
He...he...Helt enig
|
| Til top |
|
| |
Lahnet Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 21 Marts 2011 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ingen grund til at komme op og skændes over noget.
Jeg er utrolig glad for ALLE de råd der er kommet. Jeg har da også mine egne ideer, men tråden
har giver et par konkrete forslag, som der skal lyttes på, og det er vel ikke så ringe endda
Jeg får den første på prøve på torsdag og skal aflevere den mandag. Det er en af dem jeg ikke selv var faldet over, nemlig den
XTZ på slutningen af side 1. Det tiltaler mig at den spiller i ren klasse A, har indbygget riaa og dac. Om jeg så rent faktisk vil syntes at den lydmæssigt vil være en opgradering bliver spændende.
Derefter skal jeg lytte til en masse i butikkerne og sikkert prøve en eller 2 mere i privaten. Herefter ved jeg hvor jeg står. Hvis jeg ikke syntes jeg kan komme i mål, for de 5000 jeg har som budget, kaster jeg nok et par tusinde efter en overhaling af min 9090DB i stedet. __________________ Venligst,
Henrik Lahnet
|
| Til top |
|
| |
FelixTheDane Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 21 Marts 2011 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
Det lyder som om du har rigtig godt styr på det, og jeg synes du har en yderst fornuftig tilgang til dit valg.
Håber at du får fornøjelse og erfaringer, når du nu skal afprøve udstyr. Kan rigtig, rigtig godt lide at din reference er dine ører! Respekt!
Held og lykke, og lad os endelig vide hvad det ender med engang.
Med venlig hilsen, Felix.
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|