Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 05:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Lukkede full-size headphones (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Birch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2010
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 20 Marts 2011 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Jeg skal have et par full-size closed headphones. Prisen må maksimalt være DKK 3.000, gerne mindre.

Jeg lytter primært til rock (R.E.M., Band Of Horsens, Kings of Leon, Killers, Black Sabbath, Snow Patrol, Metallica, ...), men også meget andet (Jack Johnson, Fallulah, ...)

Lydkilden vil være min Macbook Pro *eller* den lille sounddock, som følger med mit Bose-anlæg: http://www.bose.dk/EU/en/home-entertainment/digital-music-so lutions/computer-speakers/companion5/index.jsp (tror dog det er bedre, at gå direkte til Mac'en).

Grado er ikke en mulighed, da jeg ikke kan lide det åbne design. De skal altså være lukkede.

Jeg overvejer Denon AH-D2000. Kan få dem i Hifiklubben. Er de pengene værd? Og kræver de forstærker?

Vægter også ret højt, at jeg kan købe dem i DK, da jeg skal bruge dem snart og ikke vil vente ret lang tid på dem :)

På forhånd tak.
Til top Vis Birch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Birch Besøg Birch's Websted

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 20 Marts 2011 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Læs denne tråd for mere info http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=86420&P N=2

D2000 er absolut pengene værd hvis man kan lide den lyd de laver men hvis du skal prøvelytte dem i en butik så vær sikker på at de har fået mindst 30-40 timers spilletid inde du lytter da de ændrer sig rigtig meget de første timer. Og godt nok er konstruktion i princippet lukket men de lækker stadig en hel del lyd ind og mest ud. D2000 "kræver" ikke en forstærker men som med de fleste hovedtelefoner kan den rigtige forstærker gøre dem bedre.

Og B... navnet skal du nok være forberedt på at bruge en asbest dragt hvis du nævner for meget

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 20 Marts 2011 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Hej Birch

Hvad med et par Monster Beats Pro by DR. DRE til 3699kr eller Pioneer HDJ-1000 LDT til 1499kr. De skulle være lukkede og kan fås i Ålborg hos Eskildsen Musik Hobrovej 347

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 20 Marts 2011 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

"Bose rocks"

Jeg har af og til lyttet til Bose's onear bøffer og de er både lukkede og anstændige i deres lyd..
Problemet med Bose er at man betaler en pæn sjat pæng for navnet..

Når du ikke vil handle i udlandet er dit udvalg temmelig begrænset..

Jeg har endnu tilgode at læse noget godt om monster beats, fra troværdige kilder, men har læst rigtig meget dårligt om dem..
Nu skal man ikke stole på alt hvad man læser og jeg har ikke selv hørt dem...

Denon 2000 virker som et oplagt valg..

Sidst men ikke mindst er det i mine øjne en lidt hovedløs gerning at bruge så mange penge på bøffer, med de forstærkere du har til rådighed, du ville opnå meget bedre resultater hvis du brugte bare en fjerdedel af dit budget på en anstændig forstærker..

Et lækkert sæt til under 3000 kunne være en AUNE og et sæt FA003 fra Fisheraudio, men ingen af delene kan fåes i DK.. cirka 2000 kroner..

Beyer's DT770 i 600 ohms udgaven skulle også være rigtig gode, men igen yderst svære at få snitterne i i DK og er ikke et ideelt valg hvis de ikke forstærkes ordentligt..

En god forstærker behøver ikke koste en formue..

Aquila
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2009
Sendt: 20 Marts 2011 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Der er et par stykker på headaudio.dk http://www.headaudio.dk/pages/productlistSubgroup.asp?itemGr oupGuid=3566

Jeg kan ikke anbefale en eneste af dem, da jeg ikke har hørt nogle af dem, men husk at google er din ven! :D

Ultrasone Pro 900 skulle også være en ganske anstændig bøf, som kan drives direkte ud af en MP3-afspiller, og den koster lige
under 3k

NightRhyme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005
Sendt: 20 Marts 2011 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Synes du skulle strække budget en 500mand og gå efter Denon AH-A100 de spiller langt bedre en D2000.
Og nej de behøver ikke forstærker spiller fremragnede uden. Men de vil selvfølgelig spille bedre med deidkeret map.

Birch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2011 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:

Læs denne tråd for mere info http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=86420&P N=2

D2000 er absolut pengene værd hvis man kan lide den lyd de laver men hvis du skal prøvelytte dem i en butik så vær sikker på at de har fået mindst 30-40 timers spilletid inde du lytter da de ændrer sig rigtig meget de første timer. Og godt nok er konstruktion i princippet lukket men de lækker stadig en hel del lyd ind og mest ud. D2000 "kræver" ikke en forstærker men som med de fleste hovedtelefoner kan den rigtige forstærker gøre dem bedre.

Og B... navnet skal du nok være forberedt på at bruge en asbest dragt hvis du nævner for meget

Hvad er så det bedste lukkede man kan få iflg. dig? DT770 600 ohm iflg. den tråd? :)
Til top Vis Birch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Birch Besøg Birch's Websted

Birch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2011 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:

Hej Birch

Hvad med et par Monster Beats Pro by DR. DRE til 3699kr eller Pioneer HDJ-1000 LDT til 1499kr. De skulle være lukkede og kan fås i Ålborg hos Eskildsen Musik Hobrovej 347

Monster Beats skal være *virkelig* gode før jeg vil overveje dem - alene, at der står Dr. Dre skræmmer mig langt væk... ;)

Kan ikke helt vurdere hvor gode de Pioneer er ifht. D2000? De er måske mere ligesom D1100? (Jeg ved det ikke)

Birch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2011 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
"Bose rocks"

Jeg har af og til lyttet til Bose's onear bøffer og de er både lukkede og anstændige i deres lyd..
Problemet med Bose er at man betaler en pæn sjat pæng for navnet..

Når du ikke vil handle i udlandet er dit udvalg temmelig begrænset..

Jeg har endnu tilgode at læse noget godt om monster beats, fra troværdige kilder, men har læst rigtig meget dårligt om dem..
Nu skal man ikke stole på alt hvad man læser og jeg har ikke selv hørt dem...

Denon 2000 virker som et oplagt valg..

Sidst men ikke mindst er det i mine øjne en lidt hovedløs gerning at bruge så mange penge på bøffer, med de forstærkere du har til rådighed, du ville opnå meget bedre resultater hvis du brugte bare en fjerdedel af dit budget på en anstændig forstærker..

Et lækkert sæt til under 3000 kunne være en AUNE og et sæt FA003 fra Fisheraudio, men ingen af delene kan fåes i DK.. cirka 2000 kroner..

Beyer's DT770 i 600 ohms udgaven skulle også være rigtig gode, men igen yderst svære at få snitterne i i DK og er ikke et ideelt valg hvis de ikke forstærkes ordentligt..

En god forstærker behøver ikke koste en formue..

Jeg køber også gerne i udlandet, hvis det virkelig gør en forskel.

Hvor skal man købe FA003 og AUNE?

Hvad skal en god forstærker så koste? ;)

Birch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2011 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

NightRhyme skrev:
Synes du skulle strække budget en 500mand og gå efter Denon AH-A100 de spiller langt bedre en D2000.
Og nej de behøver ikke forstærker spiller fremragnede uden. Men de vil selvfølgelig spille bedre med deidkeret map.

Kan man eventuelt få tingene billigere i udlandet, hvis jeg ville vente på det?

Og hvor skal man handle i så fald?

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2011 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

En god forstærker kan snildt købes til under en tusse..

Jeg har købt mine FA003 brugt af librarian her på forum, måske han ved hvor de kan købes, jeg kender kun en russisk side og da de ikke bruger paypal, vil jeg ikke anbefale dem..
Mener de blev købt i Canada, til omkring 1200 incl porto.
FA003 den russiske forhandler, som ikke har nogle

En Aune koster omkring 900 kroner
AUNE

Jeg har hørt en lille fugl synge om at de fa003 skulle være i restordre

lukkede bøffer

Jeg hørte dem her som virkelig overraskede mig
og de lød godt fra den afpiller de havde i butikken, hvilket er noget af en bedrift....
Så de kan spille fint uden en forstærker og så sparer du også lidt pæng..

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 Marts 2011 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Birch skrev:

nc8000 skrev:

Læs denne tråd for mere info
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=86420&P N=2

D2000 er absolut pengene værd hvis man kan lide den lyd de laver men hvis du skal prøvelytte dem i en butik så vær sikker på at de har fået
mindst 30-40 timers spilletid inde du lytter da de ændrer sig rigtig meget de første timer. Og godt nok er konstruktion i princippet lukket men de
lækker stadig en hel del lyd ind og mest ud. D2000 "kræver" ikke en forstærker men som med de fleste hovedtelefoner kan den rigtige forstærker
gøre dem bedre.

Hvad er så det bedste
lukkede man kan få iflg. dig? DT770 600 ohm iflg. den tråd? :)

De bedste lukkede jeg har hørt og/eller ejet/ejer er Ultrasone Edition8, Audio-Technica L3000 og Sony R10 hvor prislejet starter ved 10.000 kr.

DT770/600 Manufaktur er rigtig god men kræver en forstærker

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 20 Marts 2011 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Birch skrev:
allanowich skrev:

Hej Birch

Monster Beats skal være *virkelig* gode før jeg vil overveje dem - alene, at der står Dr. Dre skræmmer mig langt væk... ;)

Kan ikke helt vurdere hvor gode de Pioneer er ifht. D2000? De er måske mere ligesom D1100? (Jeg ved det ikke)
Du har jo mulighed for at lytte til Monster, da de sælges i nærheden af hvor du bor. Pioneer ht flf'en er til den allround side. Monster har nok lidt focus på bassen, måske.

Aquila
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2009
Sendt: 20 Marts 2011 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Jeg ville bestemt ikke anbefale Monster Beats. Jeg går i klasse med en fyr som ejer dem og de er bestemt ikke noget at råbe
hurra for. Jeg har dog ikke hørt Pro modellen, men den skulle også kun være OK til prisen og ikke mere end det.
Men både Studio og specielt Solo modellen fra Monster Beats skal du holde dig langt fra medmindre at du er helt tosset med
dårlig lyd, billig plastik og fine logoer.

Denon D2000 er en ganske OK telefon, og jeg nægter at tro at Monster Beats Pro er bedre end den uanset prisen.

KlausH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 20 Marts 2011 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har Denon AH-D2000. Ingen forstærker endnu. (Den Aune ser dog spændende ud.....
Ville dog gerne undgå USB ???? og helst bruge optisk. Det kører din MAC også med.... De nyere gør.)

Og det lyder ret OK. Har prøvet med HIFI klubbens egen hovedtelefon forstærker. Sat til en DacMagic.
Det var ikke over bevisende. Så de ekstra 999,- til den forstærker var det ikke vær, i forhold til direkte fra MacBook Pro.

Og de lukker lyd ud.... ja. Min kone kan høre når jeg skruer op på over 3-4 streger på Mac'en. Hvis jeg ligger ved siden af i
sengen. Og vi sådan set er gået i seng. Så helt stille ellers....

Og lyd ind i dagtimerne. Ja. Nok til at høre man bliver kaldt på..   Ikke råbt efter, men kaldt på....

Held og lykke.
Klaus
Til top Vis KlausH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KlausH

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2011 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Aune kan vist nok også gnave et optisk signal, men jeg er ikke 100 på det, men det må en AUNE ejer kunne opklare for os...

Hvis du vil have noget der sparker numse var en NFB11 værd at kigge på, jeg er helt forelsket i min, den kan tage optisk og coaxial..

Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 Marts 2011 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
Aune kan vist nok også gnave et optisk signal, men jeg er ikke 100 på det, men det må en AUNE ejer kunne opklare for os...

Min Aune tager usb, spdif coax og stereo analog ind, men ingen optisk indgang. Det forekommer mig at jeg læste et sted på nettet at man kunne bestille Aune med spdif optisk i stedet for spdif coax, men jeg har ikke kunnet genfinde tilbuddet, så det er muligvis en and..
Til top Vis Strandvaskeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strandvaskeren

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2011 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Jeg prøver lige at høre Candy hos hifiDIY..

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Marts 2011 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Hmmm, kom lige til at bestille denne (den når dog næppe frem til meetet på lørdag)

http://www.gd-audiobase.com/index.php?page=shop.product_deta ils&flypage=flypage.tpl&product_id=102&category_ id=5&option=com_virtuemart&Itemid=2&vmcchk=1& ;Itemid=2

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2011 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Så slog købetrangen til igen....

jeg er spændt på dine indtryk af den, den ser lidt funky ud..

Aunen har ikke optisk ind og kan heller ikke fåes med det..

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes