Forfatter |
|
Marskal Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 196
|
Sendt: 06 April 2011 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
CM8 er trods deres "begrænsede" bund efter min mening mere harmonisk end dens gulvstående brødre. 7 og 9 er mere uldne og bassen kan til tider føles lidt hægtet af og overskyggende ifht. de øvrige frekvenser, hvilket går en smule ud over timing og spilleglæde, så endnu en stemme på 8'eren herfra.
__________________ Rega RP-6 pladespiller, Rega Exact PU, Rega Brio R, Chord Cadenza RCA, Rega DAC, Naim Nac a5 højttalerkabel, Spendor A6 højttaler.
|
Til top |
|
|
morkaj Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 260
|
Sendt: 06 April 2011 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maestroelite skrev:
morkaj skrev:
Hejsa Hørte den på en Lyngdorf TDAI 2200, havde i samme forbindelse købt en Sdai 2175. Startede med Nad'en - men det er ikke lige min smag 8'eren og Lyngdorfen spillede rigtigt fint.
Hørte Dali Mentor 5 & 6, de faldt som sagt slet ikke i min smag, men jeg har også kørt mange B&W i tidernes løb.
Jeg har fået dem i dag sammen med forstærkeren, som i bedste overbevisning er defekt (!!!!!)- de lyder rædsomt! (med anden forstærker), men det er forventeligt. Skulle eftersigende blive bedre de næste 100-200 timer.
Men de er svært nydelige at se på og det tæller jo også med. (kragen er ikke helt afvisende - tilgivelse er lettere en tilladelse).
Lyttede som dig også lidt til 9'eren, men følte ikke det store - der var lidt mere rumlen, men de stod heller ikke optimalt. Skulle der mangle bumle med 8'eren så må de få lidt hjælp senere.
Held med valget. Morten
|
|
|
Det er jo noget dyrere/bedre grej du har dig der 
Du må meget gerne fortælle mere om dine erfaringer fra egen stue med både CM8eren og din Lyngdorf. Var det forstærkeren eller højtalerne der var defekte? 
|
|
|
Det var Lyngdorfen der var defekt. CM8'erne er langsomt men sikkert begyndt at åbne lidt op - de er ulideligt spidse grundet manglende tilspilning endnu, men det bedres.
Det er ikke en bastung højttaler, men det er der vel heller ingen der tror. Der er til gengæld et herligt attack i mellemtonen.
Så jeg skal en tur til sjælland med en forstærker under armen...... man er lidt indebrændt.
Men jeg er ganske glad for 8'erne og så er de svært flotte.
M
|
Til top |
|
|
Maestroelite Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 43
|
Sendt: 25 April 2011 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa igen Morkaj
Hvordan står det til? 
Fik du udskiftet din Lyngdorf?
Hvordan går det ellers med højtalerne nu nogle uger efter dit køb?
|
Til top |
|
|
magnusmyggen Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2011 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 90
|
Sendt: 25 April 2011 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Maestroelite
Jeg har også hørt på CM8. De spiller godt og ser fantastisk ud. De var designede således at konen kunne vær med på det
istedet for et sæt kompakte højtalere.
Jeg håber at vi begge bliver glade for dem, når de engang er spillet til som morkaj siger.
En skam der er leveringtid på den sorte men ventetiden værd.
|
Til top |
|
|
morkaj Forum Bruger

|
Sendt: 25 April 2011 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maestroelite skrev:
Hejsa igen Morkaj
Hvordan står det til? 
Fik du udskiftet din Lyngdorf?
Hvordan går det ellers med højtalerne nu nogle uger efter dit køb?
|
|
|
Hejsa, Jeg har fået byttet Lyngdorfen, kommer i morgen. CM8'erne åbner mere og mere op, de er stadig lidt tynde i toppen, men det skyldes delvist kabler/forstærker jeg anvender p.t.
Så fra i morgen skulle det hele være som det skal, bliver spændende.
M
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 April 2011 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,Jeg har fået byttet Lyngdorfen, kommer i morgen. CM8'erne åbner mere og mere op, de er stadig lidt tynde i
toppen, men det skyldes delvist kabler/forstærker jeg anvender p.t.
M
Hej
Er der nogle kabler der egner sig bedre til denne type højtaler end andre?
|
Til top |
|
|
morkaj Forum Bruger

|
Sendt: 25 April 2011 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svært at sige - men plejer altid at starte ud med nogen furukawa jeg har gode erfaringer med. De er desværre ikke tilgængelige p.t. så der sidder nogen hjemmerunkede sølvkabler på der er ganske hvasse har også haft nogen VdH Clear et eller andet jeg fik med i handlen, men de er ikke mig - kommer ikke rigtig noget igennem.
Når de ellers er tilspillede skal de møllen igennem. Jeg vil formode at jeg ender med en stak TaraLabs, det plejer jeg. Har efterhånden hafte et stort antal anlæg og ender som regel med TL sidst var det Air 3 og 2. Skal nok have lidt billigere, men hvem ved hvad brugtmarkedet bringer.
Men det med kabelroderi er mere noget hyggeri, der er forskelle, men.... I forne tider kunne vi sidde til den lyse morgen og "lytte" kabler - det er mere musikken jeg er på i dag, gider ikke rigtig mere - bare basis er nogenlunde i orden.
MVH Morten
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 April 2011 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for respons og info.
Har tænkt på at lave nogle kabler selv som der står beskrevet her på et andet tråd. Jeg vil dog have tara labs i tankerne.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 April 2011 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
morkaj skrev:
Hejsa, Jeg har fået byttet Lyngdorfen, kommer i morgen. CM8'erne åbner mere og mere op, de er stadig lidt tynde i toppen, men det skyldes delvist kabler/forstærker jeg anvender p.t.
M
|
|
|
Nå Morkaj, lad os så høre hvordan det lyder nu når du forhåbentligt har fået din Lyngdorf
Jeg ville lige høre dig om du har "leget" med de foam-bungs der hører med, hvor meget lyden ændrer sig osv ved de forskellige indstillinger? (Mine vil nok ikke stå mere end 20-30cm fra bagvæggen, så det er måske netop derfor godt den er tunet anderledes i bunden og man så evt kan tweake lidt med de bungs).
Jeg regner med at tage ind og bestille dem her i morgen, har været lidt usikker stadig må jeg indrømme... Så på den baggrund tog jeg forbi en anden Hifi butik og lyttede på lidt forskellige højttalere.
Sat op på en 60w Rotel... Lyttede til: Dynaudio Excite X32 (Lyder godt, god bund, men jeg synes måske den var lidt for neutral/kedelig) Rega RS-7 (Igen god bund, måske lidt mere mudret, men ellers fin højttaler) System Audio Mantra 30 (Dette er så den lille Mantra, og den billigste af de højttalere jeg lyttede til, men synes næsten det var den bedste af dem hehe).
Alt i alt rigtigt gode højttalere, men jeg synes af en eller anden grund at jeg savnede CM8'erens mellemtone og diskant mens jeg sad og lyttede... 
Blev foreslået at komme tilbage en anden dag og lytte til SA Mantra 60 hvilket kunne være yderst interessant, men denne er lidt for stor i forhold til hvad konen ønsker og lige så høj som mine gamle Dali...
Solgte forresten mine Dali Suite for 2100,- for et par dage siden, havde en ude og kigge og han bød så på dem, jeg slog bare til da jeg egentlig ikke gad vente meget længere. 1 time senere var der så en der bød 2400 på DBA inden jeg nåede at lukke annoncen, bare ærgeligt, men hvad fanden, 300,- fra eller til right 
Nå men som sagt regner med at lave en lille bekræftning lytte session i morgen på CM8 og hvis det falder ud som jeg håber så bestiller jeg dem der.
Det er sjovt så indivduelt det er det med Hifi, hvad lyder godt og hvad gør ikke! Flere af de ovenstående jeg hørte ville nogle nok sige slår CM8 klart og tydeligt, men det er ikke hvad jeg hørte umiddelbart. (Er jeg halvdøv? ) Så spiller lytterum, forstærker osv også ind for lige at gøre det endnu sværere haha.
|
Til top |
|
|
morkaj Forum Bruger

|
Sendt: 28 April 2011 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Jeg har ikke brugt "tampon'erne". Har mine en meters peng fra bag væg så har ikke konstateret noget problem - igen de er ikke endnu tilspillet.
Jeg vil give dig ret med hensyn til diskant og mellemtone - her leger CM'erne rigtigt godt.
Har for lang tid siden opgivet at høre hvad andre mener om de køb jeg vil foretage, der er simpelthen for store forskelle. Det er morderligt svært at huske lyd, jo man kan huske om det lød godt eller det lød dårligt, men detaljerne omkring en lyttesession er umuligt at huske (med mindre man lever af det).
Da jeg selv købte CM'erne og Lyngdorfen (hørte på en tdai 2200 og købte en sdai 2175) tog det 4-5 sange at tage beslutningen, var faktisk ikke ude at høre på andet - de ramte sådan nogen lunde den klang jeg holder af - og så var der valgt (tror jeg har brugt 30 min).
Sådan har jeg egentlig altid handlet, på rygfølelsen.
Det med at tage ud og lytte finder jeg vanskeligt, dels er det sjældent man kan høre det samme som man har der hjemme, dels er det ikke sikkert at sagerne er helt tilspillede, der kan være trukket 1000 m kabel gennem væggen i skummel kvalitet o.s.v. min erfaring siger at hvis basisklangen er i orden så flasker det sig nok.
Held med CM8'erne kan ikke forestille mig der skulle blive problemer med dem. Tror heller ikke du kommer i ballede med basporten.
Edit Så kom der TaraLabs Air 3 højttaler-, Signal-, og digitalkabel til - glæder mig svært til at komme hjem og lege.
|
Til top |
|
|
morkaj Forum Bruger

|
Sendt: 30 April 2011 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
magnusmyggen skrev:
Hejsa,Jeg har fået byttet Lyngdorfen, kommer i morgen. CM8'erne åbner mere og mere op, de er stadig lidt tynde i toppen, men det skyldes delvist kabler/forstærker jeg anvender p.t.
M
Hej
Er der nogle kabler der egner sig bedre til denne type højtaler end andre?
|
|
|
Har nu fået de nye kabler (Tara Labs Air 3 hele vejen) Og jeg skal medgive at det er noget der vil noget. Stort set alle aspekter er forbedret. I sær digitalkablet gav næsten en skræmmende forskel.
Så skulle du falde over et sæt Tara Labs Air 3 højttalerkabler vil det være et godt match - om end nogen pebret prismæssigt (fik en meget god pris.)
MVH Morten
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 April 2011 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Morten
Tara Labs kabler har jeg kigget på og er pt over mit budget. Måske jeg får råd med tiden. Vil dog hellere bruge de næste penge
på en anden forstærker da den jeg har nu er i underkanten.
Jeg har også brugt det med at lytte til forskellige ht og valgt fra det JEG syntes lød bedst. Der er ikke nogen der er ens og vi
hører og opfatter ting forskellig.
Hvor længe tager det at spille et sæt ht til? og er der en god måde at gøre det på?
Mvh
Stefan
|
Til top |
|
|
morkaj Forum Bruger

|
Sendt: 30 April 2011 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det tager vel 150-300 timer.
Det er bare at spille. Alternativt den gode gamle ide med den ene i modfase og set dem mod hin anden, så¨larmer det ikke så meget.
Der er masser af brugte kabler til meget fair priser.
HAppy hunting. m
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 Maj 2011 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kom forbi klubben i fredags og lavede den sidste "lytter".
CM8 satte vi til det samme NAD anlæg som sidst og jeg havde denne gang kun taget 4 CD'er med. Højttalerne stod i en lidt anden position end sidst og om muligt lød de endnu bedre denne gang. De kørte uden de foam bungs, men da jeg egentlig var stort set tilfreds denne gang med bassen/bunden var der ingen grund til at lege med skumfiduserne, det kan jeg så gøre derhjemme hvis der bliver brug for det.
Jeg fik også lige lyttet til dem sammen med en B&W ASW610 subwoofer som 2.1 system. Mest for at høre hvordan det ville lyde og så man havde en idé om hvad der kan gøres hvis man alligevel kommer til at savne mere bund på et senere tidspunkt.
Det lød godt med subben, men synes faktisk det lød endnu bedre uden, men det er altid rart nok at have hørt hvordan det kan lyde og som sagt hvis man føler man vil have det på et tidspunkt.
Fik også lige hørt dem på en Lyngdorf TDAI 2200 som dig Morkaj, og må indrømme det lød bedre end på den (langt) billigere NAD, men dog heldigvis ikke så meget at jeg fik tudefjæs af ikke at eje den 
Men alt i alt fik jeg fjernet mine tvivl, det VAR CM8 jeg ville have, og har bestilt dem hjem.
Jeg synes dog stadig at det var meget godt at have hørt på lidt andre højttalere så man havde lidt at sammenligne med.
|
Til top |
|
|
morkaj Forum Bruger

|
Sendt: 01 Maj 2011 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med det, jeg er sikker på de kommer til at falde i smag.
Jeg fravalgte nu ikke nad'en så meget på grund af lyd, jeg er ikke helt enig med nads udformning rent design mæssigt. Har haft flere nad forstærkere gennem tiderne, de lyder generelt fint, men jeg kan ikke forlige mig med det visuelle.
Egentlig er tilspilningen ganske underholdende, det lyder fælt i starten men bliver så løbende bedre og bedre. Alt i mens man begynder at småtweake med kabler, strøm, afkobling m.v.
Og jo det er da altid rart at høre lidt forskelligt, men jeg har nu flere gange kommet hjem med noget der efter lidt tilpasning i hjemmet lød ganske anderledes end i forretningen. Der er så mange forskellige faktore og kommer man bare en smule op i pris er der jo ikke så mange direkte dårlige produkter, de er bare anderledes.
Men god tur med lytningen, jeg kører fuld tid p.t. M
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 Maj 2011 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men alt i alt fik jeg fjernet mine tvivl, det VAR CM8 jeg ville have, og har bestilt dem hjem.
Jeg synes dog stadig at det var meget godt at have hørt på lidt andre højttalere så man havde lidt at sammenligne med.
Hej
Håber vi alle bliver glade for vores nye indkøb når de engang kommer hjem omkring juni. Håber at høre fra jer hvordan det går
videre med ht..
Hilsen
Stefan
|
Til top |
|
|
morkaj Forum Bruger

|
Sendt: 17 Maj 2011 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har i fået jeres spille maskiner? Kan i li'dem.
M
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 17 Maj 2011 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Morten.
Nej Jeg har ikke fået min hjemme endnu. De skulle komme her sidst på måneden. Skal nok give lyd fra så snart de står her.
Mvh
Stefan
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 17 Maj 2011 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine skulle gerne komme hjem d.20 men det er jo så helligdag... Så håber det er dagen før eller efter.
Ser virkelig frem til at få dem hjem og igang med at spille! Siden jeg solgte de gamle har jeg brugt mine 4.1 Logitech computer højttalere (bare kun med fronter og sub), og det kan godt være jeg var tilfreds med dem ved computeren, men det er jeg så bestemt ikke i forbindelse med mit hifi hehe.
|
Til top |
|
|
morkaj Forum Bruger

|
Sendt: 17 Maj 2011 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender det, kører med creative Gigaworks T20 - Super! (not).
Har CM'erne men ingen forstærker... Men de er jo pæne som standere til konens blomster.
M
|
Til top |
|
|