Forfatter |
|
Maestroelite Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 43
|
Sendt: 18 Maj 2011 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
morkaj skrev:
Har CM'erne men ingen forstærker... Men de er jo pæne som standere til konens blomster.
|
|
|
Huh? 
Er der noget galt med Lyngdorfen igen?
|
Til top |
|
|
morkaj Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 260
|
Sendt: 18 Maj 2011 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oh ja.
Den er afleveret igen. Så skal vi bare finde en anden forstærker.
Har købt en midlertidig, reserve bare for at komme igang igen, håber den er der i morgen.....
MvHm
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 Maj 2011 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, levering af CM8 er rykket til næste onsdag 
Er GODT nok træt af at lytte til mine Logitech PC højtalere... 
Nå men onsdag.... er snart.....
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 Maj 2011 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik et opkald igår om at mine CM8 var kommet hjem! Hurra 
Så fik hentet dem og sat dem til igår aftes...
Er igang med at tilspille dem, men synes allerede jeg er glad for lyden, men det er måske også farvet af at jeg havde mine PC højttalere stående 
Foreløbig synes jeg ikke der er nogen problemer overhovedet med at trække dem med min Marantz PM7001... Men nu skal de lige spilles til jo, så ser vi.
De ser godt ud i stuen og konen er heldigvis stadig glad for valget hvilket jo er et plus.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 Maj 2011 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten jeg skal lige høre dig om hvordan lyden var da du kørte "break in" eller hvad man kalder det...
Du siger den var meget spids specielt i starten...
Jeg tænker på om du havde ved lidt højere volumen, og her tænker jeg ikke noget tordenhøjt, men bare lidt højt om der var en svag summen/hvæsen "hissing noise" fra diskanten? Jeg kan ane det hvis jeg står tæt på og specielt hvis jeg stikker øret helt hen til enheden, at der kommer den type støj... Også når jeg ikke har en signal kilde sat til, men bare skruer meget op på forstærkeren så kan man også ane den slags white noise...
Håber jeg har forklaret det godt nok hehe.
Jeg tænker egentlig mest på om det er fordi den stadig skal spilles til osv. eller om jeg har en forbindelse der ikke er 100% som den skal være!?
I den forbindelse skal jeg også lige høre hvilke kabler du brugte og hvordan de er sat til.
Jeg bruger selv mine gamle Audioquest Indigo +, de har 8 tykke ledere, altså meget stive. Når de så er sat i skrueterminalen stikker der ca. 1 milimeter ud på den anden side af hullet, og det gør så at den nederste ring på terminalen ikke er stram. Her tænker jeg på om man skal prøve at finde en måde hvorpå jeg kan "proppe" kablet helt ind i terminalen så den kan skrues stramt også i den nederste ring. Det øverste er helt stramt!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 Maj 2011 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
morkaj Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 260
|
Sendt: 30 Maj 2011 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
<Jeg har ikke nogen Hissing lyde på mine, de er stadig lidt spidse i det, men mærkbart mere "runde" end i starten.
Jeg anvender TaraLabs Air3 med bsm-bananer. Kørte kort med noget Van den Hul utermineret, men det er ikke solidcore som dine, få loddet nogen bananer på det gør det meget lettere at arbejde med.
God lyd M
|
Til top |
|
|
magnusmyggen Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2011 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 90
|
Sendt: 30 Maj 2011 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maestroelite skrev:
Fik et opkald igår om at mine CM8 var kommet hjem! Hurra 
Så fik hentet dem og sat dem til igår aftes...
Er igang med at tilspille dem, men synes allerede jeg er glad for lyden, men det er måske også farvet af at jeg havde
mine
PC højttalere stående 
Foreløbig synes jeg ikke der er nogen problemer overhovedet med at trække dem med min Marantz PM7001... Men nu
skal
de lige spilles til jo, så ser vi.
De ser godt ud i stuen og konen er heldigvis stadig glad for valget hvilket jo er et plus. |
|
|
Hej Tillykke med dem. Jeg skulle få mine denne uge forhåbentlig.
Jeg har købt nogle brugte Tara labs som der var nogen herinde der anbefalede.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 Maj 2011 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
morkaj skrev:
<Jeg har ikke nogen Hissing lyde på mine, de er stadig lidt spidse i det, men mærkbart mere "runde" end i starten.
Jeg anvender TaraLabs Air3 med bsm-bananer. Kørte kort med noget Van den Hul utermineret, men det er ikke solidcore som dine, få loddet nogen bananer på det gør det meget lettere at arbejde med.
God lyd M
|
|
|
Helt enig i at det ville være nemmere med bananer på, men har faktisk ikke plads bag forstærkeren, eller også kunne man nøjes med at terminere ud mod højttalerne.
Men jeg har troubleshootet lidt + snakket med hifiklubben og det peger ikke mod at være relateret til mine kabler.
Jeg har haft pillet alle kabler ud inklusiv RCA, kørt med et andet strømkabel uden om mit skab, dvs så det ikke er i nærheden af andre kabler som kunne skabe interferens og så taget et stykke alm strømledning og brugt som højttaler kabel ud til den ene af dem, og der var stadig den svage "hiss". Både uden signal kilde og med f.eks CD afspiller sat til.
Har faktisk også lagt mørke til at på nogle CD'er/Radio stationer er der næsten intet at høre når man skruer op, mens der på andre indspilninger er klart mere... Hvilket er lidt mystisk.
Men umiddelbart var konklusionen, også fra Hifiklubben at det må være min forstærker der sender baggrundsstøj ud da højttalerne kun reagerer på hvad de får ind.
De sagde jeg kunne komme forbi en dag og tage min forstærker med og så kroger vi den op på deres CM8 eller andre for at se. Hvis der ikke kommer en konklusion ud af det, så må jeg prøve hjemme med en anden forstærker.
Men nu overdriver jeg måske problemet en smule, min kone kunne f.eks ikke høre det før jeg påpegede det for hende. Man er måske lidt for perfektionist nogle gange...
Jeg vil ihvertfald gerne have indkranset hvad der skaber det og helst eliminere det 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 Maj 2011 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
magnusmyggen skrev:
Hej Tillykke med dem. Jeg skulle få mine denne uge forhåbentlig.
Jeg har købt nogle brugte Tara labs som der var nogen herinde der anbefalede.
|
|
|
Takker, håber du får dine snart og glæder mig til at høre om dine erfaringer.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 Juni 2011 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg fik min HT i tirsdags og har kunne nyde dem et par dage nu. Jeg er MEGET tilfreds med dem. De spiller godt og de ser
også rigtig gode ud. Konen er også meget tilfreds med dem. Vi skal dog lige vænne os til at de fylder lidt mere end det vi
havde før.
Jeg hørt dem spille igen i klubben. Denne gang var der en NAD 375 foran og jeg kan høre at den leverede meget mere end
min nuværende forstærker. Jeg må nu starte med at spare op igen  .
Der var spikes og gummifødder med HT er de i det hele taget noget værd? Vi har trægulv derhjemme og jeg har derfor sat
gummi propperne på.
Vil i ellers foreslå en anden forstærker end NAD 375 der er bedre evt en brugt?
Mvh
Stefan
|
Til top |
|
|
High sky Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 279
|
Sendt: 03 Juni 2011 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Stefan
Jeg kører på NAD 375BEE og synes den lyder blødt og er super dynamisk. Efter min mening er det et super match til dine CM8.
Tillykke med dem, jeg er svært misundlig. Vil dog gerne have dem i hvid. JEg er ret enig med tidligere kommentarer omkring CM8 kontra CM9. CM8 er klart mere "ren" i bassen. Der er mere styr på dens bas hvor CM9 er den frække storebror som bruser igennem alt. Men den lyder ikke bedre af den grund.
God weekend
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 Juni 2011 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
High sky skrev:
Hej StefanJeg kører på NAD 375BEE og synes den lyder blødt og er super dynamisk. Efter min mening er
det et super match til dine CM8.Tillykke med dem, jeg er svært misundlig. Vil dog gerne have dem i hvid.JEg er ret enig med
tidligere kommentarer omkring CM8 kontra CM9. CM8 er klart mere "ren" i bassen. Der er mere styr på dens bas hvor CM9 er
den frække storebror som bruser igennem alt. Men den lyder ikke bedre af den grund.God weekend
|
|
|
Hej
Tak for det. Jeg er også næsten 90% sikker på det bliver sådan en. Derfor kunne det godt være der var andre alternativer men
lige skulle høre først.
mvh
Stefan
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Juni 2011 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stefan> Jeg bruger også de gummifødder der er med, da jeg har trægulv (nyt) så jeg skal ikke have nogle huller i det 
Morten> Hvordan står det til hos dig, har du fået ny forstærker osv?
En opdatering fra min egen side, nu da der er gået snart en måned med CM8 i hus.
De har åbnet meget op efter at de er blevet tilspillet, jeg vil mene de er nået dertil hvor de ikke ændrer sig nævneværdigt, da de flere uger har kørt 10-15 timer pr dag.
Min tidligere tvivl om jeg vil savne bass i forhold til mine gamle Dali er gjort til skamme. CM8 giver rigeligt med bass til mig, på den gode måde synes jeg, den er langt mere stram og kontant.
Jeg har også smidt lidt af det "hårdere" musik efter dem, noget af det jeg havde med til min lytte session i klubben (Prodigy, Metallica) og en gammel Rage Against the Machine og synes de klarer det strålende.
Morten som du også sagde på et tidspunkt, mellemtonen har et herligt attack.
Det er som om det hele går op i en højere enhed. (Selvfølgelig til prisen, jeg siger ikke det er verdens bedste højttaler hehe).
De står forresten relativt tæt på bagvæggen, 22cm. Til at starte med brugte jeg den "halve" skumfidus, men har for ca. en uge siden taget dem helt ud og jeg tror de vil blive ved med at være sådan. Men det kan være jeg smider dem i hvis konen og jeg skal se film en sen aften for at dæmpe den dybeste bass, da vi bor i klyngehus og deler væg med 1 nabo som desværre ikke deler min passion for lyd 
|
Til top |
|
|