| Forfatter |
|
kenneth74 Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2007 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 386
|
| Sendt: 27 Marts 2011 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
..prøv med et flyvenetæppe..  jeg har ca 40m2 til en 8tommer og ca samme lytte afstand og det fungere fint "for mig".. men det er jo en smags sag..
|
| Til top |
|
| |
kenneth74 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2011 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
for det skal jo kun suplere... det er jo ikke satelit højtalere kan skal parres med.. men hvis du kender nogle der har en sub du kunne prøve med kan du jo en ide hvor meget det vil give.!
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 27 Marts 2011 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
@kenndet74
Når jeg en gang imellem ser til mine gamle 10" basser fra mine A/ll overraskes jeg af hvor små de i grunden er. Der er altså ikke den store forskel på 8" og 10". Derfor vil jeg gå efter en 10" udgave. Det vil man ikke fortryde.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
kenneth74 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2011 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
.. enig.. (xtz) mål for 8tommer 39,5x27,0x36,0 og 10 tommer 44,0x30,0x43,0 ikke det store.
|
| Til top |
|
| |
hm_dk Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2011 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 286
|
| Sendt: 27 Marts 2011 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
kenneth74 skrev:
for det skal jo kun suplere... det er jo ikke satelit højtalere kan skal parres med.. men hvis du kender
nogle der har en sub du kunne prøve med kan du jo en ide hvor meget det vil give.! |
|
|
Ja det kunne være rart, hvis man kunne få en på prøve - der er trods alt over 1000 kr. i prisforskel
|
| Til top |
|
| |
kenneth74 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2011 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
... jeg syntes også lige man skal tænker over den reciver der driver side højtalerne .. den er jo ikke super stærk.. så at sætten en 10tommer med 400watt i rumben er måske lige iover kanten.. men jeg bor desværre ikke lige i nærheden ellers kunne du have prøvet min xtz 8 tommer.. jeg kan godt lide der er bund .. og den kan faktisk gøre det rigtigt godt hvis det er det sidste hug du mangler..
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2011 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
kenneth74 skrev:
... jeg syntes også lige man skal tænker over den reciver der driver side højtalerne .. den er jo ikke super stærk.. så at sætten en 10tommer med 400watt i rumben er måske lige iover kanten.. men jeg bor desværre ikke lige i nærheden ellers kunne du have prøvet min xtz 8 tommer.. jeg kan godt lide der er bund .. og den kan faktisk gøre det rigtigt godt hvis det er det sidste hug du mangler.. |
|
|
Subben skal kun støtte ikke overtage scenen. 8"'eren og dens forstærker, er jo også en bette gang større en receiveren. Når der ikke er så stor forskel på størrelse og pris, kan man lige så godt tage 10"eren. Når den er indstillet rigtigt, mærker man ikke så meget til den før indholdet i musikken dikterer det. Ellers er den for høj.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
kenneth74 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2011 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har selv nogle gange tænkt på at skifte til xtz 10 tommeren... men det er ikke blevet til noget jeg må sige at den 8 tommer er fin for mig... har for sjovt lige tjeket b&w asw 608 altså en 8 tommer .. den spiller med 23l kabinet og xtz 8 tommer spiller med 36l.. faktisk næsten samme liter som dali 10 sub.. men enig igen.. det er ikke mange penge der er mellem dem..
det eneste som jeg kan se er at xtz er lidt fysisk større end andre subs.. faktisk har ztx 8tommeren næsten samme mål som b&w´ s 10 tommer.! (kabinet størrelse)
|
| Til top |
|
| |
gask Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 27 Marts 2011 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tvivler på at en billig sub giver noget nævneværdigt punch, men den kan sikkert sagtens give noget fylde. Punch=dynamik
og den kommer fra en veldimensioneret forstærker, og ikke fra en sub med indbygget forstærker til 1300 dask. Hvis du vil
prøve med en sub, hvilket sikkert er meget fornuftigt, så køb en ordenlig en. fx. sådan en som
denne her
|
| Til top |
|
| |
madmax Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
| Sendt: 27 Marts 2011 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
gask skrev:
Jeg tvivler på at en billig sub giver noget nævneværdigt punch, men den kan sikkert sagtens give noget fylde. Punch=dynamik og den kommer fra en veldimensioneret forstærker, og ikke fra en sub med indbygget forstærker til 1300 dask. Hvis du vil prøve med en sub, hvilket sikkert er meget fornuftigt, så køb en ordenlig en. fx. sådan en som denne her |
|
|
Nu er det sådan at XTZ 99w10.16 faktisk spillet næsten lige op med Velodyne , XTZ er udstyret med en meget kompetent forstærker og det er til kun det halve af velodyne brugtpris .
så du kan roligt tage XTZ det super kvalitet for alle pengene , samt en finish der overgår alt til prisen.
madmax
|
| Til top |
|
| |
kenneth74 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2011 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
..giver madmax ret.. xtz er svær at slå til prisen..! jeg tror heller ikke det er en brugt sub til 5000 dask manden søger..
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2011 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
kenneth74 skrev:
|
jeg har selv nogle gange tænkt på at skifte til xtz 10 tommeren... men det er ikke blevet til noget jeg må sige at den 8 tommer er fin for mig... har for sjovt lige tjeket b&w asw 608 altså en 8 tommer .. den spiller med 23l kabinet og xtz 8 tommer spiller med 36l.. faktisk næsten samme liter som dali 10 sub.. men enig igen.. det er ikke mange penge der er mellem dem..
det eneste som jeg kan se er at xtz er lidt fysisk større end andre subs.. faktisk har ztx 8tommeren næsten samme mål som b&w´ s 10 tommer.! (kabinet størrelse) |
|
|
Det har jo meget at sige, at kabinettet får en god størrelse og her er XTC jo lidt mindre nærig end visse andre. Det giver jo igen af mere ægte fysik i dens måde at spille på. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
5300happiness Lukket konto

Sælger i Fona - Lukket eget ønske
Bruger siden: 16 August 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 405
|
| Sendt: 29 Marts 2011 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
hm_dk skrev:
De har ihvertfald en god WAF faktor
|
|
|
WAF faktor...? - Wife Acceptance Factor faktor?? 
I øvrigt, skal konen bare "opdrages" til store dejlige højtalere, og højtalere er ikke blomsterstandere m.m. 
|
| Til top |
|
| |