| Forfatter |
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 28 April 2011 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du vil smøre lejet, så pas endelig på når du skal have lejet fri at brønden. Laver du for mange ridser i vil du fortryde det.  Normalt er det ikke nødvendigt, men almindeligt fyldig cykel olie er udmærket. Husk at lade lejet selv via sin vægt, glide tilbage, ikke presse på. Med en vatpind kan du suge den gamle olie op. Men som sagt, det er normalt ikke nødvendigt.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Aragon Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 28 April 2011 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Man kan ikke tage akselen "op" på et RX 1500 leje, det er nødvendigt at skille lejet ad i bunden, ved at fjerne de 3 skruer. Og ad den vej få akselen ud. Det tror jeg man skal være varsom med, det olie der er på lejet, trustplaten og kuglen kommer også ud samme vej.......
Man skal ikke åbne og kigge efter, hvis det i forvejen kører problemfrit og tilfredsstillende ! ! ! !
MVH Jan
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 29 April 2011 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogle af jer der har så fine ørere, at i kan høre forskel på tråd og gummirem?
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 29 April 2011 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
| Er der nogle af jer der har så fine ørere, at i kan høre forskel på tråd og gummirem? |
|
|
Bestemt. Også på forskellige typer tråd. Man kan også bruge sammensplejset spolebånd som "rem". Og det er meget hørbart om det er den matte eller blanke side af båndet der vender mod pladetallerkenen!  Mvh. Niels L.
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 29 April 2011 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
sigma6 skrev:
| Er der nogle af jer der har så fine ørere, at i kan høre forskel på tråd og gummirem? |
|
|
Bestemt. Også på forskellige typer tråd. Man kan også bruge sammensplejset spolebånd som "rem". Og det er meget hørbart om det er den matte eller blanke side af båndet der vender mod pladetallerkenen!

Mvh. Niels L.
|
|
|
Nemlig....! og sågar hvad der var på af musik -på de gamle båndrester... __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
ginger Udelukket fra forum

Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 29 April 2011 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
det værste er nu at man kan høre alle fire spor - hvoraf de to spiller baglæns samt at man bliver drevet til vanvid af båndsløjfen som ovenikøbet kører for langsomt..
ps : undgå at bruge bånd indspillet med dolby c pga diskant niveauet
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

|
| Sendt: 29 April 2011 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
ginger skrev:
det værste er nu at man kan høre alle fire spor - hvoraf de to spiller baglæns samt at man bliver drevet til vanvid af båndsløjfen som ovenikøbet kører for langsomt..
|
|
|
Uha…! Kan høre vi har med en sand kender at gøre..!? så kan du vel også bekræfte at det pumper i lyden hvis der er brugt DBX filter..? og det tydeligt om indspilningen er sket på en Revox, Teac eller Tandberg..?

__________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

|
| Sendt: 29 April 2011 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
googlede lige lidt rundt -med Micro Seiki...
nu var der tidligere i tråden omtale af plint modifikatoner - her er også en

jeg kender til svinghjul, men denne forstår jeg ikke helt..?

og hvad med dette tonearms helvede

__________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
ginger Udelukket fra forum

Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 29 April 2011 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
ginger skrev:
|
|
|
Uha…! Kan høre vi har med en sand kender at gøre..!? så kan du vel også bekræfte at det pumper i lyden hvis der er brugt DBX filter..? og det tydeligt om indspilningen er sket på en Revox, Teac eller Tandberg..?

|
|
|
det er lykkedes mig at undgå bånd med DBX som heldigvis var ret sjældne dyr på parnasset underligt nok gælder det samme mht Revox,Tandberg og Teac i min del af reviret,hvor Nakamichi og Sony var de foretrukne mærker.. til gengæld har en sædvanligvis veluunderettet kilde berettet om billige Basf bånd i ekstra tynd kvalitet ,hvor belægningen nærmest overførtes til sliddelene,skulle være et hit som drivremme i Japan hvor retro altid er moderne selv bruger jeg svagt elastisk polyamidtråd som er bundet med en slimline knude og derefter slebet med smergellærrede - pris pr rem ca 8 ører hvilket jo er 4 gange mere end nødvendigt
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 29 April 2011 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
ginger skrev:
CPH-R skrev:
ginger skrev:
|
|
|

|
|
|
det er lykkedes mig at undgå bånd med DBX som heldigvis var ret sjældne dyr på parnasset
underligt nok gælder det samme mht Revox,Tandberg og Teac i min del af reviret,hvor Nakamichi og Sony var de foretrukne mærker..
til gengæld har en sædvanligvis veluunderettet kilde berettet om billige Basf bånd i ekstra tynd kvalitet ,hvor belægningen nærmest overførtes til sliddelene,skulle være et hit som drivremme i Japan hvor retro altid er moderne
selv bruger jeg svagt elastisk polyamidtråd som er bundet med en slimline knude og derefter slebet med smergellærrede - pris pr rem ca 8 ører hvilket jo er 4 gange mere end nødvendigt
|
|
|
Der er masser af muligheder. Kan du evt. fortælle hvad din tråd helt nøjagtigt hedder. Jeg har aldrig prøvet med noget der er 'svagt eleastisk'. Tynd fiskeline kan også anbefales. Man må 'føle' sig frem til noget som man kan fornemme kunne være egnet. Der er mange slags at vælge imellem, og selve købesituationen (hvor man rører ved de forskellige tråde i butikken) er alle pengene værd!  Jeg endte med at købe ti forskellige slags á 2 meters længde for tre kroner. Det var godt nok dyrt i forhold til polyamidtråden til 8 øre... Mvh. Niels L.
|
| Til top |
|
| |
Aragon Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 29 April 2011 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg benytter noget stærk sytråd, og for en god ordens skyld, så valgte jeg selvfølgelig samme farve som den originale K-5 string fra Micro 
Det fungerer udmærket her.
Mvh
Jan
|
| Til top |
|
| |
alpape Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Januar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 571
|
| Sendt: 16 Maj 2011 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Aragon skrev:
|
Jeg kunne også være fristet, hvis der var en herfra der kunne arrangere fremstilling af en kopi af en RW 1500, hvis ikke prisen løber løbsk.
|
|
|
Jeg er gerne med på en bestilling, men det skal dælme' ikke koste meget...
|
|
|
Jeg er også fristet .... hvis prisen er OK. __________________ Where the devil is Greendale ?
|
| Til top |
|
| |
alpape Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Januar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 571
|
| Sendt: 17 Maj 2011 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|