| Forfatter |
|
ginger Udelukket fra forum

Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 04 April 2011 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Værdinihilisme" Er føjet til min private udgave af nudansk ordbog!  Blev iøvrigt aldrig rigtig gode venner med den sitren DD leverer..så hellere roen fra bæltedrevne tunge pladetallerkener.
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 04 April 2011 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man vil misforstå, så kan alt misforstås. Begejstring har ikke en pind med alder at gøre - det fremgår af det du (og jeg) skriver; at man brænder for en sag. Jeg har også +40 års erfaring med pladespillere. men jeg tror vi har vidt forskellige erfaring. SL 1200 blev prøvet "dengang", men den holdt kun en uges tid. Jeg fandt f.eks. Thorens og Dual bedre. Senere kom Linn og andre til. Jeg har aldrig ejet en automatisk pladespiller og for mig er det ikke et kriterie for hvor meget der lyttes. Det kan dog vel tænkes du har ret mht. til dem der er vokset op med røven klæbet til sofaen og en fjernbetjening i hånden. Iøvrigt så tror jeg ikke søgning på nettet giver erfaring. Men det kan give nyttige oplysninger, så senere kan danne grundlag for erfaring. At de digital medier kommer ved et tryk på en knap er fint. Men en god pladespiller er lige som en tur i teatret i forhold til at se det hele på TV. Man må "arbejde" lidt for sagen og det er i min verden så absolut en del af charmen ved en god pladespiller. Automatikken gemmer jeg til min kaffemaskine. 
A127 skrev:
Du får det til at lyde som en 15-årig der lige har fattet interesse for vinyl - tror jeg for længst har passeret tiden for "begejstring" og "mærkeræs" med godt 40 år med vinyl. Sund fornuft og erfaring - de søgende skal nok lave deres egen lille research på nettet, og drage egne konklusioner.
Hertil, vinyl er under pres fra de digitale medier, zap og "pladen" er skiftet, næsten ubegrænset adgang til musik med et tryk på en knap. Dette stiller krav til den spille man anvender til vinyl, problemfrit og med effektiv betjening, ellers går mange ganske enkelt væk fra vinyl.
|
|
|
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 04 April 2011 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Janils.
Kan du huske om H.F. testede SL 1200 i tidens morgen.Jeg mindes en forside med SL 1100,og den fik da meget god kritik.
carsten
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 05 April 2011 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan nu godt blive lidt misundlig på lencofyns nyanskaffede automatiske. Ikke til at sætte på men at løfte af pladen når den er færdig, tit glemmer jeg musikken var kørende, og vågner op næsten morgen til cratz,cratz,crtaz  Har ingen fine fornemmelser mht automatik, man kan næppe høre forskel på en 1200 og en 1600. Skulle jeg købe idag kunne det vel blive 1600. Om ens egen oplevelse af hvad der funker er naturligvis delvist subjektivt - dog er rummel fra mekanik og akustisk tilbagekobling faktuelt, måleligt, reproducerbart, og med væsentlig indflydelse på afspilningen af vinyl. gingers bemærkning om at han kan høre DD "sitre" er et godt eksempel på hvor fejlsporet debatten ofte er.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 April 2011 kl. 02:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror 127`s manglende erkendelse består i han ikke kan eller vil høre objektivt,og det er definitivt definitionen på en fejlsporet vinkel til herværende debat!
Som en del andre,har jeg adgang til og mulighed for,at anvende den i mine ører bedst lydende grammofon konstellation,og var det en DD - stod der sådan en i stuen.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 05 April 2011 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
En anden meget lækker og tung DD pladespiller, er jo Kenwood L 07. Den har særskilt stor stømforsyning. Jeg ved ikke om type nummeret er helt rigtigt, men den blev solgt i starten af 80'erne.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 05 April 2011 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
ginger skrev:
Som en del andre,har jeg adgang til og mulighed for,at anvende den i mine ører bedst lydende grammofon konstellation,og var det en DD - stod der sådan en i stuen.
|
|
|
Har du prøvet en Rockport Technologies System III Sirius .... eller er den for god? LINKDer er absolut ikke noget galt med DD - har hørt/haft/har nogle der spiller absolut fremragende. Den ovenn. er jeg desværre ikke lige stød på. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 April 2011 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg gik fra min Denon (topmodellen i DD!) slap jeg samtidig af med en "flimren" - i mangel af bedre udtryk,en slags uro - og har ikke siden ønsket mig tilbage. Havde dog en Technics 1210 på besøg som fik læsterlige klø af min daværende Micro Seiki BL 71...siden har jeg bygget en 60kg bæltedrevet med DC motor,og har endnu tilgode at få besøg af noget der gør det slemme ved den. Ja der er mange fremragende grammofoner i omløb
|
| Til top |
|
| |
hasselbaink Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 415
|
| Sendt: 05 April 2011 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
ginger skrev:
Da jeg gik fra min Denon (topmodellen i DD!) slap jeg samtidig af med en "flimren" - i mangel af bedre udtryk,en slags uro - og har ikke siden ønsket mig tilbage.
|
|
|
Hvad er "topmodellen" i DD? mvh.
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 954
|
| Sendt: 05 April 2011 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 05 April 2011 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Han mener vel Denon'd topmodel ........ 59L'eren
(men flimren og uro lyder ganske mærkværdigt, armen tages i betragtning) __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 05 April 2011 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Af de 2 modeller vil jeg til hver en tid vælge Thorens'en. Du skal dog være obs på motor slitage. Og muligheden for udskiftning. Men mht. arm skift er det jo en oplagt model. Måske lidt kedelig. Hvis du kan lide at rode med tingene er en Lenco L75 et seriøst vellydene/velydene værk. Og det kan moddes til ukendelighed. Men med alt tweaking skal man huske at man kan i nogen tilfælde lave uoprettelig skade. Og andre gange har et krævende tweak ikke haft noget reel mærkbar ændring i lyden. Jeg kender ikke den specifikke Sanyo model, men jeg har en følelse af plastic når jeg ser på den. Men hvad er dit behov??? Skal du have noget du skal kæle for eller noget der smækkes en plade på og så er det derudaf.
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
|
| Sendt: 05 April 2011 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
A127 skrev:
Man kan nu godt blive lidt misundlig på lencofyns nyanskaffede automatiske. Ikke til at sætte på men at løfte af pladen når den er færdig, tit glemmer jeg musikken var kørende, og vågner op næsten morgen til cratz,cratz,crtaz Har ingen fine fornemmelser mht automatik, man kan næppe høre forskel på en 1200 og en 1600. Skulle jeg købe idag kunne det vel blive 1600.
|
|
|
Misundelse er en grim ting, men det er ok når det er mig folk er misundelige på  Det sker så sjældent. Men når det så er sagt er der IKKE noget lydforskel på 1200 og 1600. Der er kun designet og de ekstra features til forskel. Og de er i sidste ende et spørgsmål om smag og behov. Personligt er jeg helt tosset med SL1200MkII designet. Så jeg bruger mine 1600ere i arbejdsrummet, hvor de bestemt ikke står stille. Da jeg er igang med uddannelse, spenderer jeg en del timer i arbejdsrummet.
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2011 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lencofyn skrev:
Af de 2 modeller vil jeg til hver en tid vælge Thorens'en.
Du skal dog være obs på motor slitage. Og muligheden for udskiftning. Men mht. arm skift er det jo en oplagt model. Måske lidt kedelig. Hvis du kan lide at rode med tingene er en Lenco L75 et seriøst vellydene/velydene værk. Og det kan moddes til ukendelighed. Men med alt tweaking skal man huske at man kan i nogen tilfælde lave uoprettelig skade. Og andre gange har et krævende tweak ikke haft noget reel mærkbar ændring i lyden.
Jeg kender ikke den specifikke Sanyo model, men jeg har en følelse af plastic når jeg ser på den.
Men hvad er dit behov??? Skal du have noget du skal kæle for eller noget der smækkes en plade på og så er det derudaf.
|
|
|
Hvad jeg har af behov, er nok ikke så præcist at definere. Da det er 10 år siden jeg sidst har haft vinyl, er jeg ikke til sinds at bruge særlig mange mønter på en spille. På den anden side, kunne jeg tænke mig at købe noget som kan blive til noget godt, hvis jeg får bekræftet at det ikke bare er en døgnflue. Samtidig er jeg en doven hund, så det lokker lidt med de automatiske spillere. Jeg vil bare ikke ende op med en spille hvor automatikken dør, så jeg skal smide skidtet ud pga for dyr reppris.
Det kunne jo se ud til at den td316 kan bruges, også på sigt, hvis der skal forbedres. Og endelig er 500 + fragt jo ikke alverden. Dette såfremt den kan sendes...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 April 2011 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
Han mener vel Denon'd topmodel ........ 59L'eren
(men flimren og uro lyder ganske mærkværdigt, armen tages i betragtning) |
|
|
Jeg mener den hed 2000 eller 2200 og jeg købte den i 1979 uden arm! Den spillede fintfint men som sagt kom der mere ro på med min første Thorens 126 mrk II Anyways har du da ret i flimren og uro lyder ganske mærkværdigt - eller måske bare ikke godt..  Mærkværdigt også man skal retfærdiggøre sig,fordi man syntes bedre om lyden fra bæltedrev!! Jeg har forlængst lært at lade mine ører ( og ikke data..) afgøre hvad jeg syntes bedst om.
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 05 April 2011 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Overfor mig skal du ikke retfærdiggøre noget - jeg tror da også mest på mine øren.
og jojo - *den* thorens tamper nok også livet ud af selv forfærdeligt gode DD'eren, men ikke hvad rummel angår, dertil er de andre simpelt hen mindre støjende, og *det* er direkte målbare
ro på , må være armen's bidrag.
( og ok DP2000, er jo kun et værk - bestemt ikke deres bedste af slagsen )
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 April 2011 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt nok var det samme type arm på begge værker - sme 3009 mrk et eller andet,så nej armen skal ikke ha skylden
Denonèn vejede mere end Thorensèn som ellers var pænt tung,så sammenholdt med prisen,tror jeg nu nok Denonèn har været deres daværende topmodel,og blev da angiveligt også solgt som sådan.
Andre man måske fæster mere lid til,har også givet udtryk for DD`s rykvise drift! Teknikken lægger da også op til det,uagtet ellers fine data for rummel.
Men til små penge og knapt så krævende formål,syntes jeg da en Technics 1200 gør det fint,og klart bedre end fx en bæltedrevet Rega 3
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2011 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter lidt google, kan jeg nævne at DP 8000 var deres topmodel....
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 05 April 2011 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg med min gamle SL 1200 (årgang 1975) som spiller som en drøm,vil undlade at kommentere i denne tråd 
carsten
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
|
| Sendt: 05 April 2011 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
Jeg med min gamle SL 1200 (årgang 1975) som spiller som en drøm,vil undlade at kommentere i denne tråd 
carsten |
|
|
Kan ikk lade være med at trække på smilebåndet. Det er enten elsk eller had når snakken falder på SL1200. Jeg vil ikke sige at 5000,- i nypris er hverken entry level eller billig grammofon. Det eneste jeg vil lege med er at smide en anden arm på. Fordi værket kan jeg ikke sætte en finger på. Jeg hører ikke rummel eller lignende fra den når jeg benytter høretelefoner. Men nu er jeg også hengiven fanboy.
|
| Til top |
|
| |