| Forfatter |
|
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 05 April 2011 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Michael
Lad nu vær med at bekymre dig om rummel o.lgn. for der er ikke noget.
Mht. armen,skal du selvfølgelig sætte en anden på,end den originale da den ikke er super god.
Jeg har en SME 3009R på min,og det har fungeret fint i mange år nu.
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 05 April 2011 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
Michael
Lad nu vær med at bekymre dig om rummel o.lgn. for der er ikke noget.
Mht. armen,skal du selvfølgelig sætte en anden på,end den originale da den ikke er super god.
Jeg har en SME 3009R på min,og det har fungeret fint i mange år nu. |
|
|
Det er jeg skam heller ikke  SME 3009 er netop den combo jeg er ved at spare sammen til. Og det blir godt. Men kombinationen af en DL-103 pickup og en korrekt opsat arm, er nu engang herlig.
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger


Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 05 April 2011 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
ginger skrev:
.....Andre man måske fæster mere lid til,har også givet udtryk for DD`s rykvise drift! Teknikken lægger da også op til det,uagtet ellers fine data for rummel.
|
|
|
Direct drive er ikke ensbetydende med rykvis drift, det er ikke særligt besværligt at køre med lineær drift på sådan en dims - B&o har gjort det , andre ligeså Technics :)
Nåehh ja, og Denon : DP47F har lineært drev
Hvis tråden handler om bælte kontra direkte drevne - skal det vel også med :) __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
ginger Udelukket fra forum

Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 05 April 2011 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man må kende noget til motorer for at se det for sig.. Spolernes indbyrdes afstand og feltet der bevæger sig 33 1/3 = bevægelse i ryk/nyk
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 05 April 2011 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du tager pladetalerkenen af kører motoren rykvis,ja,men når tallerkenen er på kører den helt stabilt.
På SL 1200 vejer tallerkenen 1,75 KG. og hvis man demper den med fugemasse,så når vi 2 KG.Så altså ingen rykvis eller unødaktigheder i hastigheden.
carsten
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger


Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 05 April 2011 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
ginger skrev:
Man må kende noget til motorer for at se det for sig.. Spolernes indbyrdes afstand og feltet der bevæger sig 33 1/3 = bevægelse i ryk/nyk
|
|
|
Nu kan et felt andet end bare "tænde og slukke" :)
Skiven i en elmåler, kan køre sindssygt langtsomt uden at rykke __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
ginger Udelukket fra forum

Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 05 April 2011 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Muligt du ikke kan se skiven bevæger sig i ryk - but nonetheless it does  Masse er en forunderlig størrelse når man taler om at skjule vibrationer!
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 05 April 2011 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
ginger skrev:
Muligt du ikke kan se skiven bevæger sig i ryk - but nonetheless it does 
Masse er en forunderlig størrelse når man taler om at skjule vibrationer!
|
|
|
Meget "forunderlig"..!  Masse er nu bedst når den bare er masse og ikke et middel til at camouflere noget grimt og farligt... Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
ginger Udelukket fra forum

Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 05 April 2011 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt enig der
Jo mere masse i rotation og plint (forudsat naturligvis gjort af de rette materialer) jo mere ro,dybbas og attack
Desværre er det som med så meget andet hifi,yderst få beskåret at opleve den slags - al den stund grammofoner af den karat er ekstremt sjældne
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger


Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 954
|
| Sendt: 06 April 2011 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, så kan jeg meddele, at jeg kan købe en Micro seiki BL-91 med Ortofon OM20 og en arm han ikke kan huske hvad er, men en kulfiberarm. Det er en kammerat der har den stående og han vil have 3000.- + der er ekstra nål (ny) med. Har lige set en her på sitet til 6500. Det virker til at være en god handel.
Dog blev det lidt dyrere end jeg ville til start, men denne kan jeg låne og betale når jeg har bestemt mig. Det giver mig mulighed for at prøve det af igen, uden omkostning.
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 06 April 2011 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kort sagt... arrrrrghghgghgh   Jeg er så misundelig..... BL-91 er min drømme grammofon. Den er så smuk. Men er din ven ikk lidt gavmild??? Syntes de koster en del mere på Ebay.... Men tillykke og smid så nogen billeder op af dyret. Jeg er stadig rystet over hvor bittert misundelse smager.... he he.
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger


Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 954
|
| Sendt: 06 April 2011 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ha, ja jeg kender godt den følelse af must have...
Der kommer til at gå et par måneder inden den kommer frem af gemmerne, da vi lige skal sætte huset i stand før vi kan flytte ind.
Dog skal jeg nok huske billederne :-)
|
| Til top |
|
| |
hasselbaink Forum Bruger


Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 415
|
| Sendt: 06 April 2011 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
svendborg@email skrev:
Efter lidt google, kan jeg nævne at DP 8000 var deres topmodel....
|
|
|
Nej, DP 100 var deres topmodel, men de havde mindst én til som var beregnet til studiebrug (jeg husker ikke betegnelsen). mvh.
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 06 April 2011 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht bevægelser i ryk - når vi nu er ude på overdrevet - bevæger en DC motor sig også i ryk - faktisk i mere udtalte ryk end eksempelvis en DD "motor". En DC motor har 2-3 "punkter" en DD motor typisk omking 10-15. Lys bevæger sig ej heller i en lige linje, men i en bølge. Man kan komme frem til sjove skrøner og resultater såfremt man ikke har den faglige dybde til at adskille hvad gir reel mening og hvad er på overdrevet
|
| Til top |
|
| |
ginger Udelukket fra forum

Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 06 April 2011 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ovennævnte er et glimrende eksempel på sidstnævnte
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger


Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 10 April 2011 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rummel kan let detekteres. Tag en gl. lille tændstikæskebund eller lign., læg den på plinten med bunden opad. Sæt nænsomt pick-uppen ovenpå "bunden", start drevet og skru langsomt op for volumen til du hører rumlen. Skru omgående ned hvis der gås selvsving. Testen kan selvfølgelig kun bruges til nødtørftig sammenligning, da der ikke er digital udlæsning af data. En en ok måde at teste på når man er ude i fremmed land og giver et fingerpeg, eller et vink med en vognstang.
|
| Til top |
|
| |