Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 02:52   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Direct drive eller rem (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 05 April 2011 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Michael

Lad nu vær med at bekymre dig om rummel o.lgn. for der er ikke noget.

     Mht. armen,skal du selvfølgelig sætte en anden på,end den originale da den ikke er super god.

 Jeg har en SME 3009R på min,og det har fungeret fint i mange år nu.

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 705
Sendt: 05 April 2011 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

Michael

Lad nu vær med at bekymre dig om rummel o.lgn. for der er ikke noget.

     Mht. armen,skal du selvfølgelig sætte en anden på,end den originale da den ikke er super god.

 Jeg har en SME 3009R på min,og det har fungeret fint i mange år nu.



Det er jeg skam heller ikke

SME 3009 er netop den combo jeg er ved at spare sammen til. Og det blir godt.
Men kombinationen af en DL-103 pickup og en korrekt opsat arm, er nu engang herlig.


Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 05 April 2011 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

ginger skrev:
.....Andre man måske fæster mere lid til,har også givet udtryk for DD`s rykvise drift!
Teknikken lægger da også op til det,uagtet ellers fine data for rummel.

Direct drive er ikke ensbetydende med rykvis drift,  det er ikke særligt besværligt at køre med lineær drift på sådan en dims - B&o har gjort det , andre ligeså Technics :)

Nåehh ja, og Denon : DP47F har lineært drev

Hvis tråden handler om bælte kontra direkte drevne - skal det vel også med :)



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
ginger
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 267
Sendt: 05 April 2011 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Man må kende noget til motorer for at se det for sig..
Spolernes indbyrdes afstand og feltet der bevæger sig 33 1/3 = bevægelse i ryk/nyk



Til top Vis ginger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ginger
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 05 April 2011 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Hvis du tager pladetalerkenen af kører motoren rykvis,ja,men når tallerkenen er på kører den helt stabilt.

  På SL 1200 vejer tallerkenen  1,75 KG. og hvis man demper den med fugemasse,så når vi 2 KG.Så altså ingen rykvis eller unødaktigheder i hastigheden.

   carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 05 April 2011 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

ginger skrev:
Man må kende noget til motorer for at se det for sig..
Spolernes indbyrdes afstand og feltet der bevæger sig 33 1/3 = bevægelse i ryk/nyk

Nu kan et felt andet end bare "tænde og slukke" :)

Skiven i en elmåler, kan køre sindssygt langtsomt uden at rykke



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
ginger
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 267
Sendt: 05 April 2011 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Muligt du ikke kan se skiven bevæger sig i ryk - but nonetheless it does

Masse er en forunderlig størrelse når man taler om at skjule vibrationer!
Til top Vis ginger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ginger
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 05 April 2011 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

ginger skrev:
Muligt du ikke kan se skiven bevæger sig i ryk - but nonetheless it does

Masse er en forunderlig størrelse når man taler om at skjule vibrationer!


Meget "forunderlig"..! 

Masse er nu bedst når den bare er masse og ikke et middel til at camouflere noget grimt og farligt...


Mvh.
Niels


Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
ginger
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 267
Sendt: 05 April 2011 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Helt enig der

Jo mere masse i rotation og plint (forudsat naturligvis gjort af de rette materialer)
 jo mere ro,dybbas og attack

Desværre er det som med så meget andet hifi,yderst få beskåret at opleve den slags - al den stund grammofoner af den karat er ekstremt sjældne
Til top Vis ginger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ginger
 
svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 954
Sendt: 06 April 2011 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Ja, så kan jeg meddele, at jeg kan købe en Micro seiki BL-91 med Ortofon OM20 og en arm han ikke kan huske hvad er, men en kulfiberarm. Det er en kammerat der har den stående og han vil have 3000.- + der er ekstra nål (ny) med.
Har lige set en her på sitet til 6500. Det virker til at være en god handel.

Dog blev det lidt dyrere end jeg ville til start, men denne kan jeg låne og betale når jeg har bestemt mig.
Det giver mig mulighed for at prøve det af igen, uden omkostning.


Til top Vis svendborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendborg
 
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 705
Sendt: 06 April 2011 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Kort sagt... arrrrrghghgghgh

Jeg er så misundelig.....
BL-91 er min drømme grammofon. Den er så smuk.
Men er din ven ikk lidt gavmild???

Syntes de koster en del mere på Ebay....

Men tillykke og smid så nogen billeder op af dyret.

Jeg er stadig rystet over hvor bittert misundelse smager.... he he.
Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn
 
svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 954
Sendt: 06 April 2011 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Ha, ja jeg kender godt den følelse af must have...

Der kommer til at gå et par måneder inden den kommer frem af gemmerne, da vi lige skal sætte huset i stand før vi kan flytte ind.

Dog skal jeg nok huske billederne :-)

Til top Vis svendborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendborg
 
hasselbaink
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 415
Sendt: 06 April 2011 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

svendborg@email skrev:

Efter lidt google, kan jeg nævne at DP 8000 var deres topmodel....



Nej, DP 100 var deres topmodel, men de havde mindst én til som var beregnet til studiebrug (jeg husker ikke betegnelsen).

mvh.
Til top Vis hasselbaink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselbaink
 
A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 716
Sendt: 06 April 2011 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Mht bevægelser i ryk - når vi nu er ude på overdrevet - bevæger en DC motor sig også i ryk - faktisk i mere udtalte ryk end eksempelvis en DD "motor". En DC motor har 2-3 "punkter" en DD motor typisk omking 10-15. Lys bevæger sig ej heller i en lige linje, men i en bølge. Man kan komme frem til sjove skrøner og resultater såfremt man ikke har den faglige dybde til at adskille hvad gir reel mening og hvad er på overdrevet 
Til top Vis A127's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A127
 
ginger
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 267
Sendt: 06 April 2011 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Ovennævnte er et glimrende eksempel på sidstnævnte 
Til top Vis ginger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ginger
 
Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1950
Sendt: 10 April 2011 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Rummel kan let detekteres. Tag en gl. lille tændstikæskebund eller lign., læg den på plinten med bunden opad. Sæt nænsomt pick-uppen ovenpå "bunden", start drevet og skru langsomt op for volumen til du hører rumlen. Skru omgående ned hvis der gås selvsving. Testen kan selvfølgelig kun bruges til nødtørftig sammenligning, da der ikke er digital udlæsning af data. En en ok måde at teste på når man er ude i fremmed land og giver et fingerpeg, eller et vink med en vognstang.
Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes