Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 19:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Digital Video Essentials" kalibrerings dv (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kasper Bang
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Sendt: 02 August 2005 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

KasperP skrev:
Kasper Bang skrev:

Og er der nogen, der har afprøvet den på PA50?

MVH/Kasper

Ikke endnu, men det kommer

Lyder interessant. Du må meget gerne poste, når du har løbet den igennem, selv om det måske bliver lidt svært at gengive. Der er vist ikke %-angivning på indstillingsværdierne på PA50.

MVH/Kasper

Til top Vis Kasper Bang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper Bang

skruerselv
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

heltny/cujo

Bruger siden: 05 Juni 2005
Lokalitet: Øerne
Sendt: 02 August 2005 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Ingeniøren skrev:
http://hifiworld.dk
Jeg har været herinde og kigge, men kan INTET finde mht en calibrerings-dvd - - - - Er jeg blind ???
Til top Vis skruerselv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skruerselv

Kasper Bang
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2005 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

skruerselv skrev:
Ingeniøren skrev:
Jeg har været herinde og kigge, men kan INTET finde mht en calibrerings-dvd - - - - Er jeg blind ???

Som tidligere nævnt i tråden kan du alternativt prøve Tapeconnection ( http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=& emne=visprodukt&Gruppenr=search&ID_infoside=98605 ), Axelmusic (http://www.axelmusic.dk/productDetails/0647715071026) eller en udenlandsk forhandler, f.eks. Amazon.de.

MVH/Kasper

skruerselv
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

heltny/cujo

Sendt: 02 August 2005 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Kasper Bang skrev:

skruerselv skrev:
Ingeniøren skrev:

Som tidligere nævnt i tråden kan du alternativt prøve Tapeconnection ( http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=& emne=visprodukt&Gruppenr=search&ID_infoside=98605 ), Axelmusic (http://www.axelmusic.dk/productDetails/0647715071026) eller en udenlandsk forhandler, f.eks. Amazon.de.

MVH/Kasper

Ja, men mon de handler PR. EFTERKRAV ?

Kasper Bang
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2005 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

skruerselv skrev:

Næppe. Det er godt nok også oldschool at ville købe en dvd pr. efterkrav!

MVH/Kasper 

McFlyDuckman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 03 August 2005 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Du kan vel også bestille den direkte fra producent på www.dvdinternational.com 

Det har jeg gjort... og koster kun ca 153 DKK + shipping.

"I assume full responsibility for my actions, except the ones that are someone else's fault."
Til top Vis McFlyDuckman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McFlyDuckman

skruerselv
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

heltny/cujo

Sendt: 03 August 2005 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Kasper Bang skrev:

skruerselv skrev:

Næppe. Det er godt nok også oldschool at ville købe en dvd pr. efterkrav!

MVH/Kasper 

Ja OLDSCHOOL - ja, men jeg er også gammel ! Men hvorfor synes du det ?

Kasper Bang
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2005 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

skruerselv skrev:
Ja OLDSCHOOL - ja, men jeg er også gammel ! Men hvorfor synes du det ?

Det er ikke fordi vi skal tærske langhalm over dette emne - det hører vel snarere til ovre i forhandlerforummet.

Min pointe var bare, at det som regel er lettere og billigere at bruge kreditkort ved nethandel herhjemme. Man skal selvfølgelig føle sig tryg ved det (og have kortet), men det kan man også roligt gøre med de rettigheder, en kreditkortkunde har.

MVH/Kasper

KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 August 2005 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Kasper Bang skrev:
KasperP skrev:
Kasper Bang skrev:

Og er der nogen, der har afprøvet den på PA50?

MVH/Kasper

Ikke endnu, men det kommer

Lyder interessant. Du må meget gerne poste, når du har løbet den igennem, selv om det måske bliver lidt svært at gengive. Der er vist ikke %-angivning på indstillingsværdierne på PA50.

MVH/Kasper

Det skal jeg gøre.

Venter bare lige på at Otte, TC får svaret på den PB jeg har sendt ham, så jeg kan få bestilt nogle sager hos ham
Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP

sn1009
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
pulse83net skrev:

Jeg springer lige ind med et spørgsmål. Hvad er bedst; AVIA Guide To Home Theater eller Digital Video Essentials?

Jeg vil kalde det to forskellige ting. Avia fås kun i NTSC, men er til gengæld meget detaljeret på billedsiden, med ekstremt mange og meget specifikke testmønstre, og mønstrene til indstilling af især farver er imho lidt nemmere at gå til.

Hvis alle ens DVD'ere er PAL er det vel en fordel at anvende PAL versionen af DVE som kalibreringsdvd fremfor AVIA... 

På nogle af testbillederne på AVIA skiven er det vel en ulempe at de er optimeret til NTSC fremfor PAL.. 

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

sn1009 skrev:

Hvis alle ens DVD'ere er PAL er det vel en fordel at anvende PAL versionen af DVE som kalibreringsdvd fremfor AVIA... 

På nogle af testbillederne på AVIA skiven er det vel en ulempe at de er optimeret til NTSC fremfor PAL.. 

Forskellen er i praksis begrænset, men ja, det er en fordel at bruge en PAL DVD til at indstille med.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

sn1009
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Forskellen er i praksis begrænset, men ja, det er en fordel at bruge en PAL DVD til at indstille med.

Ok. Jeg har allerede AVIA men regner med at supplere med DVE pga. lydsiden.

Findes der et link til et lille eventyr om hvilken kalibreringsdisk er bedst til de forskellige områder? Du nævner bl.a. at mønstrene til indstilling af farver er lidt nemmere at gå til på AVIA skiven.

Eller skal man bare prøve sig frem?

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
Jeg vil iøvrigt også lige tillade mig at henlede opmærksomheden på Peter Finzels test-disc: http://www.peterfinzel.de. Den er på tysk, og ikke så omfattende som de øvrige (ingen lydside overhovedet f.eks.). Til gengæld er den meget nem og hurtig at arbejde med, uden unødig gejl. Det kræver dog at man er rimelig ferm i tysk, for at få udbytte af mønstrene (et mønster er intet værd uden forklairingen på hvordan det skal bruges...). Til gengæld er den ret billig (bestilles direkte på siden), og i PAL. Der er de basale mønstre, plus nogle ret spændende til bl.a. at teste om panoreringer foregår flydende. Der medfølger et blå-filter at kigge igennem til at justere farver (på de to andre er der både blå, rød og grøn filter, men den blå er den vigtigste)

Jeg må hellere lige indskyde, at jeg har fået bestilt Peter Finzel disken, men endnu ikke modtaget den. Peter sendte dog en engelsk "bruger-manual" på mail da jeg lagde min bestilling, som forklarer hvad hver enkel test skal vise eller repræsentere. Det er vel en, som alle kommende kunder får med, men til ældre, som dig Otto, så tror jeg vel ikke at der skulle være noget i vejen for at sende den videre - med mindre I foretrækker tysk?

Til top Vis Rasmus Larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus Larsen Besøg Rasmus Larsen's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Rasmus Larsen skrev:

Jeg må hellere lige indskyde, at jeg har fået bestilt Peter Finzel disken, men endnu ikke modtaget den. Peter sendte dog en engelsk "bruger-manual" på mail da jeg lagde min bestilling, som forklarer hvad hver enkel test skal vise eller repræsentere. Det er vel en, som alle kommende kunder får med, men til ældre, som dig Otto, så tror jeg vel ikke at der skulle være noget i vejen for at sende den videre - med mindre I foretrækker tysk?

Skal du kalde mig ældre???  Nej, jeg har ikke fået den, så den må du gerne videresende. Jeg er ikke specielt stærk i det tyske, omend jeg forstår meningen.

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

sn1009 skrev:

Findes der et link til et lille eventyr om hvilken kalibreringsdisk er bedst til de forskellige områder? Du nævner bl.a. at mønstrene til indstilling af farver er lidt nemmere at gå til på AVIA skiven.

http://shorterlink.com/?VHV1ND

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
Rasmus Larsen skrev:

Skal du kalde mig ældre???  Nej, jeg har ikke fået den, så den må du gerne videresende. Jeg er ikke specielt stærk i det tyske, omend jeg forstår meningen.

Jeg har købt og modtaget Finzeldisken, og kunne også godt tænke mig den engelske brugermanual...tak

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Yes =) Peter Finzel skelner ikke mellem de tidligere kunder og nuværende kunder, men mellem de ældre og yngre og præcis derfor har du ikke fået den medfølgende engelske manual

Otto og DonJensen: Jeg har lagt den ud på mit til download, så andre "ældre" kunder også kan hente den =) Følg linket: http://www.flatpanels.dk/download/pftdse05_e.pdf

Til top Vis Rasmus Larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus Larsen Besøg Rasmus Larsen's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes