| Forfatter |
|
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 10 April 2011 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vel heller ikke umuligt at få en Touch og DAC hjem på prøve - så kan du jo selv sammenligne i Dit setup?
|
| Til top |
|
| |
VECTRA Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Januar 2011 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 101
|
| Sendt: 10 April 2011 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
bhaagensen skrev:
Det er vel heller ikke umuligt at få en Touch og DAC hjem på prøve - så kan du jo selv sammenligne i Dit setup? |
|
|
Jaja.........med uden en ordentlig PSU går den ikke. Forbedringen med ordentlig PSU er større end med seperat DAC, og jeg ville også stadig vælge Touch med PSU (uden ekstra DAC), fremfor Transporter. Med DAC er det som sagt klasser over med Touch foran. Transporter har desuden også brug for en server, så du skal købe en NAS. Touch har indbygget server........ Jeg har kørt dem side om side i et par måneder, og Transporter er en gammel forældet kasse... 10000 kr. + DAC så er du oppe på 15500, og den irriterende knap der står og knokknoknoknoknoknoknok når den er på nettet efter et eller andet er du også foruden. Og du slipper for at displayet kører lysshow et par gange i timen, hvis du ikke har en NAS kørende, fordi du ønsker at spare strøm.
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 583
|
| Sendt: 10 April 2011 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
VECTRA skrev:
Det ligger i bagateller og kan ikke bruges til noget som helst seriøst i denne sammenhæng. Ingen salgsargument.... Hvordan måler dine højttaler??? Da taler vi om flere db i frekvensgang. Her er der en minimal afrulning eller????????????????
|
|
|
de ved jeg godt men med DRC er der styr på det. Unaset så er det ikke en agrument for at dårligere SNR, dårliegere frekvensgang, højere distorsion, etc.
Tror du virkeligen at målinger er irrelevvanta og hvorfør er du se defensiv kring det då du slet ikke bruger den inbygde DAC i SBT? De målinger og spec på DAC har ikke nogen relevans for din setup
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 April 2011 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Johan N skrev:
VECTRA skrev:
Det ligger i bagateller og kan ikke bruges til noget som helst seriøst i denne sammenhæng. Ingen salgsargument.... Hvordan måler dine højttaler??? Da taler vi om flere db i frekvensgang. Her er der en minimal afrulning eller???????????????? |
|
|
de ved jeg godt men med DRC er der styr på det. Unaset så er det ikke en agrument for at dårligere SNR, dårliegere frekvensgang, højere distorsion, etc.
Tror du virkeligen at målinger er irrelevvanta og hvorfør er du se defensiv kring det då du slet ikke bruger den inbygde DAC i SBT? De målinger og spec på DAC har ikke nogen relevans for din setup
|
|
|
Jeg har kørt med SBT uden seperat DAC i et stykke tid, men med god PSU, og om der måles 0,005 THD eller 0,001 THD er der ikke nogen der kan høre. Om der er signal støj forhold på 98 db, eller om den er på 102 db er også en pot. Ovenstående lyder stadig bedre end en Transporter. (SBT + PSU altså, så der ikke kommer misforståelser)
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2011 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vore intressant høre hvad de der synes Transporter lyder så dårlig har hørt den sammen med for udstyr. Det kan godt vare så at den lyder mudred i en setup, netural i en anden og hård i en tredje.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 April 2011 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruger håndplukkede højttalere til 78000 kr. parret med skiftende forstærkere for tiden. Kabler Black&White LS 1302 x 2
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2011 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det hemmelig eller vil du ikke sige hvad det var?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 April 2011 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg oplyser det ikke, da jeg tidligere har set tråde, hvor magen til mine højttalere blev svinet så nederdrægtigt til at jeg ikke gider. Folk der ikke har set andet end billeder.........indrømmede nogle senere...... Så jeg kan kun sige at JBL, B&W, Snell, Martin Logan osv. er blevet sorteret fra inden disse blev købt. Forstærker har jeg hørt hvilken jeg vil have, men har pt. ikke råd, så der skiftes lidt brugt rundt.
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2011 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft min Transporter koblet til: Miusical Fidelity A5 + Focal 1027 Be AudioNet Pre II G3 + AudioNet AMP MAX + Focal 1027 Be
PT er den kobled til: Krell KAV-400xi + Focal 1027 Be
Touch har jeg PT med: Hegel HD20 + Classé´+ Tannoy D700 Har prøvet Tocuh & Hegel med Krell +Focal-kombo ovan Desuden testet Touch med Arcam rDAC & div. forforstærker.
SB3 har varit kobled til den Musical Fidelity+Focal combo ovan med to forskellige DACs fra MF. PT er en SB3 kobled med coax til en Onkyo TX-NR905 + Focal Profile 918. den andre er kobled til en lille forstæerker fra Ptroject + Focal 806V.
Skal også teste med Transporter til den Classé & Tannoy-kombon.
Er der nogen der vil bytte sin Transporter med en Tocuh plus DAC så er jeg meget intressert.
|
| Til top |
|
| |
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 10 April 2011 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
DEt er rigtigt at Transporter uden nogen form for mods er dårligere end selv en SB 3 . Mulighederne er så vidt jeg vurderer det
dog meget større med en Transporter.
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2011 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
VECTRA skrev:
Jeg har kørt med SBT uden seperat DAC i et stykke tid, men med god PSU, og om der måles 0,005 THD eller 0,001 THD er der ikke nogen der kan høre. Om der er signal støj forhold på 98 db, eller om den er på 102 db er også en pot. Ovenstående lyder stadig bedre end en Transporter. (SBT + PSU altså, så der ikke kommer misforståelser) |
|
|
Nu er forskel i SNR 105 dB for SBT og bedre end 120 dB i Transporter og der lignende forskel på kanalseparation. og THD+N er på 100 DB i Transporter men i 90 dB for SBT. Det vil sige 10 dB forskel det kan sagtens høres!
I øvrigt har både Sean Adams oh John Swenson målet og der er ikk NOGEN forskel på den analoge udgang med linjär PSU, derimod bliver der mindre støj på elnettet med dem. Så hvis man har en forsæker med dårlig konstrutert netdel samt ikke bruger nogen netfilter så kan der blive en forbedring med
|
| Til top |
|
| |
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 10 April 2011 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
VECTRA skrev:
Jeg oplyser det ikke, da jeg tidligere har set tråde, hvor magen til mine højttalere blev svinet så nederdrægtigt til at jeg ikke gider. Folk der ikke har set andet end billeder.........indrømmede nogle senere...... Så jeg kan kun sige at JBL, B&W, Snell, Martin Logan osv. er blevet sorteret fra inden disse blev købt. Forstærker har jeg hørt hvilken jeg vil have, men har pt. ikke råd, så der skiftes lidt brugt rundt.
|
|
|
Det er da lidt tyndt at svine Transporteren til, når du ikke vil fortælle hvad du vurderer den sammen med!! Touch bliver aldrig high end, da du jo slet ikke har mulighed for balanceret drift. Den er jo netop konstureret til at blive koblet sammen med high end grej. Det er touch ikke.
Med hensyn til display må der have været noget galt med dine indstillinger. Når jeg slukker for min server, skriver den EEN gang "unable to connect to server" og så slukker displayet og forbliver slukket!! __________________ Callesoroe
|
| Til top |
|
| |
QWERTY126 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 417
|
| Sendt: 10 April 2011 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvornår har high end, været = balanceret drift...
High end har vel noget med lyd kvalitet - og ikke teknik...
Meget dyrt rør grej er ikke balanceret drift - og lyder ganske godt alligevel
|
| Til top |
|
| |
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 10 April 2011 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
QWERTY126 skrev:
|
Hvornår har high end, været = balanceret drift...
High end har vel noget med lyd kvalitet - og ikke teknik...
Meget dyrt rør grej er ikke balanceret drift - og lyder ganske godt alligevel |
|
|
Nej men det har noget med konstruktionen, hvilket i sidste ende er hørbart. Nu er det jo lidt sjovt du nævner Transporter som "Gammel svend", og nu priser du rør!!! Det er da så forældet som noget kan være!! __________________ Callesoroe
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 10 April 2011 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nuvel, de lader til at Transporteren nu er medlem af den gruppe apparater, som bringer følelserne i sving her på stedet
Til plix og andre - det er jo rigtigt at der har været nogle rapporter om ulyde i forbindelse med afmagnetiseringsproceduren for navigations-hjulet.
Dette er dog løst i de nyere firmware-versioner. Det samme er tilfælde med den evige "forbinder..." melding, hvis server og netværk ikke var
tilgængelig, og den i øvrigt ikke er tilkoblet Squeezenetwork.
I øvrigt, da du skriver den er fra ny forledes man til at tro, at det er tale om en Transporter SE? I så fald er der jo slet ikke noget "hjul" på den.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 April 2011 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Johan N. Hvis du kan høre om signal støj forholdet er 105 eller 120 db henne i din lytteposition, så har du godt nok gyldne ører, og det er utroligt stille omkring dig. Ingen trafik eller radiatorer eller fugle der fløjter............ Ang. THD+N så er det alt der måles på en gang, dvs. og støj fra den dårlige originale psu, og lidt fra displayet. Så den ligger klart under Transporteren, men stadig ikke direkte hørbar støj, som altså sus.......
THD+N. Total Harmonic Distortion + Noise What is tested? Similar to the THD test above, except instead of measuring individual harmonics this tests measures everything added to the input signal. This is a wonderful test since everything that comes out of the unit that isn't the pure test signal is measured and included -- harmonics, hum, noise, RFI, buzz ... everything. sakset herfra http://www.rane.com/note145.html
|
| Til top |
|
| |
rjcr Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 11 April 2011 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg lavede i sin tid en blindtest af Transporteren og Squeezebox Receiver (med kvalitets-strømforsyning). På det tidspunkt koblet til en Rotel RSP1098 (forforstærker), Audio Analogue Donizetti (effektforstærkere) og TNT højttalere (Dansk Audio Teknik) med kabler i 1000-1500 kr's klassen fra Tara Labs.
Samtlige tests faldt ud til Transporterens fordel (i både mine og kærestens ører) - og vi kunne uden problemer høre forskel hver gang - både koblet analogt og digital til Rotel'en. Vi købte Transporteren og endte med at køre analogt ud, da Transporterens DAC (igen i mine ører) er bedre end Rotel'ens. Sidenhen er Rotel'en blevet udskfiftet med en Lexicon MC12B, og her kan jeg ikke høre forskel på, om jeg kobler digitalt eller analogt (ikke så jeg kan tyde det i en blindtest, i hvert fald), så nu får Lexicon'en lov til at lave arbejdet...
Jeg gider på ingen måde at kaste mig ud i svinere overfor andre brugere, deres holdninger og deres anlæg, for de er og vil altid være ligeså forskellige som vi er - og vi har forskellig smag og forskellig opfattelse af lyd/musik/hi-fi.
Patentløsninger på om Transporteren (og andre apparater for den sags skyld) er gode eller dårlige findes i min verden ikke - det afhænger af lytteren, og min mening og opfattelse er ikke mere eller mindre rigtig end andres!
Desuden afhænger det jo også af udstyret den er koblet sammen med - jeg har hørt anlæg til 500.000,- og derover, som jeg synes lød røvtrist.
Min opfattelse er klart at Transporteren tilbyder en fantastisk god lyd - hørt med mine ører.
Hvis du kan låne den og sammenligne direkte, er det selvfølgelig nummer 1 - så har du den bedste mulighed for at finde ud af, om DU synes den er pengene værd i dit setup
Mht om du skal køre analog eller digital, ja så afhænger det i min optik om kvaliteten af den DAC der sidder i (for)forstærkeren. Igen må afgørelsen nok bero på en prøvelytning.
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2011 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vectra,
Jeg finder det humoristisk att du mener at min ikke kan høre forskel på 105 resp 120 dB, 90 vs 120 dB kanalseparation, 90 resp 100 dB THD+N, etc. Men du mener at det er såden enorm forskel på at bytte PSU at SBT går ifra att lytte rigitg dårlig til at lyde enormt meget bedre end Transporter.
Denne forskel skulle sagtens kunne måles men der er ikke nogen der kunnet vise at det giver nogen som helst forskel hvad gælder det hørbare frekvensområdet på vare sig analog eller digital udgang i nogen måling. Sean Adams og John Swenson har både vist og forklaret det.
Jeg har min grund i science og engineering og tror ikke på hokuspokus i HiFi, med det vil jeg ha sagt at hvis noget giver en sån stor forskel som du og andre påstår PSU-skifte for SBT giver, så ville den forskel sagtens kunne måles og den totale mangel av nogle såne målinger taler en tydelig klarsprog.
|
| Til top |
|
| |
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 11 April 2011 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Johan N skrev:
Vectra,
Jeg finder det humoristisk att du mener at min ikke kan høre forskel på 105 resp 120 dB, 90 vs 120 dB kanalseparation,
90 resp 100 dB THD+N, etc. Men du mener at det er såden enorm forskel på at bytte PSU at SBT går ifra att lytte rigitg dårlig
til at lyde enormt meget bedre end Transporter.
Denne forskel skulle sagtens kunne måles men der er ikke nogen der kunnet vise at det giver nogen som helst forskel
hvad gælder det hørbare frekvensområdet på vare sig analog eller digital udgang i nogen måling. Sean Adams og John
Swenson har både vist og forklaret det.
Jeg har min grund i science og engineering og tror ikke på hokuspokus i HiFi, med det vil jeg ha sagt at hvis noget giver
en sån stor forskel som du og andre påstår PSU-skifte for SBT giver, så ville den forskel sagtens kunne måles og den totale
mangel av nogle såne målinger taler en tydelig klarsprog.
|
|
|
Hvordan forklarer du så at 2 nye modstande i et anlæg kan få det til at lyde som man har skiftet et apparat ?
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2011 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er antingen selvsuggestion eller så vil det synes i en måling unset hvis det lyder dårligere eller bedre. Det er virkeligen ikke noget Rocket Science og heller ikke hokuspokus.
|
| Til top |
|
| |