| Forfatter |
|
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 14 April 2011 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pladevaskere finde jo fra ca. 500 og op, afhængig af behov og hang til automatik Men det er, som der beskrives, en livsnødvendig udstyr i enhver husholdning med hang til rigtig musik 
|
| Til top |
|
| |
golfdane Forum Bruger


Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 14 April 2011 kl. 06:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
gli- skrev:
Pladevaskere finde jo fra ca. 500 og op, afhængig af behov og hang til automatik Men det er, som der beskrives, en livsnødvendig udstyr i enhver husholdning med hang til rigtig musik  |
|
|
Ja, men skal det bare være nogenlunde godt, skal man ud i noget med sug, og så slipper man nok ikke med 500,- Resten er nok et spørgsmål om rensevæskens evne til at fjerne rester af slipmiddel og andet snavs fra pladerne. __________________ http://www.martinloganowners.com/~tdacquis/forum/showthread. php?t=9048
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 14 April 2011 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
CARS10 skrev:
|
For lige at stramme op her,må vi lige høre,om det er en fugl du hører,eller kunne det tænkes,at der er flere fugle.
"Fuglene flyver i flok,når de er mange nok" 
carsten
|
|
|
Er det egentlig ikke et Gruk, eller er det uddrag fra en vise?
Nope en fugl og det lyder lidt som et åbent vindue den eventuelt sidder i eller flyver forbi.
Nå, men hvis jeg på nogen måde kan finde en metode til at "fange" lyden på og digitalisere skal jeg nok bringe klippet her, ellers må man finde pladen brugt.
mvh. M
|
|
|
Det er fra Svantes viser (Poul Dissing/Benny Andersen)
carsten
|
| Til top |
|
| |
hifido Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 237
|
| Sendt: 14 April 2011 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.audiodesksysteme.de/index.php?kat=10_17_15
Dette er den ultimative vinyl renser. Jeg har haft mange mærker og modeller i de 15 år, jeg har brugt pladevaskemaskiner. Denne kombinere brugervenlighed med en ydelse, jeg aldrig har hørt og set bedre. Fuldautomatisk, ultralydrens og begge sider, på en´gang. Denne kan anbefales uden forbehold. Den er det bedste køb, jeg har gjort i mange år...
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
eggers Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 414
|
| Sendt: 14 April 2011 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ser lækker ud, og ultralydsrensning er altså smart. Men €2k – host, host, host!
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 14 April 2011 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg glæder mig bare til at høre,om den fugl sad indenfor eller udenfor vinduet.Kunne du evt.høre hvad det var for en fugl.
Blackbird singin in the deat of night. 
carsten
|
| Til top |
|
| |
Diamagnetic Udelukket fra forum


Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 14 April 2011 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Death !
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 15 April 2011 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
sorry
|
| Til top |
|
| |
HPA Branchemedlem

High-Performance Audio
Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 15 April 2011 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi prøver lige med 'Dead'
|
| Til top |
|
| |
ginger Udelukket fra forum

Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 15 April 2011 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
Death !  |
|
|
måske det var diamagneticks svanesang
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 15 April 2011 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
En ting der virker, og egenligt giver sig selv hvis man tænker over det, er varme. Lunken rensevæske renser bedre end kold
rensevæske, du vasker vel heller ikke op i koldt vand? Bare en 30-35 grader giver en enorm forskel. Put flasken i et vandbad i
opvaske baljen eller vasken i 5 min. inden du renser.
Og endnu en ting, Isopropyl alcohol har INTET at gøre i en hjemmelavet rensevæske, det eneste du opnår er aflejringer i rillerne
på pladerne.
__________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
eggers Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 414
|
| Sendt: 15 April 2011 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
En enzymbaseret opløsning må være ideelt. Det er jo bl.a. sådan noget der bruges til at rense malerier med. Det må kunne
laves skånsomt og effektivt.
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 15 April 2011 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er klart at 500 kr ikke kan indeholde et suge dims, men du kan hænge LKP'en til tørre. Skal der sug på kommer prisen højere op.
Er ening i den tyske maskine er super (bruger den selv)
EDGE: Hvor kom Isopropyl'en fra og i hvilken forbindelse duer den ikke (selvfølgelig ikke sammen med postevand)?
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 15 April 2011 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er mange der blander Isopropyl i deres hjemmegjorde rensevæske, Jeg tror det er en fejltolkning af "hvad der virker på
Laser pickuppen på CD afspilleren, må osse gøre gavn på Vinylen" men det har ingen steder hjemme. Som Eggers siger
Enzymer som bla. Tensider, der findes i vaskepulver, hører mere hjemme i rensemiddel til Vinyl. Jeg har sammen med et par
Laboranter og en Kemi Ingeniør fra et firma i Holstebro, arbejdet på en væske der kan rense ved 30-35 grader. Den virker, helt
uden Alkohol eller andre brandbare væsker.
__________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 15 April 2011 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder spændene, Edge
Er det en opskrift, du vil beholde for dig selv, eller får man en PM om hvordan??? (man kommer i nærheden af vædsken)
Er efterhånden oppe på godt 4K lp´er, og specielt dem, der er købt brugt ku´trænge. Lad høre __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 15 April 2011 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den skal lige have et par måneders prøve endnu, i div. rensemaskiner og manuelle vaskere, før der kan fældes dom over den.
Så kommer godkendelse fra myndigheder vedr. sundhedskadelige stoffer osv. så HVIS jeg vælger at markedsføre den bliver
den dyr. Så vælger nok at sælge opskriften istedet, eller lave den Open Source.
__________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 15 April 2011 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
edge skrev:
Og endnu en ting, Isopropyl alcohol har INTET at gøre i en hjemmelavet rensevæske, det eneste du opnår er aflejringer i rillerne
på pladerne. |
|
|
Er det et udsagn du kan dokumentere? Personligt ville jeg nok betragte det som en påstand. Jeg har aldrig haft nogen form for problemer (f.eks aflejringer) ved at benytte ca. 5-10% Isopropylalkohol. Og jeg har heller aldrig hørt om andre skulle finde det problematisk. Naturligvis med undtagelse af folk som, i den hellige politiske korrektheds navn, gerne vil sælge produkter uden nogen form for alkohol. Disse produkter indeholder i sagens natur eksotiske ingredienser (eller gør de?) som forbrugeren ikke kan få noget at vide om. Jeg gætter på, at en del af de meget dyre 'specialblandinger' indeholder smøremiddel på oliebasis. Ikke noget jeg skal ha' på mine plader! Men som sædvanlig...bare prisen er høj nok på "specialprodukterne"...er der altid et publikum. Ikke særlig logisk...tværtimod! Og kunden er næsten altid meget tilfreds med vidundermidlerne. Ville det også gælde, hvis man fik dem foræret...eller blot til en realistisk pris? ;-) Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 16 April 2011 kl. 02:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej der !
i min til med lperer brugte jeg demineraliseret vand og det skal være hånd lunken og noget opvakermidel 4 til 5 dråber til ca. 3 liter vand, og en børste fra en plade børste vor der var to fløjes buder på hver side af børsten, puderne var så slite at de ikke var noget vær men det var børsten , for at tøre pladerne brugte jeg fnug fri viske stykker som ikke var vasket i skylle midel så suger de bedre så man bliver helt tøt i halsen og et opvasker stativ til den siste luft tøring, og jeg kan kun sige at det var noget der virkede jeg købte selfølgelig 10L demineraliseret vand af gangen.
og jeg kunne rense 10 plader af gangen og så nyt vand.


|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 16 April 2011 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal du bruge opvaskemiddel, så brug den hvide flaske Neutral, den efterlader ingen skjolder og pletter. Rigtig god.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
olliie Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2011 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 16 April 2011 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der har prøvet med kompressoren istedet for sug?
Jeg tænker her på og vaske pladen godt i rensevædske og dernæst blæse den tør ren med kompressoren.
|
| Til top |
|
| |