Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 15:20   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Rens din LP og hør fuglene synge... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1516
Sendt: 14 April 2011 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Pladevaskere finde jo fra ca. 500 og op, afhængig af behov og hang til automatik
Men det er, som der beskrives, en livsnødvendig udstyr i enhver husholdning med hang til rigtig musik

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted
 
golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 889
Sendt: 14 April 2011 kl. 06:32 | IP-adresse registreret  

gli- skrev:

Pladevaskere finde jo fra ca. 500 og op, afhængig af behov og hang til automatik
Men det er, som der beskrives, en livsnødvendig udstyr i enhver husholdning med hang til rigtig musik



Ja, men skal det bare være nogenlunde godt, skal man ud i noget med sug, og så slipper man nok ikke med 500,-
Resten er nok et spørgsmål om rensevæskens evne til at fjerne rester af slipmiddel og andet snavs fra pladerne.



__________________
http://www.martinloganowners.com/~tdacquis/forum/showthread. php?t=9048
Til top Vis golfdane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af golfdane
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 14 April 2011 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:
CARS10 skrev:

For lige at stramme op her,må vi lige høre,om det er en fugl du hører,eller kunne det tænkes,at der er flere fugle.

   "Fuglene flyver i flok,når de er mange nok"      

  carsten



Er det egentlig ikke et Gruk, eller er det uddrag fra en vise?

Nope en fugl og det lyder lidt som et åbent vindue den eventuelt sidder i eller flyver forbi.

Nå, men hvis jeg på nogen måde kan finde en metode til at "fange" lyden på og digitalisere skal jeg nok bringe klippet her, ellers må man finde pladen brugt.

mvh. M

 

  Det er fra Svantes viser (Poul Dissing/Benny Andersen)

     carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
hifido
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Januar 2005
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 237
Sendt: 14 April 2011 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

http://www.audiodesksysteme.de/index.php?kat=10_17_15

 

Dette er den ultimative vinyl renser. Jeg har haft mange mærker og modeller i de 15 år, jeg har brugt pladevaskemaskiner. Denne kombinere brugervenlighed med en ydelse, jeg aldrig har hørt og set bedre. Fuldautomatisk, ultralydrens og begge sider, på en´gang. Denne kan anbefales uden forbehold. Den er det bedste køb, jeg har gjort i mange år...

Mvh.

Til top Vis hifido's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifido
 
eggers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 414
Sendt: 14 April 2011 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Den ser lækker ud, og ultralydsrensning er altså smart. Men €2k – host, host, host!
Til top Vis eggers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eggers
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 14 April 2011 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Jeg glæder mig bare til at høre,om den fugl sad indenfor eller udenfor vinduet.Kunne du evt.høre hvad det var for en fugl.

    Blackbird singin in the deat of night.

    carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1508
Sendt: 14 April 2011 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  


Death !
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 15 April 2011 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

sorry
Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 15 April 2011 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Vi prøver lige med 'Dead' 
Til top Vis HPA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPA Besøg HPA's Websted
 
ginger
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 267
Sendt: 15 April 2011 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Diamagnetic skrev:

Death !



måske det var diamagneticks svanesang
Til top Vis ginger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ginger
 
edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 15 April 2011 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

En ting der virker, og egenligt giver sig selv hvis man tænker over det, er varme. Lunken rensevæske renser bedre end kold
rensevæske, du vasker vel heller ikke op i koldt vand? Bare en 30-35 grader giver en enorm forskel. Put flasken i et vandbad i
opvaske baljen eller vasken i 5 min. inden du renser.

Og endnu en ting, Isopropyl alcohol har INTET at gøre i en hjemmelavet rensevæske, det eneste du opnår er aflejringer i rillerne
på pladerne.      

__________________
Hilsen Flemming

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted
 
eggers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 414
Sendt: 15 April 2011 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

En enzymbaseret opløsning må være ideelt. Det er jo bl.a. sådan noget der bruges til at rense malerier med. Det må kunne
laves skånsomt og effektivt.
Til top Vis eggers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eggers
 
gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1516
Sendt: 15 April 2011 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Det er klart at 500 kr ikke kan indeholde et suge dims, men du kan hænge LKP'en til tørre.
Skal der sug på kommer prisen højere op.

Er ening i den tyske maskine er super (bruger den selv)

EDGE: Hvor kom Isopropyl'en fra og i hvilken forbindelse duer den ikke (selvfølgelig ikke sammen med postevand)?

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted
 
edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 15 April 2011 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Der er mange der blander Isopropyl i deres hjemmegjorde rensevæske, Jeg tror det er en fejltolkning af "hvad der virker på
Laser pickuppen på CD afspilleren, må osse gøre gavn på Vinylen" men det har ingen steder hjemme. Som Eggers siger
Enzymer som bla. Tensider, der findes i vaskepulver, hører mere hjemme i rensemiddel til Vinyl. Jeg har sammen med et par
Laboranter og en Kemi Ingeniør fra et firma i Holstebro, arbejdet på en væske der kan rense ved 30-35 grader. Den virker, helt
uden Alkohol eller andre brandbare væsker.

__________________
Hilsen Flemming

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6421
Sendt: 15 April 2011 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Det lyder spændene, Edge

Er  det en opskrift, du vil beholde for dig selv, eller får man en PM om hvordan???(man kommer i nærheden af vædsken)

Er efterhånden oppe på godt 4K lp´er, og specielt dem, der er købt brugt ku´trænge. Lad høre



__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 15 April 2011 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Den skal lige have et par måneders prøve endnu, i div. rensemaskiner og manuelle vaskere, før der kan fældes dom over den.
Så kommer godkendelse fra myndigheder vedr. sundhedskadelige stoffer osv. så HVIS jeg vælger at markedsføre den bliver
den dyr. Så vælger nok at sælge opskriften istedet, eller lave den Open Source.

__________________
Hilsen Flemming

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 15 April 2011 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

edge skrev:


Og endnu en ting, Isopropyl alcohol har INTET at gøre i en hjemmelavet rensevæske, det eneste du opnår er aflejringer i rillerne
på pladerne.      



Er det et udsagn du kan dokumentere?
Personligt ville jeg nok betragte det som en påstand. Jeg har aldrig haft nogen form for problemer (f.eks aflejringer) ved at benytte ca. 5-10% Isopropylalkohol.
Og jeg har heller aldrig hørt om andre skulle finde det problematisk.

Naturligvis med undtagelse af folk som, i den hellige politiske korrektheds navn, gerne vil sælge produkter uden nogen form for alkohol. Disse produkter indeholder i sagens natur eksotiske ingredienser (eller gør de?) som forbrugeren ikke kan få noget at vide om.
Jeg gætter på, at en del af de meget dyre 'specialblandinger' indeholder smøremiddel på oliebasis. Ikke noget jeg skal ha' på mine plader!

Men som sædvanlig...bare prisen er høj nok på "specialprodukterne"...er der altid et publikum. Ikke særlig logisk...tværtimod!
Og kunden er næsten altid meget tilfreds med vidundermidlerne. Ville det også gælde, hvis man fik dem foræret...eller blot til en realistisk pris?  ;-)


Mvh.
Niels






Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3481
Sendt: 16 April 2011 kl. 02:23 | IP-adresse registreret  

hej der !

i min til med lperer brugte jeg demineraliseret vand og det skal være hånd lunken og noget opvakermidel 4 til 5 dråber til ca. 3 liter vand, og en børste fra en plade børste vor der var to fløjes buder på hver side af børsten, puderne var så slite at de ikke var noget vær men det var børsten , for at tøre pladerne brugte jeg fnug fri viske stykker som ikke var vasket i skylle midel så suger de bedre så man bliver helt tøt i halsen  og et opvasker stativ til den siste luft tøring, og jeg kan kun sige at det var noget der virkede  jeg købte selfølgelig 10L demineraliseret vand af gangen.

og jeg kunne rense 10 plader af gangen og så nyt vand.

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 16 April 2011 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Skal du bruge opvaskemiddel, så brug den hvide flaske Neutral, den efterlader ingen skjolder og pletter. Rigtig god.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
olliie
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Marts 2011
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 16 April 2011 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Nogen der har prøvet med kompressoren istedet for sug?

Jeg tænker her på og vaske pladen godt i rensevædske og dernæst blæse den tør ren med kompressoren.

Til top Vis olliie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af olliie
 

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes