| Forfatter |
|
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
| Sendt: 04 Maj 2011 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anders1910 skrev:
Jeg har igennem et stykke tid virkelig ønsket mig en opgradering til mit anlæg, har læst masser af reviews og hørt lidt forskelligt - men jeg kunne godt tænke mig at høre om jeres reallife erfaringer!!
Mit setup:
Plinius Hiato int. forstærker
Plinius CD-101
Kabler: NORDOST VALKYRJA RCA 1 METER, HT-kabel Black Rhodium Polar Samurai
Jeg har overvejet følgende: Magico V2 og Magico V3, B&W 802D, Marten Bird, Audiovector Si6 Avangarde Arrete, Dali Euhopia og Helicon, men hvad er jeres forslag? Ukendte mærker er absolut også interessante!
Min lytterum er ca 25 m2, aflangt og ikke indrette optimalt til lytning (dvs. det er min stue med sofaer etc.), så højtalerne må ikke være alt for kræsne.
Ser frem til at høre jeres forslag |
|
|
De Magico V3 du nævner er temmelig gode og tilmed pæne at se på. Det er en lukket konstruktion så de burde ikke stikke så meget af i et mindre rum. Hvis du har råd ville jeg da anbefale at du giver dem et lyt. De er dog temmelig tunge at flytte rundt så det letteste er nok at lade dem stå når du først har fået dem ind af døren :) vH pH
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 04 Maj 2011 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
ramma skrev:
Discounthøjtalere er ikke hvad trådstarter efterspørger, Dali Grand Coupe er en form for discounrthøjtaler i den her sammenhæng, og passer bedre til en Nad, Denon,Yamaha eller lignede opsætning, hvor den passer bedre ind |
|
|
Vil jeg gi dig fuldstændig ret i :)
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2011 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 04 Maj 2011 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anders1910 skrev:
Jeg har igennem et stykke tid virkelig ønsket mig en opgradering til mit anlæg, har læst masser af reviews og hørt lidt forskelligt - men jeg kunne godt tænke mig at høre om jeres reallife erfaringer!!
Mit setup:
Plinius CD-101
Jeg har overvejet følgende: Magico V2 og Magico V3, B&W 802D, Marten Bird, Audiovector Si6 Avangarde Arrete, Dali Euhopia og Helicon, men hvad er jeres forslag? Ukendte mærker er absolut også interessante!
Min lytterum er ca 25 m2, aflangt og ikke indrette optimalt til lytning (dvs. det er min stue med sofaer etc.), så højtalerne må ikke være alt for kræsne.
Ser frem til at høre jeres forslag
|
|
|
Jeg synes du gør klogt i at tænke på Magico først. Det er lukkede kabinetter som vil have langt lettere ved at integreres i en stueakustik end reflekstypen. Dernæst vil jeg prioritere en reel afprøvning hos dig selv derhjemme, det er ligesom den ultimative test. Ellers så prøv om du kan finde et sæt af Duelund's såkaldte "køkkenhøjtaler" den har det fint med "svær" akustik. Hvis ikke kan du jo se om du kan finde et sæt Gryphon Mojo. mvh. M
|
| Til top |
|
| |
Gammelsmølf Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 243
|
| Sendt: 04 Maj 2011 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville kigge meget grundigt på et sæt Harbeth M40.1
mvh
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2011 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 04 Maj 2011 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Harbeth M40.1 kræver bare godt med plads til bag- og sidevæg for at spille optimal. Ja jeg mener at 25 kvm. er for lidt. SHL5 vil passe bedst til dette rum
Jeg syntes absolut også trådstarter skulle prøve JM-LAB's Utopia serie. JM-LAB spiller i øvrigt noget anderledes end Harbeth. __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 04 Maj 2011 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
27pH skrev:
Anders1910 skrev:
|
Mit setup:
Plinius CD-101
|
|
|
De Magico V3 du nævner er temmelig gode og tilmed pæne at se på. Det er en lukket konstruktion så de burde ikke stikke så meget af i et mindre rum. Hvis du har råd ville jeg da anbefale at du giver dem et lyt. De er dog temmelig tunge at flytte rundt så det letteste er nok at lade dem stå når du først har fået dem ind af døren :)
vH pH
|
|
|
Selv om de er lukket så skal V3 have et stor rum, så nok mere V2 dem ville jeg klart sætte min hest på i et rum på 25m2 også skal de have en mega størmstærk amp.
|
| Til top |
|
| |
norvig Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 280
|
| Sendt: 05 Maj 2011 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når nu du er oppe i GUF-priser, så vil jeg også anbefale dig at se på strømprodukter. For hvis du generelt er tilfreds med din lyd, og gerne lige vil have lidt mere, kan det anbefales. F.eks. Wireworld Electra til ca. 2.500 for et 2 m kabel, et powerplant fra PS audio, eller et Nordost - Quantum produkt. __________________ Ethvert elektrisk apparat indeholder en masse røg. Hvis denne røg slipper ud, virker apparatet ikke mere.
|
| Til top |
|
| |
hullevad Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 627
|
| Sendt: 05 Maj 2011 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
I et underdæmpet rum er en knastør bas et must. Så min anbefaling er Troels Gravesens Prelude! Jeg hørte den nede i hans lille kælder, som bestemt hører til den underdæmpede slags og få kvadratmeter. Jeg var lamslået over den lydkvalitet disse Audio Technology baserede højttalere præsterede. Ikke billige at bygge, men en tilsvarende lydkvalitet i "fabrikshøjttalere" koster fra 6X byggeprisen= 150kkr!
|
| Til top |
|
| |
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
Bruger siden: 15 Marts 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 532
|
| Sendt: 05 Maj 2011 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er s.. meget godt gået af Anders1910 - forholdsvis nyt medlem og 1 indlæg/tråd. 2 sider med svar fra mange velmenene medlemmer og ingen respons fra Anders  . Kom nu mine herrer - Anders vil have nogle ordentlige forslag ellers gider han s.. ikke svarer
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 05 Maj 2011 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske et par Revel eller Dave Wilson.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
ts_riders Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 362
|
| Sendt: 05 Maj 2011 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj, jamen jeg smider også lige mit bud på en højttaler, som eftersigende skulle ha' tør bas og være nem at placere.
Prøv at kontakte www.busk-audio.dk og få en snak omkring hans "The Conductor Aperiodisk". Jeg tror den kunne være rigtig spændende at spænde for din Plinius.
Mvh Thor __________________ Mit stereo rør gear
|
| Til top |
|
| |
yossi Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 394
|
| Sendt: 05 Maj 2011 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil nu også mene at der skal lyttes til noget Focal. jeg var over ved hifi-freaks og lytte til et sæt på et tidspunkt og de spillede bare hammer godt. en af de højtalere jeg sys man får meget mere for pengene en ved andre..
jeg købte selv et sæt Chorus 836 plus centeren da jeg bruger mit til både stereo og surround.
|
| Til top |
|
| |
Søren77 Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 147
|
| Sendt: 05 Maj 2011 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville helt klart overveje Euphonia. Dem kan man få til ret skarpe priser i brugtmarkedet. Har selv købt et sæt MS4 - og de er rigtig gode. Langt bedre end de Helicon´er, jeg havde før, og så er de letdrevne.
|
| Til top |
|
| |
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 05 Maj 2011 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at lytte på et komplet Naim setup, måske er det noget ?
Rigtig dyre højtalere er ikke nødvendigvis altid en god løsning og smag og behag på netop dette område er enorm. Og jeg ville da aldrig proppe så store B&W bulderkasser ind på et så lille rum. Det er dømt til at mislykkes. Højtalere uden port findes der ikke mange af udover flat earth tingene som ikke rigtig laves mere og nok heller ikke er aktuel her. (Eneste jeg kunne tænke var et sæt Linn Isobarik)
Jeg har ofte lyttet til meget dyrt grej ude omkring og hjemvendt til et lille 20-25000 kr setup i mit 25m2 rum og været glad for min udgift og ignoreret de fine brands, det er den samlede oplevelse der tæller for mig uanset om der står Fantastico eller Rega på fronten.
Det handler om at finde noget der passer sammen og det er svært. Bare fordi det er dyrt er ikke ensbetydende med det er godt, det kan være fabrikantens tommelfinger er meget stor. Der er en kæmpe fortjeneste på mange sæt højtalere derude, en typisk fremstillingspris på 300-700 kr pr højtaler kan let ende i et sætpris på 10-20000 kr eller mere (udviklingsomk. ikke iregnet)
|
| Til top |
|
| |
Anders1910 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 06 Maj 2011 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Mange tak for alle jeres gode indlæg! Jeg er rigtig glad for alle jeres bud, og der er helt sikkert et par imellem, jeg vil undersøge nærmere.
I dag regner jeg med at få tid til at tage forbi High Performance, hvor de har mit setup sat til Magico V2, som mange af jer også anbefaler.
Hvad siger I i forhold til kabler? Giver det mening at tage mine egne kabler med for at høre setuppet så realistisk som muligt?
Jeg vil også benytte lejligheden til at høre et par andre og så håber jeg at jeg også kan få lov til at høre Devialet D-Premier, som har fået uhørt gode review. Jeg kan droppe et par linier om det.
Mvh
Anders
|
| Til top |
|
| |
Henrik.E Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 07 Maj 2011 kl. 07:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jeg har hørt de Magico v2 og syndes ikke det er noget jeg har 3 forslag som jeg selv har haft eller har men de skal prøves
hjemme
1 pioneer S-1EX
2 Neeper
3 Monitor Audio PL300 eller 200
jeg har haft alle 3 priserne på den liger fra 60000 til 80000 for et sæt nye og brugt kan man nok finde dem omk 25000/35000
for et sæt
__________________ VH
Henrik.E
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 08 Maj 2011 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anders1910 skrev:
Mit setup:
Plinius CD-101
|
|
|
Hvis du fortalte lidt mere om hvilken type musik du fortrinsvis hører, samt oplyste HVORFOR du netop har de nævnte højttalere på din liste, ville der være en ganske svag mulighed for at komme med inputs til dig. Jeg "håber" ikke, at du har lavet en liste med højttalere uden skelen til andet end de skal være dyre?? Og det er dog helt utroligt så mange der åbenbart har real life-erfaringer med Magico. Jeg går ud fra at "real life" ikke dækker over, at man har hørt en Magico stå og pippe hos en forhandler eller på en messe?  Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
HIFI IS FUN Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 08 Maj 2011 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej.
har læst jeres indlæg.som har mange gode bud.
men jeg syntes det er vigtigt at få styr på rummets lyd FØRST så derefter få nogle forskellige ting hjem på lyd og derefter sotere.
men lyden i rummet er altafgørende.
hvis lytterummet er akustisk optimalt er det lettere at få toplyd.
|
| Til top |
|
| |