| Forfatter |
|
naim Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 01 April 2004 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har hun udgivet noget Greatest? Hvis ikke, hilken CD er så hendes bedste?
hilsen naim __________________ I wanted the best, I got the best.. KISS
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 01 April 2004 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var en rørende historie - dog fremført en smule for amerikansk efter min smag ;o)
Efter at have set optagelserne fra Blues Alley er jeg da ikke i tvivl om at hun havde en super stemme. Jeg kan godt lide den måde hun holder stemmen tilbage på. Hun krænger ikke lungerne ud hvert andet sekund, men er meget kontrolleret og præcis. Over The Rainbow gav mig gåsehud, men jeg er ikke så vild med hendes sangvalg ellers - jeg har li'som hørt dem lidt for meget ;o).
Redaktør: BB King er også "blot" en fortolker af Stormy Monday. T-Bone Walker er ophavsmanden til den sang og synger efter min mening den ultimative version ;o) I øvrigt mener jeg da sagtens at hvide musikkere kan fortolke sort blues. De skal nok bare ikke forsøge at efterligne den "feeling" der er i de sorte musikkeres fortolkninger, men forsøge at bidrage med deres egne ting - som f.eks. Elvis og Cassidy (så vidt jeg kunne høre i tv-programmet) gjorde.
mvh
|
| Til top |
|
| |
Jesperthomsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 01 April 2004 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes Blues Alley er hendes bedste. Og endelig ikke No Boundaries; den seneste - den er rædsom. End ikke Eva Cassidy kan få ordinære sange til at lyde godt. Songbird og Time After Time er også fremragende.
Synes ikke der var meget ved tv-programmet. Ved ikke om det blev nævnt mens jeg var ude at smøre et par madder, men det kom slet ikke frem at hun ikke levede at sin musik, men som gartner. Ville godt have hørt lidt mere om hende selv og ikke så meget typisk touchy-feely om hvor storslået hun var.
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 01 April 2004 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smag og behag er forskelligt - heldigvis for det....
Men jeg må sige, at jeg finder redaktørens dom noget for hård og unuanceret. Man kan ikke tage stemmen fra damen ... så kan man altid diskutere om man kan lide at hun tager ting op til fortolkning. Der er da også nogen numre jeg har det bedre med end andre ...
Hun opfylder i min verden den største test af en sangstemme ... den skal kunne give kuldegysninger og gåsehud. Det får jeg hver gang jeg hører en rigtigt god stemme - der er langt langt imellem.
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
Skybums Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 01 April 2004 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesperthomsen skrev:
|
Synes ikke der var meget ved tv-programmet. Ved ikke om det blev nævnt mens jeg var ude at smøre et par madder, men det kom slet ikke frem at hun ikke levede at sin musik, men som gartner. Ville godt have hørt lidt mere om hende selv og ikke så meget typisk touchy-feely om hvor storslået hun var.
|
|
|
Det kom frem, at hun havde arbejdet i en børnehave en del år, men ikke noget om hendes grønne fingre .
Eller også oversatte de det forkert, for ordet var "Nursery", det kan faktisk også være et gartneri.
Allan R. __________________ Rigtige mænd, har rigtige motorcykler.
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 01 April 2004 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
|
Men jeg må sige, at jeg finder redaktørens dom noget for hård og unuanceret. |
|
|
Fnis... fik dig ! 
|
| Til top |
|
| |
henryboy Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 01 April 2004 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eva Cassidy-portrættet bliver genudsendt nu på søndag (4/4), kl. 16.05.
|
| Til top |
|
| |
Cabal Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 152
|
| Sendt: 01 April 2004 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Responsen var også prompte på cdon.com... heldigvis har jeg et par af skiverne.. men nu koster de pludselig 139,- allesammen.. jeg er _ret_ sikker på at det ikke var tilfældet for 2 uger siden.. ak.
Søren
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 01 April 2004 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cabal skrev:
|
Responsen var også prompte på cdon.com... heldigvis har jeg et par af skiverne.. men nu koster de pludselig 139,- allesammen.. jeg er _ret_ sikker på at det ikke var tilfældet for 2 uger siden.. ak.
Søren
|
|
|
Jo, det var det. De har ligget på de priser meeeeget længe ! __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
beta Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 04 April 2004 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så selvfølgelig også Eva Cassidy, men synes ikke der blev tilføjet noget nyt. Problemet var også, at der stort set ikke findes nogen optagelser med hende. Det var en fremragende udgave af Time after Time hun spillede, meget bedre end den som findes på pladen.
Synes iøvrigt hun er absolut bedst på de optagelser hvor der kun er sang og hendes eget guitarspil. Jeg synes mange af de numre er åndeløst smukke og bevægende med en fremragende nerve og indføling.
Jazz og Blues numrene bliver efter min smag lidt for forudsigelige, og popnumrene med større orkester falder helt igennem og bliver ulidelige at høre på.
6 sange som på bedste vis illustrerer hvad jeg mener:
Kathy's Song
Who knows where the Times goes
I Wandered by a Brookside
Fields of Gold.
Danny Boy
You take my Breath away
Her bliver der sunget fra hjertet, til hjertet.
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |